Uncategorized

رواية الطفل المغرور الفصل الثاني 2 بقلم فرحة حسين

 رواية الطفل المغرور الفصل الثاني 2 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الثاني 2 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الثاني 2 بقلم فرحة حسين

اروي:احيه
زين بضحك:مالك يبنتي الله و حط ايدو علي خدو بطفوله:شكلك كده كئيبه
اروي:طب هو انا اضحك و اعيط دلوقتي ولا اي
زين:لا لا مطعيطش مش بحب البيعيطو اضحكي علطول عشان الدنيا تضحكلك 
اروي:حاضر هضحك و في سرها:هو في اي هو قلب كده ليه و خبط علي دماغها اها صح ده عندو انفصام يلهوي هتعامل معاه ازاي ده بس و هو عامل زي الطفل كده احلى يخربيتك قمر علطول كده
زين:انتي بتكلمي نفسك اممممم تعرفي كل البكلمو نفسيهم بيقولو عليهم مجانين
اروي:يحول الله يارب اهمد ياض لغايت ما اشوف هعمل اي دلوقتي
زين بطريقه طفوليه:امممم حاضر هسكت خالص خالص و  مش هتكلم ابدا
اروي:شطور يحبيبي نام بقا
زين:طب انام فين
اروي:ياربي نام جمبي
زين:امممم انا متعود انام لوحدي بس ماشي يعني ننام جمبك و خلاص
اروي ضحكت علي طريقته الطفوليه:ماشي نام جمبي و خلاص
زين:الله انتي بتضحكي اهو اومال عملنا فيها الكئيبه ليه من الصبح ده انتو ناس غربيه
اروي و اندمجت معاه:امممم احنا ناس غربيه
زين:اهاا
اروي:طب ليه كده
زين:بقولك اي اسكتي عشان عايز انام بقا صدعتيني الله
اروي:ماشي يعم نام
زين:طب اتي بوسه قبل ما انام
اروي بصدمه:نعم
زين بطفوله:اي بوسه بابا و ماما كانو علطول بيدوني بوسه قبل ما انام و كمل بحزن:بس دلوقتي بابا بس البيديني معرفش ماما راحت فين انا خايف لتكون زعلت مني بصي انتي لو تعرفيها قوللها اني اسف و اني مش هزعلها تاني خالص
اروي بحزن:حاضر هقولها 
زين:لا لا متزعليش تاني اضحكي انتي ضحكتك حلوه زيك كده
اروي :حاضر يلا ننام بقا
زين:ماشي بس البوسه
اروي:ده انت غتت زي الكان الصبح ده اي ده و اديتو بوسه في خدو ها تمام كده ننام بقا
زين:ماشي ننام تصبحي علي خير
اروي:وانت من اهلو
و نام
اروي: انا مش عارفه اي الدخلني في الحوار ده بس لو في ايدي اني اخففه هخففه و نامت
تاني يوم
صحي زين
زين:اي ده اي الجبها جمبي دي و بزعيق:انتي انتي يا اسمها  كان اي ده انتي يا اهاا اروي يا اروي 
اروي:اي في اي الزعيق العلي الصبح ده
زين:انتي اي الجابك جمبي قومي من هنا
اروي:بقولك اي هفوق بس و هزعق معاك حاضر و كملت نوم
زين:يخربيت البلاوي دي و قام ياخد شاور
اروي قامت فجاءه:يخربيته هو اتحول كده ازاي
زين طلع و قال ببرود:بتكلمي نفسك ليه التكوني مجنونه ولا حاجه
اروي:لا انا عايزه زين التاني اي ده
زين بقرف:بتقولي اي و بعدين قومي من علي سريري و ياريت متنميش جمبي تاني
اروي و قامت وقفت علي السرير:لا بقولك اي ياض انت انا مش فايقالك مهو انا مش هتجن اكتر منا مجنونه لا بص يبني انت انت تعملني باحترام احسنلك ماشي
زين و راح وقف قدام السرير ببرود:خلصتي
اروي:احم اها
زين:طيب و سابها و مشي
اروي:لا لا كده كتير لا و قامت نزلت 
اروي و هي نازله علي السلم:عمي يا عمي 
كامل:اي يبنتي تعالي افطري
اروي:انا عايزه افهم كل حاجه عنو و عن مرضو مش اتفجاء كده بحاجه كل شويه
كامل بهدوء:اقعدي يبنتي و هفهمك
بعد شويه
كامل:فهمتي
اروي:يعني زين بتاع الصبح ده شخص ناضج مغرور و زين بتاع بليل طفل عندو 8 سنين ونا المفروض اتعامل مع الشخصيتين ازاي
كامل:عادي تتعملي مع زين الطفل بطريقتو الطفوليه و   تستحملي زين المغرور لغايت ما الاتنين يحبوكي عشان يخف
اروي:الحمد الله  استحمل اديك قولتها اهو يعني انت عارف ان ابنك لا يطاق
كامل بضحك:عندك حق الصراحه 
اروي:ماشي يعمي ماشي نستحملو وربنا بص منو لله
اروي:و هو فين بقا ولا هيسبني كده
كامل:هو نزل ممكن يكون راح الشركه و ممكن يكون بيمشي الكلب بس قبل الساعه 7 هتلقيه موجود هنا
اروي:اشمعنا
كامل:ببساطه لان زين بيفضل الشخص المغرور لغايت 7 بليل و بيتحول لطفل و بيفضل طفل لغايت 7 الصبح و بيرجع زين المغرور تاني
اروي:انزل يعمي الشركه انزل مش ناقصه هي
كامل بضحك:لو في الشركه هبعتهولك 
اروي:علي اساس انو طايقني ده بيسبني و يمشي اكتر ما بيقولي ازيك
كامل:مهي شطارتك بقا لازم يحبك
اروي:اما نشوف ربنا يقدرني عليه ده
كامل:سلام و نزل
بعد شويه زين جه
اروي:زين
زين:انتي لسه هنا
اروي:يبني انا مراتك والله
زين:اها صح فكرتيني ها نعم خير بتزعقيني ليه
اروي:بوراحه يعم الله
زين:بوراحه
اروي:اها
زين:عايزه اي
اروي:اعملك شاي
زين:مش بحبه
اروي:اعمل كيك
زين:مش بكله
اروي بزهق:اعملك قهوه
اروي قبل ما يتكلم عارفه عارفه مش بحبها
زين و هو باصص في ال لاب بتاعه:بتعرفي تعمليها
اروي بأمل:اها بعرف اعملك
زين:اممم ماشي مع اني مش بشربها غير من ايد عزيزه بس ماشي اعمليها بوش مش بحبها مش غير وش
اروي:هوا و جريت علي المطبخ
زين:هي يا مجنونه يا مجنونه
عملتها و جت
اروي:دوق بقا
زين:اما نشوف
اروي:هاا حلوه
زين:مش بطاله
اروي مصطنعه الغرور:الشيف اروي معاكو الاستفسار علي اي حاجه لمده ساعه
زين:متشوفيش نفسك اووي دي مجرد قهوه اي حد يعملها
اروي:يخربيت دبشك يأخي و بعدين مين قالك ان اي حد يعملها انت بتعرف تعملها
زين بغرور:اكيد
اروي:وريني طيب
زين:مش بدخل مطبخ انا
اروي و شديتو من ايدو للمطبخ تعالا بس  و دخلو المطبخ
اروي:يلا وريني هتعملها ازاي
زين بحده:انتي ازاي تسحبيني كده
اروي:ها والله ما كان قصدي يعم
زين بزعيق:علي الله تعملي كده تاني فاهمه و الا هتشوفي مني العمرك ما شوفتيه
اروي بخوف بس حاولت تدريه و قلتلو:قول انك متعرفش تعمل قهوه مش لازم الزعيق ده كلو
زين:بت انتي انا سكتلك كتير
اروي:يعم اقعد ولا تعرف تعمل حاجه انت مغرور علي الفاضي
زين بعصبيه و هو بيقرب منها:انا معرفش اعمل حاجه
اروي و هي بترجع لورا:مين القال كده محصلش انت بتعمل كل حاجه
زين و بيقرب منها:و مغرور كمان
اروي و بترجع لورا لغايت ما وصلت للحيطه:يعم قولي بس مين القال كده
زين:خلي بالك انتي تعديتي حدودك ياما انتي ليكي عندي تالت غلطات
اروي كانت لسه هتتكلم:و دي اول غلطه مع التالته في عقاب
……..اروي:بس
زين:انا عندي قواعد ماشي عليها و مبحبش حد يعرضني فيهم
…….اروي:انا و
زين:اول قاعده مش بسامح اي حد غلط فيه او عملي حاجه حتي لو صغيره
اروي:
زين:تاني قاعده مش بعيد كلامي مرتين
اروي:يعم اسمعني
زين:تالت قاعده انك متنسيش القاعدين التانين
اروي:خلصت
زين:ايوه
اروي:طب ممكن تبعد عني بقا
زين و اخد بالو انو مقرب منها
زين:متفكريش اني عشان قربت منك كده اني تقبلت وجودك انتي مجبوره عليا لغايت ما اشوف حل اخلص منك ازاي
اروي كانت لسه هتتكلم سابها و مشي
اروي:يارب يخدك يأخي و لا لا بعد الشر عليه و هو قمر كده
عزيزه:مالك يأروي هانم انتي بتكلمي نفسك
اروي:في اي يا جماعه هو كل ما اتكلم حد يدخل و يقولي بتكلمي نفسك نفسي و بكلمها الله 
عزيزه:خلاص يهانم براحتك
اروي:قوليلي  اروي عادي بلاش هانم
عزيزه:ازاي يهانم مينفعش برضو
اروي:اسمعي مني بس
عزيزه:حاضر يا بنتي
اروي:حبيبتي يا زوزو اما اروح اشوف دراكولا الفوق ده
عزيزه بضحك:روحي
و طلعتلو 
زين و هو قاعد علي اللاب:انتي ورايا ورايا
اروي:قاعده علي قلبك
زين بصلها بقرف و رجع بص لللاب تاني
اروي:اووف هي الساعه كام
زين:6 و نص
اروي بصدمه:كام نهاااارسود فاضل نص ساعه
زين بأستغراب:نص ساعه علي اي
اروي:ولا حاجه ركز في اللاب
زين:براحتي
اروي:منك لله
زين ببتسامه:تشكري
اروي:اي ده اي ده انت بتتضحك عادي يعني عندك سنان زينا
زين:اومال هبقا من غير سنان يعني
اروي:يعم ده انت متضحكتش من ساعة ما جيت هنا
زين:اروي انتي مبقلقيش غير يومين
اروي:كتشيرر برضو الله بس طبعا وجودي فرق اكييد قول قول
زين:لا عادي وجودك زي عدمو
اروي:يأخي تبا لك
زين:بت متهزريش معايا
اروي:يعم اقعد ده انت هزارك تقيل حتي و دمك يلطش معرفش مستحملينك ازاي
زين بعصبيه:نعم انتي بتشتميني
اروي:محصلش ده لساني
زين:طب لميه عشان مقصهوش
اروي:براحتشي
زين بضحك و طريقه طفوليه:بتقوليها حلو اوووي
اروي بصدمه:نعم في اي هي اي دي 
زين بضحك: براحتشي
اروي و لسه مصدومه و بصت علي الساعه لقتها7 بالظبط
اروي:شكلنا دخلين علي ايام زي الفل
زين:عامله اي وحشتيني
اروي:اها وحشتك ونت والله انت عامل اي 
زين بضحك:انتي بتعملي كده ليه شكلك يضحك اوووي
اروي مش بتتكلم
زين:اووف رجعتي لكئبتك تاني يبنتي انتي كئيبه ليه الله
اروي:لا مش كئيبه ده انا بضحك اهو حتي و ضحكتك
زين:ماشي خليكي بتضحكي ديما بقا بقولك اي بتعرفي تعملي كيكه
اروي:اهاا بعرف
زين بفرح:هيه اعمليلي بقاا
اروي:هو مش قال مش بيحبها
زين:هو مين ده 
اروي:لا واحد رخم كده
زين:طيب يلاا بقا و زقها علي المطبخ
زين:يلا عايزها بالشوكولاته
اروي:اممم ماشي يعم يلا 
و طلعت الحاجه بتعتها
زين اخد شويه دقيق و رمه في وشها و قعد يضحك
اروي:اي ده و قامت اخدت شويه دقيق و رميتو عليه
و قعدو يلعبو و يرمو دقيق
بعد شويه
اروي و مسكه في ايديها الكيكه:خلصنا
زين:دوقينا بقاا
و عطيتو حته
اروي:ها اي رايك
زين:امممم جميله زيك كده بس بتاعت ماما احلى هبقا اقولها لما تيجي تعلمك تعمليها زيها
اروي بحزن:اها انشاء الله يلا نتفرج علي التلفزيون بقا
زين:ماشي يلا هنتفرج علي باظ يطير
اروي:ماشي يلا
و قعدو يتفرجو
فجاءه زين نام في حضنها
اروي بصدمه:في اي
زين:بحب اتفرج كده كانت ماما بتخدني في حضنها ونا بتفرج
اروي:اها اها ماشي و سكتت
في الفجر
زين:الفيلم خلص
اروي:اها تتفرج علي حاجه تانيه 
زين:لا تيجي ننزل
اروي:امم ماشي
و نزلو
و هما بيتمشو
زين:ساكته ليه
اروي:هاا لا عادي يا زين
زين بضحك و فرح:اي ده اول مره تنديني بأسمي طلع منك حلو اووي
اروي بضحك :طيب يسيدي شكرا
زين:العفو يلا نروح 
اروي:ماشي 
و روحو 
زين بطريقه طفوليه:ممكن انام في حضنك انهرده
اروي:بقولك اي يااض انت قرفتني
زين:ياساتر انتي بتتحولي كده ليه 
اروي:هو كده
زين:ماشي و راح نام في حضنها
اروي مصدومه:يبني هو مش انا قولت لا
زين:لا مسمعتهاش و نامي بقا
اروي:بتأمر حتي وانت طفل
و نامو
تاني يوم
زين:انتي يا زفته قومي
…………….:اروي
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!