Uncategorized

رواية احببتك ولاكن الفصل الاول 1 بقلم نانسي سامح

 رواية احببتك ولاكن الفصل الاول 1 بقلم نانسي سامح
رواية احببتك ولاكن الفصل الاول 1 بقلم نانسي سامح

رواية احببتك ولاكن الفصل الاول 1 بقلم نانسي سامح

ملاك/ اي اللي انت بتقوله ده يا بابا انت عايزني اتجوز واحد اكبر مني ب ١٠ سنين 
حسام الاب/ مش بايدي يا بنتي لازم اعمل كده لان ده شرط أسر باشا علشان يقبل يمول الشركه بتاعتي ولو ده محصلش الشركه هتفلس
ملاك/ تقوم ترميني كده يا بابا ده كله علشان مصلحتك في الاخر انت اي مش بتفكر غير في نفسك و في مراتك
حسام الاب قطعها بصفحه علي وجهاها قائلا/ اخرسي يا قليله الادب و هتتجوزيه برضاكي أو غصب عنك و الكلام انتهي
ذهبت ملاك الي غرفتها و هي تبكي و تندب حظها 
استووووب اعرفكو بالشخصيات ( ملاك حسام العمري ١٨ سنه بنت أقل ما يقال عنها انها خارقه الجمال ذات عيون زرقاء تشبه البحر و بشره بيضاء مثل بياض الثلج شعرها طويل و لونه بني و هي فتاه متوسطة الطول و توفت ولدتها و هي عندها ١٠ سنين و بعدها تزوج والدها حسام العمري من سيده اسمها ايناس وهي تكره ملاك تزوجت من حسام بسبب الأموال ).
نرجع لبطله قصتنا ….. عند ملاك
كانت قاعده علي سريرها تبكي و تندب حظها 
ملاك بعياط/ يارب لي كده لي خليت ماما تمشي و تسبني هي لو كانت موجودة مكنش هيحصلي كل ده حتي بابا اللي قولت هيعوضني عن فقدان ماما هيرميني لواحد أكبر مني بعشر سنين و يا عالم هيعاملني ازاي يارب ساعدني ونبي 
ظلت ملاك تبكي لعند ما غفت
……عند أسر المالك… وهو بطل قصتنا…….
اسر/ مش عايز غلطه في الشغل مفهوم
السكرتيره / مفهوم يا أسر بيه
اسر/ ابعتيلي سيف حالا 
السكرتيرة/ حاضر يا أسر بيه
ذهبت السكرتيره و أخبرت سيف أن أسر يريده و ذهب إليه 
سيف/ اي يا أسر خير
اسر/ عايزك تحجزلي تذكرتين لفرنسا  هسافر بكره 
سيف/ تسافر .. تسافر لي و ازاي و انت عارف ضغط الشغل و الصفقات اللي هنا
اسر/ تأجل كل حاجه لعند ما ارجع هما اسبوعين بالكتير و هرجع
سيف/ و اي سبب السفر المفاجاه ده ولي تذكرتين 
اسر/ هتجوز
سيف بفرحه/ اي تتجوز يا اخي فرحتني اخيرا 
اسر/ اي اللي فرحتني و اخيرا ده جواز شغل 
سيف/ ازاي يعني مش فاهم 
اسر/ يا سيدي كل الحكايه أن حسام العمري طلب مني امول الشركه بتعته و في المقابل انا طلبت اتجوز بنته 
سيف/ بنت حسام العمري انت مجنون يا أسر هتتجوز بنت المنافس بتعنا و ازاي هتمول الشركه بتعته و انت اللي وقعتها و بعدين دي بنت صغيره انت اتهبلت
اسر بعصبيه/ سيف الزم حدودك و اعرف بتتكلم مع مين لولا أنك ابن عمي كنت علمتك تتكلم ازاي و يلا روح نفذ اللي طلبته منك 
….ذهب سيف بعصبيه و هو ماشي خبط في بنت …
البنت وهي سهيله / مش تفتح يا اعمي
سيف/ انتي اتهبلتي يابت انتي ولا اي 
سهيله/ جاك هبل في عينك 
سيف/ نهار ابوكي اسود اقسم بالله لولا أني مستعجل لكنت علمتك الادب
سهيله/ الادب ده تعلمه لنفسك 
سيف بمكر/ هنشوف الادب ده هعلمه لمين سلام يا حلوه و اكيد هنتقابل تاني باااي
اعرفكو بقا علي باقي الشخصيات ( أسر المالك صاحب شركات المالك أسر شاب طويل القامه لديه عيون سوداء حاده و هو قمحاوي و لديه جسم رياضي و لديه شعر كثيف و اسمر و لديه لحيه جميله اوي و عنده ٢٨ سنه …..أما سيف فا هو ابن عم أسر و هو شاب قمحاوي و طويل القامه و لديه عيون خضراء اللون ولا يقل جمالا عن أسر ….. أما سهيله فا هي بنت بسيطه و جمالها متوسط و هي ذات بشره بيضاء و عيون عسلي و شعر اسمر طويل .)
…نرجع عند سهيله ماشيه بضيق بسبب اللي حصل مع سيف ..
سهيله / السلام عليكم
السكرتيرة/ عليكم السلام
سهيله / حضرتك كنتو طلبين سكرتيره 
السكرتيره / ايوا ايوا اتفضلي
سهيله / حاضر
دخلو لأسر 
السكرتيره / أسر بيه دي السكرتيره الجديده 
اسر/ تمام ماشي خليها تستلم الشغل و تبعتيها علي المكتب اللي جنب مكتب سيف هي هتكون المساعده بتعته 
السكرتيره/ حاضر يا أسر بيه
سهيله / شكرا ليك 
و عدي اليوم في الليل عند ملاك
قامت ملاك ع صوت خبط الباب 
ملاك / ايوا حاضر و قامت فتحت الباب
حسام / جهزي نفسك علشان بكره كتب كتابك و هتسافري بعدها مع عريسك انتي فاهمه 
ملاك بدموع و فقدان امل / حاضر يا بابا 
و عدي اليوم في اليوم التاني قامت ملاك وو…..
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول ارواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!