Uncategorized

رواية تزوجت ابنتي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم عمار المصري

 رواية تزوجت ابنتي الفصل العشرون 20 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل العشرون 20 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم عمار المصري

هل سيعود السيف والكنج والعملاق، ام ان للقدر رأي آخر…….
العملاق : بعد أن عاد من مقابلة عامر لم يجد أسد وسيف ولم يجد نور، فظن انها فتلك الغرفة، بالتأكيد هو ليس خاف من زكريات ملاك ولكن خاف من السرداب أسفل تلك الزكريات، التي تنسج ماضيهم هم الثلاثة… ????
علي مزمجراََ للحرس: فين نور
الحرس : مين نور
علي : اقصد ملاك
الحرس : هي مش جوة
علي : لاياحريم مش جوه، اخرتها حرس العملاق يبقو نايمين، قسماََ بالله لو مجتش لتكون نهايتكم ع ايدي وذهب للغرفة ف جدها مقفولة، دخل وتأكد من الكامير وعلم انها هربت، ظناََ منها أن أسد لا يحبها
علي : غبية، وحمارة، ليه هربتي ليه
وقام بالاتصال باسد وسيف لم يأتيه إجابة………….
فقام بتفقد الGps الموجود فسيارتهم لكي يحدد موقعهم
علي : عامر سيف واسد موقعهم فبيت الصاوي، فوراََ رجالتك وروحلهم
على وهو يخلخل أصابعه داخل شعره ملتمساََ الهدو، فاليوم علم مايكفي ليجن وحدث مالايتحمله، أسد وسيف فمنزل الصاوي، ونور مفقودة والحقائق…….. ????
_____________________________&________????
سارة : انا جبتك هنا انت وسيف علشان زنك
شهد : مش عارفة اقولك اي بس شكراََ
سارة : بابا مسافر من فترة ومفيش حد هنا غيري
شهد : كده كويس، نرتاح شوية وبعدين نكمل الخطة
_____________________&&&_________????????
اما نور خرجت هاربة من القصر ولاتعرف أين تذهب أو أين وجهتها، فقط تريد الابتعاد، تريد الابتعاد وان لم تتذكر من أهلها ومن تكون….
وفجأة أتت سيارة وقامت بصدمها فوقعت نور لتكون بين الحياة والموت… ????
نزل نيار من السيارة ليرها وهي لاحول ولا قوة الا بالله
فنزل إليها ووضعها ف سيارته وذهب بها إلى المشفى………… ????????????
____________________________&____????????????
سهر : مالك انت تفكيرك غلط
مالك : الظابط سهر يللي عمرها ماتنخدع بالمظاهر، تنخدع بالعواطف
سهر : انا قعدت معهم كتير ومفيش اي عمل غير قانوني، وانا بنفسي بقر دي
مالك : وعلشان حضرتك اتعاطفتي معهم اعرف بقا، نتيجة للتحريت وصلني أن فيه تلات أسماء بيشتغلو مع المافيا الإيطالية والدمار والقتل والمخدرات والسلاح دي كان عملهم، التلاتة كانو من أخطر البشر، فيكي تقولي مكنوش بشر، الأسماء هي(الكنج، العملاق، السيف)
اعتقد انك عارفة اسم العملاق، وسيف دي السيف ومن غير تفكير الكنج هو أسد
سهر : دي تخيلات، ومفيش إثبات لكلامك يامالك
، يامالك افهمني، سيف أطيب من أنه يقتل نملة
مالك: انت انخدعت، حبيبتي انت زي اختي، ومن اكفي الظباط، اعرف ان التلاتة مش عادين ودول أخطر مايبدو عليه……. ????????
_________________________&&&____????????????
وصل العملاق لبيت الصاوي، فوجد عامر والرجالة ف انتظاره لكي ياتي
علي : اكسرو الباب
وبالفعل دخلو البيت، واحاصرو البيت، فدخل على والخوف ياكله من أن سيف سيواجه أو أسد يعلم أن نور ابنته
شخص١: حضرتك لقينا أسد وسيف وهما فاقدين الوعي
عامر : لقيتهم مع مين
شخص٢: حضرتك مع بنتين وهما فوضع مخل……..
علي : هاتوهم
وبالفعل جابوهم وانصدم
علي : سارة، شهد، انتم ازاي تفكيركم منحط وزبالة كده،
وانت يابنت الصاوي ابوك لوعرف انك زبالة كده هيعمل اي، دي الصاوي أهم حاجة عنده الاحترام……..
عامر: هخد أسد وسيف وهرجع القصر وانت خلي معك الرجالة
العملاق : سارة خالد الصاوي، بنت اتبناها الصاوي وبعدها جاب نور بنته الحقيقية، وطبعاََ انت مقبلتيش اهتمامهم ببنتهم وبقيتي تكرهي نور،،،،،،،،،،
سارة: انت عارف التاريخ كامل بقا، نكمل الباقي
العملاق : أم نور ماتت بعد مكملت ال١٥سنة والصاوي اهتم ببنته اكتر وانت لقيتي معلمة واستغليتي تعليم الواء الفاضل للدعارة
_________________________&&&____????????????
نيار : عاملة اي يادكتور الآنسة دلوقت
الدكتور : مفيش حاجة خطيرة، هي بخير وساعة وهتفوق…..
نيار : تمام، اناهستني هنا الساعة، تكون الآنسة فاقت
وبالفعل مرت الساعة واستيقظت نور
نور : فين بابا
نيار : انت كويسة
نور : تمام، اناعايزة اروح لبابا
نيار: متأكدة انك كويسة، إذا كان كده قوليلي عنوان بابكي
نور: بابا اللواء خالد الصاوي وانا بنته
نيار : تمام وتركها ليكمل إجراءات الخروج
اناخلاص رجعتلي الزاكرة، وقدرت افتكر مين انا ومين بابا، خلاص يااسد انتهت حكايتنا قبل ما تبداء+
________________________________????????????
~ هَوِّن علَيكَ فَإنَّ اللّٰهَ فَارِجُهَا ، فوَحدَهُ رَبِّي يَدرِي مَخارِجَهَا .. ???????? !
~ وافرَح لَهَا إن اشتَدَّت فشِدَّتهَا ، علَامَةٌ مِن اللهِ إيذَانًا بفُرجَتِها .. ???????? !
هتكلم عن الصبر ..????????
وما أعظمها من عباده????????
تابعوا وصلوا ع الحبيب المصطفى ﷺ????????
_الصلاه على النبي تفرج الكرب وتريح القلب فصلو عليه_
_______ النهاية________
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد

error: Content is protected !!