Uncategorized

رواية عشقت عمياء الفصل الخامس 5 بقلم غادة محمد

 رواية عشقت عمياء الفصل الخامس 5 بقلم غادة محمد
رواية عشقت عمياء الفصل الخامس 5 بقلم غادة محمد

رواية عشقت عمياء الفصل الخامس 5 بقلم غادة محمد

ادهم بصدمة ساااره!!! 
ساره؛اسفه ما مكنش قصدي اسمع حاجه
رانا؛ امممم انتي بقى ساره ثم اقتربت منها وقالت هو ايه اللي حصلك ده اقصد انك  اتعميتي يعني بسبب الحادثة اللي حصلتلك
كانت ساره صامته وتبكي فقط 
رانا؛ احمدي ربنا بقى وامشي صح في حياتك 
جاءت لتمشي اوقفتها ساره
ساره؛ انسه رانا لو سمحتي 
رانا؛ باستغراب افندم
قامت ساره بقلع الدبله التي أهداها أيها ادهم لها قالت؛ دي تخصك انتي مش انا اتفضلي 
كان ادهم يشتعل غيظا من ساره لكنه صمت حتى لا يشعل الجو مع رانا وهذا ليس في صالحه
رانا ؛ اوكي باي يا حبيبي هعدي عليك في الشركه بكره واقبلت عليه تقبله
اغمضت ساره أعينها بغيظ ونفاذ صبر وما زالت تبكي بحرقه 
عندما غادرت رانا اقترب ادهم بخطوات ثقيله من ساره 
ادهم؛ ليه عملتي كده
ساره؛ مسحت دموعها وقالت؛ بقوه عملت ايه 
ادهم قام بمسك يدها بشدة وقال؛ بتديها الدبله ليه انا عايز افهم انا جبتهالك انتي
ساره؛ لو سمحت سيب ايدي عيب كدة 
ثم تركته وغادرت مسرعه تجري وأثناء طريقها إذا أن تصدم بشخص ما
ساره؛ اسفه
احمد؛ ساره
ظلت ساره صامته ثم ازداتت في البكاء احمد
احمد؛ مالك يا ساره في ايه بتعيطي ليه وبتعملي ايه هنا لوحدك 
ساره؛ مش لوحدي يا احمد معايا جوزي
صمت أحمد وفهم ما تلمح له ساره كل هذا وادهم يقف بالقرب منهمايري ويسمع كل شئ فعرف أن هذا الشاب كان خطيبها قبل الحادث والذي كان يحبان بعض كثيرا ولكن أصر أهله أن يفسخ خطبته منها ورغم ذلك إلا أنه ما زال يعشقها كثيرا حد الجنون وهذا ما قاله الحاج محمد والد ادهم له كان ادهم يشتعل غيظا من حوارهما معا
احمد؛ ساره انتي عارفه انا عمري ما هحب حد غيرك سامحيني مكنش قصدي انا اسف
قاطعته ساره بغضب
ساره؛ أحمد لو سمحت عيب كدا حضرتك عارف اني ع ذمه راجل تاني ودي خيانه له أن اسيبك تقول الكلام دة عن اذنك
اوقفها أحمد وامسك يدها بغضب 
احمد؛ انتي عمرك ما كنتي لراجل  تاني غيري
ساره؛ ابعد عني واحترم نفسك
فجأءه يجد أحمد من يمسك بدراع ساره وسحبهافي إحضانه
تحسست ساره بجسد من غاصت في احضانه وقالت ادهم؛ ثم بدأت في البكاء دفنت رأسها في حضنه تحمي فيه رغم ما فعله
كانت بنيان جسد ادهم قوية جدا فهو رياضي جدا
ادهم؛ هي مش قالت لك انها في عصمة راجل ولا انا مش مالي عينك
احمد؛ انا وبنت خالتي بنتكلم مع بعض دخل اهلك انت ايه
قام ادهم بسحب ساره من احضانه ببطء وهمس في اذنيها واجلسها ع مقعد ثم توجه إلى احمد
ادهم؛ دخل اهلي انا اية واقف مع مراتي وفاكرني كيس جوافه
ثم سد له لكمه قويه داخ ع أثرها ولم يستطيع القيام
لم تكن ساره تدري بما يحدث سوى صوت ضرب فقط
ثم قام ادهم بسحب أحمد من دراعه وكسره له وقال؛ ايديك لو عادت تلمس مراتي هقطعهالك فاهم الكسر دا يبقى يفكرك بس ثم رماه ع ارضيه المول أتت إليه فتاه تبكي بشده ث وجهت لأنهم الكلام حرام عليك ليه عملت فيه كده 
ادهم؛ وانتي مالك انتي كمان
الفتاه؛ انا مراته يا استاذ والله ما هسيبك البلد فيها قانون 
وقفت ساره بصدمة؛ مراته
كان ادهم ينظر إلى ساره بغيظ بسبب صدمتهاعندما علمت بزواجه فهي ما زالت تحبه
توجه ادهم إليها وسحبها بعنف ثم توجه إلى نسمة واخذها  الي السياره
كان طول الطريق يخطف النظر لها ليجدها غارقه في دموعها بشده وغارقه في شرودها وصلوا إلى الفيلا وفي المساء 
ساره جالسه في غرفتها
تفكر بما حدث كيف أن خانها ادهم لم تستحمل ما سمعته منه ورانا معا كيف يسمح لتلك الفتاة لتعدي حدودهاهكذا معه تفكر وتفكرفجأه تقف وتقول لنفسها
ايه يا ساره مالك انتي حبيته ولا ايه ما يولع يعرف دي ولا دى ولا حتى يتجوزها وانا مالي ما يتحرق بجاز انا بفكر فيه ليه ده ما يستهالش ده واحد خاين
طب انا بقول علية خاين ليه وجوزانا ع ورق اصلا دا عمره ما قرب لي اصلا ما يستهلش حبي ليه ثم صمتت بره وقالت  ها حبي لا لا لا فوقي يا ساره فوقي ده اكتر واحد ظالمك وخانك عمري ما هسامحه ثم قامت بأخذ بطانيه ومخده وذهبت لتنام ع اريكتها 
بينما في غرفه شبه مظلمة أخرى يجلس ادهم يقوم بالتدخين بشراهه ويشرب خمر حوار مع نفسه
لو كانت بتحبني ما كنتش بسهوله كده رمت الدبله اللي تربطني بيها وتديها لغيري كل عياطها وصدمتها لأنها عرفت ان حبيب القلب اتجوز غيرها 
وقف يتمايل وقال بشر
مش انا يا ساره اللي تفكري في غيره وانتي معاه 
صعد السلم ببطئ يتمايل ويقع احيانا عليه ولكنه بصعوبة استطاع أن يطلع الي غرفته والي سارة 
دخل الغرفة وقفل الباب بقوه شديده افاقت ساره برعب
ساره؛ مين مين هنا
اقترب ادهم منها وقال؛ هاهاها اتخضيتي ثم مايل بعض خصلات شعرها 
ادهم؛ انتي حلوه اوي الليله بما ثم اقبل عليها ليقبلها فابتعدت عنه مسرعه
اشتد غيظه ايه خايفه تكوني كده بتخونيه اقترب من وجهها وقال بصوت عالي جدا بتحبيه يا ساره
ساره؛ انت مجنون بحب مين دا واحد بقا متجوز وانا ست متجوزه افكر فيه ازاي حرام عليك بقى كفايه ظلم 
ادهم ؛ ليه اتصدمتي وعيطي اما عرفتي انه اتجوز غيرك
سارة؛ ايوه اتصدمت لانة اوهمني بحبه ليا ومع اول ضيقه ليا سابني وراح لغيري ظلمني زي ما انتم كلكم ظلمتوني
ازدات الصراخ والزعيق بينهم بشدة 
ادهم؛ انتي واحده خاينه
سارة اشتد زعيقها وصوتها العالي؛ بلاش انت تتكلم عن الخيانه انت اكتر واحد خان انت اللي سمعت خيانتك ليا بوداني ما قدرتش تقف في وش رانا وتدافع عني لما اتهمتني في شرفي واتريقت ع اعاقتي كنت فاكرك راجل هتحميني طلعت…………… 
لم تكمل حديثهاالا إذا اتاها ادهم بصفعه قويه هوت ع الارض من خلالها كان اغشي عليها حاولت التماسك قامت بصعوبة وما زالت تبكي بحرقه جهشت بالبكاء واصبح صوتهامبحوح جدا وقالت بغضب 
سارة؛ ايوا بحبه وعمري ما حبيبت حد غيره وبكرهك يا ادهم وبكره كل لحظه عشتها معاك انا بحبش ولا هحب غير أحمد بكره هطلق منك واروحله هروح لحبيبي 
ادهم؛ هاهاها وانتي اللي زيك مستني لما يطلق لسه انا متأكد انك روحتي له قبل كده ثم اقترب من راسها كان وجهة أمام وجهها ثم قال بصوت مرتفع روحت له كام مره وانتي معايا انطقي
لم تستطع ساره أن تمسك نفسها فجاءة تقوم بضرب ادهم ع وجهه وقالت؛ انا أشرف منكم كلكم يا زباله ربنا بكره هيظهر الحق واشوفكم كلكم مذلولين قدامي
لم يستطع وقتها ادهم أن يراه تمامه فجأة سحبها من شعرهاولطمها بأقوى  قوته لتخبط في الحائط خبطه قويه وتسقط الدماء من راسها بشده وتقع شبه مغشي عليهامسكها ادهم من شعرها مره تانيه وقال لها ما هو مش انا اللي اخود بواقي حد انا اللي ارمي ع مزاجي للغير ياخوده بمزاجي وبمزاجي هرميكي زي الكلبة يا ساره اما اشوف حبيب القلب ساعتها هياخدك ولا لاء 
ساره وتكاد تفقد وعيها أخرس لا عاش ولا كان اللي يرميني ربنا ينتقم منكم
أصبح الدماء تسيل ع وجهها لا ترى أمامها 
ادهم؛ اما نشوف
قام برميها ع السرير وهب ع ملابسهايقطعها مثله مثل غيره ظلمها اخذ ما أراد وتركهاتموت وجعا والماحتي أن فقدت الوعي وبعد أن فاق من فعلته وجدها جثه هامدة أمامه تملي الدماء جسمها كان نزيف جسدها شديد بالإضافة إلى بعض كدمات وجروح أثناء ضربها واغتصابها
ادهم؛ ساره ردي عليا انا اسف يا حبيبتي ساره متسبينيش انا مش عارف عملت فيكي كده ازاي ساره فتحي عينك علشان خاطري
حاول مرار ايقاظها بكل الطرق ولكن دون جدوى جلس بجوارهايبكي بشده فهو من قتلها دون رحمة 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد