Uncategorized

رواية زواج إجباري الفصل الرابع 4 بقلم حنان صلاح

 رواية زواج إجباري الفصل الرابع 4 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل الرابع 4 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل الرابع 4 بقلم حنان صلاح

وعد دخلت اوضتها ونامت مثل الملاك الصغير فخدودها حمري من درجه حرارتها العاديه واطراف ايديها ورسم الحنه الظاهر علي قداميها 
وبعد مرور سعتين لقت ايد جاسر بتصحيها 
وعد بخضه في اي 
جاسر قومي البسي وجهزي شنتطتك احنا مسافرين 
وعد باستغراب مسافرين رايحين فين وليه 
جاسر بغضب مسافرين رايحين مارينا وليه عشان ورايا شغل وهيبقا في حفله ومينفعش اروح لوحدي لازم تكوني معايا يله خمس داقايق وتكوني جاهزه هستناكي تحت 
وعد قامت جهزت نفسها ونزلت لقت جاسر فاتح باب العربيه وام محمود بتنزل الشنط 
جاسر كان لابس بنطلون اسود وقميص ابيض وحاطط النضاره في شعره السايح والهند فري في ودانه وبيكلم ادهم 
ادهم حفله بكره هيحضرها علاء التونسي خصمك خلي بالك منه ممكن يعمل حاجه 
جاسر انا مبخفش من حد كل اللي كنت خايف عليه انه ياذي وعد بس هخدها معايا عشان تبقا تحت عيني 
ادهم ايووه كده بتحسبها صح 
وصلت وعد العربيه 
جاسر انهي المكلمه مع ادهم وحط الشنطه في العربيه 
وعد ركبت 
وهما في الطريق الصمت كان سيد المكان
وصلو فندق كيري هوث 
جاسر نزل من العربيه  عيزين غرفه لو سمحت  
وعد استغربت وقالت وانا 
جاسر يعني انا جاي عشان اخلص شغل والكل هيبقا عارف انك مراتي ازاي بقا هتبقي في غرفه لوحدك 
وعد فكرت في كلامه لقت كلامه منطقي 
طلعووو الغرفه كانت عباره عن سرير واسع وبالكونه شبكها كزاز بيطل علي البحر مباشرتآ غير الدولاب الرخام وطربيزه مكتب واريكه صغيره وتليفزيون 
جاسر غير هدومه لبس بجامه وحط غطاء اسود علي عنيه عشان يعرف ينام فهو مرهق من التفكير والشغل ويرتخي علي الاريكه 
اما وعد لبست بجامه نبيتي وغرقت في النوم من تعب الطريق 
في صباح الباكر 
فاق جاسر من نومه لقي وعد نايمه قرب منها وفضل يبص لملامحها  وكانت شبه الملايكه حرفيآ بالنسبه لجاسر  اول مره يشوف حد بالبراءه دي بس سيطر علي نفسه ودخل الحمام ياخد شور 
وعد بعد مرور الوقت فتحت عنيها لقت جاسر بيلبس هدومه 
وعد بنوم هو انت رايح فين 
جاسر من غير ما يبصلها قومي البسي عشان نمشي ولا مش هتيجي
وعد قامت وقعدت تكلم نفسها هي محتاره تروح معاه ولا تفضل في الغرفه بس هي بتخاف من الوحده وكمان بتخاف من جاسر 
وقطع تفكرها جاسر وقال سراحنه في اي 
وعد هاااا ولا حاجه
جاسر هتيجي ولا اي 
وعد ايوووه انا بخاف اقعد لوحدي 
جاسر تمام خمس دقايق وتكوني جاهزه خرج جاسر من الغرفه ووراه وعد 
جاسر انتي هتروحي كده 
وعد اه ماله 
جاسر مالوش بس دا مش شكل لبس تروحي بيها حفل راقي ذي ده 
وعد حست انه بيقل منها ومن لبسها وقالت ماهو كويس اهوو
جاسر بغرور تعالي هنروح نشتري ليكي فستان الاول 
في محل الملابس 
البائع دا هيكون عليكي بيجنن وخصوصآ واحده متل القمر ذيك 
وعد خجلت من كلامه وابتسمت 
جاسر بص ليه بغيظ وغضب وقال لا ده مش حلو ومسك فستان موف وقال ده عجبني 
وعد الفستان كان عجبها بس عشان تغيظ ادهم قالت لا انا هاخد الاولاني 
جاسر قرب منها بلطلف وبصوت هادي خشي البسيه بمزاجك بدال ما انا البسهولك غصب 
وعد خافت من نظرته ليها وخدت الفستان بدون تردد ولبسته وحاطط ميكب كامل وكانت مثل القمر في ليله البدر 
وراحووو الحفل
جاسر كان واقف مع اصحابه بتوع الشغل 
ووعد كانت جانبه وهو مش مديها اي اهتمام يحسسها ان هي موجوده والكل كان مبسوط وفرحان معادها هي حاسه بخنقه وغيظ من البنات اللي حوالين جاسر بيتكلمو معاه وبيقربو منه  وسمعت اتنين منهم بتريقو عليها 
وعد بصوت هادي  مش هنمشي بقا
جاسر لا مش دلوقتي لسه بدري 
وعد بزربنه انا زهقت 
جاسر بغضب اطلعي اقعدي في جنانه بره فكي عن نفسك 
وعد راحت عند الجنينه وبتقول لنفسها انا وحشه عشان يتريقووو عليه وسمعت صوت وراي ضهرها……
ادهم علاء التونسي وصل…..
علاء التونسي بغرور اهلآ بالاستاذ جاسر انا فخور بشغلك واني قبلتك
جاسر بسخريه ديمآ هتكون فخور وانا سعيد اني شوفتك بنبره غير عاديه 
علاء بصله بغيظ وقال لادهم  مدير اعمالي فرب يوصل جاي في الطريق عشان نمضي العقد
ادهم مفهوم اول ما يوصل هنمضي العقد 
مازن لا انتي مش وحشه انتي قمر 
وعد بصتله باستحقار وجت تمشي مازن عارض طريقها ووقفها علي فين
جاسر في الوقت ده حس بغياب وعد وقال هروح اشوفها راحت فين دي عبيطه وهتوديني في داهيه 
وعد بخوف وانت مالك ابعد عني 
مازن لا ومسك ايديها وكاد يقرب منها 
جه جاسر من وراي ضهره واداله بنيه في وشه افقدته الوعي وبعدين مسك دراع وعد وركبها العربيه غصب والغريبه انو طول الطريق متكلمش 
طبعآ وعد هتموت من الخوف 
مازن هي مين دي من بعد ما فاق من البنيه 
ادهم دي وعد مرات جاسر 
مازن مدير اعمال علاء التونسي وبصدمه اي مش ممكن اي اللي انا هببته ده 
ادهم انت عملت اي 
مازن بتردد عملت……….
دخلووو الفله 
جاسر بصوت عالي اي اللي انتي عملتيه ده 
وعد بارتباك عملت اي انا معملتش حاجه 
جاسر بغضب لما تقفي مع واحد غريب يبقا كده معملتيش انتي ايووو متهمنيش بس انتي مراتي قدام الناس ولازم تحفظي علي اسمي 
وعد بخوف اسمع بس اللي حصل 
جاسر اسمع كمان مش كفايه اللي شوفته 
وعد انا مش اسمحلك تشكك في اخلاقي قبل ما تواجه الناس بعيوبها شوف عيوبك الاول وبعد كده اتكلم عن الاخلاق 
جاسر من عصبيته مش مسك نفسه ودها قلم علي وشها من شدته رمها علي الارض ونزلت الدموع من عنيها 
جاسر قرب منها وبدا يلمسها 
وعد بصرخه ابعد عني 
جاسر بغضب  سبها وخرج بره الغرفه بقلم حنان صلاح 
جاسر كان في الصالون في حرب بداخله هو حاسس بذنب علي عمله لوعد كان عايز يدخل الغرفه ويعتذر بس غروره منعه 
ادهم خلص كلامه مع مازن وتم تأجيل توقيع العقد لان جاسر روح وقال جاسر لو شافك هيقتلك يا مازن 
 مازن انا هعتذر منه بكره وراح لعند علاء يتكلمووو في حاجه غامضه 
علاء التونسي جاسر شايف نفسه لازم ازيحه من طريقي لانه هيتعبنا كتير
مازن مسك خده من الالم معاك حق يا علاء بيه 
ادهم خلص كلام مع مازن  وراح ييفتح باب العربيه اجاله اتصال قال الووووو مين؟؟؟
سوزي الوووو انا سوزي  جيت من امريكا انهارده  يا ادهم فين جاسر حبيبي انا اتصلت عليه اكتر من مره وفونه مغلق 
ادهم بيبلع ريقه وبصدمه يا وقعه مطينه 
سوزي هو في اي يا ادهم وجاسر فين 
وبعد مرور وقت قليل 
جاسر دخل لغرفه وعد لقاها نايمه سمع انينها وبكاءها عرف انها لسه صاحيه منمتش غير هدومه ونام جرها 
ولما بطل يسمع انين وعد عرف انها نامت قرب منها ولقي نفسه بيحضنها من غير وعي ونام وهي في حضنه 
وعد كانت حاسه بيه بس مرضيتش تقوم هي نفسها مش عارفه السبب فحست بامان اول مره تحسه من بعد موت ابوها  
جاسر قام لقي وعد علي ذراعه غارقه في النوم نظر ليها وابتسم وقبلها في جبينها وفجاءه صوت الجرس رن 
جاسر قام 
فتح الباب اتفاجيء وبصدمه……………….
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد