Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رقية ابراهيم

في قصر عائله الراوي
سليمان بفرحه : أخيراً هشوف حفيد ليا
خالد : ربنا يخليك يابابا وتشوف احفاد احفادهم
نهلا : انا مش مصدقه هشوف ابن ابني
تولين : ياااه هيجي نونو ونلعب معاه
أرسلان بهمس لها : عقبال مانجيب بيبي ونلعب انا وانتي معاه
تولين بخجل : كح كح كح.. بس يابني اي اللي بتقوله دا
شمس : مالك يابنتي بتكحي لي
أرسلان : بقولها عقبالنا بس
خالد : يابني البنت وشها جاب الوان.. اسكت
ونزل مالك وميرا
إران : نزلتي لي انشاء الله
ميرا : يعني هفضل 9 شهور فوق
تولين : ملكيش دعوه بيها تعالي هنا
لنذهب إليهم ميرا
أسر : بصو احنا ماشين دلوقتي وانت يامالك خليك مع ميرا
ميرا : روح يامالك انا كويسه ياجماعه
مالك : متأكده.
زينب : لاتقلق ياسلفي انها معنا.. يلا يابابا روح على شغلك
أدهم : بدأت اخاف من البنت دي
ليضحكو عليه
وبعد أن غادرو
في غرفه جنا
جنا بعصبيه : اهي واحده فيهم حامل وممكن تولين بردو تبقى حامل انا لازم افكر اخليهم يبعدو عن بعض… الخيانه 
في الليل 
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
في حديقه القصر كان عائله  النوري موجوده وقد عرفو خبر حمل ميرا
هيلين : مبارك لكي ابنتي
بدر : الف مبروك يابنتي
وكان حامد محتضن ابنته
ميرا : الله يباركم فيكم
حامد : الف مبروووك يا ميرا عقبال لما تشوفي احفاده
ميرا : الله يبارك فيك يابابا وعقبال لما تشوف احفاد احفاده
بدر : خلو بالكم منها يابنات
تولين بمزاح : انت بتقول اي ياحج انت بتوصيني على بنتي
احمد : انا مش عارف البنت دي لسانه طويل لي
أرسلان : علشان تعرفو معانتي
وكان الشباب قد اتو
رتيل : لي دا لين أموره وعسوله حتى
ميرا : وقطع لسان اللي يقول عليها حاجه وحشه
تولين : سيبولي الطلعه دي يابنات
لتلتفت الي أرسلان
تولين بابتسامه : معانات اي يا أرسلان ياحبيبي
سليم : البنات لما يتفقو مع بعض
أرسلان بخوف مصتنع : انا.. انا مقولتش حاجه.. دا انا بقول ان انتي ملاك
تولين : والله. ملاك
أرسلان لمالك : مش انا قولت كدا من شويه
مالك : ايوه
أرسلان : قولها قولها ديما ظالمني
تولين : ديما.. يابني انا متجوزاك لي شهر وتلات ايام
أرسلان : عادي يا لينو
ليضحك عليهم الجميع
مالك : عامله اي ياحبيبتي 
ميرا : مالك انا لسه في الشهر الأول.. يعني متخافش عليه 
مالك : انا غلطان.. انا غلطان اني بسأل عليكي 
ميرا : لا بقولك اي هتقلبها نكد 
مالك : ينعل ابو شكلك ياميرا 
ميرا : انت بتشتمني يامالك… طب على فكره انت بتشتمني انا والبيبي 
زينب : هرمون النكد اشتغل 
أدهم بهمس لمالك : معلش يامالك بس لازم تستحمل ميرا التسع تشهر علشان هتتلاقها مزاجها بيتقلب 
مالك : لا عادي مراتي وحبيبتي وابني 
بعد خمس شهور 
حدثت اشياء كثيره 
أصبحت ميرا في الشهر السادس ورتيل بقت حامل في الشهر التالت وزينب كانت حامل في الشهر الخامس و إران كانت حامل في الشهر الرابع اما وتولين لم تحمل الي الان واعترف زين بحبو لرقيه وخطبها وهكذا فهد وهمس وكان معهم جاسر ورويدا وكانت جنا تتفق مع أمير لتفرق بين أرسلان وكانت ترسل لتولين صور مفبركه لارسلان معاها وكانت تولين تتجاهل هذا وكان أمير يرسل لارسلان صور تولين معه 
في هذا اليوم كانت تولين بغرفت ميرا وكانت معهم إران ورتيل وزينب 
تولين بفرحه : انا حامل يابناااات 
إران بفرحه : قولي وربنا 
تولين بضحك : وربنا 
ليحتضنوها البنات ويباركولها 
رتيل بفرحه : الف مبروك ياروحي 
ميرا : أرسلان عارف 
تولين : لا بس هو ليه كام يوم بيتجاهلني مش عارفه لي 
زينب : خلاص انا عندي فكره… اعمليلو مفاجأة بكره وروحي بيتنا(البيت اللي كانو ساكنين فيه هما الاربعه) 
رتيل : عندها حق وشوفي لي مضايق منك 
تولين بفرحه : فكره حلوه…… ماشي هروح بكره الصبح احضر في البيت 
وكانت تستمع لهم جنا بخبث : سهلتي عليا كل حاجه ياتولي 
وذهبت لتخبر أمير بكل شيء 
جنا : ألوو أمير 
أمير بملل : نعم…. بقولك اي انا عمال ابعتلو صور وهو معملش حاجه 
جنا : لالالا انا عندي ليك خبر تحفه وهنعرف نفرقهم بكره 
أمير : اي هو 
وقصت له جنا كل شيء 
أمير : ايوه انا هعمل اي 
جنا : انا اقولك انت هتعمل اي……………… 
أمير بقلق : بس أرسلان ممكن يعملها حاجه او يأذي البيبي بتاعها 
جنا بعصبيه : لا ونبي خلي خوفك عليها بعدين… مش مهم المهم ان احنا اللي هنكسب 
أمير : ماشي.. ربنا يستر 
وبعد ان اغلقو 
جنا بسعاده : وأخيراً هرجعو ليا تأني 
في الليل 
في غرفه تولين وارسلان 
دخل أرسلان غرفته ووجد تولين قاعده على السرير منتظره 
تولين : أرسلان ينفع نتكلم 
أرسلان ببرود : مش عايز اتكلم 
تولين : أرسلان انت لي بيتجاهلني كدا وليك فتره مش بتكلمني حتى 
أرسلان بهدؤ : تولين انا مش فايق 
ودخل الي الحمام وبدل ملابسه وخرج وجد تولين منتظره 
تولين : ماهو ياتقولي في اي يامتعملنيش كدا 
أرسلان بغضب : تولييين انا مش عايز اسمع صوتك فااهمممه 
تولين ببكاء : فاهمه 
وذهبت الي الكنبه ونامت ولكنها كانت تبكي 
وذهب أرسلان الي السرير 
أرسلان في نفسه : اووووووف اكيد هي مش هتخوني.. انا لي اتعصبت عليه انا غبي انا غبي فعلا 
وذهب إليها ووجدها تبكي في صمت وجلس على ركبته 
أرسلان بحنيه : لينو… لينو انا عارف انك صاحيه.. متزعليش مني ياروحي.. لين انا مضغوط الفتره دي في الشغل وفي مشاكل معايا.. انا اسف صدقيني مش هزعق تاني 
لتلتفت اليه تولين 
أرسلان بحب : ينفع نسيب السرير ونام هنا.. ينفع 
تولين : تؤ تؤ 
أرسلان : طيب سبتني لي 
تولين : علشان انت زعقتلي واتعصبت عليا 
أرسلان : معلش انا اسف.. ثم حملها وذهب الي السرير ووضعها بخفه ونام بجانبها ودفن وجهه في عنقها 
أرسلان : انا اسف… مش هتعصب عليكي تاني 
تولين : وانا اسفه لو كنت دايقتك 
واحتضنته ونام الاثنين 
في اليوم التالي 
استيقظت أرسلان وقبل جبهت تولين وذهب الي الحمام وارتدي بدلته وذهب الي شركته واستيقظت تولين وكانت تحضر نفسها 
لتذهب الي البيت وتعمل لارسلان المفاجأة وتخبره بخبر حملها (وسلم على الشهداء اللي معاك????✋) 
وذهبت الي غرفه ميرا لتجد البنات هناك 
تولين : كويس انكم هنا انا رايحه 
زينب : نيجي معاكي 
تولين : لالا انا رايحه دلوقتى بس توعودني ان محدش يقول لارسلان بخبر حملي غير لما انا اقوله 
ووعدوها البنات 
ميرا بقلق : تولين انا خايفه 
