Uncategorized

رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد
رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد

رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد

(مستر عادل شركه الاصتدار و التصدير بعتت فكس) 
و دي كانت الكلمه الي قلتها هاجر 
عادل المدير/  ماشي يا هاجر سيبي و انا هبقا ارجعو 
هاجر/ تمام خرجت هاجر؛ هاجر تبقا شغل سكرتيرة في شركه الادوايه. 
(هاجر و هيا خرجه من مكتب عادل و رايحه مكتبها خبتط في شخص)
هاجر/ ايه ما تفتح يا عم انت 
الشخص/ انا برضو الي افتح 
هاجر /و هو انت مين و جاي هنا ليه 
الشخص/ و انتي مالك 
هاجر/ انا مالي ماشي، يا امن يا امن 
الشخص/ الامن دا لكي انتي و (سبها و دخل مكتب المدير)
هاجر /نهارك اسوك و( دخلت وراه، هاجر دخلت المكتب و جريت علي المدير) 
هاجر /مستر عادل اطلب الامن 
عادل و هو بيبص للشخص و مبتسم و هو بيسلم عليه 
عادل / وحشني يا راجل 
مراد/ انت اكتر 
عادل/ هاجر ابعتي قهوة!! انت بتشربها ايه؟
مراد و هو بيبص لي هاجر / سادة 
عادل /قهوة سادة بسرعه يا هاجر،  هاجر يا هاجر 
هاجر /هاا كنت بتقول حاجه 
(مراد بيضحك ف سره)
عادل/ ايو ة بقولك هاتي قهوة سادة 
هاجر /هو حضرتك تعرفو يا مستر عادل 
عادل /يعني لسه متعرفه عليه بس انسان لطيف اوي 
(هاجر بصت لي مراد و مراد بيصلاها بستفزاز)
هاجر /حاضر ايه اوامر تاني 
مراد بستفزاز /ايوة لو سمحتي كوبايه مياه 
هاجر بغضب /حاضر و( خرجت)
مراد/ اي يا عم مين البت دي 
عادل/ دي تبقا هاجر السكرتيرة بس شاطرة اوي 
(مراد /في بالو امم اكيد مش شغله معك????)
هاجر و هيا بتقول للقهوقي يعمل القهوة لي مراد 
هاجر /اول ما تعمل القهوة ابقا ابعتهالي و انا هبقا اوديهالو
القهوقي/ حاضر يا استاذة 
هاجر /ماشي والله  لهوريك 
هي شركه ادهم  
ادهم خالص الشغل بدري و كان حاطط في دماغو انو يراوح من نفس الطريق علشان يشوف نور 
ف المدرسة 
(منه مستنيه نور  في فنا المدرسة و لمحتها و ندهت عليها)
منه/ نور يااا نور 
نور سمعت صوتها /ايوة استني جيلك 
منه /في اي يا بنتي كنتي فين مستنياكي من بدري كنتي فين 
نور/ ما انتي عارفه يا منه مستر حمدي رغاي و كان بيكلمني في الدارس 
منه /انتي مش ملحظه حاجه يا نور 
نور/ ملحظه طبعا هو انا عبيطه ولا ايه مستر حمدي بيلمح بي حاجه بس انا بصدلو دا كبر و اتخبل دا عندو عيالو اكبر مني
منه /ايوة بس ايه مز يا بت 
نور/ مز ايه بلا قرف انا مش عارف ساب بنت المدرسه كلها و جيلي انا 
منه/ انت الي في الدماغ يا برنس 
نور/ بقولك ايه اقفلي علي الموضوع علشان لما بجيب سرته بطني بتوجعني 
منه/ ههههه حاضر 
(كان ادهم وصل  المكان الي خبط في نور وواقف مستنيه 
نور و هيا بتودع منه علشان منه و نور طرقهم مختلف و ادهم شافها”
نور /يلا سلم يا منه 
منه/ سلام طب ما تيجي توصليتي 
نور/ طب ما تيجي انتي توصليني 
منه/ ها طب يلا باي 
نور/ اه يا وطيه ???? باي باي
منه /ياااا نوور
نور /ايوة 
منه /هاتي بكر كشكول الكمياء علشان  مكملتوش 
نور/ هههههه حاضر دا انتي ضايعه 
نور و هيا مشيا و ادهم نزل من العربيه و وقف قدمها 
نور بصتلو/  هو انت 
ادهم/ اها 
نور/ نعم عايز ايه 
ادهم /اصل انا مخلصتش كلام معكي و انتي جريتي 
نور/ جريت علفكر انا كنت متاخر علي المدرسة عشانـ……. وبعدين انت مالك جريت ولا لا ها يلا خالص كلامك علشان متاخرش 
(ادهم مش مهتم بكلمها و بيبصلها و مركز علي ملامحه )
نور /ها ما ترد، انت 
ادهم استرجه وعيو/ احمم ها ايوة هرد انتي بقا تقوليلي صحبتك و مدرسة
نور  باختناق/ اووف بقولك ايه انا مش ليا بال للمنهدا  سلام 
(ادهم مسك اديها جامد و شدها و اتخبتط ع صدرو يعتبر كانت في حضنو و بتبصلو و هو كان بيبصلها و بيقولها)و
/انا بقا ليا بال للمنهد 
(نور كانت بتبصلو و كانت عجزه عن الكلام)
ادهم و هو بيبصلها/ ايه ما تردي 
نور انتبهت ليموضيعها وزقتو بسرعه/ انت انت ايه الي عملتو دا 
ادهم و هو بيقرب ليهاوبيبصلها بجراء/  هو انا لسه عملت حاجه 
(نور خافت و تواترت و جريت بسرعه و كان الميني باص وصل و ركبت)  و ادهم بيبص عليه و بيضحك/ اه يا بنت اللذينا ماشي انا سبتك المر دي 
ادهم و هو بيصفر و ركب عربيتو و ميشي 
(اتفضلي يا استاذة هاجر القهوة اهيا)
هاجر ماشي روح انت _هاجر بخبثه /ماشي شوف انا هعمل فيك ايه و (حطط حاجه يخليه عندو مغظ)
و رحت علي المكتب و خبطط 
عادل /اتفضل 
هاجر و هيا مبتسمه بخبثه/ اتفضل القهوة 
مراد بستغراب /شكرا 
هاجر/ العفوا و خرجت 
مراد شرب القهوة كلها و شويه شويه لقه بطنو وجعا 
مراد /احمم طيب امشي انا بقا 
عادل /انت لسه قعد 
مراد /معلش تتعوض 
عادل/ اكيد 
مراد/ سلام 
عادل /مع السلامه 
مراد خرج و هاجر مشيت وراء و لقيتو بيدور علي حاجه و هيا عرفها 
هاجر/ كنت بدور علي حاجه 
مراد/ ايوة كنت بدور……..و مكنش عارف انها هيا و عرفها لا مش بدور علي حاجه 
هاجر /اممم طيب(  مراد خلاص كان هيموت و يخش الحمام 
و هاجر كانت حسه بيه)
هاجر و هيا بتتكلم بصوت عالي/ الحمام اخر الطرقه علي ايدك الشمال( مراد اخد الطرقه كلها جري علي الحمام و هاجر كانت عامله تضحك جامده 
شويه و مراد خرج و هاجر كانت مستنيا في الطرقه و شفها و هيا قلتلو /ايه دا كل ده و انت ف الحمام دا انا كنت هطلبلك الاسعاف 
مراد و هو بيبصلها بغضب و فضل يمشي ليها و هاجر ترجع بضهرها  ترجع و هو يقرب ترجع و هو يقرب لغيت ما هي خبتط في الحيطه و هو حط ايدو الاتنين علي الحيطه و محوطها و قلها /انتي قد الي عملتي دا 
هاجر كنت مكسوفه و محرجه من الحركه الي عملها مراد لحظها 
مراد /يعني مش بتردي و مره واحد مسك بطنو و جري علي الحمام و هاجر وقعت من الضحك 
و جيه بليل و كان صباح غريب جدا علي ادهم و نور و مراد و هاجر
في منزل نور
نور و هاجر كل واحدة علي سيررها و بتفكر فلي حصل معها 
نور و هاجر في وقت واحد (كنت عايزة اقولك حاجه) و ضحكو هما الاتنين علي بعض
نور /قولي 
هاجر/ لاقولي انتي 
نور /لا قولي انتي انا سمعكي 
هاجر /لا قولي انتي 
نور /منا هقولك بس قولي انتي لاول 
(هاجر استسلمت و حكيت لي نور هاجر خلصت) 
نور/  وووووااااااوووو زانقيق في الحيطه 
هاجر /بس بس واطي صوتك و ايه زنقيق دي هو بس اا….
نور/ ايه…. 
هاجر/ خلاص فكك قوليلي بقا انتي 
(نور هي كمان حكيت لي هاجر الي حصل معها)
هاجر/ امممم و بتتريقي عليا و تقوليلي اتزنقت  دا انتي اتحضنتي 
نور/ ايييه اتحضنتي دي انا زقيتو بسرعه و بعدين انتي مش عندك شغل بكره نامي بقا و (حدفتها بلمخده)
هاجر و هيا بتلقوت المخاده و بتضحك/ ههههههه ماشي تصبحي على خير 
نور /و انتي من اهل الخير 
في منزل مراد 
(مراد اهلو قعدين في اسكندريه  يعني  هو قاعد لوحدو علشان الشغل و من الوقت للتاني بيروح  بيزور اهلو )
مراد من اول ما راوح و هو رايح جاي علي الحمام
مراد/ ماشي انا مش هعدهلك 
مراد متوعد لي هاجر جامد 
في منزل ادهم فهد 
علي السفره و كلهم متجمعين و ادهم اول مره من فتر يقعد معهم 
ادهم قاعد و كلهم بيبصلو لكن مش مدي لحد اهتمام 
فهد/ انا فرح اوي ان ادهم رجع يقعد معانا زاي زمان 
خالد بخبثه/ امم بس واضح ان في حاجه مفرحه ادهم اوي 
(ادهم  مدلهوش اهتمام و مردش عليه بكل برود خالد اضايق) 
انجي /انا كمان يا جدو فرحه لي ادهم انو قاعد معانا 
ادهم /متتعودوش علي كد بقا 
فهد /لي كد يا ابني 
ادهم بصرآمه /سبكو دلوقتي بما انكو متجمعين انا قررت اتجوز 
فهد بفرحه/ بجد 
مها بفرحه و خبثه/ بجد 
ادهم/ ايوة 
فهد بخبثه/ و مين بقا دي 
ادهم /تبقا نور 
فهد /ايه؟؟
مها/ نعم؟؟( مها كانت مضايقه علشان كانت عايزة ادهم لي بنتها طمع بقا )
و الباقي مصدوم ???? 
ادهم/ زاي ما سمعتو 
فهد بغضب/ ازاي يعني ده هو الكلام الي قولتلك عليه و بعدين مين نور دي 
احمد /خلاص يا بابا سيبو علي رحتو اكيد هو عارف مصلحتو 
امين /يعني ايه مش لازم نعرف تبقا بنت مين و تبقا ايه 
خالد بحقد/ اكيد واحدة من الشارع و………
ادهم قطع كلامه بنظرة كلها غضب/ انت متتكلمش لحسن والله مش هعمل حساب لحد ولا لحتي ابوك 
فهد بصخب /ادددهمممم 
ادهم ببرود/  انا مش باخد رايكو انا بقولكو انا هعمل ايه 
فهد دا ليمكن يحصل يا ادهم 
ادهم و هو قايم من علي الكرسي و ببرود/ امممم هيحصل
وساب الكل مصدوم 
(بعد ما خلاص اكل مها اخدت انجي علي الاوضه) 
مها/ شوفتي يا هبله اديه هيتجوز 
انجي /و فيها ايه يا ماما دا انا كنت هبركلو 
مها/ انتي عبيطه يا بت يعني بدل ما توقعي و تخلي يتجوزك 
انجي/ اتجوزو!!  ادهم دا اخويا و اكتر كمان عمري ما افكر في كد 
مها/  لا انتي عبيطه انتي مش عارفه هو عندو شركات قد ايه ولا الشركات بتعت العيله الي مسكها كل دا هيبقا ليكي 
انجي/ لا يا ماما انا مش بفكر  كد انا بحب ادهم زاي اخويا و بتمنلو الخير 
مها/ ماشي يا انجي بكره تندمي و تقولي يارتني سمعت كلام ماما و تيجي البت دي تاخود الهلوما دي كلها  
(انجي سبتها و راحت لي اوضه ادهم و خبطت)
ادهم/ ادخل 
انجي/ انت نمت 
ادهم/  انتي شايفه ايه
انجي /شايفه انك لسه صاحي و كنت عايزة ابركلك 
ادهم/الله يبارك فيكي  
انجي /احكيلي بقا هيا نور حلوة؟!
ادهم بتفكير/ اوي 
انجي /اممم ماشي يا عم يا بختك يلا تصبح علي الخير 
ادهم /و انتي من اهلو 
– متسالونيش هو ازاي عرف اسم نور  دا ادهم فهد مش اي حد بهزار (فكرين لما منه ندهيت علي نور الصبح)  هو كان سمعها 
في صباح ???? جديد 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!