Uncategorized

رواية حدث غير لي حياتي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة نجاح

 رواية حدث غير لي حياتي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة نجاح

رواية حدث غير لي حياتي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة نجاح

رواية حدث غير لي حياتي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة نجاح

اثناء ما كانت تضحك معه وتتحدث تشعر بانتفاضة قويه تحتل جسدها ليحاول تولغا أن يساعدها ولكن تقع مغشي عليها مره اخري ولكن بين يديه …
في غرفه العنايه يحاول الطبيب بجميع الطرق أن ينعش قلب تلك المريضه ولكن لا فائده في ذالك ..
الطبيب… زودي سرعه الصدمات بسرعه ..
بالفعل زادت الممرضه السرعه ليرجع القلب مره اخري بالنبض …
يخرج الطبيب من غرفه العنايه بعد أن انقذ تلك المريضه باعجوبه ..
الام بخوف علي ابنتها. ” بنتي عامله ايه يا
دكتور”
الطبيب. الحمد لله رجعت كويسه تاني بس للاسف لسه في الغيبوبه ..
الام بحزن. طب هتفوق أمته ..
الطبيب. دي حسب استجابه جسمها مقدرش اقولك معاد عن اذنك ..
تقف الام بحزن شديد علي ابنتها فمن تلك حادث السياره وهي بالمشفي ..
قاسم.هي عامله ايه دلوقتي يا خالتي ..
الام. لسه مش هتفوق دلوقتي يابني ربنا يقومها بالسلامه ..
شعر قاسم بالذنب حقا فهو الذي فعل تلك الحادث بها ولكن كان لم يقصد  ثم يكتشف انها بنت خاله المتوفي ليشعر بالذنب أكثر فهو من المفترض أن يحميهم ولكن هو اتي لهم وهو يحمل السوء لأبنتهم …  
في تركيا كانت شهد تتوسط الفراش وتولغا يقف بجانبها…
شهد بتعب. ايه ده انا فين ..
تولغا.sana ne oldu? حصلك ايه ..
شهد. Bana kahramanımın ragi olduğunu söylediğinde en son düşündükleri şey ben miydim bilmiyorum.معرفش انا اخر حاجه فكراها لما انتا قولتلي بطلي رغي ..
تولغا.sonra bilincimi kaybettim فقدتي الوعي بعديها ..
شهد.Kusura bakmayın ama çok tatlısınız neden? متخدش في بالك قولي بس انتا حلو كده ليه ..
تولغا. بضحك.deli مجنونه ..
شهد. Cilt rutinin tamam, sana bir ölüm kalım sorusu soracağım.طب روتين بشرتك طيب طب سيبك اسالك سوال حياة أو موت ..
تولغا. ayetايه ..
شهد.Fathi ciddi şekilde öldü ve ahitte yaşamadı الصياد مات بجد ولا عايش في العهد.. 
تولغا بضحك.Bu bir temsildir ده تمثيل ..
شهد وهي تمسكه من ياقه قميصه وتقول 
“طالما هو تمثيل بتوجعوا قلبنا ليه وتخليني اعيط انا والجمهور ” Rol yaptığı sürece gönlümüzü, neden inciteceksin, beni ve seyirciyi ağlatacaksın.
تولغا.بضحك.Seni deli adamak اهدي يا مجنونه ..
شهد. Sonra partiden uzaklaştım, neden Handa’yı hayal etmedim ve Bora Bey’e Ada’nın Rozgar ile evli olduğunu ve hesabının kapatıldığını söylemedim, bu neden hayatımın şansını boşa harcıyor?وبعدين سبتني امشي من الحفله ليه ملحقتش اتصور مع هاندا ولا اقول ل بورا بيه أن أدا متجوزه روزجار وكرم حسابه اتقفل كده تضيع عليا فرصة عمري ..
تولغا. büyüyenنامي ..
شهد. Uyuyan kimdi, ne gerek var diye düşüneceksin annecim, neden ama biz iyice yürüdükten sonra?هو ايه اللي نامي انتا هتفكرني بالحاجه امي ليه بس ما كنا ماشيين كويس ..
تولغا.Uyuyacak mısın ne, boş değilim ve iş görüyorum  هتنامي ولا انا مش فاضي ورايا اعمال ..
شهد. Ah oğlum, ey Jamid, sen ve sonra seni görmenin bir yolu yok.Bu onun adı ve Ranaياولد يا جامد وبعدين مفيش وراك دي اسمها ورانا ..
تولغا. tüm uykumتمام نامي بقا ..
بالفعل خرج تولغا من هذا الغرفه وترك شهد تفكر ماذا سيحدث لها في الأيام القادمه …
صباح يوم جديد استيقظت شهد بنشاط ولاول مره تشعر به في حياتها..
شهد. هل ياتري هو مشي وسبني ولا ايه معرفش نقوم نشوفه بقا …
قامت شهد وتوجهت الي غرفه تولغا التي كانت مقابل غرفتها ما أن فتحت شهد الغرفه حتا شهقت بخجل فكان تولغا يلف منشفه حول خصره ويبدو أنه كان يتحمم.
شهد. عاااا ايه ده ..
تولغا.Onu çalan bir kapıda في باب بيتخبط عليه ..
شهد.üzgünüm اسفه ..
لتخرج شهد من الغرفه باحراج شديد ..
شهد. وهي تضرب رأسها. ” ماما كذا مره تقولي في باب بيتخبط عليه حتا قدام التركيين فاضحه نفسي دا انا فظيعه بصراحه”
تولغا. hala ayaktaلسه واقفه ..
شهد بحرج.girdiğim için üzgünüm احم اسفه اني دخلت ..
تولغا. seni ilgilendirmezلا يهمك ..
شهد بفضول.nereye gidiyorsun انتا رايح فين ..
تولغا.Şans oyunu bugün fotoğrafçılık ve ben ona katılacağım لعبه الحظ التصوير انهارده وانا هحضره ..
شهد.seninle gelmek اجي بقا ..
تولغا. tüm giyinmekتمام البسي ..
لتدلف شهد الغرفه بفرحه شديده ثم تبدل ملابسها لبنطال اسود وفوقه بلوزه قصيره تبرز جمال خصرها وبحملات رفيعه ثم ترتدي جزمه ذو كعب عالي وتخرج …
شهد. bitirdimخلصت يالا ..
لياخذها تولغا ويتوجهون نحو مكان التصوير …
في مكان التصوير كانت تجلس شهد بفرحه عارمه وهي تري أحد أكثر الممثلين التي تحبهم بشده يمثلون أمامها ..
شهد. ايوه بقا بوسها خلاص جايه اهيه ما تخلص يا بورا انتا هتجنني معاك ليه ..
م. بتقولي ايه ..
شهد بضحك. احمد ربك انك مش فاهم حاجه مني ..
الشخص بضحك. بس انا فاهم ..
شهد بخجل. نهار اسوح انتا بتتكلم مصري وانا عمال اقول بوسها وفاكره أن محدش هيفهمني ..
م. ولا يهمك انا فاهمك ..
شهد. احم خلاص بقا متفكرنيش ..
لينتهي هذا التصوير وقرروا أنهم سوف يذهبوا الي أحد الحفلات لكي يحتفلوا بتصوير الحلقه ..
شهد. Hayır, yorgunum ve gitmek istiyorumلا انا تعبانه وعايزه اروح ..
تولغا. Yorgunsun, gelmediğin için bana deli oluyorsun.انتي بتتعبي ده انتي مجنناني من ساعة ما جيتي ..
شهد.Allahım bu ne eleştiri الله ايه النق ده بقا ..
تولغا. gel yürüتعالي نمشي ..
لياخذها ويتوجه به نحو الڤيلا الخاصه به ثم يذهب لأصدقائه مره اخري كانت شهد تجلس بملل شديد والسوال الذي يتقرر في ذهنها ما هو سبب تواجدها هنا ..
شهد. بعيداً عن أن القاعده هنا قمرين بس عايزه اعرف ايه اللي حصل ممكن اكون بحلم بس الحلم هيبقا كل ده مش فاهمه عارفه في ايه وفجاءه يأتيها شعور غريب وكأنها تريد أن تتكلم مع احد ولكن لسانها قد عجز عن هذا الشعور هي تشعر أن أحد يريد أن يسمع صوتها تشعر وكان أحد بجانبها يحدثها …
وعلي الجهه الأخري كان قاسم يجلس بجانب شهد وهو يعتذر لها عن ما حدث ولكن لا استجابه منها ظل يتحدث معها في امل أنها سوف تتجاوب معه ولكن لم يحدث ذالك فدائماً تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن ..
كانت تجلس شهد في ملل شديد ف تولغا لم يأتي حتا الان ولكن فجأة يفتح الباب بقوه ويدلف وهو بحاله جعلت الخوف يدب أوصالها …
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد