Uncategorized

رواية احببتك ولاكن الفصل الثالث 3 بقلم نانسي سامح

 رواية احببتك ولاكن الفصل الثالث 3 بقلم نانسي سامح

رواية احببتك ولاكن الفصل الثالث 3 بقلم نانسي سامح

رواية احببتك ولاكن الفصل الثالث 3 بقلم نانسي سامح

في الصباح ملاك فاقت و هي تفرك في عيونها و بصت جنبها
ملاك بخضه وهي بتصحي اسر
ملاك بصوت عالي/ اي اللي انت عامله ده و ازاي تنام جنبي 
اسر / الناس بتصحا تقول صباح الخير
ملاك/ بقولك انت ازاي تنام جنبي وانت كده
اسر و هو بيقربها ليه و بيهمس/ كده ازاي يعني 
ملاك بتوتر / ك.. كده ي..يعني من غير تيشيرت
اسر و هو بيرجع خصلات من شعر ملاك خلف أذنها / مبعرفش انام غير كده و بعدين انتي مراتي و انا جوزك ولا ناسيه
ملاك بتوتر/ م..ممكن تبعد شويه
اسر بيقرب منها اكتر و بيطبع قبله خفيفه علي وجنتيها و سابها في شرودها و قام ياخد دش
ملاك بعد ما فاقت من شرودها/ انسان قليل الادب اهدي يا ملاك مالك حصلك اي ده اتجوزك غصب و انتي بتكرهيه فضلت ملاك قاعده علي السرير لعند ما اسر خرج
اسر/ هاا فوقتي من سرحانك ولا لسه
ملاك بصتله بغضب و قامت زقته من طريقها بخفه و دخلت الحمام 
اسر لنفسه/ اللي انا عملته ده مكنش ينفع دي بنت صغيره و اكيد مش هتحبك يعني يا غبي
(عايزه اعرفكو حاجه أن أسر اصلا شاف ملاك مره صدفه وهو في الشركه بتاعت والدها و أعجب بيها اوي و ده السبب اللي خلاه يطلب من والدها أنه يتجوزها )
عند ملاك خدت دش و خلصت و بعدين افتكرت أنها نسيت تجيب هدوم معاها
ملاك/يلهوي طب انا هعمل اي دلوقتي فضلت تدور علي حاجه تلبسها ملقيتش غير بورنص حمام بس كان قصير اوي كان واصل لعند فوق ركبتها بشويه و كانت رجليها كلها باينه ملاك لبسته و خرجت 
اسر كان بيسرح شعره اول ما شافها فضل باصص ليها و سرحان في جمالها 
اسر في نفسه/ يلهوي انا متجوز ملكه جمال اسمها ملاك و هي فعلا ملاك 
ملاك و هي تحاول أن تتجاهل نظرات اسر إليها و لسه هتمشي تدخل اوضه ال Dressing اتزحلقت و اسر مسكها و بص في عيونها اللي شبه البحر و تااااه في جمالها
اسر بدون وعي/ انتي جميله اوي يا ملاك
ملاك احمرت وجنتيها من الكسوف و كانت هي الاخره سرحانه في ملامح اسر 
اسر قرب منها و لسه هيقبلها من شفتيها رجع لوعيه و ابتعد عنها و زقها ملاك بخضه قامت دخلت اوضه ال Dressing و لبست تيشيرت كات و شورت جينز و خرجت فضلت قاعده شويه و اسر قاعد قدامها بيشتغل علي الاب توب بتاعه بعد نص ساعه
ملاك/ اسر 
اسر/ نعم
ملاك/ انا جعانه اوي 
اسر/ انا طلبت اكل و زمانه هيوصل لسه مخلصش كلامه و لقا الباب بيخبط
اسر/ اهه جيه اهه
ملاك/ و هي بتفط من علي السرير و بتقول/ انا هروح افتح
اسر بصوت عالي/ ملاااااك
ملاك وقفت بخضه و قالت/ ن..نعم انا عملت حاجه
اسر بصلها من فوق لتحت و قالها هتفتحي الباب و انتي لابسه كده 
ملاك بصت علي نفسها و قالت / انا انا والله نسيت
اسر بيحاول يتحكم في اعصابه و قال/ اتفضلي ادخلي وانا هفتح 
ملاك ذهبت مسرعه للداخل و اسر فتح الباب و اخد الاكل و قفل و دخل …..كانت ملاك بتبصله بنظرات خوف 
اسر/ اتفضلي الاكل اهه و تبقا تحصل تاني وانا والله هعلمك ازاي تعملي كده 
ملاك بتهز رأسها بخوف بمعني نعم
اسر/ كلي
