Uncategorized

رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الاول 1 بقلم بوسي صلاح

 رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الاول 1 بقلم بوسي صلاح
رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الاول 1 بقلم بوسي صلاح

رواية عشقت هذه العنيدة الفصل الاول 1 بقلم بوسي صلاح

يمنى:صباح الفل يا مديرنا ياقمر
المدير:مخصوملك يوم كامل 
يمنى:اي ده هو يعني علشان اتأخرت ساعه…راح بصلها..ماشي ساعتين.. بصلها تاني…خلااااص اتأخرت خمس ساعات بس كنت نايمه والحاجه راحت عليها نومه
المدير:الحاجه امك صح
يمنى:صح بص بقا يامستر جلال خلينا حلوين مع بعضينا كدهو
جلال:لا مهو مش علشان انتي بنت صاحبي فهعدي الموضوع روحي على شغلك وحسابك معايا بعدين
يمنى:اووف بقا ده ظلم
جلال:بتقولي حاجه
يمنى:بقول حاضر رايحه اهو
راحت مكتبها وهي سكرتيره مستر جلال وقعدت تشتغل 
   &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
نروح لمكان تاني
يامن:صباح الخير
نجلاء(والدته): صباح الخير ياحبيبي كل ده نوم 
يامن:سهرت مع صحابي شويه وجيت الصبح اوعي يكون بابا عرف
نجلاء:متقلقش معرفش حاجه
يامن:طيب هنزل انا اشوف صحابي
نجلاء:مش هتروح الشغل
يامن:وانا من امتى بروح يعني يلا سلام يانونو
  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
جلال:يمنى يلا علشان اوصلك في طريقي 
يمنى: والله ياعمو جلال انت عسل… برقلها قصدي يامستر جلال
جلال:يلا يا مجنونه
وصلها وطلع قعد مع باباها
جلال:ازيك يا راجل ياعجوز
على:اهلا ياجلال عامل اي
جلال: الحمدلله ياحبيبي 
على:البت دي عامله معاك اي
جلال:مزهقاني في عيشتي بفكر ارفدها
يمنى:كده ياعمو طب مش هجبلك البسبوسه اللي انا عملاها
جلال:قصدي بفكر اعملها ترقيه
وضحكوا واتكلموا شويه ويمنى دخلت تنام 
على:ها ياجلال يامن عامل اي
جلال:تاعبني والله طول الليل مع صحابه وأمه بتداري عليه وطول النهار نايم مش بيجي يشتغل حتى معايا
على:شباب عقلهم طايش هيجي يوم ويشتغل معاك  وهيعقل متقلقش
جلال:يارب يلا همشي انا بقى
على:اقعد شويه معايا 
جلال:خليها مره تانيه يلا سلام عليكم
على:وعليكم السلام
   &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
جلال:سلام عليكم 
نجلاء:وعليكم السلام
جلال:اومال فين البيه 
نجلاء:خرج مع أصحابه شويه
جلال بزعيق:هو كل يوم يرجع وش الفجر هو الواد مش راضي يعقل بقا
نجلاء:ده لسه صغير فيها اي يعني
جلال:ده عنده ٢٩سنه وتقوليلي لسه صغير مهو من دلعك لي انا داخل انام
بعد الفجر
يامن داخل يتسحب
جلال:اهلا بالبيه مالسه بدري
يامن:عامل اي يابوب وحشني والله
جلال:بقولك اي انا جبت اخري منك انت هتتعدل امتى يلا 
يامن:في اي بس انا عملت اي 
جلال:انت مبتجيش الشغل لي
يامن:مانت عارف أن انا بقالي فتره مبروحش اي اللي جاب الكلام دلوقتي
جلال:طيب طلما مش هتشتغل يبقا اصرف على نفسك أو خلى امك تصرف عليك 
جلال طلع نام وساب يامن في الريسيبشن
يامن:وماما تقولي متقلقش ميعرفش حاجه انا تعبت والله هروح انام بقا
جلال خطرت في باله فكره بس كان متوتر منها كلم على 
على بنوم:الو مين
جلال:انا جلال ياعلي فوق معايا كده 
على:في حاجه ياجلال ولا اي انت تعبان ولا حاجه
جلال:لا متقلقش بص في حاجه عايز اقولها لك وانت عارف أن يمنى زي بنتي بالظبط بس مفيش غير الطريقه دي اللي هتعدل الزفت ابني
على:قول ياجلال متقلقيش
حكاله جلال وقاله على الخطه وعلى وافق بعد مده طويله 
  &&&&&&&&&&&&&&&&-&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
جلال:يمنى تعالي على مكتبي
يمنى:حاضر يامستر جلال
دخلت يمنى بعد ماذنلها بالدخول
جلال:تعالي يايمنى اقعدي
قعدت
جلال:بصي يايمنى انتي عارفه انك بنتي وبحبك بصي انا هطلب منك طلب واتمنى انك توافقي 
يمنى:قول ياعمو جلال انت تؤمر انت زي بابا بالظبط
جلال:وده عشمي فيكي (………….)
يمنى:ايييي
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!