Uncategorized

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

مالك بتصفير: واو..انا انبهرت..
كنز بابتسامة: طب امسك كده.
مالك مسك شنطتها: اي هتعملي ايه.
كنز: هنتصور..
            ” مالك ابتسم وحط الشنطه بتاعتها في عربيته واتصورو بموبايل كنز وركبت معاه عربيته وهيروحو الحفله”
..
              ” جاسم قاعد بجمود علي مكتبه وقدامه قاعد يوسف مبتسم وكبر طبعاً ولابس نضاره نظر شيك”
يوسف: أكيد حضرتك مستغرب اني جاي..بس انا الصراحه لما صدقت ان نادر ينزل مصر لانكم وحشتوني جداً والله..انا مقدر الي امي عملته بس انت مليش ذنب..انا اتربيت معاكم وحبتكم جداً..
جاسم اتنهد: انت عايز ايه يا يوسف؟!.
يوسف بحزن: انا طلبي بسيط..انا بس عايز اسلم عليكم انا كنت في شغل هنا مصر..وهسلم علي نادر علشان واحشني..وهرجع بلدي تاني..ممكن؟!.
جاسم: تمام استناني هخلص شغل ونروح سوا..
يوسف بامتنان: انا متشكر لحضرتك جداً..عن أذنك.
               ” يوسف خرج من مكتبه ودخل الحمام واول ما قفل الباب قلع النضاره ونكش شعره وخد نفس”
..
نادر: وده اسمه ايه بقي..
تاليا: ده فطار..
نادر: في فطار الساعه ٨ بليل؟!.. تاليا انا مدرب رياضه ودارس تغذيه اللي بتعمليه خطر علي صحتك..انتي مش بتاكلي بانتظام..بتخسي بسرعه وتتخني بسرعه..لازم تظبطي أكلك…
تاليا بزهق: أن شاء الله حاضر..
جاسم: طب تلاقيها واحده مجنونه ولا حاجه..
نور وهي بتقلب الرز: لا يا جاسم دي لبسها شيك جدا ولابسه نضاره غاليه..حسيت انها عرفاني..
جاسم: هو الجنون باللبس..طب ما انا مجنون بيكي ولبسي شيك اهو!!.
نور بضحك: جاسم بتكلم جد..
جاسم: طب انا هيجي معايا ضيف النهارده..
نور باستغراب: مين؟!.
جاسم: لما اجي هتعرفي..باي يا روحي..
نور: باي..يا تري معاه مين؟!.
مالك: وصلنا يا مدلعه..
كنز: هو انت لايه بتقولي يا مدلعه؟!.
مالك: من اول يوم شوفتك وانا حاسس انك الدلوعه كده لايق عليكي الدلع.
              ” كنز بصت الناحية التانية وشاف المكان وهي بتنزل من العربيه”
مالك بيحدف المفتاح لواحد: خلي بالك من العربيه..
الشاب: عيوني يا باشا..
كنز: هي الحفله في نايتكلب؟!.
الشاب: اممم واحده زميلتي عيد ميلادها..
كنز بضيق: اممم طيب.
       ” كنز وقفت قدام الباب ومتردده تدخل لانها لاول مره تروح مكان زي ده”
مالك: خايفه من ايه؟! 
Flash back.. الجزء الاول..
جاسم: خايفه من ايه؟!
نور: خايفه اختك..متتقبلنيش..
جاسم مسك ايديها: متخافيش!!.
Back..
مالك: خايفه من ايه؟!.
كنز: خايفه ادخل مكان زي ده..يعني.
مالك مسك اديها: متخافيش..
   ”  مالك خدها ودخل وهي خطفت انظار الكل بجمالها وهي ماسكه ايديه وكان في بنت واقفه علي البار بتشرب كاس ميلت واحده عليها قالتلها حاجه والبنت لفت وراحت تستقبل مالك”
البنت: هاي كوكو.. وحشتني موووت..
مالك بضيق: كل سنه وانتي طيبه اتفضلي..
البنت: واو ذوقك حلو في الساعات يا كوكو..
كنز بقرف: كوكو!!.
البنت بصتلها: واو.. سندريلا مصر..
كنز بخنقه منها: كل سنة وانتي طيبة..
البنت وهي بتسحب مالك منها: ميرسي وانتي طيبه..تعالي يا كوكو عوزاك..
           ” كنز غارت منها لان فعلاً البنت تستاهل..كانت لابسه فستان حرير لونه احمر وشعرها مش طويل اوي بس صحي وشكله يخطف وجسمها جميل واطول من كنز”
كنز وهي بتقعد علي ترابيزه: قال ايه تعالي يا كوكو…
مالك قعد جمبها وهي اتخضت: بتندهي يا مدلعه..
كنز بخضه: اي ده مش تكح..
مالك: هو انا داخل عليكي الحمام..
كنز: نينيينيني…ما تروح لست بتاعه دي.
مالك: أولا اسمها چايدا ثانياً انتي زعلانه لايه؟!.
كنز: و انا اتضايق لايه…
مالك: طيب تشربي حاجه؟!.
كنز: واحد اورنچ فريش؟!.
چايدا بتقعد برخامه: لا دانتي صغنونه خالص..هنا مفيش اورنچ..هنا في…
كنز علشان تبان انا اكبر: مش انتي اللي هتقوليلي هنا في ايه…لو سمحت هات كاس هنا..
مالك: لا يا كنز..هاتلها عصير..
كنز: انا قولت انا عايزه كاس..يا والله هروح اشرب في حته تانيه..
مالك اتخنق منها: براحتك يا كنز..
            ” الراجل جاب الكاس لكنز وازازه شمبانيا لچايدا ومالك ..وچايدا بتشرب لاستفزاز وبتبص لكنز بتحدي انها مش هتقدر تشرب الكاس وفعلاً اول ما كنز شربت بوق رجعته وكحت كتير وكانت هتشرق ومالك ناسكها وچايدا بتضحك وشويه وكنز هديت واشتغلت اغنيه”
مالك: تحبي نرقص..
كنز بغيظ لجايدا: يلا يا..يا كوكو..
           ” بدأو يرقصو وهي مكسوفه جدا من قربهم وعلي تربيزه تانيه”
شخص بيصورهم: هيبقي خبر جامد..انظر ابنه الطبيب جاسم الوردي في احد الملاهي الليلية بصحبه شاب..
مالك: حضرتك خلصت.
جاسم: اه يلا..
            ” ركبو العربيه وساكتين تماماً وأخيراً وصلو ونور سمعت صوت العربيه خرجت تستقبل جاسم كالعاده لقت معاه شاب”
نور بابتسامة: اهلا بيك يا ابني..
يوسف: ابنك..ده حضرتك تبقي اختي الصغيره واحلي كمان.
جاسم بضيق: يوسف ابن.. مادلين..
نور بصدمه: ايه؟!.
..
روح: احنا رايحين فين يا نوح..
نوح: هنروح الملاهي..
روح: لا انا عايزه اروح مكتبه..
نوح: روح حبيبتي انا نوح مش نجيب محفوظ..مكتبه ايه بس يعني انا رايح افسحك وانتي تقولي مكتبه..
روح: علشان خاطري..
نوح: علشان خاطرك..يلا بينا علي احلي مكتبه.
..
ليلي: تتجوزني..وده شفقه ولا ايه..
ادم: لا طبعاً لايه بتقولي كده..
ليلي: يعني قولت هتقعد معايا يبقي لازم تكون مراتي علشان حرام أهلها ماتو وملهاش حد..
ادم: ليلي افهمي..
ليلي حست انها هتعيط: عن أذنك..
..
مالك: كنز بطلي شرب انتي دايخه..
كنز: سبني بقييي..هوف.
مالك: يلا نروح..
كنز: لا انا ه..هرقص..شيك شوك..ارقص معايا يا مز انت..
مالك هيموت من الضحك: هنرقص حاضر..
              ” مالك شالها ودخل العربيه ومكنش قدامه خل غير انه يروحها البيت بتاع جاسم وهو عارف الطريق لانه مجمع معلومات”
..
       ” في بيت جاسم كلهم قاعدين حولين يوسف وساكتين تماماً حتي نادر مستغرب هو جي لايه والباب خبط وقام جاسم يفتح”
مالك: احب اعرفك بنفسي..مالك يوسف رأفت!!!.
جاسم بصدمه وغضب:***

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!