تولين : لي ياروحي مالك 
ميرا : انا مش خايفه عليا انا خايفه عليكي مش عارفه لي 
تولين : متقلقيش عليا… انا هبقي كويسه 
إران : اي ياجماعه هي رايحه الحرب 
وودعو بعض واحضنتنوها وكان كل منهم يشعر بقلق ولا يعلمو لماذا حتى تولين 
نزلت تولين واستأذنت من الجميع وقالت انه ستفاجاء أرسلان لأنهم متخانقين ولم تقل لهم عن خبر حملها 
وذهبت الي المنزل
في المنزل كانت تولين تحضر للمفاجاءه في غرفه الشغل وقد نقلت كل شي من الغرفه الي غرفه أخرى وبدأت في تزين وارتدت فستان اسود طويل ويديه شفاف 
وتركت شعرها وفي هذا الوقت ارسلت لارسلان ان يأتي الي منزل البنات 
وفي هذا الوقت جاءت الي أرسلان رساله من الرقم الذي يرسل له الصور وكانت الرساله(تعال على منزل البنات ستجد زوجتك تخونك مع حبيبها اذا اردت التأكد) 
وذهب الي المنزل ولكنه ترك هاتف ولم تصل له رساله تولين الي الان 
في المنزل 
كانت تولين تنتظر أرسلان وطرق المنزل وفتحت الباب بسعاده ولكنها فوجئت باامير 
تولين بصدمه : أمير….. انت بتعمل اي هنا 
أمير : وحشتك صح…انا اسف ياروحي علشان كنت مشغول عنك 
تولين : انت اتجننت… عارف لو أرسلان وصل دلوقتي هيقتلك 
أمير بكذب : طيب ماتطلقي منو ونعيش احنا مع بعض ياقلبي 
وفي هذه اللحظه وصل أرسلان وسمع هذا الكلام 
تولين بخوف : أرسلان دا.. دا بيكدب صدقني 
أرسلان بغضب مكتوم : اه طبعاً طبعاً… بيعمل اي هنا ياترى
تولين : أرسلان صدقني في سوء تفاهم 
ليضربها أرسلان على وجنتيها ثم مسك أمير وظل يلكمه الي ان سقط على الأرض 
وكان وجهه ملئ بالدم(أمير) 
ليتركه ثم نظر لتولين وقال : كنت مفكر أن البنات في منهم محترمين بس انتي اثبتي العكس ثم ضربها بالقلم مره آخره وظل يضربها 
أرسلان بغضب : خنتيني ليييييي هاا… انتي واحده و******* وزباله و***** وحقيره… انتي طالق 
ليذهب اليه أمير ويبعده عنها 
أرسلان : طبعاً بتحميها… علشان عشيقتك.. اياكي اشوف وشك مره تاني لاني صدقيني مش هرحمك 
وذهب وتركها وهي لا حول لها ولا قوة 
أمير بقلق عليها : تولين تولين ردي عليا 
وكانت هي تنزف من انفها وفمها ووجهها ملئ بالكدمات 
وحملها أمير وذهب بها إلى المستشفى 
وفحصها الطبيب 
الدكتور : انا لازم اقدم بلاغ دي كانت هتسقط الجنين.. مين اللي عمل فيها كدا 
أمير بكدب : لالا احنا عملنا حادث… هي كويسه 
الدكتور : الحمد لله انهي كويسه هي وجنينها.. وكويس انك جبتها في الوقت المناسب 
أمير : شكرآ يادكتور 
ذهب أرسلان الي مكان واسع به حجر كثير وامامه منحدر 
أرسلان ببكاء : لي عملتي كدا  ياتولين.. انا بحبك… بس انتي خونتيني.. لييييييي(بغضب ) 
وجلس كثير في هذا المكان 
في المستشفى 
في غرفه تولين 
بدأت تستيقظ تولين 
تولين بألم : ااااه… انا فين.. وفجأه تذكرت كل شي من وجود أمير الي طلاقها وظلت تبكي 
تولين بألم وبكاء : ااه انا لي حياتي كلها كدا مفيش حاجه حلوه مش بتفضلي… انا عملتلك اي يا أرسلان 
ودخل عليها أمير وكان بها كدمات في وجهها 
تولين بعصبيه : اطلع بره…كل اللي حصل بسببك.. اطللع برررره
ليدخل الدكتور 
تولين : اهدي يامدام 
تولين : خليه يطلع… وتذكرت جنينها… البيبي.. البيبي عامل اي 
الدكتور : متخافيش انتو الاتنين كويسين والشاب دا انقذكم لما جابكم 
تولين بسخريه : والله…. خليه يطلع برررره 
وخرج أمير ومعه الدكتور ووجدت تولين هاتف أمير واتصلت برتيل
رتيل : ألوو
تولين بتعب : رتيل انتو الخمسه وبابا معاكم تعالو على مستشفى….. ومتقلوش لحد
رتيل بقلق : تولين.. مالك فيكي اي
تولين : تعالو بسرعه وهاتو معاكم جواز سفري
رتيل باستغراب : لييه 
تولين : لما تيجو هقولكم وتعالو 
ثم اغلقت 
عند رتيل 
ذهبت رتيل واخبرت البنات وقلقو البنات وذهبت لتجيب جواز سفر تولين وثم اخبرو بدر الذي فرح بخبر حمل ابنته ولكنه لم يخبر لاحد وقلق على ابنته واخبرو العائله انهم ذاهبون للاطمئنان على ميرا 
في المستشفى وصلو البنات وسالو عليها وذهبو الي غرفتها 
في غرفه تولين 
دخلو عليها البنات ووجدو تولين بحاله صعبه حيث وجهها ملئ بالكدمات وشعرها مبعثر وكانت تبكي في صمت 
بدر : تولين.. مين اللي عمل فيكي كدا 
تولين بتعب : اهدو ك.. كدا وانا هحكيلكم كل حاجه 
إران : تحكي اي دا انتي ولا اكنك دايسك قطر… والبيبي حصلو حاجه 
تولين : اهدو انا هحكيلكم… وقصت لهم كل شي 
زينب : الحيوان اخويا ازاي يجي لعندك وبعدين أرسلان ازاي صدق 
ميرا : واحد دخل لقه مراتو مع واحد وبيقول الكلام دا.. عايزه يروح يديها وسام للشجاعه مثلاً 
زينب : انتي هبله دي قبل ماتكون مراتو كانت حبيبتو يعني المفروض يستفسر 
رتيل : زينب معاها حق…المهم يالين انتي هتعملي اي 
كل هذا وبدر ساكت
تولين بدموع : بابا..
بدر بغضب : ازاي يعني يعمل كدا فيكي… انا هعرف اربيه
تولين : بابا وانتو كمان.. انا هسافر روسيا ومحدش هيقول حاجه لحد هما هيعرفو اني أطلقت وبس اما انهم يعرفو بخبر حملي او الخناقه لا.. وبالنسبه لاامير فملكمش دعوه بيه هو اه خرب حياتي بس انقذني انا وابني ومحدش منكم هيكون عارف حاجه قدامهم وارسلان محدش يقوله على خبر حملي
إران : لا انتي اكيد اتجننتي
تولين : انا عارفه انا هعمل اي
رتيل بعصبيه : وهتهتمي بالطفل ازاي.. بلاش كدا هتسيبنا لوحدنا… طيب هتقعدي فين هاا
تولين : دا قراري اما بالنسبة لهقعد فين فهقعد في بيت بابا اللي في روسيا
بدر : انتي اتجننتي اكيد ياتولين.. هتقعدي لوحدك
تولين بتعب : انا طول عمري لوحدي وكانوا اخواتي بس معايا.. انا اخدت قراري
بدر بحزن : خلاص يابنتي اعملي اللي يريحك
لتمسك تولين يد والدها : انا عارف انك زعلان وخايف عليه بس دا هيريحني
ونظرت للبنات : انا اسفه بس بجد انا تعبانه
بدر بحنيه : تمام ياروحي.. هحجزلك بكره على طياره روسيا… وكل شهر هجيلك اطمن عليك وهخلي عندك داد علشان لو ولدتي فجاءه
تولين وهي تحتضنه : شكرآ.. واحتضنت البنات
ميرا ببكاء : طيب هتيجي امتى
تولين : مش عارفه… وينفع محدش يعيط… اوعدوني ان محدش هيجيب سيره لأي حد حتى أرسلان بخبر حملي او سفري
ووعدوها البنات ثم ذهبت إلى منزل البنات وذهبو هما الي القصر
في الشركه
دخل أرسلان بغضب الي مكتبه ووجد مالك وسليم وادهم وأسر
أسر بخوف : بسم الله الرحمن الرحيم
مالك : أرسلان مالك في اي
أرسلان : مفيش حاجه
سليم : لا اكيد في حاجه….وشكلك بيقول حاجه خطر
أرسلان بهدؤ عكس مابداخله : مراتي خانتني
لينصدم الجميع
مالك : انت بتقول اي
أرسلان بغضب : قولت مراتي خانتني
أسر : مستحيل
أرسلان بسخريه : هي خدعتكم كلكم بجو البرائه اللي هي كانت فيه…. انا هقولكم وقص لهم كل شي
أدهم : وانت مستفسرتش منها حاجه لي…. ماهو اكيد في حاجه غلط
أرسلان : نسيت اقولكم.. انا طلقتها
سليم : نععم… انت بتهزر
أرسلان : اقفلو على الموضوع دا… وكل واحد يروح شغلو 
في قصر عائله الراوي 
كان البنات قد وصلو وبدلو ملابسهم وهكذا بدر ذهب إلى قصره وجلسو في الحديقه مع العائله 
وقد جاء أرسلان ومالك وادهم وأسر وسليم 
زينب بهمس لرتيل : والله لولا أن تولين خلتني اوعدها لكنت مسكت أرسلان وضربتو 
رتيل : اهدي كدا واعملي نفسك متعرفيش حاجه 
وجاء إليهم الشباب 
مالك لميرا : اطمنتي على ابننا 
ميرا بكذب : اه اه اطمنت وهو كويس 
ليؤمي لها مالك 
سليمان : اومال مجتش تولين معاك لي باارسلان 
أرسلان بهدؤ : طلقتها 
خالد : نعععم 
أرسلان : اطلقنا يابابا 
شمس : طيب لي 
أرسلان : مش متفقين واتخانقنا 
سليمان بغضب : يعني اي مش متفقين وهي فين حاليا 
أرسلان : معرفش هي فين بس اكيد في بيت بابها… ودي حياتي 
ثم ذهب إلى غرفته 
خالد : دا اكيد اتجننو…. ازاي من اول مشكله يسيبو بعض 
مصطفى : احنا نشوف في اي بكره 
في اليوم التالي 
كان بدر مع تولين في المطار 
بدر :، خلي بالك من نفسك….في حراس هيكونوا في انتظارك وهتروحي على القصر هناك معاهم وهناك في خدم وكمان ممرضه 
تولين بدموع : انا مش عارفه من غيرك كنت عملت اي شكراً بجد يابابا 
بدر : انتي بنتي وانا ابوكي اكيد مش هتروح لحد من غيري… يلا علشان طيارتك 
وحضنها وبعدها ذهبت إلى طيارتها 
ثم عاد بدر لطيارته 
في قصر عائله النوري 
كان الصدمه للجميع 
خالد : لما يجي بدر يبقى نفهم الموضوع 
وجاء بدر وجلس معهم 
خالد بقلق من رده فعل بدر : احم بدر 
بدر : عارف كل حاجه… بنتي امبارح اتصلت بيه وقالتلي انها أطلقت لأنها مش مرتاحه مع أرسلان وهو هكذا 
هيلين : ولكن هذه أول مشكله تقابلهم وتركو بعض 
بدر : دي حياتهم 
احمد : صح ياجماعه دي حياتهم وهما حرين فيها 
سليمان : ماشي بس 
احمد : ملناش دعوه يا سليمان علشان منندمش بعدين 
وبعد خمس سنوات 
انجب مالك وميرا (تاليا وتيا وعدي) 
انجب سليم ورتيل (رائد ورائف) 
انجب أدهم وزينب (ليان وروان) 
انجب أسر واران (ميار وكنان) 
أنجبت تولين ( آيلا واسد توأم) 
وتزوج رقيه وزين وسافر الي إنجلترا 
وتزوجت همس بفهد وانجبا إياس وذهب الي أمريكا 
وتزوجت ملك و كريم منذ سنه مع رويدا وجاسر ولم ينجبا
وتزوجت ساره ليل منذ سنتين وانجبت مريم 
َواصبح أرسلان دايما غاضب وحزين وكبرت شركته 
واصبحت تولين صاحبه شركه (ATA) والتي هي اختصاره لأول حرف لها ولابنائها 
وكان معها دايما والده وكانت البنات تتصل عليه ولكن أرسلان والعائله لايعرفون أين هي وكان أرسلان دايماً يبحث عنها 
وكانت جنا تذهب لارسلان حتى تجعله يحبها ولكن لم يحبها ولكن سوف يخطبها بعد صفقته مع شركه كبيره 
وكانت تولين تهتم بابناءها وتريهم صور لوالدهم والعائله 
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد