Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم حسن سليمان

: انا جيت يعيااال وحشتوني 
هدي بطفوله: محماااد .. جبتلي اي وانت جاااي 
محمد: دايما هامك ع الحاجه يخربيتك طب اطمني علي اخوكي اي حاجه كده 
هدي: بعدين بعدين المهم جبتلي اي 
محمد: خدي يستي الشنطه دي فيها حاجات ليكي هتعجبك 
هدي بفرحه: اخوياا اللي ليااا 
محمد: مصلحجيه اوي 
هدي: تسلم يصحبي 
فارس حضنه : عامل اي يبطل 
محمد: بخير والله يحبيبي انتي اخبارك اي 
فارس: كله تمام .. واحشنا والله 
محمد: والله انتو اكترر .. المهم فين الاكل انا جعان 
هدي: دايما همك علي بطنك كده
محمد: شوف شوف مين اللي بيتكلم … عامله اي يسلوي 
سلوي: تمام والله 
محمد: احم .. اخبارك اي ي رحمه 
رحمه بإبتسامه: الحمدالله
محمد: اوباااا مين الجامده دي 
ملاك: احم انا ملاك 
محمد: لا قمر اوي بسم الله مشاءالله بجد..
فارس بيجز علي سنانه: ملاك…مراتي 
محمد: اوبااا انت اتجوزت من غير متعرفني اهه يندل .. لا بس قمر اوي .. ونا محمد 
فارس خبطه في بطنه: متتلم يالاا 
محمد: احم اسف .. المهم الشنط دي ليكوا يشباب انا طالع ارتاح شويه
طلع محمد اخو سلوي وهدي يرتاح ورحمه راحت تجهز الاكل والفرحه مش سيعاها 
#الكاتبه_مريم_حسن
سلوي: لسه برضو بتحبيه ي رحمه 
رحمه بإرتباك: اكيد لا ي سلوي 
سلوي: والفرحه اللي اترسمت علي وشك دي اي … متحاوليش تخبي عليا انا اكتر واحده عارفاكي 
رحمه بحزن: حاولت كتير انساه بس معرفتش 
سلوي بحزن: حاولي ي رحمه انتي عارفه الفرق بينكوا كام سنه .. 6 سنين يعني اكبر منك بكتير 
رحمه: هو بالسن !! مش بالسن خالص ي سلوي والله بس .. بس هو بيعتبرني اخته الصغيره 
سلوي: ساعات بحسه بيعتبرك اخته فعلا و.. و ساعات بحسه بيحبك مش عارفه 
رحمه: قولي والله 
سلوي: رحمه ي حبيبتي متعشميش نفسك ب حاجه ركزي في دراستك 
رحمه: طيب هجهز الاكل عشان زمانه جعان 
سلوي بحزن: طيب
بقلمي مريم حسن سليمان 
ملاك: باين عليه دمه خفيف 
فارس:هو مين !! 
ملاك: محمد 
فارس بغيره: ايوهه.
ملاك بإستفزاز: مش بهزر 
فارس مسك دماغه وبعدين بصلها وقام وقف 
فارس: احم  ..اومال ماما فين 
ملاك: نايمه .. محمد ابن عمك جه 
فارس: بجد ! طب هطلع اسلم عليه عشان واحشني 
ملاك: تمام 
اسراء: يمااا اني مبحتش طايقه اقعد اهنيه تاني 
ساميه: ايه اللي حوصل 
اسراء: اي اللي بيحصل انهم باين حبوا بعض ومش هنجدر نفرقهم ملاك بجت كل متشوف وشي تقولي اعمليلي حاجه اكلها بجت مشغلاني خدامه عندها 
ساميه: خلاص نفذي الخطه النهارده 
اسراء: متاكده يما 
ساميه: ايوه خلينا نوخلص منيها 
اسراء: حلو اوي
ساميه: هستني منك مكالمه 
اسراء: ماشي يلا سلام 
….
فارس: عامل اي ي محمد اخيراا جيت 
محمد: الحمدالله .. انت عامل اي واحشني والله 
فارس: انت واحشني اكتر والله يعم 
محمد : يبكااش لو كنت واحشك كنت اتصلت بيا 
فارس: والله مش فاضي .. المهم دلوقتي باين عليك انك تعبان هسيبك ترتاح ونتكلم بليل 
محمد: تمام 
خرج فارس و وهو نازل عل السلم شاف هدي ابتسم تلقائيا 
فارس بتردد: هدي انا عاوز اقولك حاجه 
هدي بابتسامه: اتفضل 
فارس: انا م
ملاك قاطعتهم: بدور عليك بقالي كتير يلا علشان نروح النهارده للدكتور 
فارس بضيق: هو ده وقتك 
ملاك: نعمم ! بتقول حاجه 
فارس: بقول يلا .. هقولك لما اجي ي هدي 
هدي: طيب 
….
هدي: يمااا في خبر جديد 
سناء: في اي 
هدي: فارس كان عايز يعترفلي بحاجه بس مجصوفه الرقبه جت 
سناء: حاجه زي اي 
هدي: مخابرشي يماا بس باين عليه كان متردد 
سناء: ونتي بتحطي الحاجات الهبله دي ف دماغك ليه .. احنا عايزين حاجه واحده بس وهيا الاملاك واني خلاص فكرت في خطه جهنميه …
هدي: يماا اني بحب فارس 
سناء بصدمه : 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!