Uncategorized

رواية هو والشرسة الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

 رواية هو والشرسة الفصل الثالث 3  بقلم نور عصام 
رواية هو والشرسة الفصل الثالث 3  بقلم نور عصام 

رواية هو والشرسة الفصل الثالث 3  بقلم نور عصام 

نور. لما شافته فرح قالت عندي مشوار مهم ولازم اعمله ضروري وف نفسها قالت انا هعرفك ازاي تتكلم وتحرجني
كمال.  هتروحي فين يا حبيبتي
نور. بحزن هروح ازور قبر ماما
كمال. حبيبتي خليكي يوم تاني وبعدين اخدك ونروح مع بعض بلاش تروحي لوحدك
نور. معلش يا بابا مش هقدر استني وكمان انا لازم اروح اشوف خالتو وخالو هما عرفين اني وصلت وكلموني
زينب. ومالو يا حبيبتي نعزمهم عالحفله ويجو هنا وتشوفيهم
نور. لا يا طنط خلينا علي راحتنا
يوسف. يعني مش هتحضري الحفله
نور. بصت ل مراد وقالت لأ
كمال. يا حبيبتي انا كنت عاوزك تحضري وتتعرفي علي الكل وكمان لو حابة تنزلي الشركه مفيش مانع
نور. بعدين يا بابا
روايات بقلم نور عصام
كمال. علي راحتك يا حبيبتي واهو مراد موجود وقت تحبي تنزلي الشركه هو بيعرفك كل شئ لانو شغال معايا
نور. بصتله بأرف وعيونها كلها شراسة وقالت اها
مراد.اتدايق من نظرتها ليه بس فرح انو قدر يخليها ما تحضر الحفله عند فيها وانو قدر يمشي كلامه عليها
كمال.  طيب انا هروح الشركه شويه محتاجين حاجه
زينب. تسلم يا حبيبي بقلمي نور عصام
كمال. راح علي نور وباسها من جبينها وقالها محتاجه حاجه يا حبيبتي
نور.  شكرا يا بابا
كمال. يوسف ياريت تراجع شويه انا اتفقت مع مدرسين هيجو البيت علشان دروسك انت خلاص داخل ثالثه ثانوي ودي مرحله صعبه ياريت تهتم شويه
يوسف. حاضر يا بابا
كمال. نور حبيبتي ف عربيه برا بسواق خليه يوصلك مكان ما انتي عاوزه وبس تخلص الحفله بروح معاكي وبشتريلك احلي عربيه تشاوري عليها
نور. مفيش داعي انا هركب تاكسي
زينب. ليه كدا يا بنتي تتبهدلي خدي العربيه من غير السواق وروحي براحتك المكان اللي عوزاه وبعدين وقالتلها خدي يا حبيبتي دا خط مصري علشان تطمنينا عليكي
نور. ان شاء الله والكل قام
يوسف.  خبط علي نور
نور. تعالي يا يوسف
يوسف. دخل وقالها عرفتي منين اني انا
نور. مين يعني هيتجرأ ويخبط عليا غيرك يالا
يوسف. هههههه علشان تعرفي انو محدش معبرك غيري
نور. لا وانت الصادق محدش يجرؤ يعملها غيرك وإلا بقتله
يوسف.  ههههههه شرانيه قوي اختي دي
نور. هههههه ايوا خاف مني بقا
يوسف. ممكن اجي معاكي
نور. بصتله وحست بحنيته وخوفه عليها وحبه القوي ليها 
يوسف. ها يا قمر قولتي ايه 
نور. لسه هتتكلم
يوسف. قاطعها وقال احيات ابوكي اشيخه خديني معاكي
نور. ابتسمت وقالت بابا قال راجع شويه عقبال ما المدرس يجي وكمان دي ثانويه
يوسف. والله حرام عليهم هما الناس دي ايه دا انا مصدقت اخلص مذاكره وامتحان المفروض ارتاح شويه مش ازاكر للي جاي دا ايه دا مفيش رحمه خالص بقلمي نور عصام
نور. معلش يا يوسف انت عارف هما خايفين عليك
يوسف. خلاص هاجي معاكي ومن بكرا ازاكر وكدا كدا المدرس مش هيجي انهارده
نوز. اوك يلا اجهز علشان ما نتأخر
يوسف. دقيقه واحده وفعلا بعد شويه نزلو
نور. امك فين مش باينه
يوسف. تلاقيها راحت تعمل حاجه بخصوص الحفله
نور.  هي حفلة ايه دي 
يوسف. بابا كان داخل مناقصه مهمه وكسبها 
نور. اها 
يوسف.  يلا بينا ومشيو
في الشركه
مراد. اوووف وف نفسه قال وبعدين بقا ف البت دي ليه شاغله بالي كدا وكل تفكيري دي حتي رخمه قلبه در عليه وقاله بس متنكرش انها زي القمر وتستاهل تفكر فيها عقله دي تستاهل اقطم رقبتها قلبه براحه عليها هي لسه مش متعوده عليك ولا علي حد وطبيعي تكون مختلفه وخصوصا انها كانت عايشه برا وغير كدا وقطع تفكيره
مصطفي.   ايه يا عم ساعه بخبط عليك
مراد. معلش مخدتش بالي
مصطفي. اللي واخد عقلك يا باشا
مراد. ابتسم وافتكر شكلها وهي طالعه من الميه
مصطفي. اييييييه هو احنا بقينا كدا لا دي عاوزه قاعده بقا
مراد. اخلص يالا عاوز ايه ودا بيكون صاحبه وشغال معه 
مصطفي بهزار قاله مين بقا تعيسة الحظ اللي عامله فيك كدا
مرتد. تعيسة الحظ
مصطفي. ايوا طبعا دي امها داعيه عليها كمان
مراد. بقا انا اللي تقرب مني امها داعيه عليها يا متخلف
مصطفي. طبعا انت مش شايف نفسك ولا ايه 
مراد. مالي يا خويا 
مصطفي. شاب حلو وامور ووسيم ومن عيلة كويسه
مراد. ابتسم لمدحه فيه
مصطفي. كمل وقال وعصبي واحيانا لا تطاق و عمرك مكلمت بنت وكل البنات شيفينك متكبر ومغرور نور عصام
جروب روايات بقلم نور عصام
مراد. بقا انا عصبي ولا اطاق 
مصطفي.  اكدب عليك يعني
مراد. طيب قوم بقا من وشي دلوقتي بدل مطلعها عليك
مصطفي. هي ايه دي 
مراد. عصبيتي 
مصطفي. بمرح قال جبتش حاجه من عندي
مراد ومصطفي. هههههههه ههههههه وبعدين اتكلمو ف الشغل
روايات بقلم نور عصام
نور. راحت زارت قبر ولدتها وبعدين راحت عند اخوالها وبس خرجت قالت ل يوسف تعالي نتمشي شويه
يوسف. من عيوني يا قمر 
نور.  وهما بيتمشو ابتسمت وقالت يوسف انت جبت بدله جديده تحضر بيها الحفله
يوسف. لا عندي مش لازم اجيب 
نور. انت اهبل يلا تعالي نجيب ودخلت مول واشترت لاخوها بدله علي ذوقها وبعدين اشترت لنفسها فستان حلو كتير
يوسف. واو تجنني يا قمر
نور. حلو بجد يا يوسف 
يوسف. يجنن يا قلبي بس قصير شويه
نور. بتفكير قالت لا كدا حلو وبعدين راحت غيرت
يوسف. ايه رأيك نقعد شويه ف الكافيه دا 
نور. ماااشي كلام الصغار وضحكو وراحو وطلبو عصير 
يوسف. فونه رن اووف
نور. مين 
