Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الأربعون 40 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الأربعون 40 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الأربعون 40 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الأربعون 40 بقلم ريم محمد

محمود مشي وهو مش مصدق أنه خسر وخطته باظت بس حلف أنه لازم يخليهم يسيبوا بعض لازم فلوس مليكه تبقي ليه 
مليكه :ممكن افهم انت بتعمل ايه هنا وايه الجابك 
جاسر :مليكه انا 
عزه :انا يا مليكه القولتله مصلحتك انتي وابنك ده اهم حاجه عندي عندك مش هينفعك لا انتي ولا ابنك فاهمه خلي مصلحته اوليويتك يبنتي 
مليكه :انا عارفه مصلحه ابني بس مصلحته مش مع اب خان أمه وضحك عليها مش هقدر اعيش معاه 
جاسر :كل ده دلوقتي مش هممني اد ما هممني مصلحتك انتي وابني دول اهم حاجه انهارده بليل هاجي اخدك تكوني جهزتي شنطتك وحجتك كلها
مليكه :انا مش جايه معاك افهم بقا 
عزه :مليكه روحي معاه ده اهم حاجه عشان مصلحتك انتي وابنك محمود مش سهل وناوي علي اذيتك انتي وابنك وده شئ اكيد روحي بس فتره لغايت اما تتمي السن القانوني فاضل شهرين بس وبعد كده اعملي ال انتي عايزاه كله يبنتي انا خايفه عليكي ريحي قلبي 
مليكه :ماشي يا ماما بس علي شرط ودول اهم حاجه عندي موافقش مش هروح 
جاسر :قولي شروطك 
مليكه :ملكش دعوه بيا خالص انا في اوضه وانت في اوضه بعد الشهرين دول هنتطلق نهائي اي تدخل في حياتي مش هقول بيخ أبدا انا حره فاهم ولا لاء 
جاسر :فاهم يا مليكه هانم بليل هكون عندك عشان اجي اخدك 
مليكه :تمام تقدر تتفضل دلوقتي لو سمحت 
*********************************************
في الشركه 
®®®®®
محمد :وهتعمل ايه يا جاسر دلوقتي 
جاسر :اهم حاجه أن مليكه تيجي البيت عندي عشان ابقي مطمن عليها وحطتها نحن عيني كويس 
محمد :طب وهي هتعمل معاها ايه 
جاسر :كارمن ده سيبها عليا هحضرلها مصيبه بس ايه تطلع من دماغها علي الاخر انا هوريها
محمد :بس انا عايز اعرف انت كشفتها ازاي لغايت دلوقتي مش عارف افهم الصراحه 
جاسر :عشان هي غبيه من ساعه اما كانت في فرنسا وانا شاكك فيها هي افتكرت أنها وقعتني بس متعرفش اني عملت كده عشان عارف انها بتعمل خطه عشان تأذي مليكه ال زي كارمن ما عملت شككتني فيها اوي حاجه انا عارف كل حاجه عم اسر عشان اراقبه وعارف أن أبو كارمن ملوش اي علاقه بيه من اي ناحيه فدي أو حاجه شككتني فيها ولما اسر لقيته عرف عن مليكه وعارف ظروف جوازنا ام انا مجبور ده اكدلي كلامي وبعد كده استغربت هدوءها ده وبعد كده تجيلي المكتب في اليوم ال مليكه تتخطف وتحاول تشغلني عن مليكه وال اكدلي علي كلامي اغبي حاجه وعملتها وخلتني اكشف الشريك بتاعها ال انا عملت كل ده عشانه وعشان اعرف من العايز يأذي مليكه والشخص ده محمود أصله كشف نفسه يعني طلع عارف الموضوع وان انا قولت أن انا طلقت ملكيه مع اني منعت الاعلام من نشر اي  حاجه صوروها ابدا فاذي محمود عرف بالكلام دلوقتي بقيت عارف انا يحارب مين 
محمد : بس انت ليه مش بتقول لمليكه الحقيقه هي بقت بتكرهك يا جاسر 
جاسر :انا اهم حاجه عندي في الدنيا أمان مليكه مستعد اعمل اي حاجه عشان بس تكون في امان 
(جماعه ال حكموا علي جاسر من الاول متحكموش علي حد من الظاهر حاولوا تعرفوا الحقيقه ممكن يكون ليه أسبابه ال بتتبرلله الاوب وبعد كده تحكموا  عليه )
محمد :جاسر انا مش مصدق كميه حبك ليها بس انت عملت من قبل انا تعترف لنفسك انك بتحب مليكه 
جاسر : في الاول كنت فاكر كده وكنت بعمل كده من جانب المسؤليه بس بعد كده فكرت كويس واتاكدت امي بحب مليكه من زمان ومكنتش راضي اعترف لنفسي ودلوقتي الفرحه مش سيعاني من فرحتي لما عرفت انها شايله حته مني هتبقي ام ابني أو بنتي الجايين
محمد :ان شاء الله قريب هتعرف الحقيقه كلها وترجعلك يا صاحبي انت عملت كده لمصلحتها 
*********************************************
في المساء 
®®®®®
مليكه :ماما انا مش عايزه اروح معاه لو سمحتي 
عزه :ده الاحسن ليكي انا خايفه علي حياتك عمك شراني ممكن يأذيكي من غير اما يفكر في أي حاجه ده معندهوش قلب يبنتي وانت مقدرش يبنتي لو حصلك حاجه انتي أو اخواتك ممكن اموت وراكي يبنتي 
مليكه :اوعي تقولي كده يا ماما انا مقدرش استحمل انك تبعدي عني انتي كمان يا ماما ربنا يخليكي ليا يارب 
عزه :ويخليكي ليا يا روح ماما يلا جاسر جيه 
جاسر :مليكه لو جاهزه يلا بينا عشان متاخرش 
مليكه :باي يا ماما 
عزه :مليكه متزعليش انا قاعده هنا علطول طول الشهرين دول هقضيهم هنا ومش هسيبك ابدا يبنتي 
مليكه :بجد يا ماما مش هتسبيني
عزه :ايوا يا حبيبتي روحي انتي 
في العربيه 
®®®®®
مليكه :جاسر وقف علي جنب بسرعه 
جاسر :مليكه مش هترجعي اكيد صح 
مليكه :جاسر وقف بطني وجعاني وحاسه اني عايزه ارجع مش قادره 
جاسر :طيب تنازلي براحه 
مليكه رجعت كثير اوي 
جاسر :مليكه انتي كويسه ردي عليا بقيتي احسن 
مليكه :ابعد عني لو سمحت ومتقربش مني كده تاني 
في القصر
®®®®®
منصور : مليكه بنتي حمد الله علي سلامتك 
مليكه :الله يسلمك يا عمو 
كارمن :ايه ده بس لعبتيها حلو وطلعتي حامل ووقعتي جاسر عشان تضمني ميسبكيش صح 
جاسر :كارمن اسكتي ومش عايز اسمع صوتك دي حاجه بيني انا ومليكه بس انتي ملكيش انك تدخلي فاهمه ولا لاء 
كارمن :فاهمه 
جاسر بيفجر في عقله كل  ما بيعدي وقت بتبينلي انك غبيه جدا انا مقلتش لحد أن مليكه حامل 
مليكه :عن اذنكم تعبانه وطلعه ارتاح في اوضتي 
جاسر:تمام مايا لو سمحتي اطلعي معاها عشان متكونش لوحدها 
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!