Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رقية ابراهيم

كانو العائلتين متجمعين في قصر عائله النوري
خالد : أخيراً من بعد سنين العيلتين اتجمعو
همس : تعالو يابنات نقعد مع بعض
وذهبو ليجلسو على أرض الحديقه
رتيل : تعالو نلعب لعبه الصراحة
ملك : تمام.. استنو نجيب ازازه ونجيب الشباب معانا
عند الشباب
ملك : تعالو نلعب مع بعض
أسر : امشي يابابا احنا مش أطفال
ملك : يعم تعالو بس هنلعب كلنا
أدهم : تعالو نروح
مالك : يلا
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
عند البنات
ميرا : بصو هنلف اللي ازازه وحتيجي على طرفين الأول هيسال والتاني هيجاوب
الكل : يلا
لتلف ميرا الزجاجه وتاتي على إران ورقيه
إران : انا اللي هسال صح
رقيه : صح يلا
إران : تمام.. بتحبي حد
رقيه بثبات : كنت بحب واحد بس خاني مع اقرب صديقه ليا
ميرا : ربنا يعوضك باللي احسن منه
لتلف ميرا الزجاجه وتاتي على أسر واوسلان
أسر : انا اللي هسال…. اول بنت حبيتها
أرسلان بارتباك : احم احم.. كانت معايا في الحضانه
تولين بغيره : مين دي ياارسلان
همس : انا اقولك البنت دي تبقي بنت خالتي وكانت معانا هنا وكانو بيحبو بعض جدا كانو أطفال حلوين بس لما كبرو اتفرقوا
تولين : اااه…أطفال تمام
ميرا : اهدو ياجماعه
لتلف الزجاجه وتاتي على إران وأسر
إران : أسر اول حب في حياتك
أسر : انتي
إران : احم احم اللي بعدو
لتلف ميرا الزجاجه همس وجودي
همس : اكتر شخص من الشباب بترتاحي معاه
جودي : مش برتاح مع أي شخص سواء ولد او بنت
لتلف ميرا الزجاجه وتاتي على رويدا وادهم
رويدا : اعترف لحبيبتك بحبك او اتصل عليه
أدهم : تمام…. زينب انا بحبك
لتخجل زينب : ياجماعه اللي بعدو
لتلف ميرا الزجاجه لتاتي على ملك وتولين
ملك : او قصه حب في حياتك
تولين : أرسلان
ميرا : ياواثق انت
ليضحك الجميع
جودي : تعالو نغير اللعبه
زينب : تمام.. في لعبه كل اتنين حافظين بعض يختاروا بعض وهنبعت لهم اسئله وهما يجاوبو عليه
أدهم : تمام
ميرا : يلا كل واحد يختار التاني
تولين : ميرا
إران : رتيل
زينب : تولين
أرسلان : مالك
أسر : أدهم
مالك : ساره 
همس : رويدا
ملك : رويدا
رقيه : فهد
جودي : ريان
أسد : فهد
تولين : نبدأ بمين
ميرا : مالك وساره
هنبعت اسئله في ورقه وبعد أن كتبو الاسئله بعتوها
مالك : ساره اكتر لون بحبه
ساره : الأسود
مالك : صح… اكتر صديق مفضل
ساره : عيال عمك الاربعه .
مالك : صح…. اكتر اكله بحبها 
ساره : البيتزا.
مالك : صح.. وكدا خلصت
ميرا : الثنائي التاني زينب وتولين
وبعد أن كتبو الاسئله
زينب : تولين مين الشخص اللي بحبو
تولين : أدهم
زينب : صح… اكتر لون بحبه
تولين : البنفسجي
زينب : صح…. اكتر استاذ بكره
تولين بضحك : مستر حسين بتاع العربي لما طردك من حصتو في الثانوي
زينب : مش لازم التفاصيل.. صح
ميرا : الثنائي التاني أرسلان ومالك
أرسلان : مين البنت اللي بحبها
مالك : تولين
أرسلان : صح.. اكتر لون بحبه
مالك : الكحلي
أرسلان : صح… اكتر مكان مفضل عندي
مالك : على النيل
أرسلان : صح… قولي اي اللي بفكر في دلوقتي
مالك : انك تصالح تولين علشان هي متعصبه
أرسلان بضحك : صح
ميرا بضحك : نتدخل على الثنائي التاني رقيه وفهد
رقيه : اكتر شخصين بكرهم
فهد : عامر وجوليا(حبيبها القديم وصديقتها) 
رقيه : صح.. اكتر لون بحبه
فهد : الأسود
رقيه : صح… مين أقرب شخص ليا
فهد : انا طبعآ
وبعد وقت طويل من اللعب والهزار ذهب إلى بيوتهم
وذهبت تولين وميرا وزينب الي قصر عائله النوري
ورتيل وإران كانو في قصر عائله الراوي
في اليوم التالي في غرفه تولين
استيقظت تولين وارتدت بجامه سلوبت ارنوب شتويه
تولين : هو اي الصوت اللي تحت دا… انا انزل واشوف
في الأسفل كانت عائله الراوي موجوده جميعهم وكانو يضحكون لتنزل تولين بالبجامه الأرنوب لتتفاجئ بالجميع ومنهم أرسلان
ليضحكو على شكلها
رتيل بضحك : شكلك حلو بالارنوب يالين
تولين باحراج : ياكسفتك يا حازم حازم
احمد بضحك : تعالي هنا ياتولين جمبي
تولين : طيب اغير طيب
احمد : ماخلاص هما شافوكي
لتذهب الي جدها بخجل
تولين : السلام عليكم ياجماعه
ليردو عليها السلام
أسر بضحك : حلو الودان دي
تولين : شكراً 
أدهم بضحك : لا اليدين احلى ههههه
تولين بغيظ : شكرا برضوا 
ليضحكو عليها الجميع 
زهره : يلا ياجماعه الاكل جاهز
ليؤمي لها الجميع
على السفره
كانت تولين تجلس بجانب أرسلان والتي كانت غاضبه منه لتدوس على رجله بقوه
أرسلان بألم : اااااه..في اي
لينظر لهو الجميع
شمس : مالك يابني
أرسلان بغيظ : لا مافيش حاجه
أرسلان بهمس لتولين : مالك
تولين بغيظ وهمس : مفيش
أرسلان بضحك خفيف : دا كان زمان كنت طفل اما دلوقتي انا بحبك انتي
تولين : والله.
أرسلان : والله
وبعد أن اكلو وذهبو الي حديقه القصر
أدهم : احم احم عمي حامد
حامد : نعم يابني
أدهم لولده : اتكلم يلا
محمد بضحك : حاضر… احم حامد احنا طالبين ايد الانسه زينب لابني أدهم على سنه الله ورسوله
حامد : وانا طبعا يشرفني ان ادي بنتي لواحد زي أدهم ابني… اي رايك يازينب
زينب بخجل : احم احم اللي تشوفو يابابا
إران : يااه على الكسوف ياربي
أسر : والله انتو شجعتوني.. تمام عمو عبدالرحمن مش انا ابن اخوك
عبدالرحمن : ايوه
أسر : اديني بنتك إران… او اقولك اتكلم يابابا
مصطفى : استنى انا اتكلم.. عبدالرحمن طبعا انا يشرفني اني اطلب ايد بنتك إران لابني أسر
عبدالرحمن بضحك : وانا طبعا يشرفني ان اديها لابنك….. نشوف رأي العروسه
إران بفرحه : موافقه
ليضحك الجميع
تولين بهمس لاإران : اتقلي شويه
إران : يعني موافقش
تولين بضحك : لا خلاص
سناء : عقبالك يازين
زين وهو ينظر لرقيه : قريب انشاء الله
وبعد يوم طويل نام الجميع
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد