Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد عماد

في المستشفي …
عدي بصدمه /انتي بتقويلي ايه ي طنط اميره .
فاطمه بتأكيد/صدقني ي عدي انا الي سمعت فيه حد عايز يخلص منك انت وفهد .
سيف بغضب /يبقا مفيش غيره ابن الحرام احمد الكلب .
مالك بحده /طب وبعدين لازم نواجه الدكتور الحيوان ده ونوديه في ستين داهيه .
فاطمه بقلق/هو ده الي المفروض يحصل.
رعد بغضب /بلاش عبط احنا مش ماسكين عليه أي دليل مش بعيد لما يحس ويعرف يامن نفسه ويامن الي وراءه ومنوصلش لاي حاجه .
عدي بغضب /ي عني ايه ي رعد انت عيازنا نسكت .
رعد /انا مقولتش كده افهموا احنا عارفين كويس أن احمد هو الي وراءه وصدقني قسما بالله لاندمهم الاتنين بس مش دلوقتي لازم ننقل فهد من هنا ونامنه الاول وبعدين نفضا للموضوع ده تمام .
الجميع /تمام ..
في فيلا عاصم ..
في غرفه فهد .
فهد بارتياح /ي ساتر مش قادر اصدق اني جيت البيت .
اميره /حمد لله على سلامتك ي حبيبي .
سيف بمرح /بقولك ي طنط اميره بمناسبه رجوع فهد البيت بالسلامه شوفلنا لقمه حلوه كده .
اميره / من عنيا ي سيف .
رعد بغيظ /ي ساتر دايما كده همك علي بطنك.
عدي /حمد لله على السلامه ي فهد فرحنا اوي لما الدكتور قال انك تقدر تفضل في البيت .
مالك /بقولكم ايه فيه موضوع مهم وانتوا لازم تسمعوني.
عدي بسعاده /ثواني ي مالك بس فيه حاجه مهمه عايز اعرفهلكم الاول .
فهد /خير ي عدي .
عدي /انا قررت أخطب .
الفرسان الاربعه بصدمه /ايييييه .
عدي بضحك/ههههه ايه مالكم عادي ي عني .
سيف بغمزه /طبعا البنت الي اتخنقت بسببها في المدرسه .
عدي باستغراب /عرفت ازي .
مالك بضحك /ي ابني هو انت شوفت بنات غيرها ماحنا مع بعض علطول .
الفرسان الاربعه بسعاده /الف مبروك ي اخويا .
عدي بفرحه /الله يباركلك فيكم ربنا يخلينا ل بعض .
سيف بغمزه /اعمل حسابك اني هحصلك علطول .
مالك /وانا كمان علي فكره .
رعد بتفكير/وممكن انا كمان .
فهد بصدمه /نعم انتوا كمان طيبتوا لا بقا انا عايز افهم .
سيف بسعاده /جميلتي المغروره الي بجد عرفت انها بنادمه جميله اوي .
مالك بهيام /وانا كمان امينه الي خلتني احس احساس عمري محسيتوا ابدا حاسس انها بنتي مسؤوله مني .
رعد بتفكير /أما انا بقا فبحس ناحيتها بإحساس غريب شايفها مجروحه مكسوره ساعاه بحس اني محتاجلها اكتر ماهي محتاجاني ..
رعد بابتسامه /وانا برضه سلمي بنادمه جميله شددتني بسرعه ليها .
فهد بتنهيده /الف مبروك ي اخواتي ربنا يتمملكم بخير المهم تتطلبوهم بسرعه مش عايزين نلعب ببنات الناس .
عدي بخبث /وانت ي فهد ايه النظام.
فهد باستغراب/قصدك ايه .
رعد /قصدوا فاطمه ي دنجوان وولا عايز تقنعنا انك مبتحسش ناحيتها باي حاجه .
سيف وهو يأكل بشراهة/البنت دي بتحبك ي فهد .
مالك بتأكيد /ايوه ي فهد فاطمه بجد بتحبك واحنا كلنا شوفنا ده .
فهد بحزن /وتفتكروا بقا هي ممكن توافق واحده متتدينه ومحترمه زي دي ممكن تقبل بواحد زي .
عدي /وانت مالك ي فهد .
فهد بانهيار /ابدا ي عدي مفيش بعرف كل يوم واحده وبنام كل يوم مع واحده شكل بس حاجه بسيطه خالص .
رعد /فاطمه بتحبك ي فهد وده هيخليها تعدي كل الي فات وتبدو مع بعض من جديد.
سيف /اوعا تتضيعها من ايدك ي فهد فاطمه الي هتاخد بايدك الحياه الي تستحق تعيشها ي فهد وتنسيك كل الي فات .
فهد بتنهيده/انشاء الله ي سيف اتكلم بقا ي مالك .
مالك /اسمعوا وقد قص لهم حكايه امينه واجبارهاعلي كل شي بتهديد من المعلم .
رعد /في البدايه قبل مانحاول ندور وراء الراجل ده ادهم لازم يبقا معانا علشان كل حاجه قانونيه .
مالك بلهفه/ي عمي امينه هتخرج ي رعد .
رعد بابتسامه /انشاء الله ي مالك هنعتبرها شاهد ملك وانشاء الله هتخرج.
فهد /المهم نشوف خطه تمام علشان نقدر نقبض بيها علي الراجل ده .
عدي بحده/نعم انت جاي معانا ولا ايه .
فهد /طبعا واحنا من امتا بنسيب بعض واطمن انا كويس .
سيف بتفكير /انا عندي الخطه دي بس عايزين جلالايب خليجي والدنيا هتمشي زي الفل .
رعد بغمزه /احبك وانت مصحصح ي سيفو .
في شقه سلمي ..
سلمي بسعاده وصراخ /ي ماما ماما .
صفيه بقلق /مالك ي سلمي فيه ايه .
سلمي بسعاده /جالي عريس ي امي زي القمر وفوق كل ده بنتك بتموت فيه .
صفيه بفرحه /بتتكلمي بجد ربنا يسعدك ي ضنايا وده هيجي امتا .
سلمي /مستني منك الميعاد علشان يجي يقبلك هو وأهله .
صفيه /طيب ي ضنايا تعالي نقعد الاول ونشوف .
في شقه احمد ..
احمد بضيق /مالك عماله ترجعي من الصبح قرفتيني .
ساندي بتعب /مش عارفه ي احمد مصيبه خايفه اكون حامل .
احمد ببرود /وفيها ايه هنزله متقلقيش انا عندي دكتور .
ساندي بالم /بالبساطه دي ي احمد بتضحي بايه وبابنك كده عادي .
احمد بخبث وهو يقبلها/لا ي نور عيني انا عايزك تخلصي من الهم ده لحد مانتجوز كده علي نضافه .
ساندي بغباء /بجد ي احمد .
احمد بخبث /بجد يروح احمد تعالي بقا في حضني ده انتي وحشاني ..
في فيلا علي الصياد ..
في غرفه دينا ..
كانت تجلس بهيام وهي ترسم اجمل بابتسامه وهي تتذكر ابتسامته الساحره عطره الرجولي الطاغي هيبته الخاطفه.
علي بحده /عامله ايه في الشغل ي دينا .
دينا بارتباك /الحمد لله ي بابا بخير .
علي بغضب/ورعد الشناوي .
دينا بقلق/المقدم رعد ماله ي بابا.
علي بغضب /انتي عارفه كويس ماله ويترا الضحك في الكافيهات من اختصاص الشغل برضه .
دينا بصدمه /بابا حضرتك بترقبني.
علي بحده /اسمعي ي دينا انا كلامي مش هقرره تأني انتي لسه خارجه من تجربه قاسيه علشان كده عقلك مش في حالته الطبيعيه .
دينا /بابا انا بحب رعد .
علي بحده /مالي فات كان حب برضه وكانت ايه النتيجه ضيعتي نفسك وضيعتينا.
دينا بانهيار ودموع /بابا من فضلك كفايه انا منساتش الي عملته وعارفه اني غلطت ورعد هووالامان بالنسبه الي هو الي هيخليني انسا الي فات وابداء من جديد ارجوك ي بابا ارجوك .
في شقه فاطمه …
كانت تجلس بوجع والم واشتياق فقد انتهاء كل شي كانت تستخدم المستشفي كحجا لرويته لكن الان قد عاد إلي منزله فقد انتهاء كل شي لكن قلبها يخفق بشده يشتاق إليه يعلن عصيانه عليها .
محمود /مالك ي فاطمه ايه الي مصحيكي ل حد دلوقتي .
فاطمه /ابدا ي بابا مش جيلي نوم بس هروح انام اهو .
محمود بخوف /متزعليش مني ي فاطمه يىبنتي انا عايز مصلحتك مش عايز اشوافك مكسوره .
فاطمه /انا مش زعلانه ي بابا بس الناس  دول فعلا مش كده بجد محترمين جدا ويتحبوا اوي حتي أصحابه والله كنت حاسه أنهم اخواتي .
محمود /ربنا يقدم الي فيه الخير ويديكي علي قد نيتك يضنايا.
فاطمه بتمني /يارب ي بابا ي يارب .
في فيلا كامل الفيومي …
صااافي بتعب /كفايه ي بابا والله شبعت .
كامل /لا كلي انتي واخده ادويه كتير كلي .
صااافي /بابي انت رايك ايه في سيف .
كامل /سيف بحسه ابني ولد شهم وجدع ده غير أنه كفا فعلا في شغله بجد بنادم محترم .
صااافي بهيام /فعلا ي بابا ..
في مخزن المعلم حمامه ..
كانوا يلتفتون الي المكان يمينا ويسارا ويكتشفونه بدقه ..
عدي باستغراب/تقريبا مفيش حد هنا .
مالك بتفحص /هي قالتلي أن ده المكان انا متاكد .
رعد بدقه/ده علي اساس انكم شيفينه فيلا ماهو واضح أن مكان لواحد زي ده .
سيف /انا جعان .
فهد بغيظ /اخرس خالص مش وقتك .
صبي حمامه بغضب /انتوا مين وبتعملوه ايه هنا.
عدي بمكر /وآلله كيفك ي شيخ العرب سرعتنا.
فهد بخبث / والله احنا بايدنا المعلم حمامه .
رعد /جياله من بلاد الخليج والله .
الصبي /المعلم حمامه ده معلمي بس هو مش هنا.
فهد بخبث وهو يعطي فلوس /ونلجيه فين ي شيخ العرب كيفك مجلولنالك جاين من اخر الدنيا .
الصبي /وانتوا عيزينه في ايه .
عدي/والله عرفنا أن عنده الكيف المظبوط واحنا بعيد عنك في بلاد الخليج منلاقي كيف الصنف .
رعد بخبث/يريد توصلنا إياه بدنا نعطيكم مساري كثير .
الصبي بطمع /طب اتفضلوا معايا اتفضلواانا كنت بجبله اكل ورايحله .
سيف بجوع /الواد ماسك سندوتشات كبده رائحتها مجننه امي .
رعد بغيظ /اسكت خالص .
مالك بسعاده /خلاص ي امينه هخرجك من الي انتي فيه واسعدك ي طفلتي ..❤️❤️❤️❤️❤️
في مخزن حمامه …
حمامه بغضب /مين دول يواد ي حته .
حته للصبي بطمع /دول جماعه خلايجه ي معلمي وهيدونوا فلوس ياما .
حمامه بطمع /اهلا اهلا اتفضلوا .
عدي /تكرم تكرم ي معلم حمامه والله اسم علي مسما .
رعد /والله تستاهل ي معلم حمامه أننا نجيلك من اخر الدنيا .
فهد /بدنا ي معلم حمامه الصنف المطلوب .
سيف بهمس /و سندوتش كبده .
حمامه /انتوا جيتوا في الوقت المناسب ده انا لسه وصلالي بضاعه انما ايه اخر جمال.
رعد /ايوه اشجينا ي شيخ اشجينا .
عدي /صدق الي قال في مصر تلاقي كل شي .
سيف بمرح /والله وطلعت صقر ي معلم عصفوره .
فهد بهمس /حمامه ي حيوان .
سيف بمرح /ي عم مش فارقه اهي كلها طيور .
عدي /واه دي شكلها فيها حريم كمان .
فهد بغمزه/ها ي معلم حمامه والحريم دول للبيع إذا
كان أكده بدي اشيل وبدفاعلك الي بدك ياه .
حمامه بطمع /وماله ي بأشا الي تعجبك خودها اه لو كنت جيتلي من زمان كنت عرفت اخدمك في المصلحه دي كويس.
مالك بشك /اشمعنا .
حمامه /كانت عندي بت اسمها امينه كانت إيه بالورقه بتاعتها بس ي خساره اتقبض عليها بنت الكلب مع انها كانت بتجبلي شغل عالي اوي من شحاته للمخدرات لكله .
ادهم وهو يقتحم المكان بسلاحه/واحنا كمان هندلعك اخر دلع .
حمامه بصدمه /انتوا مين  .
رعد /مباحث ي حلو يلا مع السلامه هتتبسط متخافش .
سيف بمرح/الحمد لله اتقبض عليه قبل مايكل الكبده .
مالك بسعاده /اظن كده ي ادهم امينه هتخرج صح .
ادهم/اطمن ي مالك زي ماتفاقنا هنعتبرها شاهد ملك وتخرج انشاء الله .
عدي /بس هتخرج علي فين ي مالك .
مالك /علي شقتنا الي في الزمالك .
رعد بغضب/ازي ي مالك ده كلام .
مالك بابتسامه /متقلقش ي رعد اخلص كل حاجه تخصها ووكل الاوراق وهتبقا مراتي علطول .
ليحتتضنوا بعضهم البعض بسعاده غامره وكل منهما يفكر في معشوقته لم يعلم من بعد ذلك للحظه سيدخلوا في حرب قويه من أجل الحفاظ علي ذلك العشق ترا ماذا سيحدث ..
هل ستقبل ساره بزواج عدي من سلمي برغم كبر سنها …
هل ستقبل فاطمه بزواج من فهد بعد ماعرفه ماضيه ….
هل من حق رعد أن يعلم ماضي دينا ام الستر سيكون الأحق ….
هل ستقبل ايه بزواج مالك من إمينه …..
عايزه اجابات علي الاسئله من وجه نظركم انتوا الفرسان الخمسه
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد