Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل السادس 6 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل السادس 6 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل السادس 6 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل السادس 6 بقلم سارة أحمد عماد

من المستشفي ..
كانوا الجميع يقفون أمام غرفه العمليات في حاله من الرعب والقلق الشديد فكانت تجلس فاطمه أرضا وهي تبكي بكاء هيستريه وتتدعي الله أن ينجي فهد اما الفرسان الاربعه كانوا يقفون كلا منهما وهم يرفعون رأسهم الي الخلف كانت دموعهم تنساب بشده خوفا علي أخيهم ليخرج واخيرا الدكتور بعد عناء وقت.
فاطمه بلهفه/طمني ي دكتور الله يخليك .
الدكتور بتعب/اطمنوا العمليه نجحت والحمد لله قدرنا ننقذه في الوقت المناسب .
اميره بدموع /ي عني  ابني هيبقا كويس .
الدكتور باطمئنان /انشاء الله ي مدام عن اذنكم .
ليحتتضنوا الفرسان بعضهم بسعاده وارتياح .
فجر بلهفه ودموع /ها ي جماعه فهد إخباره ايه .
خالد بخوف /ايه الي حصل ي عاصم .
رعد /اطمئن ي بابا الحمد لله الأمور عدت علي خير.
سيف /قدر ولطف ي عمي الحمد لله .
عدي بانتقام /اظن دلوقتي لازم نعرف من الواد ده وكل حاجه عنه حالا.
فاطمه /انا هقولكم كل حاجه عنه .
رعد بحده /القانون ي عدي .
عدي بتصميم / بعد مناخد حقنا منه الاول يبقا القانون ياخد حقه معانا ولا لا ي رعد .
رعد بتنهيده /طبعا مع بعض دايما .
في شقه صبري …..
نفيسه باستغراب /مالك ي راجل داخل بتجري كده ليه مالك.
صبري برعب/اخلصي ي وليه مش عايز اسمع صوتك جيبي الواد وخلينا نمشي من هنا يلا بسرعه .
عدي بغضب/طبعا مفيش وقت لأن عمرك خلص ل حد كده .
صبري برعب /انتوا مين .
رعد بحده /احنا الي هنخليك تكره عيشتك كلها وهندمك علي اليوم الي فكرت تعمل فيه عملتم السوده .
سيف وهو يأكل كعادته/سبوه ليا انا هظبطه .
عدي بتوعد /ده احنا هنظبطه احسن تظبيطه .
سيف بمرح /وحددددددوه.
الفرسان بمكر /لآ الله اللا الله.
في شركه الفيومي ..
كانت تذهب في مكتبها ذهابا وإيابا بغضب وهي تنظر إلي ساعتها فقد تاخر كثيرا عن الموعد المحدد لتذهب بغضب الي والدها.
في مكتب كامل .
صافي بغضب /اتفضل ي بابي شوف المهندس الكفا الي دبستني فيه بنادم مستهتر ومعندوش مسؤوليه .
كامل /قصدك سيف ممكن تهدي شويه .
صافي بغضب/اهدا ازي انت عارف أن اكتر حاجه اكرها أن حد يعطلي شغلي .
كامل /اخوا في المستشفي ي صافي وهو كلمني واعتزر ي صافي .
صافي بعتاب لذاتها/ايه انا قولت أنه مستهتر وطايش .
كامل بحده /صوفيا يىريت تبطلي غرور وفكري بعدكده في أي حاجه تقوليها فاهمه .
صافي بغيظ /حاضر ي بابا حاضر ..
في مخزن ما …
كان يصرخ صبري بالم فكان مربوط في حبل يتحرك يمينا ويسارا .
صبري بالم وخوف/ابوس ايديكم نزلوني نزلوني.
سيف بضحك /هههههههه فاضلك لفه كمان وخلاص.
عدي بغضب /وحياه امك لوريك النجوم في عز الضهر .
مالك وهو يعدل نضارته الطبيه/الي غلط لازم يتحاسب .
عدي بمكر /فعلا عندك حق ي مالك .
صبري برعب وخوف /انتوا هتعملوا ايه .
رعد بخبث /ابدا فيديو حلو كده علشان تتربا ي دنجوان علشان تبقا تتفرج عليه في السجن براحتك وتفكر مليون مره قبل ماتفكر تقرب من بنت  .
عدي بخبث /عندك حق ي رعد ههههه .
