Uncategorized

رواية نصف جناني الآخر الفصل العشرون 20 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل العشرون 20 بقلم ايزيس بنت الصعيد 

رواية نصف جناني الآخر الفصل العشرون 20 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل العشرون 20 بقلم ايزيس بنت الصعيد

زياد ….طب هنعمل  ايه مع مثلث الشر 

أسر…دانا هاعمل فيهم عمايل ماحدش يتوقعها 

هنا ….لاااااا مش قبل ما امارس هوايتي المفضلة فيهم 

أسر وزياد …هتعملي ايه 

هنا بصت بشر وقالت…….هعمل زي فيلم جائنا البيان التالي ..هدخلهم خط إنتاج اللبن اول حاجة مرحلة الحلب وبعدين مرحلة البسترة واخر حاجة الغليان نيييههههها .هي ضحكت كده ????

أسر بسخرية …ايه الاوڤر دا ..دا خيال علمي اللي انتي بتقوليه 

هنا …دا قليل عليهم صح طب ايه رأيكم نبني مفاعل نووي ونحطهم هما التلاتة فيه وبعدين نجيب يورانيوم مخصب ونفجر المفاعل بيهم زي هيروشيما ونجزاكي 

زياد بص لأسر …ممكن تسكت مراتك 

أسر ….هنا سايلنت خلينا نعرف نفكر 

هنا …مهو دماغي جايباني أوقع عليهم اشد انواع العقوبة 

أسر …اششش هدوء أنا عندي فكرة جاحدة

هنا …قول يا اذكي  اخواتك 

أسر …@@@@@@@@

زياد …أنا دلوقتي بس اتأكدت انكم فعلا لايقين علي بعض . بجد كابل مجنون 

هنا بصت لأسر …عجبك كده فضحتنا قدام الأجانب 

أسر …أنا ماكنتش كده دي هي اللي جننتني 

هنا …انبي ايه مين اللي لبسلي لبس عفريت وخضني 

أسر …احم أنا ..طب مين اللي حدفت جيجي بالبيض 

هنا …احم ..انت كنت عارف اني أنا 

أسر …هههههه طبعا

هنا…مين اللي قفل عليا باب التواليت تمن ساعات 

زياد…باااااااااس يخرب بيتكم انتو عملتوا كده ف بعض ..أنا هاكلم مستشفي الأمراض العقلية حالاااااا

ضحكوا كلهم 

شادي وصل …أنا شايف ندالة وخطط بتم من غيري 

أسر ….جيت في وقتك اسمع هتعمل ايه 

&&&&&&&&&&&&&&

جيجي وصلت البيت وكانت مرعوبة 

صافي بتحط ميك اب وكانت خارجة 

جيجي برعب ودموع ووشها فيه كدمات…صافي الحقيني معتز عمل حادثة ومات وانا اللي صدمته بالعربية 

صافي وقفت بصدمة ….. ايييه انتي بتقولي ايه حد شافك وهو عايش ولا مات انطقي 

جيجي منهارة …ما اعرفش ما اعرفش 

صافي …يعني فيه حد شافك 

جيجي …لا 

صافي ابتسمت بخبث…تمام خد الشر وراح يارب يكون مات ..أنا هاتأكد بطريقتي اوك 

جيجي كانت لسة خايفة وبترتعش 

صافي حضنتها …اهدي بقي خلاص احسن أنه غار دا كان بياخد مني كل شهر مبلغ وقدره كويس خلصنا منه 

&&&&&&&&&&&&

فيه حد كلم أسر فون دا الراجل اللي كلفه أسر يراقب معتز 

أسر …ايه مات ..لا حول ولا قوة الا بالله ..اوك 

زياد وشادي وهنا …مين مات 

أسر …معتز عمل حادثة عربته ضربتها شاحنة وهو راجع 

كلهم …لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يرحمه ما تجوزش عليه غير الرحمة 

هنا …بس صافي وجيجي عقابهم هيبدأ 

&&&&&&&&&

في الليل في فيلا خالد

كلهم قاعدين ..بيدخل شادي بحزن 

شادي …أسر فيه خبر مش عارف هيزعلك ولا يفرحك 

جيجي وصافي خافوا جدا 

أسر …قول فيه يابني 

شادي بحزن …..هنا انتحرت 

خالد كان بيشرب قهوة وقع الفنجان من أيده 

جيجي وصافي بصوا لبعض بصدمة 

أسر بيمثل الصدمة وقف ومسك ف هدوم شادي ….انت بتقول ايه ازاي ازاااااااي 

شادي همس له …ايه الأداء الاوڤر دا fake اوي 

أسر مسك مفاتيح عربيته 

وشادي جري وراه …اسررررر استني رايح فين 

وخرجوا هما الاتنين وسخسخوا ضحك 

صافي قربت من خالد …دودي انت كويس 

خالد بص بحزن …لا أنا مش كويس ..ياسمين بصت لباباها وعيطت وحضنته …بابا أنا كنت بحب هنا اوي ليه عملت كده 

صافي وجيجي بصوا لبعض وطلعوا اوضة صافي 

جيجي …اعااااااا أنا اكيد عملت حاجة حلوة اوي ف حياتي كل اللي العقبات اللي كنت خايفة منها خلاص اختفت من قدامي 

صافي …عشان تعرفي يا روحي أن اختك بتخطط تخطيط عالي اوي ..اكيد الغبية ما قدرتش تعيش بإحساس أن حد سلبها شرفها وأفكار متخلفة زيها 

جيجي سمعت الكلمة دي وافتكرت اللي حصل لها بس بسرعة نفضت فكرة الزعل من دماغها وقالت إن معتز عنده حق هي عملية صغيرة وهترجع زي الاول وتتجوز أسر ويعيشوا بسعادة 

صافي …بصي عايزاكي تلازمي أسر  زي خياله لازم تكوني الصدر الحنين ليه الفترة الجاية فاهمة 

جيجي ….طبعا فاهمة اكيد هاقف جمبه 

&&&&&&&&&&&

شادي بيكلم عمه

شادي …عمي أسر نفسيته تحت الصفر ومصدوم ممكن تسافر حضرتك بداله عشان صفقة مستحضرات التجميل اللي هنستلمها من فرنسا 

خالد بحزن ….تمام بس عايز اعرف هنا انتحرت ليه وازاي 

شادي بارتباك…ماحنا بنحاول نعرف يا عمي ..واكيد لو وصلنا لحاجة هنقولك 

خالد …تمام هاروح اجهز شنطتي للسفر فرنسا …

خالد جهز شنطته وسافر علما بأن الصفقة فاضل عليها اسبوع بس هما غيروا المواعيد عشان خالد يسافر 

&&&&&&&&&&&&

بالليل في الفيلا 

الكل نايم 

وفجأة حاجة لابسة اسود وميك اب مخيف مغير ملامحها  وحاطة شعرها علي وشها 

ودخلت اوضة صافي 

قربت منها ولمست وشها وقالت بصوت مرعب …صااااااافيييييي قومي يا صافي أنا قدرك 

صافي صحيت وصرخت لما شافت الحاجة المخيفة دي 

صافي …اعااااااا انتي مين اعاااااا

هنا بصوت مرعب  ….أنا هنا اللي انتي اذيتيها وخلتيها تموت 

صافي …ما حصلش ابعدي عني ابعدي عني

اعاااااااااا

وخرجت تجري وهنا دخلت في البلكونة بتاعت صافي ومنها علي بلكونة جيجي وكررت نفس الموقف بس جيجي منعنعة أغمي عليها 

أسر صحي …خير يا تنت مالك خايفة من ايه وبتصرخي كده ليه 

صافي بتحاول تتحكم في نفسها …م مم مافيش حلمت بس كابوس وحش 

أسر …طب خدي اشربي 

صافي لسة هتشرب سمعت صراخ جيجي طلعوا كلهم يجروا 

جيجي ماسكة في نفسها ومش قادرة تتكلم 

صافي …جيجي مالك ..

جيجي …هنا هنا عفريته اعاااااااااا

وفضلت كده فترة فاقدة السيطرة علي نفسها وبعدها نامت 

أسر سابهم وراح جناحه هو وهنا وكان مبسوط لانه اخيرا هيقدر ينام مرتاح ف حضن حبيبته 

أسر دخل الأوضة لقي هنا نامت 

أسر بصدمة…هنا بت يا هنا يا قلبك القاسي وليكي نفس تنامي بعد ما رعبتيهم برا 

هنا …اممممم سيبيني يا ماما أنا بحلم بأسر 

أسر طبطب علي وشها …وليه تحلمي مانا اقدر احققلك حلمك قومي بقي

هنا فتحت عينيها …أسر ايه خالت عليهم افكارك المهببة 

أسر …أنا أفكاري مهببة اسم الله علي افكارك الخيالية ..طبعا خالت عليهم وهيموتوا م الرعب 

هنا …طبعا انا ممثلة بارعة ????

