Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم رحمة أشرف

  رواية غرام الرعد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم رحمة أشرف

مروان بابتسامه وهو يحضن رعد .. وحشتني اوي يا صاحبي 
رعد بابتسامه.. وانت كمان …. ها في جديد 
مروان بابتسامه.. هاريه نفسها من العياط ياخي منك لله.. مردتش تخليني اصالحها 
رعد بابتسامه.. يا غبي علشان المفاجأة تبقا ليها نتيجه 
مروان بحزن.. قلبي وجعني عليها .. منك لله يا رعد يا بن الجارحي يارب….
رعد ضربه علي مأخرت عنقه .. بكل طولة لسان…فين الواد مراد 
مروان بضحك. بقا بيروح الشركه كل يوم… ومبقاش بيفوت يوم علشان يشوفها 
رعد بابتسامه وضحك يا بخته… يلا يلا.. 
     *********************** 
تاني يوم 
في الصباح 
رحمه بصوت عالي… والله ما انا ريحه .. يا وليه ده بابا جي انهرضه. عيب اروح و اسيبه… اه اه قلبي .. مش هيقدر سيتحمل 
الام بعصبية.  يابت . احنا اصلا منعرفش ابوكي هيوصل أمته.  وانتي مرحتيش المدرسه اصلا بقالك يومين.  يا فاشله 
رحمه بزعل مصتنع… شكرا يا امومه يا عسل انتي…. 
زهراء باستغارب.  يعني هنروح ام المدرسه دي انهرضه ولا تدخل انام .. احسن 
ساره بصراخ.  يا لهووووي  عليكم … بت انتي. أدخلي اتنيلي يلا .. علشان المدرسه. وانتي ياختي .. يلا قومي. 
زهراء بابتسامه. الله يا ماما متزقيش .قطع كلامهم رنين جرس الباب.  يعلن عن قدوم أحد ليهم 
ساره بجديه..ايه يا سنيوره منك ليها… مستنيين مين يفتح الباب يا حلتها 
رحمه ضحكت… خلاص عرفت انا الي افتح علشان انتو بنات و ينفعش تتفتحو الباب.  ما هو انا الواد الي فاكو ولا ايه ..كانت بتتكلم وهي متجهه للباب .. مفيش في البيت ده غير رحمه رحمه .. فتحت الباب وبصت بصدمه.  ايه ده بابا 
طارق بضحك. معزبينك الناس دي انا عارف 
رحمه بصوت عالي. زهراء بابا جيه يا بت…. هو انت طارق يونس يا اخ 
طارق حضنها وهو بيضحك.. اخ.ماشي يا كلبه اما ربيتك من جديد 
زهراء بفرح ..بابا.  وجريت عليه حضنته ..
طارق بضحك. ياروح بابا.  وعيون بابا .. وحشتيني اوي يا زوزو 
رحمه بزعل طفولي … يالهوي. بتدلع زهراء وجي علي رحمه الغلبانه وتقول كلبه. اه اه قلبي
الكل ههههههههه 
ساره بابتسامه وهي تحضن طارق.   وحشتني اوي يا حبيبي 
رحمه بمشاكسه .. ما تحترمي وجودي حتي. ده بابا بتستفردي بالراجل وانا واقفه.  اخس. 
زهراء.  هههههههه 
ساره ضربتها بالقلم.  حلو كده 
رحمه بضحك زي العسل.  ساموعليكم 
      *********************** 
في شركة الالفي 
في مكتب مراد 
ريوان.. يا مراد في ايه…. من الصبح مش بتتكلم معايا و كل ما تشوفني تعمل نفسك بتتكلم في الفون 
مراد بتجاهل.. ياحبيبتي مشغول… اليومين دول .. معلش 
ريوان بدموع… مراد انت بتتحاهلني ليه. طيب ممكن اعرف هتيجي تتقدملي أمته بقا 
مراد بتجاهل و هو يبعث في الاب توب… قريب يا حبيبتي….
ريوان بصتله بحزن وخرجت وهي زعلانه
مراد اتنهد… ياربي… منك لله يا مروان الكلب 
دخل مروان فجأة من الباب… الله يكرم اصلك بتغلط في اخوك الكبير… 
مراد ضحك .انا يا نمس تعرف عني كده. 
مروان بضحك. دانت واطي يالا المهم … بليل زي ما اتفقنا 
مراد بابتسامه. طيب و البش مهندس رعد. هيعمل ايه 
مروان بابتسامه.  مرداش يقولي والله … ويا خبر بفلوس بكره يبقا ببلاش 
مراد بابتسامه..علي رأيك ..خد بقا يا نمس. امضي هنا 
مروان.. علي ايه ده 
مراد بشرح. ده صفقه جديده… وطلبين الامضه العزيزه بتاعتك 
مروان .. اوديكي فين يا شهره 
مراد بضحك. .بطل غرور وامضي منك لله 
     ★★★★★★★★★★★★★
عند رعد في شركة الجارحي
رعد بابتسامه ..يابني. مش قلت تعالي انت لوحدك 
معتصم بضحك. عيب عليك. دي مسكت فيا.  والله.  المهم عايزني من ايه وبعدين قلتلي تعالي بسرعه.  حصل حاجه.  يابني ما تنطق.  ما انت كنت معايا امبارح بليل… 
رعد ضحك .. معلش يا صاحبي.  بقا. عارف اني خضيتك … بس كنت عايز منك خدمه صغيره كده 
معتصم بابتسامه. عيوني ليك 
رعد بابتسامه خبيثه وهو باصص ل الاء. ما هو بعد الي هقوله ده.  نجري انا وانت 
معتصم بص ل الاء الي قاعده بتاكل آيس كريم.. ليه .. حاجه خطيره اوي كده 
رعد بابتسامه خبيثه.. هتتجوز  
معتصم بصدمه .. ايه 
الاء بفرح..هااااا مين هيتجوز … عايزه اجيب لبس جديد 
رعد مات علي نفسه من الضحك .. 
معتصم .. منك لله يارعد .. 
رعد ل الاء .. معتصم هو الي هيتجوز 
الاء بصدمه .. ايه……  معتصم..مين الي هيتجوز
معتصم وهو يهديها ..مش هيحصل يا حبيبتي ..انا بحبك انتي.  
الاء بدموع . هتتجوز عليا يا معتصم..عااااا اهي اهي 
معتصم بيمسح دموعها.   عمري ياقلبي عمري. دانتي حبيبتي.  
رعد ضحك.. هههههه خلاص انتي وهو…. أهدو و افهمكم 
معتصم و الاء . اه 
    ★★★★★★★★★★★★
في اليل 
رحمه وزهراء وريوان قاعدين سرحانين.  
رحمه وهي تنظر للسقف.  بنات 
ريوان وزهراء.  امم 
رحمه بشوق .. رعد وحشني اوي.  
ريوان بابتسامه.. والله البت دي فايقه وراقيه…. قومي ياختي … العريس زمانه علي وصول 
رحمه بفزع.. يالهوي دانا كنت ناسيه خالص خالص ….. ساعدوني.  مش عايزه اتجوز.  يحرق الجواز وسنينه السوده . اه ياني. . 
ساره دخلت فجأه.  بت صوتك.  الناس علي وصول.  قومي يلا البسي حاجه. وانتو كمان البسو .. 
زهراء .. طيب وانا وريوان مالنا … الله 
ساره بعصبية.  قومي يا حيوانه منك ليها . يلا 
رحمه بدموع…. هطفشه لو جبرتوني عليه هموت نفسي. 
ساره بجديه.. قومي يا بت. يلا .أبقي اعمليها يا رحمه… .. وخرجت 
رحمه فضلت تعيط وزهراء وريوان مش عارفين يعملوا ايه 
زهراء بهدوء.. يلا ياحبيبتي معلش يلا نلبس 
ريوان بغيظ.. ماشي يا مراد.. يا بتاع سالي السكرتيره ماشي يا مراد أما وريتك
أم في الخارج 
ساره بابتسامه.. وانت يابني شوفت رحمه قبل كده 
الشخص بابتسامه.. شوفتها في صوره كانت مع الاستاذ طارق .
طارق بابتسامه. روحي يلا يا ام رحمه. شوفي بنتك. 
ساره بابتسامه..حاضر ودخلت للبنات .. 
دق دق 
زهراء . ادخل 
ساره بابتسامه. يلا يا رحمه.  وانتو خليكم هنا تمام 
ريوان وزهراء باستغراب. تمام.  
رحمه خرجت مع امها وكانت لابسه دريس موڨ .. دخلت بحزن وهي شايله العصير.
رحمه. السلام عليهم 
الكل. وعليكم السلام
الام . اقعدي يا بنتي. …دي بقا رحمه يا ابني 
رحمه قعدت جنب ابوها بحزن وهي بصه للأرض 
الشخص بابتسامه. ربنا يبارك فيها 
طارق بابتسامه… طيب أسيبكو لوحدكو .وخرج هو وساره 
الشخص كان هيتكلم رحمه وقفته 
رحمه ..مش غير ما تتكلم انا مش موافقه 
معتصم بابتسامه .. ليه يا انسه رحمه 
رحمه بصتله..انا مش عايزه اتجوز انا لسه صغيره. وبعدين هو حضرتك تعرفني 
……لا 
رحمه . شوفتني قبل كده 
……لا 
رحمه. لمحتني بس كده في الطريق 
..ههههه لا 
رحمه…امال جي تتقدم لبنت انت لا تعرفها ولا حتي شفتها قبل كده 
….طيب ما يمكن بعد كلامنا .. أو الخطوبه يبق فيه حب 
رحمه بعصبية. ده مستحيل. …وبعدين والله لو قلبي مش متاخد مني كنت حبيتك.    بس للاسف قلبي مش معايا دلوقتي 
…..هههههههه وانا مستعد اتجوزك حتي وانتي بتحبي حد تاني 
رحمه بعصبية. بعيدا عن أن انت سبحان الله مفيش من الأحمر خالص. انا كرحمه مينفعش يتعاش معايا.  انا بمشي وانا نايمه. وبشخر .وبكلمة الميتين 
…بابتسامه.. معنديش مانع 
رحمه …أنا اصلا واحده متعشرش حتي اسال امي هتقولك متتعشرش..البت دي 
  … موافق برضو 
رحمه اتعصبت. بس بقا من غير لف ودوران انا بحب واحد تاني ومتحوزه  ..كمان يعني انت عمرك ما هتتجوز واحده متجوزه 
….. مش لما تشوفي العريس الاول 
رحمه بصدمه. ايه انتي مش العريس 
معتصم بابتسامه خبيثه…تؤ تؤ انا صاحبه. 
رحمه انصدمت. امال مين العريس الغافله ده.  ..وبعدين انت قاعد تتكلم معايا و تاخد و تدي في الكلام ليه …بص روح قول لصاحبك اني بحب واحد تاني. ومش هتجوز غيره….
شخص آخر ….وهو مش هيرضى انك  تروحي لحد غيره 
رحمه بصت علي الباب لقت رعد واقف بكل شموخ وكان يرتدي بدله سوداء .. ..جريت عليه وحضنته. رعد. كنت فين.  بعدين بعدت وضربته علي صدره بالبوكس. 
رعد بخضه وضحك . ااااااه. ههههه في ايه 
رحمه .بعصبيه.وانت كنت مستني ايه علشان تيجي لم اتجوز مثلا..
رعد بابتسامه والم.. والله بحبك.. يا ري ري  
رحمه وهي تحضنه.. وانا والله يا رعدي بحبك اوي.
رعد ابتسم علي تصرفها..
معتصم بابتسامه.. طيب انا خارج يا صاحبي.. وخرج عند الكل 
رعد .ممكن تبعدي بقا.. هموت يخربيتك
رحمه بعدت عنه.. انا غلطانه اني بحضنك اصلا … انا الي غلطانه وسع وسع .. وبعدين بابا ازاي ساكت وانت هنا .. ومين ده اصلا 
رعد بابتسامه وضحك.. انا قارئ الفاتحه مع مامتك ودلوقتي المأذون معايا بره…. أم مين ده فدا صاحبي… كنت حابب اشوف رد فعلك لم يتقدملك عريس.  والصراحة.   طلعتي بميت راجل
و وحشتيني اوي 
رحمه بدموع وهي بتبصله…بجد هنتجوز انا بحبك اوي يا رعد
رعد وهو يمسك ايديها يبوسها بشغف .. بلاش دموع بتوجه قلبي 
رحمه بعفويه حطت ايديها علي قلبه .. سلامة قلبك يا رعد … متقولش كده .
رعد ابتسم.. بطلي دلع.. بقا وبعدين انا سبتك بس اسبوعين.. تتغير كده.. و غمز ليها 
رحمه انكسفت.. رعد بس بقا بطل قلت ادب يا حبيبي 
رعد بابتسامه..حبيبي انتي خليتي فيها حبيبي..ما تجيبي بوسه ..تسبيره 
رحمه خبت وجهها في ايديها… رعد الله بقا 
رعد ابتسم ابتسامه عريضه وحضنها جامد  اوي… و رحمه حست انها بتتكسر تحت أيده .
رحمه بهمس في واذن رعد.. بحبكككككك
رعد ضحك.. بت انا شاكك فيكي.. انتي رحمه ولا زهراء.   
ضحكت رحمه.. هههههههه انت شايف ايه 
رعد بابتسامه حب.. شايف احلا و اجمل بنت في الدنيا 
رحمه بابتسامه وهي تبص في عيونه.. علي فكره  بحب عيونك اكتر  منك 
رعد بصلها في عينيها.. انا و عيوني وكلي ليكي لوحدك ..
رحمه بغيره… امال كنت عايزه تدخل شريك ولا ايه 
رعد ضحك.. هههههههه بت انتي كان عندك خال اهبل 
رحمه بتذكر.. يالهوي.. ده فارس وحشي اوي 
رعد بصلها بعدم فهم… نعم 
رحمه بصتله وضحكت.. ههههه انت غيران.. ده خالي والله. 
دخلت ساره بابتسامه حنون.. يلا يا بني.. علشان كتب الكتاب
رعد هز رأسه.. يلا.. وفعلا خرجو
رحمه بصدمه. مراد ..مروان.  
طارق بابتسامه.. ادخلي يا ام ريوان .. نادي للبنات من جوه 
ساره بابتسامه… حاضر 
(.(..أم في الداخل..).)
زهراء باستغراب.  مش فاهمه برضو يا امي. يعني ايه 
ساره بابتسامه.. مروان ومراد بره و معاهم رعد .. 
ريوان باستغراب.. وايه الي جابهم.. لو سمحتي يا امي. اطلعي قولي لمراد يمشي علشان والله لو شفته… هقتله.. هو ليه عين يجي لحد هنا 
زهراء بعصبية.. و لمروان برضو يا امي لو سمحتي …. بتاع جميله .
ساره ..هههههه طيب اطلعوا علشان ابوكم عايزكم بره  
زهراء وريوان اتنهدو وخرجوا.. وكان الصاله فيها نور هادي 
زهراء بصدمه. مروان .. انت ايه الي جابك هنا .. 
ريوان باستعراب وعصبيه.  وانت يا استاذ مراد… ايه الي جابك. 
زهراء .ثانيه ثانيه. المأذون .. ده جي لمين.  بابا هيجوز علي ماما ولا ايه 
الكل كان ميت ضحك 
رحمه بضحك … والله لسه بدور له علي عروسه 
ساره .. بقا كده. طيب وانا 
زهراء بابتسامه .. لا ما خلاص راحت عليكي يا قطه 
رحمه بضحك. عيب يا زهراء كده ماما مش قطه … راحت عليكي يا مزه 
الكل .هههههههههه 
طارق بابتسامه..عيب يا بت انتي وهي. دي تاج لقلبي 
ساره انكسفت. ومروان ومراد ومعتصم . صفرو 
ريوان بابتسامه.. بس برضو مش فاهمين في ايه .. 
الاء ضحكت .. ههههه بين كده الصدمه حت تقيله 
رحمه باستغارب… مين دي
الاء حطت ايديها علي كتف رعد… صديقة رعد .  ومرات الاستاذ الي كان قايم بدور العريس .. وانا ساكته 
رحمه بغيره. طيب ما انتي حطه ايدك علي  جوزي. .وانا ساكته برضو. 
الكل. هههههه 
مروان قرب من زهراء ومسك أيدها ولبسها الخاتم وهو بيبصلها بحب وهمس… بحبك يا زهرتي …. بعدين قال بصوت مسموع الكل. تتجوزيني .
زهراء بابتسامه . انت لبستني…الخاتم قبل ما اقول ايوه أو لا 
مروان بابتسامه. ما هو .. انتي ملكيش غير.  تقولي ايوه وبس…. وسحبها ووقف جنب طارق علشان يكتبوا الكتاب 
مراد قرب من ريوان بابتسامه حنون.. اسف اني كنت متجاهلك في الشركه… رورو تتجوزيني 
ريوان بابتسامه خجل بصت لابوها تاخد الاذن.  فقام طارق بتحريك رأسه ليها بحنان .. موافقه .. بس متتكررش تاني 
مراد مسك ايديها ولبسها الخاتم .. عمري. وجزبها ووقفوا جنب مروان وزهراء .. 
رحمه واقفه بتبص لرعد .  وانت يا اخ. مش ناسي حاجه 
رعد بابتسامه.  انا لا ليه 
رحمه بغيظ… رعد بقا 
رعد بهمس ليها…. دول مراهقين… أم انا وانتي… لينا… حاله خاصه….تعالي.  وجزبها من أيدها ليكتبوا الكتاب 
رعد بجديه… انا الاول يا شيخ 
مروان باستغراب . وليه مبقاش انا الاول بقا 
الباب خبط وراحت ساره تفتح الباب.  وكانت ريتاج الي جريت علي رحمه من غير صوت 
رعد بثقه. علشان رعد الجارحي. علي طول هو الأول 
مراد ومروان ومعتصم و الاء… مغرور
ريتاج بهمس لرحمه.  فاتني حاجه 
رحمه بابتسامه. يوووه كتير. هحكيلك بعدين اشطا 
ريتاج بابتسامه. اشطات طبعا.  
الشيخ ..فين وكيل العروس 
طارق بابتسامه. انا. اتفضل يا شيخ 
الشيخ .. اتفضل قول ورايا يا بني … ووووو 
فضل رعد يقول ورا الشيخ وهو باصص لرحمه بابتسامه عاشق…. ورحمه كانت بتهرب من عيونه.  الي بتخطفها 
وتم عقد قران رعد ورحمه ..
ليقول المأذون كلمته الشهيره وهي.  بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير …. 
لتتعالا الزغاريد في البيت والفرح للكل. 
ريتاج وهي تحضن رحمه. الف مبروك يا حبيتي 
رحمه بابتسامه..عقبالك يا روحي 
ريتاج بابتسامه. يارب يارب ..بقاااا .. ربنا ينفخ في صورتك يا اسامه يا ابن أم اسامه  
رحمه.  هههههههه مجنونه والله 
مراد بابتسامه.. انا بقا 
مروان بغرور… هشش انت رايح فين. انا الكبير. علي فكره .. وراح قعد جنب الشيخ 
الاء ومعتصم بيتفرجو عليهم وهم بيضحكو .. 
وتم عقد قران مروان علي زهراء .. 
ليقول المأذون كلمته الشهيره..بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
ليقوم مروان ويحضن زهراء بسعاده بالغه وحب اكبر 
أم رحمه فكانت بتبص لرعد بغيظ 
رعد بهمس . مالك 
رحمه بغيظ ..هو مش المفروض يعني.  لا سمح الله. في حاجه بتحصل بعد كتب الكتاب 
رعد بابتسامه وهو يقرس خدها .  بطلي .. شقاوه…. 
رحمه بغيظ .ماشي يا رعد.  ومشيت بعيد عنه وقفت جنب ريتاج 
مراد بهزار. اخيراااا.. اكتب يا عم الشيخ  اكتب .. سلام يا مسجله…. سلام يا بنات…   سلام يا موبايلي… العزيز… 
مروان بضحك. و سلام يا سالي 
مراد بضحك. صح .سلام يا سالي . 
الشيخ ..ههههه يلا يا طفل … 
وبعد وقت تم عقد قران مراد علي ريوان.  
ليقول المأذون كلمته الشهيره للمره الثالثه .. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
ليقوم مراد يحضن ريوان وهو طاير من الفرح … وهمس ليها بحب. اخيرا يا روحي. 
ريوان بغيظ … ماشي يا بتاع سالي 
مراد بعزه. بقيت بتاع ريوان 
الكل… ههههههههه 
الاء بضحك .الف الف الف مبروك .. عليكم وعليا ..
رعد ومروان ومراد بابتسامه .. الله يبارك فيكي يا لولو. بس ليكي ليه 
الاء بضحك. جبت خمس اطقم.  جداد في يومين. بس.  يس يس 
رعد. هههههههه انتي تأمري 
الاء وهي تحضن رعد. بجد شكرا يا اخويا العزيز 
معتصم شدها من حضن رعد.  في ايه يا ماما هو انا كيس جوافه 
رعد بجديه..ولا دي اختي. سيب يلا 
معتصم بابتسامه. ايه يا روحي عايزه تحضني مروان. روحي 
رحمه بابتسامه وضحك. لا والله جامد اوي 
معتصم بابتسامه.  عيب عليكي. 
ساره كانت بتعيط .. 
ريوان . ماما انتي بتعيطي ليه.  يا حبيبتي بس 
ساره بابتسامه بين دموعها.  بناتي  كبرو بقو عرايس.  بس البت.دي بقت شحطه 
رحمه بابتسامه. شكرا شكرا يا امومه يا عسل انتي. 
طارق بابتسامه حنون.. الف مبروك يا روحي انتي وهي 
رحمه وزهراء وريوان دخلو بين احضان والدهم … 
رحمه بابتسامه .. ربنا ما يحرمنا منك يا بابا 
طارق بابتسامه.. ولا منكم يا روح قلب بابا 
       ********************
ريوان ومراد واقفين في البلكونه 
مراد بابتسامه… بلكونتك جميله اوي 
ريوان بغيظ … عارفه
مراد وهو يحاصر خصرها بابتسامه حب.. ده ايه الجمال ده
ريوان بتجاهل.. الجمال ده موجود على طول بس انت الي مش واخد بالك 
مراد ضحك .ههههه طيب ممكن اعرف زعلانه ليه 
ريوان بغيظ ..لو مهتم كنت عرفت لوحدك يا مراد 
مراد بابتسامه حب… قوليه تاني 
ريوان باستعراب. هو ايه ده 
مراد بابتسامه..مراد قوليه تاني 
ريوان بكسوف.. بطل قلت ادب
مراد بابتسامه. هو انا جيت جنبك يا روحي ..بس اقولك انا لحد دلوقتي مش مصدق انك موجوده معايا 
ريوان بابتسامه حنون. . لا صدق…. انا موجوده … هي مامتك مجتش ليه 
مراد اتنهد.. بحزن .  تعبانه شويه…. قلتلها نأجل كتب الكتاب مردتش.  وأصرت اني اجي انا ومروان لوحدنا ..
ريوان بابتسامه حنون.  ربنا يخليها ليك…ويطول بعمرها يارب يا حبيبي 
مراد قرب منها بابتسامه .. يارب يا روحي    طيب بقولك ايه 
ريوان بخجل  نعم 
مراد بخبث…اتأكد انك موجوده 
ريوان ببرائه… ازاي 
مراد همس قدام شفتيها ..كده … .وراح مقبل شفايفها بحب 
       *****************
عند زهراء 
زهراء ومروان قعدين في الصالون. 
مروان بابتسامه.. الف  مبروك يا زهرتي 
زهراء بخجل … ليا وليك يا حبيبي 
مروان بخبث… بقيتي مراتي و  هبوس براحتي 
زهراء ضربته على صدره بخجل.. انت قليل الادب 
مروان بالم. ااااه هههههه ماشي يا جميل بكره تقع تحت ايدي 
زهراء بغيظ… بطل بقا يا مروان قلت ادب الله .
مروان بتريقه… عارف الله
زهراء. انت علقت ولا ايه 
مروان مره واحده قرب منها وباسها بغفله منها لتتسع عيناها بشده .. ويبتعد مروان .  وهو يضحك علي شكلها .. 
     *********************
عند رحمه واقفه هي و رعد في البلكونه تانيه 
رحمه باستغراب… بتبصلي كده ليه 
رعد. انتي لابسه ايه ده 
رحمه بخبث… حلو صح كنت لبسته علشان العريس .. 
رعد بغيره… زفت 
رحمه ببرود. ليه ما هو حلو أهو. دي حتي ريوان وماما وزهراء وريتاج قالو ..اني جميله.   
رعد بغيره قاتله. وانا قلت وحش يبقا وحش. . 
رحمه زعلت… طيب انا غلطانه انا حسه اني ظلمت نفسي اني وفقت على جوازنا 
رعد بجديه.. متنسيش اننا اصلا كنا متجوزين 
رحمه بعفويه … طيب.. طلقني 
رعد يمسك بيدها بشده ويسحبها ليه لتنصدم بصدره بعصبية.  لو سمعتها منك تاني. هتزعلي 
رحمه بصدمه .. رعد انت بتزعقلي 
رعد بعصبية .. هي كلمه قلتها يا رحمه. لو نطقتيها تاني. هتزعلي ..فاهمه 
رحمه زقته بعيد عنها.  وبصت الاتجاه التاني وأدت لرعد ظهرها ..وعيطت 
رحمه حست بايده علي خصرها وانفاسه في عنقها.  فكان رعد يضمها ليه من الخلف وهو يدفن وجهه في رقبتها ويهمس ليها بحب.  إذن أن في حاجه بتحصل بعد كتب الكتاب ولا ايه 
رحمه بزعل.   لا مفيش اوع بقا 
رعد بهمس. اسف… متزعليش. مني. بس اتعصبت لم  قلتي طلاق… 
رحمه. أصدق انك رخم….. اوع انا هروح اقول لبابا اني مش موافقه على الجواز دي
رعد ضحك وهو يقبل خدها….مش بمزاجك يا روح قلب رعد 
رحمه بكسوف. طيب ابعد بقا مش هقول حاجه.   
رعد بابتسامه وهو يأخذ نفس عميق..تؤ تؤ انا مرتاح كده 
رحمه بابتسامه. ابعد يا رعد بقا.   
رعد بعد وسحبها في حضنه…  و بيبصلها بحب كبير وشوق اكبر 
رحمه بخضه. اوع يا مجنون احنا في البلكونه عيب 
رعد بعناد وخبث ..لا… متجيبي بوسه
رحمه وهي تكاد تبكي… اوع يا رعد بالله عليك 
رعد بابتسامه…مش هبعد غير لم اخدها 
رحمه بعناد.. لا بعينك 
رعد بإصرار وابتسامه… خلاص ها خدها انا…… وقرب منها وخدها في بوسه طويله سحبت أنفاسها .. بعد رعد بعد ما حس بحاجتها الأكسجين 
رعد بابتسامه وهو نظر لي عيونها بتأمل.. بحبك 
رحمه. هافكر 
رعد باستغراب.   في ايه 
رحمه بابتسامه… اني بحبك ولا لا 
رعد قرب منها وباس خدها.  فكرتي 
رحمه بخجل. … يووووه بقا يا رعد …. بعدين قالت بهدوء .. انت عمرك متسبني صح 
رعد بعشق … عمري 
رحمه مسكت أيده وبستها بحب .. ربنا ما يحرمني منك يا رعدي 
رعد بصلها بابتسامه حب وعيونه بتلمع بحبها … بعشقك يا رحمه 
رحمه بابتسامه. تؤ تؤ. مش رحمه … بقيت غرام الرعد 
رعد ضمها لقلبه.   دانتي غرام وحب وعشق وروح قلب رعد 
       ******************** 
تاني يوم في الصباح.  رحمه صحيت علي صوت تلفونها ..
رحمه بنوم.  الو 
رعد بابتسامه عاشق … صباح الورد يا روحي 
رحمه بنوم ..رعد 
رعد بابتسامه.. ياعيون رعد 
رحمه بصت في الفون وبعدين حطته علي أذنها .. هي الساعه كام 
رعد بابتسامه.  ١٠ ياقلبي….كل ده نوم 
رحمه بابتسامه وهي تفرك في عيناها .. ما هو انا نايمه متأخر.  
رعد بابتسامه. ليه كده. 
رحمه بابتسامه وهي تنام علي بطنها وترفع رجليها .. علشان ريتاج كانت عايزه تعرف الي حصل امبارح قبل ما تيجي.  وبعدما نحكي لحد الساعه 3 الفجر 
رعد بابتسامه حنون… معلش يا روحي صحيتك بقا 
رحمه بابتسامه… ولا يهمك يا بطلي ..المهم صباح الرمادي يا رعدي 
رعد ضحك … صباح العسل يا عيوني….. خمس دقائق وهجيلك .. علشان نروح نجيب الفستان.   وانا كانت الاستاذ طارق وهو وافق .. 
رحمه بصوت هادي ونوم .. لازم دلوقتي … خلاص ماشي. هم مروان ومراد هيجو معاك 
رعد بابتسامه..هاجي اخدكم انا …خليهم يجهزوا تمام 
رحمه بابتسامه. حاضر .. سلام 
رعد . سلام يا غرامي .. وفصل 
ورحمه نامت تاني ..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!