وبالفعل بعد انتقام الفرسان بتصوير ذلك الفيديو الفاضح ل صبري فقد تم تسليمه الي الشركه بقضيه الشروع في قتل فهد ..
في شقه سلمي ..
صفيه باستغراب /ايه ي سلمي انتي نازله .
سلمي /ايوه ي امي رايحه المدرسه .
صفيه باستغراب /بعد كل الي حصل ده .
سلمي بابتسامه /اطمني ي امي المدير خلاص هاد جزاءه واترفد من المدرسه متقلقيش عليا ي ست الكل الدنيا لسه بخير .
صفيه بحنان/ربنا معاكي ي ضنايا .
في غرفه فهد ..
كان يفتح عيناه تتدريجيا تحت نظراتهم المرتقبه والخائفه ليتحدث بصوت متعب .
فهد بالم /فيه ايه مالكم انا كويس متخافوش .
رعد بسعاده /حمد لله على السلامه ي اخويا .
سيف بمرح /سلامتك ي كبير قوم المززز مستنينك.
عدي /سلامتك ي فهد .
مالك بدمع فرح /حمد لله على السلامه ي اخويا .
فهد بتعب/متعيطيش ي امي انا كويس .
عاصم ب فخر /حمد لله على السلامه ي حبيبي ي شهم .
لبتسم فهد لهم بالم لكن قد وقعت عيناه سريعا على من تقف بيعيدا وهي تنظر له بسعاده غامره ودموع سعاده يراها في عيناها من تحت نقابها ليسالها ب ترقب .
فهد /انتي كويسه في حد اذاكي .
كانت تحرك راسها يمينا ويسارا بعشوائية.
محمود بتعب/محدش أذاها ي ابني والفضل ليك بعد ربنا انا مهما شكرتك ي ضنايا مش كفايه.
فهد ب تعب /انا معملتش حاجه ي عمي ده واجب.
احمد باستفزاز /هاي ايه ي فهودي مش تبطل المشي البطال ده الي وصلك ل كده .
عدي بغيظ /ي ساتر علي دم امك .
مالك وهو يعدل نضارته الطبيه/ده ايه الي جابه ده .
سيف وهو يأكل بشراهة/جاي ي رخم .
رعد بشك /أو يمكن جاي المصيبه .
عدي بمرح وخبث/ها يبقا هو الي جابه لروحه ثلاثه علي واحد ايه  .
الفرسان بمكر /يدوب .
عدي برفع حاجب /اربعه علي واحد ..
الفرسان بخبث /حرررررررام .
احمد باستفزاز /ايه ي صاحبي ميقع الي الشاطر مزه جديده دي ولا ايه .
عدي بحده /لا ده واحد رخم ومعندوش دم .
احمد باستفزاز /اووووه دودي بجد ماخدتش بالي منك .
عدي بغضب /دودي في عينك قولتلك مليون مره مبحبش الاسم السخيف ده .
سيف باستفزاز /معلش ي عدي تلاقي لسانه من ساعه العلقه الي اخدها ماثره عليه .
مالك /هههههههه معاك حق ي سيف كانت علقه سخنه.
احمد بغيظ /هههههههه دمكم خفيف انا جيت اعمل الواجب وامشي .
فهد بالم /ي ريت متتكررش تاني ي احمد .
عاصم بغضب /ايه قله الذوق الي انتوا فيها دي واحد صاحبكم المفروض تكرموه .
الفرسان بتوعد /ده احنا هنكرمه اخر كرم .
عاصم /تحب اشرب ايه ي ابني .
احمد بغرور /هوت شيكلت .
سيف بسخرية /ده انا هعمله هوتوشكلت يطلع من عينه .
عدي بمكر /احبك وانت مصحصح ي سيفو .
في الاداره .
كانت تقف وهي تنظر ل بابا مكتبه بارتباك تعلن أنه لم يأتي اليوم تلوم ذاتها علي انشغالها به لماذا تريد أن تراه ماذا يحدث ل قلبها الذي أصبح ينبض من جديد لتتجه سريعا الي مكتب اللواء هاني .
في مكتب اللواء هاني …
دينا بارتباك /صباح الخير ي افندم .
هاني بابتسامه /اهلا ي دينا اتفضلي .
دينا /شكرا ل سيادتك انا بس كنت جايه لاني معايا ملف مهم بس ملقتش المقدم رعد علشان ادهوله.
هاني /ر عد اجازه النهارده سيبي الملف هنا.
دينا باندفاع /ليه خير قصدي احمم حاجه غريبه لاني عارفه أنه مبيغبش خالص .
هاني بعمليه /صاحبه تعبان شويه وفي المستشفي متقلقيش مفيش حاجه .
دينا بضيق من نفسها/الحمد لله ي افندم عن اذنك .
دينا بعتاب لذاتها/ايهةالغباء ده مالك دلوقتي اللواء يقولي عليكي ايه مالك ي دينا مش كفايه الي حصل قبل كده ابعدي ي دينا انتي مش ناقصه دوسي علي قلبك احساسك اتجاه رعد يدوب اعجاب اوعي يتطور لاكتر من كده اوعي ????????
في الخرابه .
أحدا الصبيان بصراخ /ي معلمي ي معلمي .
المعلم بغضب /فيه ايه ي ياض .
أحدا الصبيان /اطقست وعرفت ي معلمي أن البت أمينه اتقبض عليها .
المعلم بصدمه /ايه ي نهار ابوها اسود يبقا احنا لازم نتصرف لازم نهرب زمانها بلغت عننا .
في المستشفي ..
سيف بخبث/يارب يكون الهوت شوكلت بتاعي عجبك ي احمد .
احمد بغرور /مش بطال .
عدي بخبث /لا بصراحه سيف حريف عمرك مشوفت زيه.
رعد بمكر /ولاه هنشوف .
سيف بخبث/وخود بقا ساندوتشات الكبده دي .
احمدبصدمه /معقول سيف بيديني اكل دي القيامه هتقوم ولا ايه.
عاصم /الا قولي ي احمد ايه صمحوتك الي جايه.
احمد بالم /انا عايز ي عمي اه .
عاصم باستغراب /مالك ي ابني انت كويس.
احمد بالم مكتوم /كويس كويس .
عاصم /وانت قادر تكمل الديل ده .
ام وهو يمسك بطنه بالم /لا مش قادر انا عايز اروح الحمام بسرعه ليسرع سريعا الي الحمام تحت ضحكات الفرسان الساحره.
عاصم باستغراب /هو ايه الي حصله.
سيف بضحك / هههههه عملتلوا هوتوشوكلت بةملين كده هيقضي اليوم كله في الحمام .
عاصم بحده /والله انتوا عملين زي العيال الصغيرين ويترا السندوتشات الكبده كمان فيها ملين .
عدي بتأثر/كبده ي عمي عاصم احنا منعملش كده في الناس أكله كبده مش عارفين نصدرهالا طبعا.
عاصم /اخيرا علموا حاجه عدله .
رعد بضحك / ههههه ده اكل الكلب ي عمي .
فهد بضحكه تعب /هههههههه الله يخربيتكم .
سيف بمرح /محدش بياخدها بالساهل .
محمود بإخراج /طب تستأذن احنا بقا والف سلامه عليك ي ضنايا .
فهد /الله يسلمك ي عمي .
فاطمه بحنان وهي تنظر له بإعجاب /الف حمد الله على السلامه انا هفضل مدينه ليك ب حياتي كلها .
فهد /متقوليش كده اي حد مكاني كان هيعمل كده بس خالي بالك من نفسك .
فاطمه بابتسامه واعجاب/الحمد لله اخواتك خلصوني منه خالي بالك انت من نفسك واناةهاجيلك بكره .
فهد بابتسامه ساحره /وانا هستنا.
الدكتور /دي حقنه مسكن هياخذهاباليل لو الوجع زاد واناةهبعت الممرضه بليل .
عدي/ مفيش داعي اناةالي هبات مع فهد وانا الي ههديلهةالحقنةبليلل.
فهد /ربنا يخليك ليا يةعدي ويخليكم كلكم ليا يارب .
في الاسفل ..
احمد /اتفضل شيك ب خمس مليون جنيه .
الدكتور بطمع /من يد مانعدمها .
احمد /المهم الخطه تمام .
الدكتور /تمام الحقنه عباره عن ماده تودي الي توقف خلايا المخ وتسببب الوفاه في الي حال وعدي الي هيدهالوا واطمن الكاميرات شغالة وهتصور انوعدي الي هيدي فهد الحقنه ويتسببب في الوفاه.
احمد بضحك وشر /هههههههههههههههه الله يرحمكم ي فهد انت وعدي وسلمللي علي الفرسان .
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!