Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم رحمة أشرف

بعد يومين 
مروان . والعمل يا دكتور ما مو انا مش هفضل في الحيره دي 
الدكتور بابتسامه امل.. انسه جميله الحمد الله بقت كويسه  بس ده ميمنعش أنها تفضل تاخد الادويه 
زفر مروان بضيق بعدين بص علي جميله الي كانت مشغوله في الوحه الي علي الحيط 
الطبيب .. معلش يا بش مهندس مطرت تمثل عليها انك بتحبها…. بدل ما تعمل حاجه في نفسها.  
مروان بيأس. ولا يهمك يا دكتور….عن اذنك ..  قام اتجه لجميله.. 
مروان بابتسامه مصتنعه.. يلا يا حبيتي 
جميله بطفوله .. هنروح الملاهي 
مروان بابتسامه.  بكره علشان تعبان انهرضه يا روحي معلش 
جميله بزعل . بس .. طيب تمام ماشي. يلا يا حبيبي 
مروان اخد جميله ونزل من المكان .. متجه لسيارته 
… مروان 
مروان بص وراه بصدمه.  زهراء .  بتعملي ايه هنا 
ريتاج وزهراء كانو واقفين بصدمه .. 
زهراء بصدمه ..جميله 
جميله بدلع علي مروان وهي ماسكه أيده.  ايوه يا زوزو .. عامله ايه 
زهراء .. كويسه يا جميله 
ريتاج باستغراب.. مين دي .وبتعمل ايه مع مروان 
جميله بتسرع .. بعمل معاه ايه.  مش فاهمه. مروان حبيبي .. 
زهراء رجعت خطوه ورا بخضه ..مروان 
مروان مش عارف يتكلم .. مش عارف يبرر لزهراء .. خايف حالت جميله تسوء 
زهراء بدموع في عنيه .. مروان … انت وجميله بتحبو بعض 
مروان بيبصلها وهو ساكت .. 
زهراء مسكت ايد ريتاج وسحبتها.. يلا يا ريتاج.  ومشيت ..ومروان واقف زي الصنم 
جميله بدلع..  يلا يا حبيبي 
أم عند زهراء 
ريتاج .. طيب يا بنتي اهدي 
زهراء بدموع .. شوفتي شوفتي. مكنش بيتكلم .. كان ساكت .. 
ريتاج بتهوين .. ياحبيبتي .. اهدي . والله ما يستاهل دمعه من عينك …
زهراء مسحت دموعها .. طيب يلا علي البيت 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت رحمه 
رحمه حاضنه امها وبتعيط …
ساره باستغراب.  طيب يا رحمه .. ياحبيبتي اهدي وقولي مالك 
رحمه بدموع.  مفيش يا روح قلبي . كنت حابه احضنك .. وبس 
ساره بعدتها و مسحت دموعها … وده يخليكي تعيطي 
رحمه بدموع . شوفته كان بيرقص معاها ..ومكتوب انها حبيبته 
ساره باستغارب. مين يا بنتي…… مين يا روحي 
رحمه بدموع والم في قلبها .. رعد يا ماما 
ساره بصدمه ..ازاي يعني مش فاهمه 
رحمه عيطت ودخلت في حضن ساره … مكنش بيحبني … بيحب حد تاني غيري 
ساره بأمر. هاتي تلفونك 
رحمه باستغارب .ليه 
ساره بإصرار.  هاتي بس تلفونك 
رحمه .. اتفضلي 
ساره اخدت التلفون وفتحت ماسجات الي بين رحمه ورعد .. وكتبت ..(. ازيك يا بني 
انا ساره  …الف مبروك يا بش مهندس علي حبيبتك الجديده … قلتلك بنتي لسه صغيره علي انها تنجرح الجرح ده … وعلي العموم … الف مبروك …و بنتي هتنخطب في اقرب وقت .  وياريت متحولش تتواصل معاها تاني. .. سلام ).. وعملت بلوك بعدها 
رحمه باستغارب.  ليه كده يا ماما 
ساره بابتسامه . هي امك كانت غلطت في المره الولا . 
رحمه بطفوله. لا 
ساره بابتسامه. يبقا ثقي فيها المره دى
رحمه باستغراب . طيب و الخطوبه دي ايه بقا
ساره بابتسامه حنون ..جيلك عريس .. وصراحه  مناسب ليكي اكتر من رعد .. وحبه انك تقعدي معه 
رحمه بصدمه. ايه عريس .. عريس ايه ده يا ماما. لا طبعا .. انا بحب رعد .. ومش هتجوز غيره 
ساره … ما هو طلع عنده حبيبه تانيه أهو 
رحمه بإصرار… انا لسه متأكدش ذا كانت حبيبته فعلا ولا لا .. 
ساره بابتسامه. امال قاعده تعيطي ليه 
رحمه بدموع وزعل طفولي.. علشان  مبيردش عليا… خالص مع أنه بيشوف ماسجاتي 
ساره بابتسامه. طيب اقعدي مع العريس الاول بعدين احكمي 
قطع كلامهم دخول زهراء وريتاج 
ريتاج . ايه ده في ايه … مالك يا رحمتي
رحمه بابتسامه..كويسه انتي عامله ايه يا حبيتي 
ريتاج .  ازيك يا طنط. انا كويسه جدا يا قلبي 
ساره . اهلا يا حبيبتي اقعدي 
زهراء بحزن.  طيب هدخل اغير هدومي .. ودخلت بسرعه 
ساره قامت .. طيب انا هقوم اجيب حاجه من جوه.  ودخلت ولا زهراء 
ريتاج باستغراب. مالك يا بت انتي 
رحمه بدموع. رعد شوفته بيرقص مع واحده تانيه 
ريتاج بصدمه. ايه … هو النهرضه يوم بنات ولا ايه 
رحمه باستغارب. ليه 
ريتاج بدأت تحكي الي حصل مع زهراء 
أم في الداخل 
ساره وهي تجلس علي السرير .. ها عمل ايه هو كمان 
زهراء بعفويه ودموع.. كان ماشي مع جميله مع أنه عارف اني مبحبهاش . وبتقول عليه حبيبي قدامي. وهو ساكت. … بعدين سكتت واخدت بالها .. 
ساره بابتسامه ام.. ها وايه تاني 
زهراء بخوف… والله يا ماما كنت هقولك 
ساره بجديه.. أمته قصرت معاكم…  علشان بناتي التلاته يحبو.. و ميقولوش ليا …  هو انا عمري اتعصبت عليكم.. بتخافو مني اوي كده.. كان نفسي انتو الي تيجي تحكولي من الاول… مش هم..علي العموم مروان ومراد كلموني امبارح جولي في بيت خالتك واتكلمو معايا… 
زهراء بدموع وهي تحضنها.. والله يا حبيبتي كنت هقولك.. بس محصلش فرصه.. انا اسفه اوي يا ماما  والله 
ساره بابتسامه حنون وهي تضمها ليها …. خلاص يا حبيبتي اهدي.. 
زهراء بحزن ودموع.. كان بيخوني .. بيخوني واحنا لسه في أول امال لم يجوزني 
ساره بابتسامه.. حاولي تسمعيه الاول 
زهراء بحزن.. لم سألته.. فضل ساكت  ومتكلمش 
ساره بابتسامه.. طيب تعالي نقعد مع اختك بره… وبعدين نشوف الموضوع ده  
زهراء بابتسامه خفيفه… مش زعلانه مني صح 
ساره بابتسامه.. متخبيش عليا حاجه تاني
زهراء بابتسامه.. خالص خالص 
ساره.. طيب يلا يا قمري 
زهراء بابتسامه.. يلا يا قلب قمرك
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت الالفي 
مروان علي التلفون .. بقولك ياعم شافتني معاها … وجميله متوصتش في الكلام 
رعد بجديه .. طيب مفهمتهاش ليه من الاول  ان جميله مريضه نفسيا 
مروان بزهق … بقولك معرفتش اتكلم .. من الصدمه… 
رعد . طيب ثواني علشان في ماسج ..مهم 
مروان . تمام 
رعد شاف ماسج ساره وانصدم جامد 
مروان .. في ايه 
رعد بصدمه .. مامت رحمه باعته أن رحمه هتنخطب لغيري 
مروان بصدمه.. زاي يعني 
رعد.. مش عارف بتقول حبيبتي التانيه حبيبتي مين.. 
مروان بيأس.. اتقفلت من الجانبين 
رعد بحيره.. مروان… مش هقدر اسيب الشغل هنا… ومش هقدر اسيب رحمه.. 
مروان .. طيب ما احنا في الهوا سوا 
رعد بعصبية .. مروااااان … 
مروان …خلاص يا عم في ايه …..  هشوف هعمل ايه 
رعد بتنهيده.. طيب هتعمل ايه 
مروان .. معرفش يابني والله .. أعمل ايه.. 
رعد بجديه … انا نازل 
مروان . انت متخلف يابني .. والشغل 
رعد بعصبيه.. في داهيه كل ده.. رحمه اغلا من كل حاجه.. هنزل بكره أن شاءالله .. وهخلي معتصم يشرف علي الشغل 
مروان بابتسامه.. تمام يا صاحبي . 
رعد . سلام . هروح اكلم حبيبتي بقا 
مروان بابتسامه.  ماشي يا عم 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت رحمه 
رحمه . مش هكلمه تأني .. ولا هعبره … بتاع احلام ده حتي اسمها مش حلو. احلام .يع. ماله رحمه. رحمه حلو وقميل 
الكل بيضحكو علي جنانها .. هههههههه
قطعهم صوت تلفون ساره .  
ساره بصت لرحمه .. رعد 
رحمه بعفويه…. قرة عيني 
ريتاج و زهراء … هههههههههه 
ساره ردت. السلام عليكم 
رعد بابتسامه. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته… ازيك يا امي 
ساره بجديه.. كويسه يا ابني … وانت عامل ايه .. في الغربه 
رعد بابتسامه ولهفه أنه يكلم رحمه..كويس الحمد لله يا امي.. 
ساره بابتسامه خبيثه .. شوفت الماسج 
رعد .  حصل . بس مش فاهم حاجه .. حبيبت مين ..
ساره باستغراب . يعني مش عارف 
رعد باستغراب. اكتر .. لا 
ساره بدأت تحكي كل الي رحمه قالته 
رعد ضحك.. طيب معلش يا امي.  ممكن كلمها 
ساره بابتسامه. هعتبر اتفاقنا ملغي 
رعد بجديه . انا نازل بكره .. وان شاء الله اول ما استاذ طارق .. ينزل هاجي اتقدم.   ونكتب الكتاب علي طول علشان كفايا الي حصل 
ساره بجديه .. تمام يا بني .. لم ابوها ينزل ..هو الي ليه الكلمه الأولي والاخيرا
رعد بابتسامه.  اكيد يا امي… 
ساره بتبص علي بنتها الي هطق و تكلمه .. طيب يا بني…. خد رحمه معاك اهي… 
رحمه وهي تاخد الفون.  مش هكلم حد انا مش عايزه اكلمه 
رعد بابتسامه عاشق.. ري ري 
رحمه بلهفه وزعل…نعم
رعد بعشق. وحشتيني اوي يا عيوني 
رحمه ابتسمت بكسوف وبصت للكل وضحكو
رحمه قامت بعيد مع الكل .. مين دي يا رعد 
رعد بابتسامه. بحبك 
رحمه بعصبية رعد مبهزرش مين دي 
رعد بابتسامه عاشق.  بعشقك يا قلب رعد 
رحمه ابتسمت بكسوف… ر…. رعد 
رعد بابتسامه.. بحبك يا عيون رعد 
رحمه بضعف .. وانا كمان بحبك اوي يا حبيبي 
رعد ابتسم علي أنه ليه تأسير عليها .. عامله ايه يا حبيبتي 
رحمه بابتسامه.. كويسه الحمد لله .. وانت 
رعد بابتسامه عاشق . بقيت كويس بعد ما سمعت صوتك … خلي بالك من نفسك يا روح قلب رعد 
رحمه بابتسامه. حاضر 
رعد بجديه .. رحمه خليكي واثقه أن رعد بيحبش غير رحمه وبس .. 
رحمه بزعل . ما انت كنت بترقص معاها وكمان قالو انها حبيبتك. 
رعد بابتسامه .. يا روحي . انا راحل اعمال .. يعني حوليا  الصحافه في كل مكان.  اكيد خبر كاذب .. و أن شاءالله هطلع وأكذب الموضوع 
رحمه بابتسامه فرح..بجد 
رعد بابتسامه .  اكيد يا قلبي ..بحبك يا غرام الرعد
رحمه بكسوف… رعد متقربش منها تاني  
رعد بابتسامه وضحك.  حاضر ..   . سلام خليك بالك من نفسك.. 
رحمه بابتسامه مطيعه .حاضر وانت كمان خلي بالك من نفسك 
رعد بابتسامه. سلام يا ري ري
رحمه فضلت مع رعد وهي طايره من الفرح … و مبتسمه بكسوف لسه
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في المخزن 
علي بتعب . انتو يا بهايم الي هنا…. اااااه بموت.  اااه. ..والله لقتلك يا رعد 
واحد من الحراس.. عايز ايه 
علي بضعف وتعب.. اشرب يا بهايم . هموت من العطش 
الراجل جبله ميه .. خد اطفح واسكت بقا.  صدعتنا 
علي اخد الميه وبيشرب بشراها ورما الكوبايه بعيد .. وهو بيطوح .. قول لرعد .. أن علي المنياوي مش هيسيبه.. وهيقتله .. 
الراجل سابه ومشي 
علي بصوت عالي وتعب… والله لقتلك يا رعد … رعد الجارحي .هقتلها وهحرق قلبك عليها  رررررعد … مش علي المنياوي الي يتعمل فيه كده ..
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في شركة الالفي 
مراد متابع ريوان وتحركاتها في الشركه.. ونظرات الكل ليها وكان بيغير من كلامها مع سامي .. 
في اجتماع 
مراد مكنش مركز في الاجتماع بالكان مركز مع ريوان وكلامها ونقاشاتها مع سامي 
وريوان كل فتره .. تشوفه ييبصلها تنكسف منه .. 
مراد بجديه.. وبكده يبقا الاجتماع خلص.  تقدروا تروحوا  علي مكاتبكم 
الكل خرج وريوان كان خارجه وقفها مراد .. ريوان 
ريوان بصت وراها.  نعم يا بش مهندس
مراد بجديه . علي مكتبي 
ريوان بابتسامه . حاضر يا فندم .  
ومشيت وراه لحد ما دخلت المكتب وقفلت الباب .. 
مراد بغيره وعصبيه . مش لازم التعامل مع سامي خالص 
ريوان باستغراب.. في ايه يا مراد .. وبعدين استاذ سامي .. بحتاجه في معظم الوقت .. علشان شويه حاجات تخص الشغل مش اكتر 
مراد بصله.. وانا قلت بلاش.   التعامل معاه 
ريوان بابتسامه.. انتي بتغيري يا بيضه 
مراد ضحك .. شوف انا بقول ايه وانتي في ايه 
ريوان بفرح. لا والله بتغير ..  يااااه كان نفسي في واحد غيور اوي والله .. ويمسكني من شعري كده وقولي انتي لو فكرتي بس تكلمي حد تاني غيري هعمل فيكي ايه . ياااه . 
مراد ضحك.  وربنا دماغك مفوت .. بس بحبك 
ريوان بتوتر وخجل . طيب طيب هروح اشوف شمس وجريت لبره 
مراد بابتسامه.  كلها ايام يا ريوان ..كلها ايام 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في اليل 
ريوان دلخت من الباب .. سامو عليكم ..
ساره وزهراء ورحمه . وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.. 
ريوان بابتسامه. جعانه اوي يا ست الكل ..
ساره بأبتسامه ..مماثله .. تأكلي سبانخ،
ريوان بقرف ..يع ..سبانخ .. شبعت ..مش عايزه يا امي 
الكل .هههههه
ساره . مالها السبانخ يا بت منك ليها.  دي جميله حتي 
رحمه وزهراء وريوان.. طعمها وحش . زي الكلب الميت 
ساره بجديه.  مش للدرجادي يعني… دي مفيده .. وجميله 
رحمه قامت.  لا شكرا يا سوسو. انا داخله انام .  
زهراء.  خديني معاكي .. 
ريوان.  هتسيبوني لوحدي .وانا كمان رايحه انام .  
ساره .ماشي يا بنات طارق ماشي 
في الغرفه 
رحمه.  الحمد لله ربنا نسرنا 
ريوان ..هههههه هغير  هدومي
قطع كلامهم صوت التلفون الي اعلم علي وصول ماسج لرحمه من مروان وكانت .. غيرت الخطه ها فاجئ زهراء بكره
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد