Uncategorized

رواية الباشمهندس يوسف الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

 رواية الباشمهندس يوسف الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

رواية الباشمهندس يوسف الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

رواية الباشمهندس يوسف الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

( حاجة نسيت اكتبها ان اروى و يوسف سافرو بس الخطه دي اتمسحت و نسيت اكتبها فنزلته و خلاص )
اروى صحيت و بتفتح عينها لقت يوسف مش جنبها
قامت دورت عليه ملقتهوش و قالت يمكن راح يعمل حاجة و دخلت استحمت و لبست المايوه اللي هتنزل بيه و عليه كاش ميوه و اتصلت على يوسف بردو مبيرودش نزلت سألت عليه في الاستقبال قالولها انه مشي و ساب الحجز ليها 
اروى رجعت الاوضة بصدمة و دموعها على خدها 
اروى… ليه يا يوسف لي عملت كده لي انا عملتلك اي يا يوسف عااااا لي يا يوسف كده 
موبايلها رن كانت امها ردت عليها 
سعاد… الو يا اروى عاملة اي 
اروى… كويسة يا ماما و بصوت باكي وحشتيني اوي
سعاد… اهدي يا حبيبتي كلها اسبوعين 
اروى… يوسف سابني يا ماما سابني 
سعاد… ايه ازاي مش فاهمة
اروى… صحيت من النوم لقيته مش موجود سألت عنه في الاستقبال قالولي انو قالهم انه مشي كان معاه شنطته سابني و مشي مشي يا ماما كسرني 
سعاد بدموع من غير صوت.. اهدي يا قلبي اهدي احجزي طيارة و تعالي و اول ما تيجي هطلقك منه
اروى.. مش معايا فلوس اعمل اي ده مسابش حاجة 
غير تذكرة السفر اللي بعد اسبوعين 
سعاد.. استني هنعمل اي استني 
*****
اخدته يا باشا 
روح بيه*** هتلاقي رجالة هناك اديهلهم و هنا هيجبوه مصر
حاضر يباشا
***
بعد اسبوعين 
سعاد واخدة اروى في حضنها… انا اسفة اسفة يا قلبي اسفة انا اللي وافقت اسفة 
اروى… هطلق منه و هكسره زي ما كسرني 
( و لك ان تتخيل قوة الانثى وقت انتقامها )
***
اروى خبطت على سميحة و سميحة فتحت بحزن
سميحة… اروى 
اروى حضنتها و عيطت 
سميحة…ششش اهدي
اروى… ليه عمل كده ليه هنا كده كسرني اوي 
********
خالد… ابنك بقاله شهر مختفي زي الستات ما هو خايف من عملته السودا
ملك… اعمل اي طيب
تميم.. اهدى يا بابا هو مسيره هيرجع
خالد… انا متبري منه مش عايز اشوف وشه ده مش يوسف اللي انا ربيته 
****
اروى بتعب… انا هروح ادور على شغل 
سعاد… لي يا بنتي ما هو المرتب مكفي اهو 
اروى… مش حكاية فلوس عايزة الهي نفسي في حاجة تعبت 
اروى حست بدوخة
اروى… ماما ماما كارما الحقيني
سعاد جريت عليها و سندتها هي و كارما
سعاد… مالك 
اروى كانت شايفاهم تشاش 
الباب خبط كارما راحة تفتح كان تميم و ليلى
كارما.. الحقونا اروى تعبانة اوي
دخلوا الاتنين بسرعة 
ليلى.. اروى حسا بأيه
اروى… دايخة دايخة و جريت على الحمام و البنات راحو وراها هنا و سعاد
****
ليلى… اروى اعملي التست ده
اروى… لا لا
ليلى… عشان خطري 
اروى قامت و عملته طلع ايجابي يعني حامل 
اروى… انا هنزله
سعاد.. اي 
ليلى بحزن… دي روح ملهاش ذنب يا اروى 
اروى بأسرار… لا انا هنزله 
تميم… اروى ده طفل برئ لسة مجاش الدنيا متحرميهوش منها ربنا هيحاسبك 
اروى قعدت… ربنا يسامحه اللي كان السبب ربنا يسامحه 
******
اروى كانت اول مرا تنزل الشارع بعد اللي حصل 
سمعت واحدة بتقول… سابها شكله مرتحش معاها دي قفل 
اروى سكتت و عدت منهم لقت واحدة جارتهم واقفة في البلكونة 
… عملتيله اي خليتيه سابك تلاقي العمل اتفك 
سعاد… باس يا خيرية بدل ما اطلع اجيبك من شعرك 
اروى و سعاد راحو عند خالتها 
خالتها عزيزة.. يعني عليكي يا بنتي سابك و مشي ماله احمد مهو كان زي القمر بس انتي 
اروى…. كفاية بقى كفاية حرام عليكو في اي 
اروى مشيت و امها خرجت وراها 
و راحو عند الدكتور يطمنون على البيبي 
***
اروى رايحة شغلها اللي احمد جابه و انها زميلته في الشغل
احمد.. عاملة اي دلوقتي 
اروى… كويسة 
احمد… بقولك تيجي نتغدا برا النهاردة 
اروى… معلش يا احمد تعبانة النهاردة 
احمد بقلق… تحبي تروحي للدكتور 
اروى… لا لا انا كويسة
احمد في نفسه… كل البيبان مقفولة بس انا هفتحها 
****
.. اقف اقف يا حسين هنا 
حسين.. حاضر يا فندم 
العربية وقفت و اكرم نزل من البوكس عشان دي كانت دورية في اكتوبر و ده مكان مهجور و طلع منه صوت 
راح و كسر الباب بطلق المسدس و جم معاه عساكر دخل المكان لقى 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!