Uncategorized

رواية قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

 رواية قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

رواية قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

رواية قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

رحيم رجع لقى قلب قاعدة في البلكونة و لفا نفسها بالشال 
رحيم… قلب الدنيا برد طلعتي لي
قلب.. عادي
رحيم… هدخلك جوا
قلب… انا عايزة اقعد هنا لو سمحت
رحيم بصلها في عينها و هي اتوترت و قرب منها و قبلها بخفة 
رحيم… اسف سامحيني بقالك اسبوع زعلانة مني 
قلب… مقدرش ازعل منك ابدًا 
رحيم.. و انتي متخبيش حاجة عليا ابدًا 
قلب.. حاضر
رحيم شال قلب و دخلها جوا و نامت على السرير في حضنه 
بتعدي الايام و الاسابيع و الشهور و بيرجع رحيم بيته بسبب سلمى و بيجيب ممرضة ل قلب و حب قلب و رحيم لبعض بيزيد الحاجات الكتير اللي بيعملها اللي بتثير غضب و حقد سلمى انه يبان و كل مرا حقدها بيزيد عن الاول و امها مش عارفة تعمل حاجة لأنهم بعين عنها بس قررت في خطة
رحيم و قلب عند عزايزي في البيت بس لازم يمشوا عشان دكتور قلب
سلمى بدلع … رحيم 
رحيم… عايزة اي 
سلمى… ممكن توصلني النادي عربيتي عطلت
جت قلب.. لا احنا رايحين للدكتور يا روحي 
سلمى… خلاص خدوني في طريقوا 
قلب… لا عندنا مشواير كتير يلا يا رحيم شيلني 
رحيم شالها و خرج برا ركبوا العربية و اخد الكرسي معاه
رحيم.. ممكن اعرف المشاوير اللي احنا رايحنها
قلب.. جهنم الحمرا 
رحيم ضحك.. بتغيري 
قلب.. انا اغير من البتاعة دي 
رحيم… انتي احلا 
قلب و رحيم راحو للدكتور عشان العلاج الطبيعي بتاع قلب لانها بقالها شهرين بتتعالج
تاني يوم 
كان عيدميلاد رحيم 
قلب… رحيم يلا قوم عملتلك مفجأة عشان عيدميلادك
رحيم… وهي كده ابقى مفجأة 
قلب… يلا قوم عشان خطري 
رحيم قام و دخل يستحمى و هي دخلت و لبست نفسها 
و راحة عند المراية و حطت ميكب خفيف 
رحيم راح اوضة الهدوم و مأخدش باله لانه كان بينشف شعره و لبس بنطلون تيشرت عليه بليزر 
رحيم صفر… اي القمر ده 
قلب … ميرسي 
رحيم… يلا يا روحي
و زق الكرسي بتاعها و مشيوا راحو الكافيه اللي قلب قالتله عليه راح هناك لقى كل صحابه و باباه و منى و سلمى مجتش عشان امها منعتها
رحيم حضن قلب… بحبك اوي 
صحابه كلهم سلمه عليه و اهله 
قلب… هديتي بقى 
و بتفتح عليه تديهاله و اول ما العلبة كانت تست حمل بتتفتح شاشة بتشتغل و بيكون فيها ڤيديو سونار و في نبضات قلب و صور تانية لونها اصفر عشان تبين شكل البيبي
رحيم شالها و لف بيها و منى زغرطت و كله بيبارك 
رحيم … عرفتي منين بقى و امتى
قلب… لما امبارح الدكتورة اخدتني طلبت منها اعمل الحاجات دي و عرفت اني حامل كنت بحس بقى بالحاجات دي كتير اوي بقالي حوالي اسبوع 
رحيم… بصرف النظر على انك مقولتليش انك تعبانة بس دي احلا هدية جاتلي منك هاتيلي منها كتير بقى 
قلب.. هو انا ارنبة 
زياد… مين خالو و عمو النهاردة اناااااا
رحيم…  اخلاقه هتفسد بسببك
زياد… عيب عليك ده انا اللي محضر ده كله 
رحيم… يعني الولد زياد الفسل ده يعرف قابلي
قلب… اه
عاليا …. تعالو بقى اقعدو معايا و انا هاخد بالي من القمر دي
قلب… ميرسي
الناس ابتدت تمشي و رحيم و قلب روحو بيتهم
قلب… رحيم 
رحيم… قلبي 
قلب… عايز ولد ولا بنت
رحيم… بنت و هسميها قلبي
قلب بغيره… لا انا بس اللي قلبك 
رحيم بضحك… خلاص خلاص طب و انتي
قلب… عايزة توينز و يبقو شبه بعض اوي اوي نسخة
ولاد او بنات .. يلا ننام بقى 
تاني يوم قلب بتصحى من النوم و قلبها مقبوض بتنزل الجنينة عشان تجيب حبة ورد تحطهم في المزهرية بتلاقي مفيش ورد خالص كله مقطوف مفيش غير وردة و فيها تلت ورقات
بتلاقي الجنايني جه و بيقول …
و بعد حوار طويل
قلب بصراخ .. لاااااا لاااااااا  
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!