Uncategorized

رواية احببتك ولاكن الفصل الثاني 2 بقلم نانسي سامح

 رواية احببتك ولاكن الفصل الثاني 2 بقلم نانسي سامح
رواية احببتك ولاكن الفصل الثاني 2 بقلم نانسي سامح

رواية احببتك ولاكن الفصل الثاني 2 بقلم نانسي سامح

عدي اليوم و جه اليوم التاني قامت ملاك و وجدت دريس بالون الابيض و منقوش ببعض الزهور البسيطه 
ملاك في نفسها/ الله مين اللي جابه ده 
دخل حسام والدها 
حسام / يلا جهزي نفسك و البسي الدريس ده عريسك هو اللي باعته
ملاك بحزن/ حاضر 
بعد ما حسام خرج من الاوضه بقا انتو اتفقتو عليا و عايزين تجوزوني واحد معرفوش انا بقا مش هسكت و ذهبت اللي الخزانه و أخرجت مني دريس لونه كشمير و استريتش اسمر و لبستهم و فردت شعرها و حطت ميك اب خفيف 
…..في شركه اسر ….
السكرتيره (مني)/ مستر سيف السكرتيره الجديده بتاعت حضرتك وصلت
سيف/ تمام خليها تتفضل 
السكرتيره خرجت و نادت علي سهيله 
سهيله دخلت و هي باصه في الأرض و ماخدتش بالها من سيف…اول ما سهيله دخلت 
سيف/ اهلا اهل…اي ده هو انتي 
سهيله في بالها/ اي ده انا سمعت الصوت ده فين قبل كده و رفعت راسها وجدت سيف 
سهيله/ هو انت.. انت بتعمل اي هنا
سيف/ انتي اللي بتعملي اي هنا
سهيله/ انا السكرتيره الجديده بتاعت مستر سيف
سيف/ اهلا اهلا يا قمر انا بقا مستر سيف
سهيله في سرها/ يلهوي يلهوي ده زمانه هيطردني دلوقتي يعني كان لازم تتسحبي من لسانك و تشتميه يا سهيله 
سيف بيقوم و يقف قدامها و يقول/ طبعا بتفكري اني هطردك دلوقتي بس انا مش هعمل كده 
سهيله بتوتر من قربه ليها/ ا..انا …انا 
سيف/ هاا انا اي هتفضلي تقولي انا من هنا لبكره لا ورانا شغل
سهيله/ انا اسفه علي اللي حصل بس حضرتك قليل الادب ( في سرها بعد اللي قالته)ينهار ابيض عليا مكنتش اتشل في لساني قبل ما اقول كده…
سيف بنظرات غضب/ و اي لزمه حضرتك ده انتي هتشوفي معايا ايام سوده 
سهيله/ علي فكره انا مش ملزومه اني افضل هنا ثانيه وحده و ممكن امشي في اي وقت انا حباه في شركات كتير غير الشركه دي 
سيف/ تمام اتفضلي اطلعي برا 
سهيله في نفسها/ يخربيتك يا سهيله هتلاقي شغل فين تاني ده انتي محتاجه الشغل ده علشان عمليه امك استحملي الكائن البارد ده علشانها و لفت و بصت لسيف و قالت/ مستر سيف انا اسفه ممكن متمشنيش
سيف/ ما كان من الاول اتفضلي علي مكتبك و انا لما اعوزك هرن علي تليفون المكتب بتاع حضرتك 
سهيله بفرحه/ شكرا شكرا اوي يا مستر و مشيت و ظل سيف ينظر لطيفها و هي تذهب و بعدها انتبه اللي شغله و ما كان يفعله…
…….  و عدي الصباح في الامس اتي أسر ……
حسام / يا ايناس اطلعي اندهي علي ملاك بسرعه 
ايناس بمكر/ حاضر يا حبيبي
ذهبت ايناس الي غرفت ملاك 
ايناس / يلا يلا عريسك تحت اهه يلا علشان تغوري من هنا و بعدين اي اللي انتي لبساه ده ملبستيش اللي عريسك جابه لي 
ملاك بنظره غضب/ اولا انا مسمحلكيش تتكلمي معايا كده تاني حاجه انتي ملكيش دخل البس اي ولا ملبسش اي 
ايناس مسكتها من دراعها بقولك اي يابت انتي مسمعش حسك لعند ما تغوري من هنا انا ما صدقت هرتاح منك و شدتها من دراعها و نزلتها لتحت
ملاك/ اه سيبي ايدي 
ايناس اول ما نزلت سابت ايد ملاك .. أسر اول ما شاف ملاك سرح في جمالها بس رجع لغضبه تاني لما لقاها لابسه غير اللي بعته 
اسر  في سره والله لاوريكي و بعدين رجع من شروده و قال / مش يلا بقا يا مولانا ورانا سفر 
….المأذون كتب الكتاب و قال جملته الشهيره …..
..بارك الله لكم و بارك عليكم و جمع بينكم في خير..
نزلت دمعه من ملاك غصب عنها عندما سمعت هذه الجمله 
حسام / يلا يا ملاك علشان تمشي مع جوزك 
ملاك / حاضر هروح اجيب شنطت هدومي
قطعها أسر / لا متجبيش حاجه
ملاك/ بسس.
اسر بغضب/ انا قولت متجبيش حاجه و يلا علشان معاد الطياره 
ملاك باستغراب / طياره !! طياره اي 
اسر/ هتعرفي يلا 
ذهبت ملاك مع اسر في سيارته و ذهبوا الي المطار 
…….في الطياره……
ملاك قاعده تعيط 
اسر/ كفايه عياط بقا صدعتيني 
ملاك كانت خايفه لأنها اول مره تركب طياره فا فضلت تعيط لعند ما نامت علي كتف أسر
اسر بصلها و سرح في جمالها….فضل يمسح على شعرها 
بعد ٧ ساعات وصلو مطار باريس
اسر/ ملاك ملاك 
ملاك بنوم/ اممم سبوني انام بقا 
اسر بصوت عالي نسبيا/ ملاااااك
قامت ملاك بخضه علي صوته 
ملاك بخضه/ اي اي في اي 
اسر/ وصلنا يلا علشان ننزل 
خدها أسر و راحوا علي افخم فندق هناك و كان سيف حاجز جناح لأسر 
……في الجناح …..
اسر/ عندك الهدوم في الشنطه اللي هناك دي و هتلبسي دريسات من هنا و رايح و انا مرضتش احاسبك علي انك ملبستيش اللي انا بعته و الميك اب الحلو اللي في وشك ده مشوفكيش حطاه تاني فاهمه 
ملاك بعصبيه/ انت مين اصلا علشان تتحكم فيا كده و بعدين انت ملكش دعوه بيا انا اعمل اللي انا عايزاه 
اسر بغضب قرب منها و هي تبعد لعند ما وصلت للحيطه و كانو قريبين من بعض جدا
اسر بصوت يشبه فحيح الأفاعي/ سمعيني كده قولتي اي
ملاك بتوتر/ ا.. انا ك..كنت بقول 
اسر بصوت عالي/ قولتي اييييي
ملاك بعياط و خوف منه/ م..مقولتش حاجه ممكن تبعد عني 
اسر مسكها من شعرها و قال/ اللي قولته يتنفز و الا هتشوفي حاجه مش هتعجبك فاااهمه
ملاك بتعيط و مش بترد
اسر شد شعرها جامد و قال بصوت جمهوري / فااااااهمه
 ملاك بخوف/ فاهمه فاهمه سيبنى بقا 
 ‏اسر زقها علي الارض و تركها و خرج برا الاوضه
 ‏ملاك قعدت تعيط و بعد حوالي نص ساعه من عياطها قامت فتحت الشنطه علشان تاخد دش و تغير و تنام ملاك فتحت الشنطه و اخدت منها برموده و تيشيرت نص كم و دخلت اخدت دش و لبست و نامت
 ‏(ملحوظه علشان الناس مش تقول هي جابت هدوم منين اسر جبلها هدوم كتير مع الدريس اللي كان بعته ليها و خلا باقي الهدوم معاه)
 ‏في منتصف الليل دخل اسر الاوضه وجد ملاك نايمه فضل متنح بسبب جمالها اسر في نفسه قد اي انتي جميله فاق من شروده و قال اي اللي انت بتقوله ده يا أسر دي عيله و كمان دي بنت المنافس ليك في الشغل مينفعش اللي انت بتقوله ده …. اسر دخل اخد دش و لبس بنطلون  بس و نام جنب ملاك ……
 ‏في الصباح ملاك فاقت و هي تفرك في عيونها و بصت جنبها 
 ‏
 ‏ملاك بخضه و…………………
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول ارواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!