Uncategorized

رواية هو والشرسة الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

 رواية هو والشرسة الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام 
رواية هو والشرسة الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام 

رواية هو والشرسة الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام 

مراد.  غلي الدم ف عروقه من منظرها راح عليها
نور.  بصت ف عيونه وبكل قوة وتحدي قالت هاي
مراد.  هيتجنن من طريقتها
يوسف. مساء الخير يا آبيه
مراد. بصلها وقال انتي مش قولتي مش هتحضري الحفله
نور. وانت مالك احضر ولا لأ
مراد.  غمض عيونه واخد نفس بصوت عالي وبعدين قالها ايه الزفت اللي انتي لبساه دا
نور. بصت لنفسها وبعدين قالت حلو وشيك صح كنت عرفه انو هيعجبك
مراد. يعجبني
نور. طبعا يا آبيه
مراد.  غوري ادخلي
نور. قاطعته وقالت نعم
مراد.  ادخلي غيري قميص النوم اللي لبساه دا لو كنتي عاوزه تحضري الحفله ويومك يعدي علي خير
نور.  ومين بقا اللي هيمنعني
مراد. شدها من دراع اخوها وقالها انا طبعا
يوسف. آبيه مش كدا
نور. شدت دراعها منه وقالت امنعني لو كنت تقدر والتفتت تروح للحفله بقلمي نور عصام 
مراد.  اقسم بالله يانور
نور.قالت بدون ما تلتفت له متحلفش عاللي مش ليك ومشيت هو والشرسه بقلمي نور عصام
مراد.  هيتجنن وبص لاخوه وقاله وانت يا حيوان ازاي تسيبها تنزل كدا اي معندكش نخوه
يوسف.  ايه اللي بتقوله دا يا آبيه اعتقد انت عارف ان كل لبسها كدا ودا بحكم عيشتها ف امريكا وواحده واحده بتتغير
مراد. واحده واحده طيب اتفرج يا سبع الرجاله عاللي هيحصل من الكل لما يشوفوها كدا
روايات بقلم نور عصام 
يوسف. علي فكره مش موضوع لبسها بس اللي مدايقك
مراد يعني ايه يا استاذ يوسف
يوسف. انت غيران وسواء لبسها او غيرو
مراد. قاطعه وقاله اخرص خالص والتفت
زينب.   شاورت ل نور تروح عندها
نور. راحت وببتسامه قالت مساء الخير الكل رد 
نرمين. ما شاء الله مين القمر دي يا زينب
زينب. بكل حب مسكت ايد نور وقالت دي بنتي
نرمين. بنتك
زينب. ايوا دي نور بنت كمال وطبعا بتكون بنتي
نرمين. قالت طول عمري اسمع عنك من زينب بس متوقعتش تكوني حلوه قوي كدا بقلمي نور عصام
نور. ميرسي يا طنط
نرمين.  ها يا قمر ناويه ترجعي امريكا تاني ولا
زينب. قاطعتها وقالت لا بنتي حبيبتي خلاص ناوية تستقر ف حضن امها كفايه بقا سفر وبعد لحد كدا
نور.  بصراحه اعجبت ب زينب وحبها ليها
ماهر. وصل لعندهم وقال ممكن يا طنط تعرفينا ب قمر الحفله وبص ل نور باعجاب شديد
زينب.  قالت نور بنتي
ماهر.  بجد يا طنط اول مره اشوفها
زينب. كانت بامريكا بقلمي نورعصام
ماهر. قرب منها وقال اهلا بالقمر اللي نور مصر والدنيا كلها 
نور. ببتسامه مصتنعه قالت اهلا
ماهر.  طيب ممكن القمر يتنازل ويرقص معايا 
مراد. بعصبيه راح عليهم
نور. اول ما شافته قالت طبعا وليه لأ
ماهر. فرح جدا انها وافقت ومد ايده لها 
مراد. وصل وحط ايده ف ايد ماهر وقال خير يا ماهر بيه
ماهر.  ابدا يا مراد انا بس كنت حابب ارقص مع أنسه نور
مراد.  بصلها واتوعد لها وبعدين قال بس آنسه نور مش بتعرف ترقص
ماهر. ازاي بقا معقول كل الجمال دا والعيشه ف امريكا ومش بتعرف ترقص لا 
مراد. مسكها من ايدها وقال عن اذنكو
ماهر. ادايق وقال ف نفسه مستحيل اسيبك يا قمر
نور.  قالت ممكن تسيب ايدي
مراد. ولو ما سيبتها
نور.  بلاش احسن تتحداني وتوقف قصادي وخصوصا الليله احنا ف حفله ومش عوزين الكل يلاحظ تصرفاتك
مراد. مالها تصرفاتي يا آنسه يا محترمه
نور. محترمه غصب عنك
مراد.  بالبسك دا وتقولي محترمه مبسوطه والكل عينه هتطلع عليكي مبسوطه والكل بيبص لجسمك اللي تقريبا كله عريان وباين مبسوطه يا هانم
نور.  مش مشكلتي انكم متخلفين
مراد. لوا دراعها وراها وقالها احنا متخلفين
نور.  قدرت تلف لوشه وقالت وانت اولهم
مراد.  قرب منها وهمس جنب ودنها وقال اقسم بالله
نور. قاطعته وقالت متكملش لانك ولا حاجه بالنسبه ليا فكلمتك مش هتمشي عليا فاهم
مراد.  هتمشي ودلوقتي تشوفي وسابها ومشي
يوسف. جري عليها وقالها معلش حبيبتي انا عارف انو عصبي حقك عليا متزعليش نور عصام
نور. بعند قالت يلا انا عاوزه ارقص 
يوسف. ممكن تهدي انا عاوز اقولك ان مراد بيح
نور. قاطعته وقالت هتيجي معايا ولا اروح ارقص لوحدي
يوسف.  مسك ايدها وقالها عيب عليا ابقي موجود وحبيبتي ترقص لوحدها ومشيو بقلمي نور عصام
مراد. شافها رايحه ترقص اتعصب وقال ماشي 
نور. بترقص مع يوسف علي كل الاغاني اللي اشتغلت بكل مهاره وحرفيه
مراد.  خلاص معتش قادر وهو شايف الكل عينه هتطلع عليها وعلي جمالها ورقصها وبدون وعي راح عليها ووقف قدامها
نور.  بصتله ورفعت حاجبها
يوسف.  قال آبيه ممكن
مراد. قاطعه ومسك ايد نور واخد المايك وقال مساء الخير علي كل الموجودين شرفتونا اكيد بقلمي نور عصام وطبعا انتو عرفين ان الحفله دي بسبب اننا كسبنا المناقصه لكن ف الحقيقه ف سبب تاني وبص ل نور وابتسم وقال والسبب التاني هو خطوبتي من آنسه نور كمال خطاب وبعد اسبوع كتب الكتاب والدخله نورتونا جميعا 
نور. بصتله ومصدومه من اللي قاله 
يوسف.  وقف قدامه وبهمس قال ايه اللي عملته دا 
مراد. اخرص انته 
كمال.  مش مصدق اللي حصل ولكن حاول يداري واتقبل المباركات والتهاني
زينب. عرفه ان ابنها حب نور لكن ما اتوقعت يعمل كدا 
ماهر.  زعل واتغاظ وبعدين قال الف مبروك كمال بيه 
كمال. الله يبارك فيه عقبالك 
نرمين وكل اصدقاء زينب باركولها 
مراد. بص ل نور وقالها مبروك يا قلبي 
نور.  وقفت بكل شراسه ف وشه وبصت ف عيونه وقالت اوعي تكون بكدا فاكر اني هوافق علي تصرفك او انك تكون احرجتني وارغمتني علي حاجه لا تبقي غلطان يااا آبيه انا مش موافقه علي هبلك دا وهثبتلك دلوقتي وراحت تاخد المايك علشان تقول انها مش موافقه
روايات بقلم نور عصام  
يوسف. مسكها من ايدها وقالها حبيبتي اهدي علشان خاطري وخاطر بابا بلاش تحرجيه قدام الكل
نور. بغضب قالت يعني ايه اسكت
يوسف.  لا حبيبتي كان مفروض يقولك الاول 
نور. واهو مقاليش واحرجني وانا بقا لازم احرجه واخلي رقبته زي السمسمه قدام الكل مش هخليه تقومله قومه تاني مش هو اللي ابتدي 
يوسف. طيب وبابا 
نور. مالو بابا هو هيغصب عليا علشان البيه ولا ايه
يوسف. لا طبعا بس فكري ف شكله وهيبته قدام الناس يرضيكي تحرجيه
نور. بصتله
يوسف. مهما كان الخلاف اللي بينك وبين بابا بردو مينفعش تحرجيه وتقلي منه قدام الناس،مش حلو ف حقك ولا حقه 
نور. بغيظ ماشي يا يوسف وبصت ل مراد 
مراد.  ابتسم وقالها مبروك يا روحي ومسك ايدها ونزل بيها وراح لعند ابوها 
كمال. بصلها وابتسم وقال الف مبروك ياروح بابا وحضنها 
زينب.  باركت لها وضمتها وبصت لابنها 
رواية هو والشرسة بقلمي نور عصام  
مراد. ابتسم وباس ايدها 
كمال. قال ل مراد نور دي نور عيني اوعي تزعلها
مراد. ف عيوني يا عمي 
نور. بصتله واتوعدت له
مراد.  استاذن من كمال واخد نور ودخل الفيلا 
يوسف. شافهم وراح وراهم 
نور. اول مادخلت جوا بعدت ايدو عنها وقالت ممكن افهم ايه اللي عملته دا وعلي اي اساس اصلا تعمله ومين ادك الحق انك تعمله بقلمي نور عصام
مراد.  بكل هدوء قالها انتي
نور. نعم
مراد. انتي اللي ادتيني الحق
نور. وانبي 
مراد. عليه الصلاة والسلام 