أسر …ماشي يا عم المغرور ..يلا بقي نامي عشان الصبح بدري لازم تختفي من هنا 

ومحمد جمبها و اخدها في حضنه وناموا

&&&&&&&&&&&&

 الصبح في الجامعة 

ندي بتدور علي هنا في كل حتة 

ندي …يادي الوقعة السودة البت هنا مختفية وانا اعتمادي في الاول والاخر عليها هي ف مشروع التخرج اعمل ايه يا ربي ارن عليها 

بصت لقيت أسر في وشها

أسر …ندي عايزك في حوار بخصوص  مشروع التخرج هنا بتقولك هي هتخلص كل حاجة وانا هاجيبلك  المشروع عشان تدرسيه اوك 

ندي …ليه وفين هنا 

أسر ….مش وقته دلوقتي اسبوع بالكتير وهنا هاترجع اوك 

ندي …هي كويسة 

أسر …اكيد يا اذكي اخواتك اومال هتخلص الشروع ازاي 

ندي …احم صح ..سوري

أسر …اوك أنا همشي 

ندي …تمام 

في حتة تانية 

زياد …شيري طبعا انتي عارفة صاحبك زيرو في الكيميا فنتفق بقي انتي عليكي المشروع وانا عليا الاكل والشرب 

شيري بتبتسم بشرود …طب والنيش والصيني علي مين 

زياد…نعم ؟؟؟؟!!!!!

شيري فاقت لنفسها… ها احم قصدي يعني ازاي مش هتشارك اومال انا هشيل الليلة لوحدي 

زياد …ابوس ايدك أعتبريني هادخل المشروع دا برأس مالي يعني لو احتجتي اي مواد او ادوات عليا أنا وانتي عليكي الابداع 

شيري…في نفسها…امممم شهم اوي هو راجل البيت اللي بيصرف وانا اللي بحضر الاكل …ايه اللي انا بقوله دا يخربيت دماغي 

شيري …لا لازم نتعاون علي الأقل عشان تعرف الخطوات اللي هنفذها سوا 

وقالت في نفسها…اااااه سوا والنبي أنا بعمل دا كله عشان يبقي قريب مني مانا اقدر اعمل المشروع لوحدي احنا اصلا ماكناش مخططين أن المشروع يبقي كابلز 

أحلي كابلز ياربييييي ..اللهم اخذيك يا شيطان 

زياد…شيري روحتي فين يا بنتي 

شيري …ها ابدا بفكر ف المشروع 

زياد …تمام يا شيري أنا هكون معاكي وامري لله 

شيري همست…متجمعين في الكوشة  إن شاء الله 

زياد …نعم 

شيري…بقول متجمعين عند النبي إن شاء الله 

زياد …يارب …يلا نبدأ 

شيري…يلا 

&&&&&&&&&&&

هنا بصت لقيت صافي قاعدة بتاخد شاور 

راحت كتبت لها ع المراية بالدم 

هموتك زي ما موتيني جيالك يا صافي ومعايا جيش في أي وقت قدرك هنا 

خرجت صافي من التواليت وبصت قريت الرسالة وطلعت تجري لتحت وتصرخ هنا كانت ف البلكونة مسحت الرسالة بسرعة واستخبت 

ياسمين …مالك يا تنت 

صافي …عفريتة هنا لاااااا مش عايزة اموت مش عايزة  

ياسمين …تنت مافيش عفاريت ولا حاجة انتي شكلك اعصابك تعبانة 

صافي تعالي هوريكي.. طلعوا الأوضة مالقوش اي حاجة 

جيجي دخلت اوضتها ولسة هتاخد شاور بصت لقيت البانيو كله دم 

طلعت تصرخ ومصدومة 

ياسمين …لاااا ما تفهموني يا جماعه ايه اللي بيحصل بالظبط أنا مش فاهمة حاجة بجد

مر اسبوع وهنا تقريبا جننت صافي وجيجي وجي اليوم إللي خالد جي فيه من السفر  

في نص الليل 

هنا متواجدة في عند صافي وعند جيجي في نفس الوقت 

الاتنين فضلوا يصرخوا وهنا بتقرب من صافي وهنا التانية بتقرب من جيجي لغاية ما خرجوا برا اوضهم وبيصرخوا وصدموا في بعض 

والغريبة أنه الاتنين هنا شبه بعض بالظبط 

٢ هنا بيتكلموا بصوت مرعب …اعترفي يا صافي اعترفي بجريمتك انتي وجيجي 

جيجي …ا انا هاقول كل حاجة بس ما تقتلوناش 

 ٢هنا …بصوا  كده وراكم 

جيجي وصافي بصوا لقوا البنات كلهم وكانوا اربع بنات نسخة من هنا والشباب كلهم وكانوا اربع شباب شبه معتز 

صافي صرخت…لااااااااااا  واغمي عليها 

جيجي …أنا اللي قتلت زياد انا اللي صدمته بالعربية ..واحنا خططنا لهنا عشان تتطلق بس معتز ما قربلهاش م م وفقدت الوعي 

واخيرا ظهر خالد اللي سمع كل حاجة بس انصدم من المشهد المرعب اللي شافه 

اربع معتز واربعه هنا ………

خالد …انتوا مين بالظبط 

كلهم …احنا…..

يتبع……
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد