Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثلاثون 30 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثلاثون 30 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم فاطمه جودة

عمر .. نانسي هفهمك والله ما حصل حاجه 
نانسي دموعها بتنزل زي الشلالات .. مش قولتلك كلو الا الخاينه يا عمر 
عمر .. والله ما خونتك 
روان .. بتكدب ليه يا عمر اعترف علي اللي بينا 
عمر .. اي اللي بينا أنا اول مره اشوفك اول امبارح 
نانسي كانت بتعيط وراحت اوضتها وهي منهاره 
كيان .. هما أتأخرو لي 
فرح .. تعالي نطلع نشوفهم 
لقو عمر نازل 
كيان .. فين نانسي 
عمر .. عز بنت عمتك خسرتني خطيبتي 
عز .. انت بتقول اي 
عمر .. الو*** دي دخلت  ورايا اوضتي وحكالهم اللي حصل 
عز ضرب روان بالقلم .. انتي هتفضلي كدا صحيح انا راجل مينفعش امد ايدي علي بنت بس انتي تستاهلي وحلال فيكي ضرب النار للدراجادي بايعه نفسك اتفو 
روان .. انت هتصدقو انا معملتش حاجه وهندمك علي القلم دا كويس اوي 
كلهم طلعوا لنانسي 
نانسي بزعيق .. سيبوني لوحدي وخلي الخاين دا يغور من قدام الأوضه 
كيان ومراد .. تعالي نخش احنا بس 
ودخلو والكل نزل تحت 
نانسي منهاره وبتعيط 
مراد .. تعالي وخدها في حضنو 
كيان طبطب عليها .. عمر مخانكيش 
نانسي .. كيان متعصبنيش 
“وكملت  بعياط ” قولتلو  لو هتجرحني بلاش تعلقني بيك كلو إلا الخيانه 
يقولي عمري ما هخونك طب لي هو انا وحشه عشان كل ما احب اتخان ناقصني حاجه 
مراد .. اهدي يا حبيبتي 
نانسي .. انا مش عايزه اكمل معاه  مش انتو اخواتي 
مراد وكيان .. طبعا 
نانسي وهي بتمسح دموعها .. انا مش عايزه الخطوبه دي ومش عايزه عمر   واول ما نرجع القاهره هديلو كل الحاجات بتاعته 
كيان .. ما تفهمي بقي بنقول معملش حاجه 
نانسي .. يعني اي يعني انت هتجنني ادخل الاقيه في حضنها وتقولي معملش حاجه 
مراد حكالها اللي حصل .. بس وروان هي السبب  
نانسي .. هي بتعمل كدا لي 
مراد .. دا نقص اللي عرفتو من عز أنها معقده كل ما تحب حد يخونها وبقت كدا 
نانسي .. المفروض اعمل اي 
مراد .. تتكلمي مع عمر 
نانسي .. مراد انا مش هكلمو دلوقتي غير لما احس اني مش شايله منو 
مراد .. بس 
كيان .. خلاص يا مراد براحتها 
نانسي  .. ربنا يخليكو ليا 
كيان حضنها .. ويخليكي لينا 
مراد .. تعالو ننزل 
نانسي .. هننزل بس سيبوني براحتي عايزه اتمشي علي البحر 
مراد .. ماشي 
ونزلو والكل كان قاعد تحت مستنيهم 
عمر .. يا نانسي والله ما خونتك 
نانسي مشيت وسابتو وراحت علي البحر وفضلت تعيط 
مراد .. معلش يا عمر هي فهمت اللي حصل بس لسه شايله جواها 
عمر  ل روان  .. يعني اموتك والا اعمل فيكي اي 
عز .. خلاص يا جماعه روان اطلعي لمي حاجتك وسافري بالسوبر جيت 
روان اتحرجت   .. لا انا هفضل معاكو 
عز بعصبيه .. هتفضلي لي انا وليليان اتخانقنا بسببك ونانسي مش راديه تسامح عمر وخليتي فريده تتعصب وتضربك انتي معندكيش دم مستنيه اي 