ملاك/ لالا خلاص مش جعانه
اسر بصوت عالي/ انا بقولك كلي مبحبش اقول الكلمه مرتين 
 ملاك قعدت اكلت هي و اسر 
……. في الشركه …….
سيف/ تعاليلي و هاتي ملف بتاع صفقت ******
سهيله/ حاضر يا مستر 
مفيش ثواني و دخلت  سهيله
سهيله / اتفضل يا مستر الملف اهه
سيف / تمام جهزي نفسك بليل لانك هتجي معايا اجتماع في مطعم *****بليل عرفاه
سهيله/ ايوا طبعا عرفاه يا مستر بس ممكن اعرف المعاد
سيف/ الساعه 8 بليل الاقيكي جاهزه 
سهيله بتردد / بس يا مستر في المكان اللي انا عايشه فيه صعب الاقي مواصلات في الوقت ده 
سيف/مفيش مشكله انتي ساكنه فين
سهيله/ ساكنه في ******
سيف/تمام الساعه 8 هرن عليكي تنزليلي هتلاقيني مستنيكي بالعربيه بتعتي 
سهيله/بس يعني يا مستر 
سيف قاطعها/ مابسش اتفضلي يلا روحي علي شغلك دلوقتي و علي معادنا بليل 
سهيله/ تمام يا مستر 
……نرجع بقا عند ملاك و اسر ……
اسر كان بيلبس و خارج 
ملاك/ اي ده انت خارج
اسر/ ايوا في حاجه
ملاك/ لالا مفيش 
اسر/ تمام انا نازل اقابل واحد صاحبي عايش هنا
ملاك/ و انت بتقولي لي اصلا انا سالتك
اسر بصلها بغضب و هي خافت منه و سابها و مشي 
…..عند سيف و سهيله……
سيف/ الو يا سهيله انتي فين انا مستنيكي تحت
سهيله/ انا جايه اهو يا مستر و فصلت الخط
نزلت سهيله و كانت لابسه فستان اسر لعند الركبه و كانت فارده شعرها و كانت حاطه ميك اب خفيف و كانت جميله جدا سيف شافها و فضل متنح و بيقول لنفسه يلهوي دي جميله اوي اي البطل ده 
سهيله/ مستر سيف
سيف/ ……
سهيله بصوت عالي نسبيا/ يااا مسترر
سيف/ هاا في اي 
سهيله / بقالي ساعه اكلمك 
سيف/ طب يلا علشان منتاخرش 
سهيله كانت رايحه تركب في الكرسي اللي ورا سيف قالها/ هو حد قالك اني السواق بتاعك اتفضلي اركبي جنبي
سهيله بصتله بغيظ و ركبت جنبه و بعد حوالي نص ساعه وصلو
سيف/ انزلي يلا 
سهيله نزلت و دخلت هي و سيف و اول ما دخلت كانت الأنظار كلها عليها بصلها سيف بيضيق و قاللها/ عاجبك كده اهي الناس بتتفرج عليكي 
سهيله/ والله مش انا بس اللي لابسه فستان و بعدين في ناس لابسه اهو و أقصر من بتاعي كمان و بعدين انت مالك البس اي ولا ملبسش اي 
سيف/ فعلا صح و انا مالي 
و ذهب كلا من سيف و سهيله و جلسو علي التربيزه اللي عليها العملاء بتوع الصفقه و فضلو يتكلمو في الشغل و بعدها تناولوا العشاء و بعدها لاحظ سيف أحد العملاء ينظر الى سهيله نظرات غير مريحه و كأنه هيكلها بعينيه 
سيف/ أخذ سهيله من يدها و قام قال كده كل حاجه تمام عن ازنكو و سحب سهيله و مشي بغضب
سهيله بوجع/ ممكن تسيب ايدي 
سيف بيبصلها بغضب و بيشدد علي أيدها 
سهيله بدموع/ لو سمحت سيب ايدي وجعتني 
سيف وصل لعند العربيه بتعته و ساب أيدها و قال
سيف بغضب و صوت عليا/ يعني انتي عاجبك نظرت ال*** ده ليكي 
سهيله بتعيط …..
سيف بغضب اكتر/ رودي عليا انتي عايزه كده يعني 
سهيله بدموع/ انا مسمحلكش تكلمني بالطريقه دي انا مليش دعوه
سيف وهو بيقرب منها / ملكش دعوه ازاي مش انتي اللي لابسه الارف ده 
سهيله بتعيط و بتبصله
سيف سرح في عيونها و هي سرحت في عيونه الخضرا سيف بدون وعي حط أيده علي خدها و مسح دموعها و قرب منها و أخذها في قبله طويله و لم يبتعد عنها إلا عندما حس انها بحاجه للهواء 
سهيله وهي بتاخد نفسها بصعوبه و توتر و احمرت وجنتيها و قالت بصوت متقطع/ انا عايزه اروح 
سيف ركب العربيه و هي ركبت جنبه و مشي و طول الطريق في صمت يعم عليهم لعند ما وصل لبيت سهيله و سهيله نزلت و قال سيف بضيق مما فعل/ تجي بكره بدري علشان ورانا شغل كتير 
سهيله اكتفت بأنها هزت راسها بنعم 
و مشي سيف و ذهب الي منزله و دخل اخد دش و ظل يفكر فيما حصل و يقول لنفسه/ اي اللي انا عملته ده معقول اكون حبيتها في الوقت القليل ده و ظل يفكر لعند ما غلبه النوم 
……….نرجع عند ملاك……..
كانت قاعده علي السرير بتقرا روايه لعند ما حست أن أحد بيفتح الباب و كان اسر 
ملاك/ اسر انت جيت 
بس مفيش رد دخل اسر و كان باين عليه الثمول (أنه سكران) و كان ماشي يطوح 
ملاك/ اسر اي اللي انت عامله ده انت سكران 
اسر بعدم وعي/ ملاك حبيبتي وحشتينى اوي و بيقرب من ملاك
ملاك/ ابعد عني يا أسر انت بتعمل اي 
اسر/ انا بحبك اوي و بيقرب منها اكتر و هي بتبعد لعند ما حجزها عند الحيطه 
ملاك بدموع / اسر فوق يا أسر ونبي 
اسر/ شششش متعيطيش انتي جميله اوي مينفعش وحده زيك تعيط 
ملاك/ اس…
قطعها أسر بقبله طويلة و بعدها أخذ يقبلها علي رقبتها و ملاك بتعيط و بتحاول تبعد عنه بس هو اقوي منها اسر شالها و حطها علي السرير و…..(تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
في الصباح فاق اسر و هو حاسس بصداع جديد في رأسه و اخذ يتذكر كل ما حدث بالأمس اسر بص جنبه كانت ملاك مغمي عليها و كانت هدومها كلها متقطعه
اسر فضل يسب نفسه علي اللي عمله و قام اخد دش و طلع كانت ملاك فاقت و قعدت تعيط و تسرخ 
اسر بخضه/ ملاك ملاك و بيقرب منها
ملاك بهيتسريا / ابعد عني ابعد عني ونبي 
اسر لما شاف حاله ملاك حزن عليها كثيرا لانه هو سبب خوف طفلته الصغيره 
اسر بحنان و هدوء قرب منها و أخذها في حضنه و فضل يطمنها و يقولها انا اسف اسف والله مكنت في وعيي اسف يا ملاكي و قعد يهدء فيها 
ملاك بصتله بدموع و زقته و قالتله/ ابعد عني انا بكرهك بكرهك يا أسر 
اسر ابتعد عنها و تركها و لبس ثيابه و خرج من الاوضه و ملاك فضلت قاعده تبكي و بعد انا استجمعت قوتها قامت اخدت دش و لبست هي الآخر هدومها و خرجت برا الاوتيل بعد حوالي ساعه و نص من نزول ملاك رجع اسر و دخل الاوضه و فضل يدور علي ملاك ملقهاش
اسر/ هتكون راحت فين بس دي متعرفش حاجه هنا و طلع الهاتف و بيرن عليها ولاكن وجد هاتفها في الاوضه نزل مسرعا ركب عربيته و ظل يدور علي ملاك ولاكن بلا فائدة اسر/ ياترا انتي فين يا ملاك انا سبب في كل ده
…. عند ملاك…..
كانت ماشيه في طريق ولا تعلم اين هي تذهب و كانت تبكي قطع بكائها صوت شابان من امريكا..
الشاب الاول / why are you crying moon(لماذا تبكي يا قمر)
الشاب الثاني/ she is very beautiful (انها جميله جدا )
ملاك و هي بتحاول تبعد عنهم مسكها واحد منهم و قال وهو ينظر عليها من فوق لتحت/Why don’t you come with us (لماذا لا تاتي معنا)
و لسه بيشدها من أيدها وجد صفحه قويه أبعدته عنها 
ملاك بدموع / ا…اسر
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول ارواية : اضغط هنا

اترك رد