Uncategorized

رواية هو والشرسة الفصل الثانى 2 بقلم نور عصام

 رواية هو والشرسة الفصل الثانى 2 بقلم نور عصام 
رواية هو والشرسة الفصل الثانى 2 بقلم نور عصام 

رواية هو والشرسة الفصل الثانى 2 بقلم نور عصام 

مراد. بغضب مسكها من دراعها تاني وقالها بقا يا بتاعه انتي بتكلميني كدا انتي مش عرفه انا مين وازاي اصلا تتجرأي وتتكلمي معايا وايه اللي يخلي الاشكال اللي زيك تطلع فوق ايه هي وكاله من غير بواب
نور. بصتله بأرف وسحبت دراعها منه وقالت حيوان وحقير تفتكر أقل من نفسي وارد عليك والتفتت تنزل عالدرج
مراد. مصدوم من ردها ونزل وراها بسرعه ووقف قدامها وقالها غلطي وعقابك مش هيكون سهل يا 
نور. بأرف بصتله من فوق لتحت وشاورت بصوبعها من فوق لتحت كذا مره وقالت انت اللي هتعاقبني
مراد. وهخليكي تقولي حقي برقبتي
يوسف. نزل وشافهم وقفين زي الديوك لبعض
نور. هنشوف مين اللي هيعاقب التاني يااا ولا بلاش
مراد. كور ايده وضغط علي سنانه
يوسف. جري وقف قدامهم وقالهم ايه مالكم
مراد.  مين البت دي يا يوسف بقلمي نور عصام
نور. بت لما تبتك يا حيوان انته اتعلم ازاي تتكلم مع
مراد. قاطعها وقال تاني بتقولي حيوان وراح عليها
يوسف. وقف ف وشه وقال اهدي يا آبيه دي نور اختي
مراد. مييين
نور. بصتله بأرف واستحقار
يوسف. شاف نظرتها له حب ينقذ الوقف قال ايه يا عمنا دي مقابله تقابل بيها القمر اللي نور بيتنا ومصر كلها 
مراد. قمر دي عتمه
نور. شوف نفسك يا غراب انته
مراد. انا غراب يا بومه
نور. ببتسامه غيظ فيه قالت بقا انا نور خطاب بكل رقتها دي وتقول عني بومه يااا غراب انته
مراد. اقسم بالله لو سمعت صوتك تاني ماهتعرفي هعمل فيكي ايه فاهمه وكان صوته عالي وحاد
نور.   بكل هدوء قالت وانا مستنيه رد فعل الغراب 
يوسف. يلا يلا تعالو ناكل دا زمان بابا وماما هيولعو فينا بسبب تأخيرنا كل ذا 
نور. يلا يا قلبي ومسكت اخوها من ايده
الكل اتجمع عالسفره
كمال. حبيبتي طنط زينب خلتهم يعملولك كل الأكل اللي بتحبيه يارب بعجبك
نور.وهي طنط عرفت منين الأگل اللي بحبه وعوجت بؤها
كمال. اتنهد وقالها انا قولتلها يا حبيبتي 
نور.  عموما مكنش فيه لزوم 
مراد. دا بدل متقوليلها متشكره
جروب روايات بقلم نور عصام
نور. بصتله وبتحدي ردت وقالت اعتقد ان البيت دا بيت ابويا وكل شئ هنا بفلوسه وانا مش،محتاجه اشكر حد علي حاجه
مراد.  علي الاقل من الذوق مش موضوع مين بيصرف عالبيت يااا
نور. قاطعته وقالت متعودتش علي كدا معلش بقا اصل عيشتي وتربيتي خلتني اتعامل بدون نفاق
مراد.  بصوت عالي قالها ذودتيها
كمال. اهدو انتو الاتنين اعتقد احنا موجودين وسطكم
مراد. اسف يا عمي بس انت مش شايف كلامها
يوسف.  خلاص يا جماعه يلا ناكل
نور.  بهمس ل يوسف مين الزفت المتعجرف دا
يوسف. دا مراد اخويا
نور. نعم
مراد. كان سامعهم
نور. تاني ل يوسف بتقول ميين
يوسف. بقولك دا مراد اخويا
نور. اخوك ازاي يعني حضرتك دا اكبر مني ومنك
يوسف.  دا اخويا انا من ماما
نور. اها وبصتله وعوجت بوئها
مراد. شافها قالها اتعدلي احسنلك
نور.  بهمس قالت متخلف وبيئة
مراد. بص لابوها امه واتوعد لها
كمال. نور حبيبتي
نور. بصتله وما اتكلمت
كمال.  دا مراد ابن طنط زينت وزي اخوكي بالظبط ولو احتاجتي حاجه هو
نور. قاطعته وقالت اعتقد اني كنت عايشه ف بلد غريبة لوحدي والحمد لله محتجتش لأي حد وبتريقة قالت هه مش معقول ابقي ف بلدي واحتاج لاي حد نور عصام
كمال.  زعلان انها لسه ما هديت وتتعامل بحده مع الكل
زينت. انا عرفه يا حبيبتي انك قوية بس بردو اعتبرية اخوكي
نور. للاسف انا معنديش اخوات
يوسف.  بقا كدا يا نور
نور. حطت ايدها علي اخوها وقالت معلش حبيبي اعذرني متعوتش يكون عندي اخوات فدي كلمه كنت دايما اقولها لكن اكيد وجودك انت ف حياتي انا مبسوطه بيه ومش محتاجه غيرو وبصت ل مراد
مراد. اتنهد وبصلها وقال ولا حد اصلا عاوزك
نور. زعلت وقالت اتطمن اليوم هروح الفندق وباذن الله هسافر تاني واسيبلك البلد كلها
مراد. حس انو زعلاها 
نور.  اتجمعت الدموع ف عيونها
يوسف. لا يا حبيبتي دا بيتك زينا بالظبط ومش هتخرجي منه بقلمي نور عصام
نور. قامت وقالت عن اذنكو
كمال وزينب مع بعض ماكلتيش يا حبيبتي
نور. وقفت جنب زينب وقالتلها اسفه متزعليش مني انا مش بلومك علي حاجه انا كل زعلي من اللي المفروض ابويا اللي خبي عني سنين ورماني برا البلد لوحدي
زينب.  لسه هتتكلم 
نور. سابتها ومشيت طلعت اوضتها
يوسف. ياريت يا جماعه تراعو شعورها شويه هي بردو معذوره وليها حق وبص ل اخوه وقام مشي
زينب. مراد اعتذر من نور ومتكلمهاش تاتي كدا
مراد. هو انا غلط فيها يا ماما دي هي اللي 
زينب مراااد
مراد. حاضر يا ماما وقال اسف لو كنت زعلت حد واسف يا عمي مره تانيه
زينب. مراد افهمني نور دلوقتي بعد ما عرفت انك ابني وعايش معنا جايز تفكر اننا رمناها واستغنينا عنها وطبعا اول تفكير هيجي ف بالها اني السبب وكمان جبت ابني بتربي ف حضني وهي قولت لابوها مش عوزاها 
مراد بس دا محصلش انا جيت هنا بعد وفات بابا الله يرحمه يعني من سنه بس 
زينب. هي متعرفش كدا وعلشان كدا اتعامل معها كويس لوقت تفهم كل حاجه
مراد. حاضر يا ماما 
كمال. بصلهم وما اتكلم بيفكر ازاي يتكلم معه نور 
مراد. اسف يا عمي متزعلش مني
كمال ولا بهمك يا حبيبي وبعدين قال جهزت كل شئ بخصوص الحفله 
مراد. ايوا وبكرا باذن الله الكل هيكون موجود الساعه 8
زينب. مبروك عليكم المناقصه
كمال ومراد الله يبارك فيكي
نور. كانت قاعده ف اوضتها
يوسف. خبط عليها 
نور. ادخل
يوسف.  حبيبتي كدا تسبيني وتقومي 
نور معلش يا يوسف وقالتله اقعد علي ما اخلص فون
يوسف. بتكلمي مين
نور.عملت حركه بايدها معناها اصبر وكانت بتكلم صحبتها برا
 يوسف.  يا بنتي بتكلمي مين
نور. خبطته ف دراعه
يوسف.  انا مسمحلكيش تتكلمي ف وجودي فاهمه حب يهزر معها اكتر علي صوته وقالها نور حبيبتي فينك انامستنيكي من بدري يلا يا عمري ينفع تسبيني كل دا وتتكلمي ف الموبايل 
ميرا.  مين يانور اللي عندك دا انتي مش قولتي قبل كدا انك وحيدة لدي ابوكي ودي صحبتها من اصل عربي لكن تقيم برا
نور. بغيظ ضربة يوسف وقعته من عالسرير
يوسف. بقا كدا يا عمري 
ميرا.  اوعي تكوني اتجوزتي
يوسف. سمعها وقال والله لو ما كانت اختي كنت اتجوزتها وقتي دي تجنن
نور. قفلت الفون وبصتله 
يوسف. قام وقف وقالها خلاص يا وحش اخر مره
نور. كدا با حيوان تحرجني مع البت 
يوسف. انااا
نور. لا امي
يوسف. وامك ايه اللي يجبها هنا 
نور راحت عليه وهي علي اخرها
يوسف. فتح الباب وجري علي تحت
نور. بتجري وراه وهووب خبطت ف مراد 
مراد.  مسكها من ايدها 
نور. بصتله وقالت بحده ايدك 
يوسف. رجع لها وقال نور 
مراد.  لسه ماسك ايدها
نور. قالت مش نور خطاب اللي حد يتجرأ ويمسك ايدها وبحركه مفاجأه خبطته ف بطنه
مراد. يابنت الل
يوسف. قبل العاصفه متقوم شدها عليه وجري
نور.  وانت يا كلب بتشدي كدا ليه
يوسف. الحق عليا اني ببعدك من قدام الطوفان
نور. علي نفسه وكانو وصلو الجنينه
يوسف. ضربها بخفه علي دماغها وقالها آبيه مراد عصبي جدا ومش بيتهاون مع اي حد 
نور انت بتمد ايدك عليا يالا
يوسف. بمرح ايوا انا اخوكي وحقي اعمل اي حاجه 
نور نعم ياروح امك ومسكته من قفاه
يوسف. شد نفسه منها وقالها ايوا انا اخوكي الطويل 
نور. لاحظ ان كلامك جارج يا زفت انته
يوسف. ههههه اوزعه
نور.  بقا انا اوزعه يا ابو طويله وجريت وراه
يوسف. حري من قدامها
نور. وصلته ونطت علي ضهره وقالت يااه تصدق ياد يا يوسف محدش عملهالي قبل كدا
يوسف. نعم ياروح خالتك
نور. اه والله ممكن تجري بيا شويه كدا
يوسف.  اممم من عنيا وجري بيها وهوووب ف البسين ورماها وهو معها ف الميه وكل دا ومش واخدين بالهم من اللي بيراقبهم وكان بقلمي نور عصام
مراد. قال فعلا ما جمع إلا ماوفق اتنين مجانين زي بعض
نور. يح يح يح بقا كدا يا جزمه يابن
يويف. بضحك رشها بالميه
نور.  راحت عليه وضربته وضغطت علي دماغه تحت الميه
يوسف. طلع دماغه وقالها هموت يابنت المجانين 
نور. بعطف راحت عليه وقالت بعد الشر عنك يا يويو وف لحظه كان معها تحت الميه
مراد. اتدايق وف نفسه قال وانا مالي هو اخوها وبعدين ف نفسه بردو تاني قال حتي لو كان اخوها متعملش معاه كدا
يوسف. طلع من الميه وقالها يخرب بيت ابوكي انتي ازاي تقدري تتحملي كل الوقت دا تحت المية
نور.   هههههه وشافت مراد واقف قالت فرفور زي اخوك الي واقف هناك دا وهيولع مننا
مراد. عرف انها بتتكلم عنه لانها بصتله بحده
يوسف.  التفت وقال البوص ينهار مش فايت
نور. مالك يالا بتخاف منه كدا ليه
يوسف.  مراد عصبي جدا ومش بيحب حد يعارضه ف اي حاجه بس كمان طيب قوي وحنين فوق ماتتخيلي
نور. قالت دا طيب دا انسان همجي ومتعجرف
يوسف. ابدا والله يانور بكرا لما تعشريه وتعرفيه كويس هتحبيه وتعرفي اني معايا حق
نور. انا احب الكائن دا يا اخي تف من بوئك
يوسف.  هههههههه بكرا نشوف يا نونو
روايات بقلم نور عصام
نور. طيب يلا نطلع بقا وفعلا طلعو من الميه
نور. بصت لنفسها وقالت همشي كدا ازاي يا غبي وطبعا فستانها من الميه لزق علي جسمها وبين كل مفاتنها
يوسف. اسف تعالي اشيلك
نور. تشيلني غور يالا امشي قدامي ومشيت وراه وبس وصلت لعند مراد احرجت من نفسها بسبب فستانها
مراد.  بصلها من فوق لتحت وابتسم عند فيها 
نور.  قالت حقير 
مراد. وقف قدامها وقالها مين اللي حقير يابت
نور. انت يا زفت هو في حد غيرك واقف 
مراد. بغضب راح مسكها من شعرها المبلول وزئها لورا لحد ما وصلت الحيطه وقالها انا سكتلك كتير بس بعد كدا لأ وبصلها بقوه وعيونه ف عيونها نور عصام
نور. بكل بردو قالت بس هو دا اللي عملته
مراد. بصلها واستغرب مش فاهم كلامها
نور. قالت كنت فكراك هترزعني بوسه تجيبني الارض زي الافلام والروايات ف الموقف اللي زي دي
مراد. فتح عيونه وانصدم من جرئتها ف الكلام
نور.  ها انجز هتعمل ايه هتسيب شعري ولا هتبوسني 
مراد.  وقحه
يوسف.  ههههههه هههههههه
نور.  قالت لخص بقا كدا هاخد برد 
يوسف. راح عليهم وقال خلاص بقا يا جماعه واخد نور من مراد طلع بيها
نور.  ببتسامه لاخوها قالت عجبك ادائي ياد يا يوسف
يوسف.  يجننن بس بصراحه متوقعتش كدا ابدا
نور. ههههه المهم خليته يولع وطلعو فوق
مراد.  ابتسم لي جرئتها وافتكر شكلها وهي مبلوله واتنهد
وبعد بعض الوقت 
يوسف. راح لعند نور واقنعها انها تلغي فكرة سفرها خالص وكمان اقنعها انها متسيب البيت 
نور. اقتنعت وخصوصا انها حابه تعاند مراد
وتاني يوم
نور. كانت نازله عالسلم
يوسف. صباح الجمال علي احلي موزه ف مصر كلها 
نور. بمرح قالت طيب بما اني كل دا شيلني علشان انا مش قادره انزل السلم حسه اني تعبانه ودايخه
يوسف. يا بنتي انا اخوكي الصغير والله اخوكي الصغييير 
نور. هههههه بس متنساش انك اطول مني واقوي مني يبقي تعمل اي حاجه انا عوزاها وطبعا كانت بتهزر
يوسف. عيوني يا قمر وبهزار مال عليها
مراد. كان خارج من اوضته شافهم وقال يوووسف
يوسف ونور التفتو 
مراد. وصل لعندهم وقال ممكن افهم ايه اللي انا شوفته دا
نور. وانت مالك اصلا بينا 
يوسف. ابيه احنا كنا بنهزر عادي محصلش حاجه
نور. بتبرر ليه هو مالو
مراد يظهر كدا ان قاعدتك ف امريكا نستك الأدب والاحترام 
نور. علي فكره انا مؤدبه ومحترمه ومش مستنيه واحد زيك بعرفني نفسي وغير كدا الاخلاق مش بالمكان يااا آبيه
مراد. اتدايق من كلمة آبيه وقالها ايه آبيه دي 
نور.بمشاكسه قالت انت اخو اخويا الكبير وكمان طنط قالتلي انك ممكن تبقي اخويا فبصراحه حابة اخد هندنه بسيطه معاك واجرب يا آبيه ولا انت ايه رأيك يا آبيه 
مراد.  دول كلهم خمس سنين فرق بينا 
نور. بردو كبير يا آبيه نور لاحظت انو غيران عليها من يوسف وحبت تلعب معاه علي هذا الاحساس وبعد كلامه ليها دلوقتي اتأكدت وبعدين بصتله وقالت اهو قدامك يا يوسف انا بحاول اكون كويسه معاه واسمع كلام طنط واعتبره اخويا الكبير بس يظهر كدا بقا روايات بقلم نور عصام 
يوسف. لا لا هو ابيه فعلا 
مراد قاطعه وقال اسكت انته ومال علي نور وهمس جنب ودنها وقال لو سمعتك بتقولي ابيه دي تاني هخليكي تندمي
نور. مسكت ايد يوسف وقالت تصدق يا يوسف ابيه مراد طلع فعلا طيب وحنين جدا زي ما قولتلي ونزلت قبل يرد
مراد. ماشي يا زفته انتي 
نور. راحت ولقت ابوها ومراته قاعدين مستنيهم عالسفره
يوسف. قال صباح الخير يا بابا صباح الخير يا ماما
نور قالت صباح الخير وقعدت
ابوها ومراته ردو الصباح عليهم 
مراد. وصل وقال صباح الخير
كمال.  صباح النور وبعدين قال يلا افطرو وعاوزكم تكونو جاهزين علشان حفلة الليلة
زينب. متقلقش كل شئ هيكون تمام بإذن الله
مراد. وانا هروح الشركه شوية واجي 
كمال. وانتي يا نور 
مراد. قبل ابوها يكمل قال مفيش داعي ياعمي الانسه نور تحضر الحفله الكل بصله
كمال. ليه كدا يا مراد
مراد.  يا عمي لسه محدش عارفها هنا ف الافضل انها متحضرش الحفله
كمال. بالعكس دي مناسبه كويسه وانا حابب انها تتعرف علي الكل وكمان الكل يعرفها علشان لو حبت تيجي تشتغل ف الشركه يبقي عندها خلفيه عن كل حاجه
مراد. بس يا عمي
نور. ردت وقالت متقلقوش انا اصلا عندي مشوار مهم ولازم اروحه ومش هحضر لا حفله ولا غيرو 
مراد. بصلها وفرح انها مش هتحضر
نور. زعلت لما شافت الفرحه وقالت. …..
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا 

اترك رد