روان .. أنا هقول لخالي علي اللي حصل 
عز .. مع السلامه يا اختي وياريت منشوفش وشك تاني 
روان طلعت تجيب حاجاتها 
****
Fatma goda بقلم 
عمر راح لنانسي .. والله ما عملت حاجه 
نانسي .. تعرف تبعد عني 
عمر .. يا نانسي والله ما عملت حاجه وحياتك عندك 
نانسي .. انت مبتسمعش أبعد عني
عمر مسك ايديها .. لازم تسمعي انتي طلعتي الاوضه بعدي بدقايق ازي هخونك وانا بعشقك مش بس بحبك 
نانسي .. بس انا مش قادره انسي منظرك معاها حرام عليك انت بقيت كل حياتي حياتي كانت انت بس  يومي كان بيبدأ بيك ينتهي بيك انا حبيتك بجد “وكملت بعياط ” والله حبيتك بجد 
عمر قلبو وجعو عليها .. نانسي انا بحبك والله وعمري ما هخونك والا خونتك 
نانسي قعدت علي الرمل … ااااه لو تحس ربع الوجع اللي فيا انت مخونتنيش بس كسرتني 
عمر قعد جمبها .. انتي اللي عايزه وجع القلب لينا احنا الاتنين 
نانسي .. سيبني يا عمر 
عمر .. مش هسيبك لو اخر يوم في عمري وبعدين مين اللي هيجيبلك النوتيلا 
نانسي ابتسمت وبصت بعيد 
عمر .. خلاص بقي انا معملتش حاجه وانتي عرفتي انو كان ملعوب من روان 
نانسي .. يعني مش هتزعلني تاني 
عمر .. لا والله هو انا زعلتك اصلا 
عمر شدها لحضنو 
نانسي .. اوعي يا عسل مش فرح امك هو 
عمر .. لسانك دا عايز قطعو 
نانسي .. اوعي الاول 
عمر .. لا 
كيان .. الله الله دا اي بقي 
عمر .. اقعد الله يكرمك 
كيان .. مبهزرش ابعد عنها 
عمر بعصبيه  .. لا يا كيان اقسم بالله اخطفها عشان ترتاحو  
كيان .. استغفر الله العظيم انا ماشي احسن هموتك انت وهي 
كيان مشي 
عمر .. طب مش عايزه تقولي حاجه 
نانسي .. مش دلوقتي 
عمر .. انا بحبك يا نانسي 
نانسي ابتسمت بس مردتش واستسلمت في حضنو 
*******
روان مشيت 
مراد .. اتصالحو والا لسه
كيان بضيق .. اه الحمدلله 
عز .. الحمدلله 
ليليان .. فرح ممكن تيجي معايا 
فرح .. فين 
ليليان .. تعالي بس وطلعو الأوضه 
فرح .. في اي 
ليليان .. بصي بصراحه انا متجوزه انا وعز تقريبا من خمس شهور وكنت باخد احم برشام منع الحمل 
دا هيسبب اضرار 
فرح حضنتها.. لا يا حبيبتي بس كدا الحمل هيتأخر شويه
ليليان دمعت .. يعني هيحصل عقم 
فرح .. عقم اي يا هبله انتي الحمل هيتأخر عشان الحبوب اللي كنتي بتخديها يعني احتمال في فتره قليله تكوني حامل 
ليليان .. يارب 
فرح .. انا مستغرباكي ازي كنتي  عايزه تمنعي رزق ربنا ودلوقتي. بتدعي بيه 
ليليان .. كنت خايفه بس عز بقي يطمني كتير 
فرح .. ربنا يخليكو لبعض 
*******
Fatma goda بقلم 
عز .. انا طالع لمراتي 
ادهم .. عز يا جامد 
عز .. اخرس يا ادهم 
 ادهم. .. يلا يا فريده نخرج احسن  العالم دي تنحه 
فريده .. طب مش هنقول لعمر 
ادهم ضحك. .. عمر مش فاضي 
فريده .. طب يلا 
ادهم .. كيان احنا خارجين ابقي قول لعمر 
كيان .. حاضر 
ادهم خد فريده وخرجوا برا الفندق بيلفو بالعربيه
عز طلع 
فرح ..طب هنزل انا بقي 
عز .. كيان تحت 
فرح .. ماشي 
فرح نزلت 
عز .. اي يا لي لي لسه زعلانه مني 
ليليان بدلع  .. مش اوي 
عز ضحك .. والله 
ليليان .. انت مش مصدقني 
عز .. صادقه تعالي نقعد في البلاكونه عشان عايز اوريكي حاجه 
راحو البلاكونه وعز شاور ليليان تقعد علي رجلو 
ليليان.  .. تقيله عليك 
عز .. تؤتؤ اقعدي 
ليليان قعدت وحاوطت رقبته .. تعرف انا بحبك اوي بحس انك كل حاجه بنسبالي 
عز. .. متزعليش مني مش هزعلك تاني 
ليليان .. مش زعلانه 
عز .. بصي الفيديوهات دي 
ليليان .. الله انا كنت فكراك بتهزر 
عز .. بهزر اتفرجي اتفرجي 
ليليان .. عز الفيديو حلو اوي 
“فيديو وهما بيلعبو بالصابون في الحمام وبيضربو بعض بالمخدات والريش طار عليهم وعز وهو بيقدم ليها الخاتم  “
ليليان .. انا فرحانه اوي اوي 
عز همس .. وانا مبسوط انك معايا 
ليليان .. انت بقيت حلو لي كدا 
عز ضحك .. انا كنت وحش قبل كدا 
ليليان غمزت .. كنت مز بس المصيف خلاك مز اكتر بعضلاتك دي 
عز .. تعرفي تعملي زيهم 
ليليان … اومااااال واحسن كمان 
عز. وهو كاتم الضحك .. ايوه انا عارف 
ليليان .. والله انت بارد بتضحك عليا لي 
عز .. عشان العضلات بتكون صعب تطلع للبنات لأن في هرمون التستوستيرون المسؤل عن العضلات  موجود عند البنات بس بنسبه قليله جدا
ليليان .. انت طلعت مثقف 
عز .. قومي عشان مضربكيش 
ليليان ضحكت .. مش هتقدر 
عز شالها .. مش هقدر ها 
ليليان .. خلاص والنبي انا بهزر انا تافهه اصلا 
عز قربها منو وباسها بوسه طويله مليانه حب 
وتاهو في عشق بعض 
********
Fatma goda بقلم 
داليدا .. مراد مالك 
مراد .. تعالي 
وخدها وطلعو اوضتو 
داليدا .. انت كويس
مراد .. حطي ايدك على قلبي 
داليدا اتوترت .. ل .لي 
مراد .. هاتي ايدك 
مسك ايديها وحطها علي قلبو 
ومراد نام بس داليدا كانت قلقانه اتصلت بكيان 
كيان .. اي يا دودا انتي فين 
داليدا بصوت مبحوح .. انا مع مراد في الاوضه اطلع وهات فرح ومتقولش لحد 
كيان بقلق .. أنا طالع 
فرح .. مالك يا حبيبي 
كيان .. تعالي هو يوم مش معدي 
وطلعو
كيان .. في اي 
داليدا .. معرفش قالي حطي ايدك على قلبي ونام 
كيان اتنفس بإرتياح .. حرام عليكي خضتيني هو مراد لما اليوم بيكون صعب وطويل لازم حد يحط ايدو علي قلبو عشان يعرف ينام ولو شالها مراد بيصحي 
فرح .. هي تقريبا حاله نفسيه 
كيان .. اه بس ملهاش ضرر بيكون توتر 
داليدا .. الحمدلله انا كنت هموت 
طب اعمل اي افضل جمبو والا اروح اوضتي والا اعمل اي 
كيان .. مينفعش تفضلي معاه لوحدك ولو قومتي هيقوم مفزوع ومش هيعرف ينام 
فرح .. يعني هي هتعمل اي 
كيان .. خليكي زي ما انتي معلش بقي نامي مكانك كدا بس متقربيش منو عشان مينفعش حاولي تنامي علي الكرسي زي ما انتي وانا وفرح هنبات معاكي عشان لو حصل حاجه 
داليدا .. ماشي 
فرح .. هنام فين 
كيان خدها ودخل البلاكونه وهي سندت رأسها علي كتفو 
فرح .. اااه اليوم كان متعب اوي 
كيان حاوطها  وبقت في حضنو .. عندك حق 
فرح .. رأسي مضايقك اشيلها 
كيان .. لا خليها 
********
عند عمر ونانسي 
نانسي نايمه علي رجل عمر وهو بيلعب في شعرها 
********
اسر ومرام بيقضو احلي وقت في حياتهم مع بعض في اجمل الاماكن 
********
فريده .. ادهم هدي السرعه شويه 
ادهم .. حاضر 
فريده .. تعالي نرجع 
ادهم .. زهقتي مني 
فريده .. حد يزهق من روحو 
ادهم وقف بالعربيه وقرب منها وحط ايدو علي وسطها وقربها ليه 
فريده  اترعشت .. ا .دهم 
ادهم .. شششششش 
وباسها وهي كأنها اتخدرت  
ادهم بعد لما حس انها مش قادره تاخد نفسها 
ادهم .. انتي كويسه 
فريده دمعت .. ممكن متعملش كدا تاني والنبي
ادهم .. اهدي يا حبيبتي مالك 
فريده .. مش هتعمل كدا تاني 
ادهم .. حاضر بس انتي كويسه 
فريده عيطت ..  ادهم انا خايفه اوي حسا اني مش مرتاحه 
ادهم حضنها .. اهدي والله مش قصدي انا اسف 
فريده تبتت في حضنو وحاوطت رقبته  
ادهم فضل يهدي فيها 
فريده .. متبعدش عني هيموتك 
ادهم .. يا حبيبتي بعيد الشر مين دا 
فريده .. ك ..كريم 
ادهم .. فريده اهدي كريم اتحبس 
فريده .. كريم بعت مسدج دلوقتي أن انت متقربش مني احسن يموتك عشان كدا مش عايزه تقرب مني 
ادهم .. فريده انا هتصرف بس اهدي انتي بتضايقي من قربي منك 
فريده .. لا خايفه عليك 
ادهم بيطبطب عليها .. متخافيش يا حبيبتي 
فريده .. خليني في حضنك 
ادهم .. هسوق ازي 
فريده دمعت .. متسبنيش 
ادهم .. تعالي 
قعدت علي رجلو وهي متبته فيه 
ادهم بيرن علي عمر 
عمر .. انت فين لحد دلوقتي
ادهم .. استناني قدام الفندق 
عمر بقلق .. في حاجه حصلت 
ادهم .. هقولك لما اجي 
عمر ..  ماشي 
فريده نامت في حضن ادهم وهي ماسكه رقبتو بايديها جامد اكنو هيهرب 
******
وصلو عمر شاف منظرها 
ادهم شالها ونزل 
عمر .. فريده اي اللي حصل 
ادهم .. تعالي وهفهمك كل حاجه 
عمر .. اوعي انا هشيلها 
نانسي .. هي ماسكه رقبتو جامد 
عمر بضيق .. اطلع قدامي 
طلعو الأوضه ومازالت فريده ماسكه ادهم 
عمر .. اي هتنام جمبها 
ادهم .. كريم طلع من السجن 
عمر .. يعني اي 
ادهم .. انا وفريده كنا مع بعض جتلها مسدج اني مقربش منها عشان ميموتنيش وهي فضلت تعيط وخافت ابعد عنها فضلت حاضنها اعمل اي 
عمر .. اي الجنان دا 
ادهم .. انا هكلم صاحبي هيعرف اللي حصل دا ازي 
عمر .. انت مش ظابط يا ابني 
ادهم .. ظابط بس قصدي صاحبي يعرف دلوقتي  لحد ما نرجع 
عمر .. ماشي أبعد عنها انا مش عارف مستحمل كدا ازي 
نانسي ضربتو في كتفو .. اتلم وخلي ليليتك تعدي 
ادهم .. أبعد ازي ايديها مش راضيه تتفك 
عمر .. فريده فريده فوقي يا حبيبتي 
وفضل يصحيها 
فريده صحيت .. عمر 
عمر .. سيبي ادهم 
فريده .. هيموت 
عمر بحنيه .. متقلقيش تعالي يا نانسي نامي معاها
نانسي .. حاضر 
عمر .. لو حصل حاجه كلموني يلا يا ادهم 
ادهم راح لفريده باس ايديها .. تصبحي علي خير 
عمر .. وحيات امك قدامي 
وخرج هو وادهم 
نانسي جابت هدومها وجت جم فريده وخدتها في حضنها 
فريده .. انا خايفه عليه اوي 
نانسي .. متخافيش يا حبيبتي وكملت بهزار انتو كنتو بتعملو اي 
فريده .. ها والا حاجه كنا في العربيه 
نانسي .. يا بت مش عليا علي فكره عمر ماخدتش بالو من حاجه 
فريده .. اي 
نانسي .. المسدج بتدل أن ادهم كان قريب منك يعني حاضنك وغمزت 
فريده ضربتها في كتفها بخفه .. بس اسكتي 
نانسي ضحكت .. اتكلمي عادي 
فريده .. محصلش حاجه 
نانسي .. عموما براحتك انا بهزر علي فكره 
فريده .. عارفه 
نانسي خدتها في حضنها .. نامي يا حبيبتي 
 عند عمر وادهم
عمر .. انت بتعيط 
ادهم .. لو مكنتش اعيط علي اغلي حاجه في حياتي هعيط علي مين عمر انا عارف انك بتضايق من قربي منها انا فعلا حضنتها بس انت مش فاهم
(عمر بيعدي لأدهم لانو عارف أن اهلو بعيد وما صدق لقي الحب بجد )
عمر .. انا فاهم يا ادهم بس عشان خاطري حافظ عليها 
ادهم .. والله العظيم في عنيا انا خايف عليها 
عمر .. متخافش انا هظبط كل حاجه متقلقش 
*********
Fatma goda بقلم 
تاني يوم صحيو 
فرح صحيت لقت أنها نايمه في حضن كيان وهو ساند رأسه علي رأسها 
فرح .. كيان اصحي يلا وهزته 
كيان نومه خفيف .. صباح الخير 
فرح .. صباح النور حاسب عشان عايزه اقوم 
كيان .. تعرفي برغم أننا نايمين في البلاكونه بس كنت مرتاح وانتي في حضني 
فرح اتكسفت .. قوم يلا 
قامو وصحو داليدا ومراد 
مراد. .. اي اللي حصل 
كيان ضحك  .. انت مسكت الانسه داليدا وخدتها علي الاوضه وحطيت أيديها علي قلبك الحاله النفسيه جت بليل 
(هي مش حاله نفسيه زيها بيكون توتر بنسبه عاليه ) 
هي نامت علي الكرسي وانا وفرح نمنا في البلاكونه عشان مينفعش تنام معاك لوحدها 
مراد .. انا اسف يا جماعه 
داليدا .. حصل خير انا راحه اوضتي 
مراد .. أجهزو هنروح اليخت 
الجميع جهز وراحو اليخت والكل كان مبسوط 
عز .. تعالو نغطس هنا 
مراد .. ماشي يلا 
الولاد كلهم وقفو ونطو مع بعض 
عز .. اااااه قرش 
ليليان صوتت وراحت نطه في الميه مع انها مبتعرفش تعوم 
عز .. يخربيتك بهزر 
مراد .. بطل هبل يا عز حرام كلنا اتخضينا 
عز بضحك .. مهزرش يعني 
مراد .. اي العسل دا 
وقضو وقت جميل هناك بين هزار. وضحك 
مراد .. عندي اقتراح 
كيان .. ابهرنا 
مراد .. اسر كلمني وقال إن مش هينفع يقعدو اكتر من اسبوعين لأن عندو شغل يعني هيجو اخر  الاسبوع الجاي 
كيان .. ايوه فين المشكله 
مراد .. اي رأيكو نعمل فرح ادهم وفريده وعمر ونانسي وكيان وفرح مع بعض احنا هنرجع بعد بكره وهنلحق نجهز كل حاجه في وقت قليل 
الولاد .. احنا موافقين 
البنات.. واحنا كمان 
مراد .. الحمدلله 
فريده .. هيكون فرح تحفه طب ما تعملو معانا يا مراد 
مراد ..  انا لسه بظبط  البيت ومش هيلحق يجهز 
كيان .. لما نرجع هوريكي بيتك يا فرح 
فرح .. انت لحقت جبت الشقه 
كيان .. انا جبتها من اول يوم شوفتك 
رجعو الفندق 
مراد .. تعالي يا داليدا هنروح مشوار 
داليدا .. ماشي 
مراد خدها في فيلا علي البحر 
داليدا .. اي دا 
مراد .. تعالي بس 
دخلو جوا الفيلا كانت قمه في الجمال الديكور شيك جدا والأثاث وكل حاجه وفي حيطه مرسوم عليها صورة مراد وداليدا ومكتوب تحتها “عشق المراد “
داليدا .. انت بتهزر صح 
مراد .. تؤتؤ الفيلا دي بتاعتك 
داليدا بسعادة  .. انت اكيد بتهزر 
مراد ..تعالي 
خدها وطلعو الجنينه 
الفيلا كانت علي البحر بس في مسافه كبيره 
كان في حمام سباحه في الجنينه كان محطوط في ورد ومكتوب بالورد “عشق المراد “
داليدا من فرحتها حضنت مراد وهو شالها وفضل يلف بيها 
مراد .. يلا 
داليدا .. هنعمل ايه 
مراد .. الاسكوتر 
داليدا .. دا بجد انت بتهزر يلهوي علي الفرحه 
مراد ركبها وفضل يلف بيها
وبعد شويه رجعو الفندق 
اليوم خلص والكل  مبسوط 
تاني يوم طلعو سفاري وكانو مبسوطين جدا وميتين من الضحك 
********
اسر .. مرام 
مرام .. اي يا روحي 
اسر .. متزعليش بس احنا هنرجع اخر الاسبوع الجاي 
مرام .. يا حبيبي مش زعلانه وبعدين كفايا انت عليا انت عملت حاجات كتير فرحتيني  جدا ♥️ بتعملي كل حاجه نفسي فيها 
******* 
Fatma goda  بقلم 
عدي اسبوعين ورجعو من المصيف  والكل مبسوط واسر ومرام رجعو  
وبدأو في تجهيزات الفرح وكيان طلب فرح رسمي من اخوها و يوسف وافق 
وجه يوم الفرح المنتظر والكل مبسوط العرايس جهزو وكانو حلوين اوي 
ادهم وفريده 
المأذون (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ) 
ادهم دمع .. اخيرا بقيتي ملكي 
فريده .. بس يا حبيبي انا بقيت ملك ليك خلاص 
ادهم شالها وفضل يلف بيها 
عمر .. يلا يا شيخنا 
المأذون .. هل تقبلين الزواج منه ؟
نانسي بعيون لامعه  ..  نعم اقبل 
المأذون (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )
عمر شالها وفضل يلف بيها 
نانسي .. عمر هتقع بيا 
عمر .. بحبااااااااااااااااك 
الناس بتصفر 
كيان .. يلا يا شيخنا هي موافقه 
المأذون .. انت مستعجل على اي 
كيان .. يا شيخنا خلصنا 
المأذون (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
كيان حضن فرح جامد 
فرح .. انا بحبك يا كيان 
كيان .. وانا بموت فيكي 
                 ********* 
Fatma goda بقلم 
بعد مرور 4شهور 
ليليان .. عز 
عز .. قلبه 
ليليان .. خد كدا  
كان بوكس صغير عز فتح ولقي جزمة بيبي 
عز دمع .. بتهزري 
ليليان .. انا حامل في شهرين 
عز شالها وفضل يلف بيها 
ليليان .. فرحان 
عز .. هموت من الفرحه 
وبعد 7 شهور ليليان خلفت ولد  والكل كان مبسوط 
ومرام كانت حامل واسر فرحان جدا 
مراد وداليدا اجلو  الخلفه شويه 
وفريده كانت مبسوطه جدا مع ادهم 
كيان كبر جدا في الشغل وبقي من أهم راجل الأعمال في العالم 
وفرح سابت الشغل عشان هي حامل 
النهاية….
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

تعليق واحد

اترك رد