يوسف. آبيه مراد 
نور. ومالك يالا خايف منه كدا ليه 
يوسف. بصلها 
نور. عوجت برئها وبعدين قالت طيب رد عليه
يوسف. لا لا خدي انتي رودي عليه
نور. اناا
يوسف. ايوا انتي وقوليلو اي حاجه
نور. هات يا جبان وفتحت وقالت الوو انا نور
مراد.  اتنهد وبعدين قالها ببرود اهلا 
نور. ايه الرخامه دي 
مراد. نعم
نور. خير ف حاجه
مراد. بزهئ قالها كنت برن علي يوسف هو فين 
نور. اها يوسف ايييه يوسف بيذاكر
مراد.  ايييه
نور.  بهمس قالت الله يخرب بيتك يا يوسف وبعدين قالت يوسف دخل يراجع زي ما بابا قاله 
مراد. يعني هو بيذاكر دلوقتي
نور. اه يا عين امه وموت نفسه من المذاكره وادني الفون بتاعه علشان مفيش حاجه تشغله انت عارف بقا ثانويه عامه
مراد.  امممم
نور. استغربت رده وبعدين قالت انا بتحايل عليه يريح شويه مش راضي وعمال يقولي ابدا يا نور انا لازم اهتم بدراستي تصدق يا آبيه صعبان عليا قوي 
مراد. اتغاظ من كلمه آبيه وبعدين قالها نعم 
نور. ببردو قالت دخلت عليه لقيته بيجهد نفسه اكتر من اللازم وقولتله كفايه علشان عينك يا بني بس هو مفيش فايده اصر يكمل
مراد. طيب وماما فين 
نور. خرجت 
مراد.  متعرفيش راحت فين 
نور. وانا مالي هو انا هسألها متروح مكان ماهي عاوزه الله
مراد. بتوعد ليها قالها روحتي عند خالتك 
نور. اها روحت وجيت وانا دلوقتي ف البيت اومال بكلمك من فون يوسف ازاي
مراد. يعني انتي دلوقتي ف البيت
نور. ايوا وقفلت قبل يتكلم تاني وقالت ايه دا بني آدم رخم ودمه يلطش اعوذ بالله نور عصام
يوسف. آبيه مراد
نور. هو زفت
يوسف. آبيه مراد 
نور. ماقولنا ايوا زفت الطين هو احنا هنغنيها يعني
يوسف.  قام وقف وقال آبيه مراااد
نور.   الله يحرقه مترح ما هو قاعد وبعدين قالت اتنيل اقعد وقفت ليه طبعا ماهي سيرته تعصب كتو الأرف ف تقل دمه
مراد.  من وراها رد وقال بتقولي حاجه يا نور
نور. بصت لاخوها وقالت اتنيل يالا اقعد مالك قلبت كدا علي المنيل علي عينه اخوك نور عصام
يوسف. بصلها وقال آبيه مراد وبيحرك راسه لها 
نور.  بصلت وراها وانصدمت 
مراد. كنتي بتقولي ايه بقا يا ست نور 
نور. بصت ل يوسف وقالت هو انا لو اغمي عليا دلوقتي هيحصل حاجه ولا هيبقي عادي 
يوسف. كتم ضحكته ومش قادر يتكلم
مراد. بقا يا آنسه يا كبيره بتكدبي وتعلمي اخوكي كمان الكدب ايه هو دا اللي اتعلمتيه برا 
نور. استجمعت شجاعتها وبمل شراسه وقفت قدامه وقالت اولا انت ازاي تكلمني كدا 
مراد. بغضب قالها انا اكلمك زي ما انا عاوز
نور. ليه ان شاء الله كنت ابويا ولا اخويا ولا جوزي ولا حتي خطيبي ولا حتي تقربني باي صفه 
مراد. اتعصب من ردها وقرب منها وقال. …….
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا 

اترك رد