روايات

رواية أمل عشق الزين الفصل السادس 6 بقلم أمل السيد

 رواية أمل عشق الزين الفصل السادس 6 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين البارت السادس

رواية أمل عشق الزين الجزء السادس

رواية أمل عشق الزين الحلقة السادسة

في شقه مراد السيوفي
مراد: حضرتك ما بتعرفيش تعملي فطار
فرح: ليه هو انت حضرتك ما عندكش شغالين يعمل لك الفطار
مراد: كان عندي شغالين بس طردتهم
فرح: طردتهم ليه كده مين يعمل لك الفطار
مراد: وانتي اي لازمتك انتي اللي هتحضري الفطار
فرح بصدمه: انا هاحضر الفطار
مراد بمكر: اه انتي اللي هتحضري الفطار
فرح؛: انا مش هاحضر فطار لحد بس
مراد: ليه ان شاء الله يدك على نقش الحنه
فرح: مزاجي كده
مراد: عارفه اللي ما بيسمعش كلامي باعمل فيه ايه
فرح: بتعمل في ايه
مراد: بعقبه يعني انا ممكن عقبك دلوقت
فرح: ويا ترى ايه العقاب ده هتضربني ولا  هتحبسني
مراد: لا العقاب عندي حاجه تانيه خالص غير اللي انتي قلتيها
فرح: ويا ترى ايه هو
مراد: مراد قرب منها بهمس في ودنها عايزه تعرفي العقاب هاقول لك اول حاجه هتيجي معي الغرفه او ممكن اختيار تاني هتيجي معي الحمام
فرح: انت قليل الادب اجي معك فين انت واحد مجنون
مراد: خلاص قومي اعملي الفطار يا الا  هتشوفي المجنون ده هيعمل ايه وانتي حره بقى
فرح: حاضر الهي يقف في زورك
مراد بابتسامه: مش مشكله طالما من يدك خلاص
فرح: طلعت تجري على المطبخ
في شركه محسن الجارحي
وليد: احنا خسرنا الصفقه
محسن: عشان انا قلت لك ما تتسرعش
وليد: عايزني اعمل ايه يعني كل حاجه زين زين زين هو الكل في الكل فلوس ونفوز اما انا ولا حاجه حتى الحاجه اللي كنت هضمر بها انقذها من يدي بس المره دي لا
محسن: حاجه ايه اللي كنت هتدمر بها
وليد: فرح ادهم الجارجي
محسن: انت مجنون
وليد: لا مش مجنون كنت عاوز اكثروا بها بس ما عرفتش
محسن: انت تبعد عن البنت دي خالص زين لو عرف مش هيسكت خالص مش بعيد يقتلك فيها
وليد: ما هي خلاص طارت وتجوزت مراد السيوفي اللي كل الناس بتعمل له الف حساب قبل ما تتعامل معه
محسن: انت بتقول ايه اتجوزت ازاي وانت عرفت منين
وليد: اه تجوزت لما ما ردتش علي الفون رحت الفيلا وسالت قالوا لي ان هي اتجوزت مراد السيوفي
محسن: الموضوع ده مش مريحني تتجوز فجاه كده ومن غير ما احد يعرف
وليد: قصدك ايه يعني
محسن: انا شاكك ان زين اعرف حاجه ممكن يخربها على دماغنا
وليد: تصدق عندك حق لان هي مره قالتلي أن هي ما بتحبش مراد وكمان اللي هي بتخاف منه ازاي بقى هتتجوزوا الموضوع في سر  فعلا لما كنت بتكلم معها اخر مره واخد الفون ما اعرفش صوتي
محسن: اديك قلت في سر انت لازم تبعد.
وليد: انا عندي خطه تخلي زين يركع تحت  رجلينا
محسن: انا باخاف من افكارك وخطك دي هتودينا في داهيه
وليد: ما تخافش يا حاج المره دي واثق
محسن: قول اما نشوف يا واثق
وليد: ***************كل بقى رايك
محسن: الخطه دي حلوه قوي بس بتمنى تنجح متبقاش زي اللي قبلها
وليد: ما تخافش يا حاج هتنجح وهتشوف
محسن: ربنا يستر ما يعرفش حاجه عن اللي احنا هنعمله يا اما يقلبها على دماغنا
في المستشفى عند زين كانوا سامعين صوت مامتهم بتنادي علي عمر بصوت عالي.
زين: في ايه يا ماما مالك
ليليان: فهمني يا عمر ايه الصوره دي
عمر: صوره ايه يا ماما ????
ليليان: الصوره دي ممكن تشرحلي
عمر:????????????
ليليان: افهم انا من سكوتك كده
زين: يا ماما دي عميله عندنا
ليليان: عاوزني اصدق مش كده
زين: يعني انتي مش واثقه في يا ماما
ليليان: واثقه فيك يا زين اللي يتصور مع عميله باتصور بالشكل ده
زين: هي اللي طلبت كده يا اما تنسحب
عمر: كل اللي قالوا زين صحيح
ليليان: هصدقك المره دي
زين: انا عايز اخرج من هنا
عمر: حاضر
خرج زين من المستشفى وراح على بيتو ومر اسبوع بدون احداث على ابطالنا
زين زي ما هو ما فيش جديد من الشغل للبيت من البيت للشغل كل حياته شغل في شغل
عمر زي ما هو بيروح يسهر مع البنات ويرجع البيت متاخر ويقوم تاني يوم يروح الشغل مع زين
فرح عنيده جدا مع مراد بس هي حاسه بفرحه بس مش عارفه هي ايه هل هتقع ف  حب مراد ام لا
ليليان زي ما هي بتزن علي زين عشان يتجوز ولسه شاكه في عمر بتحاول تتابعوا من بعيد لبعيد
امل بدات الامتحانات و بتمتحن فاضل لها يومين وتخلص الامتحانات بتاعتها وبتتمنى انهي تجيب مجموع حلو عشان تخش كليه
نور بدات امتحانات هاو كل يوم بتروح الامتحان متوتره وبتدعي ربها الامتحان يكون سهل ثانويه بقى افضل له اسبوع وتخلص
مراد يوم عن يوم بيزيد حبه في فرح بيحاول يسعدها وبيت نمر عليها ومنعها ان هي تروح كليتها عشان بيغير عليها
في منتصف الليل فيلا زين الجارحي
زين كان جاي تعبان من كتر الشغل سامع حد بينادي عليه
ليليان: زين ممكن افهم اخره اللي انت بتعمله ده ايه
زين: اخرتها عسل وسكر
ليليان: ما هو ده اللي انت فالح فيه وبس
زين: كده يا ليلو زعلتني منك
ليليان: وانا ما اقدرش على زعلك يا حبيب ليلو
زين: المهم عايزاني في ايه لاني هاموت وانام من كتر التعب
ليليان: الموضوع باختصار ابن خالتك شافلك عروسه
زين: انا بكره الولد ده وثم ايه دخله في حياتي
ليليان: زين انت بتغيري الموضوع ليه
زين: وانا غير الموضوع ليه
ليليان: بصراحه كده يا زين انت عايز تتجوز ولا مش عايز
زين: انا عاوزه انام
ليليان: زين
زين: اكيد يا ماما حابب اتزوج بس ما لقيتش البنت المناسبه لي اكيد كل ما احاول افكر في الموضوع ده افتكر الماضي واللي شفته قدام عيني
ليليان: انسى بقى الموضوع ده ي زين ده كان ماضي وراح لحاله
زين: باحاول انسى بس مش عارف
ليليان: المهم دلوقتي هتروح امتى تشوف العروسه ولا انت مش موافق
زين بتردد: اكيد يا ماما موافق ان اشوفها
ليليان بفرحه: هو ده الكلام فين اخوك عمر
زين: مش عارف زمانه جايه
في الوقت ده دخل واحد من الحراس وقال زين باشا زين بصله وينصدم مين اللي شافه ليليان صرخت وقالت ….
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمل عشق الزين)

اترك رد

error: Content is protected !!