نور.  بغضب قالت انا بس سمعت كلام اخويا وخوفت علي احراج بابا قدام الناس لكن ان كان عليك انا كنت عاوزه احرجك واخليك متقدر ترفع عينك ف اي حد بعد كدا
مراد. قرب منها وقالها واهون عليكي
نور. متغور ف مصيبه تاخدك 
مراد. قرب اكتر منها ومال عليها 
نور. ابعد عني هتعمل ايه
مراد. هشيلك يا قلبي 
نور. انت اتجننت
مراد. الله خطيبتي وعاوز اشيلها
نور. شالوك علي نقاله يابعيد 
مراد.كدا عاوزه تموتيني قبل ما اخل دنيا واتهني وغمز بعينه
نور.  قالت مراد لأخر مره بقولهالك ابعد عن طريقي احسنلك واللي حصل انا هعديه وكأنه ما حصل 
مراد. طيب والناس اللي انا عزمتهم علي ميعاد الفرح
نور.  مراد متخلنيش ارد عليك بطريقه تزعل الكل مش تزعلك لوحدك
مراد. هتعملي ايه
نور. لو ما بعدت عني هتشوف بنفسك
مراد.  طيب وابوكي وهنا دخل كمال وزينب 
نور. فهمته وقالت بابا خط احمر يا مراد واذا كنت علي خلاف معاه دا ميمنعش انو ابوايا واخاف عليه وعلي سمعته
مراد. طيب ويوسف ايه مش خايفه عليه قدام صحابه
نور. اخوك زي ما هو اخويا واعتقد انت كمان تخاف عليه وعلشان اريحك يوسف عندي غالي قوي واللي يبوصله اقتله بدون ما اتردد ثانيه واحده وبعدين قالت حتي طنط ميهونش عليا زعلها واحراجها قدام الناس 
يوسف وابوه وامه كانو واقفين ومبسوطين بكلام نور
مراد. فرح جواه انها اتخلت شويه عن عنادها وشراستها مع الكل وحبتهم فعلا ولكن بتكابر 
نور.  بصتله ورفعت حاجبها
مراد. ابتسم وقرب منها وقال تمام كدا يا قمر مدام خايفه عالكل تبقي موافقه علي جوازنا 
نور. هههههه
مراد. ليستفزها اكتر قالها ضحكتك تجنن يا روحي
نور.  لسه هتتكلم
كمال. دخل وقال الف مبروك حبيبتي
نور. قالت انا مش موافقه يا كمال بيه الكل بصلها
كمال.  ليه كدا يا حبيبتي مراد ك
نور.  قاطعته وقالت مراد حطي قدام الامر الواقع وغصب عليا من غير ما ياخد رأيي واتحداني وانا مستحيل اوافق 
مراد.  وقف قدامه وقالها يعني انتي زعلانه اني ما اخدت رايك وببتسامة غيظ فيها قالها خلاص يا ستي حقك عليا انا اسف ودلوقتي بقولك حبيبتي تقبلي تتجوزيني
نور. ببردو لانها فهمته قالت لأ طبعا
كمال. ليه بس يا حبيبتي مراد كويس وشكله كدا وقع ولا حد سمي عليه انتي مش شيفاه عامل ازاي
نور.  ولو انا مش بحبه ايه هتجوزه غصب عني
مراد.  رفع حاجبه وقالها لو ف حد تاني قولي
نور. فهمت انو عاوز يعصبها قالت واذا
مراد. يتفضل يجي 
نور.  مش شغلك بقا الحوار دا 
مراد. بهمس قالها يبقي خايفه تقربي مني وتحبيني
نور.  انته
مراد.  بغرور قالها كل بنات العائلات تتمني بس مني كلمه
نور.  اكيد نظرهم ضعيف
مراد.  زيك كدا وانتي بتحاولي تداري مشاعرك ناحيتي
نور.  عشم ابليس ف الجنه
مراد.  انا متأكد من كلامي كويس قوي
نور. بعند قالت تمام انا هوافق وهثبتلك اني قربي منك ولا حاجه ولا قربك مني هيأثر عليا 
مراد.الفرحه مش،سيهاه صحيح ف عند وتحدي بس مبسوط
نور.  بصتله وعضت علي شفايفها 
مراد. انتفض قلبه من شفايفها الساحره وتلاقت الاعين بنظرات وتحدتث بحديث غير معلن منه إلا الحرب الظاهره للكل والحب الباطن للقلوب العاشقه وبدون وعي منه قرب اكتر عليها ومال حتي يقبلها
كمال. مراااد
مراد. انتبه لنفسه وغمض عيونه وفتحها ولسه هيتكلم
كمال.  نور حبيبتي خلاض لو انتي مش موافقه
نور.  لا يا بابا هو انا هلاقي زي آبيه مراد 
مراد. بصلها 
نور.  بصت ل مراد وقالت طبعا مستحيل الاقي حد زيه دي كفايه طيبته وحنيته واخلاقه ولا غروره
كمال. يعني موافقه
نور.  اللي تشوفو يا بابا
كمال.  علي خير ان شاء الله
نور.  بس انا ليا شرط يا بابا الكل بصلها
كمال. ايه هو يا حبيبتي
نور. قالت ……..
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا 

اترك رد