Uncategorized

رواية معاً من جديد الفصل السابع 7 بقلم شروق فاروق

 رواية معاً من جديد الفصل السابع 7 بقلم شروق فاروق
رواية معاً من جديد الفصل السابع 7 بقلم شروق فاروق

رواية معاً من جديد الفصل السابع 7 بقلم شروق فاروق

تالين بخضة:ايه!بتزعق كدا ليه؟
أمير بغضب شديد:تعالي هنا ياهانم ردي علي البيه
علي الجانب التاني
نادر قفل الفون بسرعة وبلع ريقه بصعوبة 
نادر بخوف:أنا قلقان ليعمل فيها حاجه..يارتني ماكلمتها
أما تالين فضلت في أوضتها وماردتش علي أمير
أمير بعصبيه شديد راح عندها ومسكها من دراعها جامد
تالين بألم:ااااااه..ايه انت اتجننت!
أمير بغضب:ادتيله رقم ليه وانت ست متزوجه؟..هاااا..للدرجادي مليش قيمه في عين السنيورة
تالين بعد م فهم وهي بتحاول تفلت دراعها من ايده:انا مش عارفه انت بتتكلم علي مين..وسيب دراعي انا مش جارية عندك
أمير بقهقه:والله!..احلفي..اتغيرت ملامح وشه للغضب الشديد وقال:اوعي تفتكري عشان متجوزين فترة وهنطلق دا يسمحلك انك تكلمي حد ولا تحطي حد في دماغك..انا مستغرب من أخلاقك ازاي توصلي للمرحلة دي!!
تالين بدموع:انت ازاي تتكلم معايا بالشكل ده؟..انت شاكك فيا؟..يأخي دا انا قبل ما ابقي مراتك بنت خالت..انا همشي من البيت ده واللي يحصل يحصل
أمير بصلابة:اقفي عندك مفيش طلوع من البيت دلوقتي..الساعة تسعه باليل!..عاوزه تخرجي لواحدك ولا البيه متفق معاكي؟
خبطته في صدرة بكفة ايدها وقالت بعصبيه شديده:انا؟..بجد اخص عليا عشان وافقت عليك ..انت انسان مريض..اطلع برااااااا..اطلع براااااااااا
خرج من الأوضة وقفلها وراه جامد
قعدت علي السرير وخطت وشها ب ايدها ودموعها بتنزل بغزارة من عينيها
أما هو راح أوضتة وقفل الباب وقعد علي الأرض وضم ركبه لبعضها وسند براسه عليها
في صباح اليوم التاني 
تالين صحيت من النوم وعنيها منفوخه بسبب العياط، غسلت وشها كويسه واتوضت وصلت وجهزت عشان شغلها
بعد مدة
خرجت من الأوضة بحذر وفتحت الباب عشان تنزل افتكرت ان الفون بتاعها معاه..اخدت نفس جامد
تالين بضجر:ناقص اصطبح بوشه كمان
قفلت الباب ودخلت تاني
تالين :أمير..أمير
أمير:……………..
تالين بضيق:مش وقته أنا عاوزه فوني عشان أمشي
أمير:…….
مشيت بعصبيه وفتحت الأوضه
تالين بزعيق: يا أخي احترم…….هااااااااااااا
حطت ايدها علي وبؤها من الصدمة
أما في بيت تالين
ميادة:ألف هنا يحبيبي سلملي علي تالين كتير
علي:ماشي ياماما..عاوزه حاجة وانا جاي؟
ميادة ب ود:سلامتك ..متتأخرش عشان نتعشا سوا
علي:تمام ياماما..مع السلامة
نزل من البيت وركب عربيتة واتجه للشركة
أما في الشركة
ميس:انت غبي؟..رايح تكلمها علطول كدا
نادر بضجر:انا ما اعرفش ان اخوها ممكن يرد عليا
ميس:دا امير..هي عايشه عند خالتها الفترة دي
نادر بغيرة:ويرد علي فونها ليه؟
ميس بغيرة مماثله:ما اعرفش..المهم ماتتصرفش من دماغك بعد كدا
نادر قام وقف وقال:ماشي..استأذن أنا
ميس:اتفضل
خرج من الباب ونرجس دخلت
نرجس ب ابتسامه:السلام عليكم
ميس بعد اهتمام:وعليكم السلام.. 
نرجس:احم..انا موظفه جديدة هنا
ميس بصتلها من فوق لتحت وقالت:اممممممم..باين عليكي
نرجس بضيق:طب ممكن تخلصي الورق الخاص بيا عشان أبدأ
ميس:والله عال..انت اللي هتعرفيني أعمل ايه؟
نرجع لتالين
كان أمير نايم علي الأرض
جريت ناحيته وقعدت جمبه 
تالين وهي بتهز كتفه:أمير..اصحا نايم علي الأرض ليه؟
ماردش عليها
تالين بقلق:مالك بس..
حطت ايدها علي جبهته لقيت حرارته عاليه جامد
تالين بخصه:ياربي ..ايه السخنيه الشديده دي
خبطت علي وشه ب ايدها 
تالين:أمير..فوق بس شوية
بدأ يفتح عينه براحه ويبصلها
أمير بتعب:برضه عايزة تمشي؟
تالين بنفي:لا مش همشي بس فوق كدا عشان تقدر تقوم
رفعته بصعوبه وسند علي كتفها وحطت ايده علي كتفها التاني وراحت عند الحمام وفتحت الميه علي راسه
أمير برعشه:مش مستحملها المايه متجلدة
تالين:استحمل شوية هخلص اهه
أخدت شوية مايه ب ايدها ومسكت ايده ومسحت عليها كذا مرة 
بعد مدة فاق شوية وخرج قبلها وحصلته
تالين:خد الدوا ده كويس وأنا هروح أعملك حاجة سخنه
لسا هتمشي مسك ايدها
أمير ب اعتزار:أنا أسف علي الهبل اللي قولته امبارح ..سمحيني عشان خاطري
تالين بتنهيده:مش وقته الكلام ده انا هروح اعملك حاجه سخنه تشربها وسحب ايدها براحه من ايده
في الجامعه
روفيدا ب ابتسامه:ميرسي جدا يادكتور 
معاذ:ولا يهمك انا تحت أمرك..المهم يادكتور روفيدا اخوكي يبقي أمير رزق؟
روفيدا:أيوا أخويا
معاذ:هزوركم قريب أتمني تاخديلي معاد
روفيدا ب استغراب:ااه..ااه..طبعا تنورنا..عن اذنك..يلا يابنات
أما عند ميس
نرجس:لا مش قصدي حضرتك انا بس…..
ميس:اششششششش بطلي ازعاج..المهم جايه تشتغلي ايه هنا..
نرجس حست انها مستحقراها
نرجس بصوت مهزوز من الدموع:تبع قسم التسويق
ميس:مش باين علي شكلك يعني!
نرجس بنفاذ صبر:انتي مالك بشكلي..انتي ليكي الشغل غير كدا ماتتكلميش
ميس بغيظ قالت بصوت عالي:اطلعي بره..مفيش شغل هنا
فجاة علي دخل المكتب
علي برزانه:انتي مالك اصلا؟ ..انتي موظفه هنا زيك زيها مش من حقك تكلميها وبص لنرجس وقال بهدوء:اتفضلي علي مكتبك يا أنسه نرجس
وخرج وقفل الباب وراه
أما نادر كان مستني تالين عشان تيجي بس اتأخرت
نادر: عدا نص اليوم ولسا ماجتش..بس هي دي أنا هقوم أروحلها يمكن تكون تعبانه…………….
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!