Uncategorized

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك اسامة

 رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك اسامة

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك اسامة

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك اسامة

حياه بدموع: ماتت!! 
صقر بصلها و حضنها: أنتي مكنتيش بتحبيها زعلانة ليه بقي!! 
حياه بزعل: أيوة بس هي بنت صغيرة يا صقر متستاهلش 
صقر: دا سبب تهورها أكيد أميرة طول عمرها كدا المهم هتصل بوالدها أعزيه و أرجعلك 
حياه هزت رأسها و هو بعد شوية أتصل بوالد أميرة يعزيه و خلص و أخدها و ركبوا الطيارة و هي سرحانة حتي لو بتكرهها هي متمنتش موتها قبل كدا و في حادثة كمان..» 
*في الطيارة *
صقر و هو بيلعب في خصلات شعرها: نامي يا بابا نامي 
حياه بتعب: أنا زعلانة عليها أوي 
صقر: عارف يا حبيبي بس دا قضاء ربنا يلا نامي و متفكريش في حاجه ولا في حد 
حياه نامت و هو أتنهد و بص قدامه. 
*في بيت عمار *
كالعاده عمار و ملوك بيتخانقوا. 
عمار: لا يا ملوك 
ملوك: هو أنت واصي عليا أفهم أنا بس!! 
عمار ببرود: آه 
ملوك: ياخي بطل برادتك دي 
عمار كان هيضحك بس بصلها ببرود: حاضر 
ملوك دبدبت في الأرض و مشيت و هو بيبص عليها بأبتسامة.. 
*في الطيارة *
صقر: حياه حبيبي يلا أصحي 
حياه بنوم: شوية صغنين يا صقر 
صقر ضحك: حبيبتي أصحي الطيارة هبطت و مفيش غيرنا موجود. 
حياه فتحت عينها و بصت ملقتش حد غير المضيفات اللي واقفين يضحكوا عليهم. 
حياه بغيرة: طب يلا 
صقر : تمام 
صقر أخدها و نزلوا أستلموا الشنط من المطار و خرجوا كان صقر طلب عربية ركبوا و السواق حط الشنط و مشيوا. 
*عند سفيان *
تولين: أنا زهقت يا سفيان بطل تحكم بقي 
سفيان بعصبية: دا مش تحكم دي غيرة 
تولين: غيرة!! تقولي متلبسيش داا قصير متسلميش علي دا مش مرتاحله مش عارفة إيه 
سفيان: تمام يا تولين أعملي اللي عيزاه وأنا المرادي اللي بقولك زهقت من عندك دا  سلام 
قفل معاها و هو متعصب ضغط علي أسم وليد. 
*عند وليد *
سمع موبايله بيرن. 
وليد: لاا مش وقتك خالص 
مها في حضنه: وليد رد ممكن يكون حد عايزك 
وليد: اووف حاضر 
مد إيده و بص في الشاشة. 
وليد بأستغراب: غريبة دا سفيان 
مها باسته من خده: طيب رد وأنا هقوم أخد شاور و أشوف ماما ناهد 
وليد هز رأسه و هي قامت و هو أتعدل و رد. 
سفيان: فاضي!! 
وليد: مالك في إيه!! 
سفيان: تعلالي علي المكان اللي بنتجمع فيه و أتصل بعمار برضو 
وليد قام يلبس هدومه: ماشي نص ساعة و نكون عندك 
قفل و دخل أخد شاور و لبس و نزل أتصل بعمار في الطريق و قاله و هو كمان نزل وراه. 
*عند صقر *
حياه بزعل: عارف كان نفسي ماما تكون معانا 
صقر باس رأسها: معلش يا بابا 
حياه خرجت من حضنه و بصتله: هو أنا وحشه!! يعني هي ليه سابتني!! 
صقر رجع رأسها مكانها: لا مش وحشة بالعكس هي اللي وحشة انها سابتك بس برضو نرجع و نقول إن هي عندها شوية حق لأنها كانت معيشة نفسها في القرف دا 
حياه: ما هي عيشتني فيه 
صقر: بس أنتي بتقولي إنها مكانتش بتسرحك زي البنات ولا بتبعيك و لما جه وليد باعتك لأنه عرفها إنك هتعيشي مع العيلة 
حياه: بس برضو عارف لو عرفتني إني بنتها كنت هحاول نخرج أنا و هي من القرف دا كله بس هي أختارت الطريقة السهلة 
صقر ضحك بخبث: و أنتي بتحبي الطرق الصعبة بس 
حياه ضربته بخفة علي صدره: لم نفسك مش محترم 
صقر بخبث: معاكي أنتي بس يا حبيبتي معاكي أنتي بس… 
*في مكان قدام الجبل*
سفيان و عمار و وليد قاعدين. 
وليد: يعني هي مش عيزاك تتحكم فيها!! 
سفيان: تصور بتقول ان دا تحكم 
وليد بصله: سفيان اتجاهلها 
عمار: لا طبعآ أكتر حاجه البنات بتكرهها التجاهل 
وليد: طب ما هي بتعمل اللي بيكرهه يبقي هو يعمل برضو اللي بتكرهه. 
وجه كلامه لسفيان: أتجاهلها و ملكش دعوة بلبسها اعمل كأنك ملكش دعوة هي هتحس و هتقولك مالك قولها أنك ملكش دعوة بأي حاجه في حياتها ساعتها هتحس هي بالخسارة و هتبدأ تقرب تاني 
عمار: و أفرض محستش 
وليد: ساعتها نخليها تغير 
سفيان ضحك: هي دي قعدة بنات ولا ولاد!! 
عمار بضحك: والله ما أنا عارف هي قلبت حريمي كدا ليه. 
وليد: أنا غلطاان إني بنصحك يا معفنن 
*تاني يوم عند صقر *
حياه: صقر صقررررررر 
صقر بنوم: في أيه يا حياه 
حياه: عايزة أخرج 
صقر: حاضر شوية 
حياه: قوم يا صقر عشان مخرجش لوحدي 
صقر بصلها بنص عين: أعمليها كدا 
حياه: اووف يا صقر يلاا بقي 
صقر قام و لبس التيشرت: حاضر ياختي حااضر جايب بنت أختي أنا 
حياه: نينينينيني 
صقر: لا بنت أختي بنت أختي يعني 
حياه بصتله بغيظ و هو بغمزة: بس أحلي بنت أخت صح 
حياه: بطل قلة أدب و قوم 
صقر ضحك: ما أنا قومت 
حياه: صقرر 
صقر بيقلدها: حيااه 
*بعد نص ساعة *
صقر و حياه بيلفوا في الشارع.. 
حياه: أيوة هنفضل نلف كدا هو أنت جايبنا تركيا نلف!! 
صقر ضربها علي رأسها بخفة: عايزة تعملي إيه 
حياه و هي بتجري من قدامه: عايزة اروح الملاهي أشوف الممثلين أعمل حااجات كتير 
صقر بيشدها: طب تعالي ياختي تعالي 
صقر أخد حياه الملاهي و فضلوا يلعبوا و أخدها البحر اللي كان منظره روعة خصوصآ في تركيا. 
*باليل *
قاعدين قدام البحر و هي في حضنه. 
صقر: مبسوطة 
حياه: أنت عارف لو كانوا قالولي هيحصل كذا كذا مكنتش هصدق و حقيقي حاسه إني دلوقتي في حلم. ♡
صقر باس رأسها: الأحلام بتتحقق و أنتي حلم غريب مكنتش قادر أحلمه و من غير ما أحلم أتحقق. ♡
حياه بصتله بحب: بحبك. 
*تاني يوم الصبح *
صقر أخد حياه يتمشوا في الشوارع عشان كان في محضرلها مفاجأة علي العصر و جه الوقت و أخدها و راحوا قدام  البحر أخد مركب صغير ركبوا هما الإتنين فيه و كان صقر هو اللي بيسوق.. 
حياه: طيب هنروح فين طيب 
صقر: ماا تهدي يا بت أنا هخطفك!! 
حياه: لا أصل مني زكي في الفيلم كانت مش مدية خوانة برضو و جوزها خطفها فعلآ 
صقر ضحك: مني زكي!! يالله منك 
أخيرا وصلوا و صقر وقف. 
حياه: إيه داا؟؟ 
صقر: شايفة إيه!! 
حياه بصت حواليها بصدمه: جاي ترميني في البحر و تعذبني هنا ولا إيه 
صقر مادد إيده ليها: تعاالي يا أخرة صبري تعالي 
حياه ضحكت و مدت إيدها مسكت إيده و هو  شالها و دخلها البيت و ربط المركب و دخل هو كمان. 
صقر: ها إيه رأيك 
حياه: تحفهه يا صقر تحفه 
البيت كان عبارة عن بيت في وسط البحر بعيد عن الشط خالص و عن أي ناس و  عبارة عن طابقين في كل طابق سرير و حمام و تلفزيون و المطبخ موجود في الصالة الصغيرة. 
حياه: بحبك علي فكره 
صقر ضحك: طب ما أنا  عارف و يلا عشان ننزل البحر 
حياه: أوك بس هننزل بأيه!! 
صقر: أفتحي الدولاب يا بابا 
حياه فتحت الدولاب و كان فيه هدوم ليها و في ميوهين بكيني و مايوه بوركيني أخدت البكيني و بصت لصقر بمكر. 
حياه: صقوري هلبس دا 
صقر بصلها و ضحك: حبيبتي البيت أصلا بعيد عن الناس و محدش يقدر ييجي هنا و لو حد جه بنشوفه يعني ألبسي اللي أنتي عيزاه و كمل بغمزة: انشاءالله متلبسيش حاجه يعني عادي 
حياه: تعرف تبطل قلة أدب!! 
صقر بضحكة: لا معرفش 
حياه لبست المايوه و صقر نزل و أخدها كانت خايفة في الأول و متشعلقه فيه بس بعد كدا سابت نفسها و فضلوا يعوموا مع بعض..
 في الآخر تعبت و طلعت البيت و هو لسه في البحر أخدت دش و غيرت هدومها لفستان كات  لونه أسود تحت الركبة بشوية  و عملت شعرها ديل حصان  فضلت مستنية صقر بس مطلعش لحد دلوقتي طلعت و وقفت قدام البحر تشوفه بس مكانش موجود و مفيش أي حركة في المايه تدل أنه بيعوم خافت ليكون حصله حاجه في المايه و لسه هتنط عشان تشوفه فجأة.. 
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد