Uncategorized

رواية طفلتي وحدي ولا أحد سواها الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

 رواية طفلتي وحدي ولا أحد سواها الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

رواية طفلتي وحدي ولا أحد سواها الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

رواية طفلتي وحدي ولا أحد سواها الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

كمال بصدمة:يعنى ايه الكلام ده ياجدى
فاروق:يعنى اللى فهمته ياسمين لو فضلت هنا مش بس هتتأذى دى هتموت
جليلة:قصدك هما اللى هقتلوها زى ماقتلوا جوزى مش كده
من خلفها معاذ:قصدك انتى اللى هتقتليها زى ماقتلتى جوزك ولبستى التهمة لابويا مش كده
جليلة بغضب :انت اتجننت اظاهر يابن فاروق
معاذ: الجنان ده كله هيظهر عليكى لو بس فكرتى او جه فى بالك انى هسكتلك زمان سكت عشان أبويا امرنى بكده بس لحد ياسمين وعليا وعلى أعدائى
جليلة:اهاااا اللى أنت خاطفها من خطيبها واللى بسبب ده الحكومة زمانها قالبة الدنيا عليكى ياولد ماجد
كمال: أبوك اللى قتل ابويا يامعاذ
جليلة: ايوه هو اللى قتله اشفى نار ونارك وخد بتار أبوك من ابن خالك خلص عليه وو
ليقاطعها صفعة مدوية من والداها تجعل فمها ينزف دماً 
جليلة بغل وغضب وأعين تدب منها شررا تعدل:شكلك اتجننت يابويا مش كده
                          ************
دخل سليم مكتبه وجد ليل فاتحه الخزنة وتقلب بالاغراض كما لو أنها تبحث عن أمر ما بها ولم تشعر بدخول سليم نهائيا ليقترب منها ويجذبها من خصلات 
سليم بهدوء يشبه فحيح الأفعى:بتعملى ايه هنا دلوقتي يا ليل
ليل بتوتر حاولت السيطرة عليه بس غلبها: اناااا انا
سليم بغضب :أنتى هتنطقى ولا قسما اناولك قلم اكومك هنا انطقى
ليل بقوة سحبت خصلات شعرها من أنايبه وبركلة قوية أطاحت بيه أرضا:مش أنا خالص اللى اتعامل بالطريقة دى
يعتدل سليم فى صدمة من فعلتها فهو قد انطبح أرضاً أثر ضربتها ليس لضعفه وإنما لمفاجأته وعدم توقعه مافعلته نهض بقوة ووقف أمامها:حظك انى مش بمد ايدى على ستات
ليل وجهت ليه ضربة قوية فى معدته: والله وشعرى اللى لسه فى خصل منه بين صوابعك ده ايه
سليم بتوجع بس هذه المرة نظراً لقوتها بالفعل:حيث كده انتى اللى جبتيه لنفسك وبدأوا الإثنان عراكاً قوياً  القوة فيه بينهم شبه متساوية وكانت ليل تعى ذلك جيدا ولكن المفاجأة الأكبر كانت من حظ سليم فهو لم يتوقع ذلك البته،لينهى هذا العراك الذى وصفه بالسخف بانبطاح ليل أرضا ويده على عنقها
سليم بغضب: أنتى مين انتى مستحيل تكونى البنت اللى دخلت هنا أول يوم
أتت لترد ولكنها عوضاً عن ذلك سعلت بقوة
سليم ضغط على عنقها أكثر: انطقى
لتشاور له ليل على يداه التى على عنقه ،ليزيحها فوراً ،وتنهض وهى تسعل من أثر تلك الحركة فعادة تلك الحركة فى قتال خارجى تكون بمثابة الموت للخصم
ليل بتسعل:انااا كحح أنا
لينفتح الباب بقوة وتدخل حنين بسرعة وتتحدث: ليل بسررعة قوووووو
سليم:لا بقى ده انتوا حكايتكوا حكاية وبهدوء تعالى تعالى تعالى جنب أختك ياشبة عشان تفهمونى كل حاجه من طقطق لسلام عليكم
ليل:
                ****”**”**********
كمال أتى ليرفع السلاح على معاذ لتدخل الشرطة فوراً وتلقى القبض على معاذ ليخفى كمال سلاحه ويتم القبض على معاذ بتهمة اختطاف خطيبة من يعد فى عرفهم أخيه وهذا فى عاداتهم وفى حكم القانون لا يصح
بعد خروجه تلتفت جليلة لوالدها شكلك كبرت ومخك طار يافاروق بس ملحوقة شكلك نسيت أن مالقكش قشة هنا وإن كل حاجه تحت ايدى بس وماله أفكرك
لتنادى على حراس قصر الحجار وتأمرهم بإلقاء والدها خارجا
كمال:لا يامه اللى بتعمليه ده جدى
جليلة بقوة أخرس أنت ليمين بالله اضربك طلقة وارميك وياه لكلاب السكك تنهش فيك
فاروق بوجع وحسرة فمن خسر الجميع لأجلها تلقيه خارجا الآن ولكنه تكلم بقوة رغم ضعف قلبه وقلة حيلة يداه لكبر سنه:نزل ايدك ياكلب أنت وهو لقطعهالك أنا خارج بس ورحمة أمك لعلمك الأدب من الأول وجديد ي خسيسة اتفووووو
ليتركها ويخرج بعد أن حكمت عليه يخرج بثيابه فقط التى كان يرتديها وتأخذ منه ماكان يحمل من أموال حتى هاتفه الجوال لم يسلم منها
                     *************
فى بيت ماجد الحجار،تجلس ياسو مع حمزة يتسايرون ويلعبوا السلم والثعبان كعادتهم
حمزة:تس تس أنا الثعبان وكسبتك وكسبتك اهممم ياحلولى اهووى
ياسو:صدق انك رخم ياسم بكل غلاسة بقى ليرن هاتفها برقم غريب فترد فورا
ياسمين :مين
_…….
ياسو :………
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!