Uncategorized

رواية جنة خاطفي الفصل الرابع 4 بقلم رشا محمد

 رواية جنة خاطفي الفصل الرابع 4 بقلم رشا محمد

رواية جنة خاطفي الفصل الرابع 4 بقلم رشا محمد

رواية جنة خاطفي الفصل الرابع 4 بقلم رشا محمد

لما تكوني عيزاني زي م أنا عايزك ابقي تعالي أنا 
هستناكي وبالي طويل جداااااا وبلاش تتعبي نفسك 
وتحاولي تخرجي برا البيت لأن عامل احتياطي كويس 
جدااااا 
خرجت جنة من غرفة فارس وهي مزهولة ولا تفهم شئ
تكلم نفسها وتقول : ازاي خطفني عشان يتجوزني ولما
رفضت كان هيغتصبني ولما وافقت غصب عني دا كان
رد فعله !!! 
دخلت غرفتها وجلست علي الفراش وهي مازالت تكلم 
نفسها وتقول : أنا مش فاهمة حاجة خااااالص ياتري 
خطفني لييييييه !! ونامت وهي تفكر وتكلم نفسها !!!
وطلع النهار وأشرقت شمس يومٍ جديد ⚘⚘⚘
جنة نائمة في نوم عميق وفجأة سمعت صوت خبط 
استيقظت مخضوضة وقالت : في ايه !!! 
ووقفت سريعا وفتحت باب غرفتها بحرص وهدوء 
ونظرت خارج الغرفة ومازالت تسمع الصوت ولا تري شئ
خرجت بهدوء تتجه نحو الصوت وجدته يأتي من غرفة 
مغلقة فتحتها بهدوء شديد ونظرت بداخلها وجدت 
فارس يرتدي شورت أسود قصير وعاري الصدر ويتدرب 
علي لعبته المفضلة وهي الكيك بوكسينج 
وقفت جنة تشاهده وهي منبهرة من شكله وطريقته 
وقالت لنفسها : موووووز بصراحة صحيح خطفتني 
واتجوزتني بالعافية وورتني أوقات سوده بس هوهوووز
يخربيت كدا وفجأة سمعت صوته وهو يتدرب بدون أن 
ينظر لها يقول : هتفضلي تتفرجي عليا كدا كتير وفاتحة 
بوقك تعالي أعلمك لو عايزة 
جنة : اااا أنا ااااا لا أنا هروح أحضر فطار ودورت وجهها 
وماشية فجأة فارس شد ايدها بسرعة ولفها وقربها ليه 
ارتطمت بصدره العاري فخجلت كثيرا ولم تنظر له 
فارس حط ايده علي ذقنها ورفع وجهها له وقال : تعالي 
أعلمك طالما مبهورة ب اللي شوفتيه وأخذها من يدها 
وراح عند كيس الملاكمة وقفها قدامه ووقف جنبها 
ثم اعطاها القفازات لتلبسها ولكن لم تعرف إمكانية 
ارتدائها فساعدها في ارتداء القفازات 
وقال : اعدلي وقفتك لازم تقفي كدا ووراها ازاي تقف 
وقال وترفعي ايدكي بالشكل دا وبعدين تضربي وضرب
الكيس وقالها يالا جربي حاولت تعمل زي م عمل وطبعا 
فشلت فشل زريع فارس قالها : ثانية واحدة ولف وقف 
وراها وقرب منها جدااا ومسك ايدها اليمين ب ايده 
اليمين ثم أتي بشعرها ووضعه علي كتفها حتي يستطيع
النظر وأمسك يدها الشمال بيده الشمال ثم اقترب من 
اذنها وهمس وقال : هتجيبي ايدك دي بالشكل دا 
وتجيبي ايدك دي بالشكل دا وتضربي كدا خلاص فهمتي :
جنة : ……………..
فارس : جنة مش بتردي ليه !!
جنة : هااا بتقول ايه ؟
ضحك فارس عاليا ولفها له ووضع يده علي خصرها ثم 
قال : مالك أنت سرحتي كدا ليه !! واقترب من شفتيها 
وقال : هو أنت سرحتي وتوهتي لما قربت منك ولمستك 
جنة أغمضت عيونها وسرحت ولم تتكلم 
فارس سرح ف ملامحها وشفايفها التي تناديه ثم ابتعد 
وقال : جنة يالا فوقي وروحي اغسلي وشك دا عشان 
نفطر
جنة : ها ااااا حاضر وخرجت مسرعة ودخلت اوضتها 
وقفلت عليها وجلست علي الفراش وتضع يدها فوق 
رأسها وتقول : في ايه !! مالك ياجنة!! ايه اللي حصلك !!
دوختي ودوبتي فيه كدا ليه !! أنت نسيتي ان دا اللي 
خطفك وحاول يغتصبك واتجوزك بالعافية في ايه مالك
مش معقول تكوني حبتيه بالسرعة دي !!! 
ودمعت وقالت : أنا وحشني بابا وماما جدااااا ياتري 
عاملين ايه من بعد اللي حصل !!
ثم قامت ودخلت غسلت وجهها وظبطت بيجامتها 
وسرحت شعرها وخرجت تحضر الفطار ودخلت المطبخ 
وجدت فارس أخذ شاور وواقف يحضر الفطار وهو 
يضع حول خصره المنشفة زهلت من المنظر ولم تتفوه بكلمه 
فارس : تاني هتفضلي واقفة كدا متنحة وفاتحة بوقك 
أنا عارف ان موززز وقمر يالا تعالي اعملي البيض وأنا 
بحضر باقي الفطار 
جنة بكسوف : هااا اااا حاضر ودخلت عشان تجيب 
الطبق وقع منها اتكسر صوتت وقالت : أسفة والله 
مكنتش أقصد ووطت عشان تلمه م الأرض ب ايدها
فارس : حاسبي يا مجنونة هتجرحي ايدك 
ولم يكمل كلامه وفعلا ايدها اتجرحت ونزلت دم 
فارس قومها واخذها وغسل ايديها تحت المايه وعملها
إسعافات أوليه وقعدها ع الكرسي وقالها : مالك 
جنة : ااا مفيش وحطت وجهها ف الأرض 
فارس : ماشي خليكي مرتاحة وأنا هكمل تحضير الفطار 
والبس وأجيلك ماشي !!
جنة هزت رأسها بالموافقة 
ثم فجأة باب الشقة اتكسر ودخلوا ناس كتير ب أسلحة
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!