Uncategorized

رواية أحببت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

 رواية أحببت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

رواية أحببت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

رواية أحببت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

فجأه ظهرت عربيه قدامها كانت هتخبطها 
وقفت مكانها مقدرتش تتحرك من الخضه اللى كانت فيهاا.
: انتى كويسة يا انسة.
نسرين: مش تحاسب هو انت اعمي يعم
اسر:نعم متحترمي نفسك يا انسه.
نسرين:احترم نفسي انت كنت هتخبطني دا انت بجح اوي يجدع والله.
اسر: طب يلااا شوفى انتى رايحة فين علشان متعصبش عليكى.
نسرين: لاء ونبى اتعصب صدق خوفت ياض.
اسر بصدمة: ياض اناا يتقالى ياض.
نسرين: ااه وعيل كمان.
اسر كان بيقرب عليهااا بعصبية.
نسرين طلعت تجرى من وشة.
اسر بصوت عالى: بتجرى زى البطة لى دلوقتى.
نسرين: كنت بهزر معاك ياجدع انت قفوش كداا ليه سلااام يابااا.
اسر ضحك على شكلهااا وركب عربيته ومشى.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عمر:  بتعملى اى. 
نهى:  قاعدة شوية مش اكترر. 
عمر:  طب ممكن اقعد شوية ولا هضايقك. 
نهى:  اتفضل. 
عمر:  مالك سرحانة فى اى. 
نهى:  عادى وبابا وماما وحشونى اوووووى. 
عمر واتنهد:  بصى هما شايفينك دلوقتى واكيد مش حابين انك تبقى زعلانة كداا. 
نهى بدموع:  محستش ب الامان بعديهم ابداا. 
عمر:  طب بطلى عياط طيب.
نهى ومسحت دموعهاا:  عايزة شيكولاته. 
عمر ضحك بكل صوته ونهى ابتسمت. 
عمر بضحك:  مجنونة والله قومى معاياا طيب. 
نهى:  هنروح فين. 
عمر ومسك ايدهاا:  قومى بس.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك:  ياسليم بتعمل اى بقااا. 
سليم:  هششششششش مسمعش صوتك. 
ملاك:  يابنى طب اى اللى على عينى داا. 
سليم:  يابنتى اسكتى 5 دقايق بس. 
ملاك:  حااضر.
بعد 5 دقايق. 
سليم:  اى رايك بقااا. 
ملاك بإعجاب:  كل داا علشانى اناا. 
سليم:  اكيد طبعاا انتى طيبة وتستاهلى اكتر من كداا. 
( مكان على البحرر مليان ورد وكام صورة ل ملاك ومتحاوط بسور إزاز وسقف إزاز واغانى هاديةوجو جميل.) 
ملاك وابتسمت:  شكراا اووووى ليك. 
سليم:  هشششش اناا قولت شهر كامل انتى حبيبتى واناا حبيبك. 
ملاك بضحك:  يابنى كنت بهزر معاك اناا مستحيل احب. 
سليم بتحدى:  يبقاا انتى خسرتى الرهان وهطلب طلبى. 
ملاك:  لاء مخسرتش ياسليم وهنشوف. 
سليم:  تسمحيلى بالرقصة دى. 
ملاك:  لا والله. 
سليم:  يللاا. 
مسك ايديهااا وبدأوا يرقصوا سليم ركز فى عيونها البنى ك القهوة وسرح وملاك حست ب امانهااا فى عيون سليم. 
ملاك بهمس:  سليم اللى بيحصل داا غلط. 
سليم:  هشششششش اسكتى. 
ملاك سندت راسهااا على صدره وكانوا فى عالم جميل الاتنين فرحانين مش عايزين حد. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ادهم:  يابنتى ارحمى امى بقااا. 
ندى:  نفض ياض لسة فى تراب هنااك اهوو. 
ادهم:  يافرحة العدوين فيك يا ادهم على اخره الزمن دا يبقاا حالى. 
ندى ببرود:  هى الاخت جوزهاا مطلقها. 
ادهم بإستغراب:  نعم ياختى بتقولى اى. 
ندى:  اصلك بتندب زى الواحدة المطلقة ياخويااا. 
عمر بضحك:  حصلل والله يابت ياندوش. 
نهى:  يخربيتك ياندى اى اللى انتى عملاه فى الراجل داا… 
كريمة:  فى اى ياولاد صوتكم. 
عمر بضحك:  تعالى ياماما شوفى دومه حبيبك عامل ازاى. 
كريمة بصدمة:  اى داا يا ادهم. 
ادهم:  يرضيكى كداا ياست ندى يعنى. 
كريمة:  ندوش انتى اللى عملتى فيه كداا. 
ندى:  ايواا قاعد بيتسهوك على الفون ف خليته يساعدنى. 
ادهم:  بتسهوك. 
ندى:  ايواا. 
سليم:  السلام عليكم. 
الجميع:  وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته. 
سليم:  مالكم فى اى. 
عمر:  تعالى شوف ادهم يعينى. 
ادهم:  اناا هروح اغسل وشى دا انت رخم ياض. 
كلهم ضحكوا وندى جريت وراه. 
سليم: عايزكم كلكم فى موضوع مهم.
كريمة: خير ياحبيبى.
سليم وابتسم: كل خير ياست الكل.
سليم: شرين ممكن بعد اذنك تنادى مرات عمى وبناتهاا من فوق.
شرين: حاضر.
كلهم اجتمعواا.
هدى: فى اى ل التجمع داا.
سليم: اناا قررت اخطب.
شهيرة وقامت حضنته: كنت عارفة ومتاكدة انك لسة بتحبنى.
هدى: لولولولوولولولولولولوولولولولولى مبروك ياولاد.
كريمة ب حدة: اى اللى بيحصل داا ممكن تهدوا لما اسمع من ابنى.
شهيرة وباست سليم من خده: اى ياطنط انا وسليم هنخطب واضحة يعنى.
سليم وبعدهاا عنه: اناا قولت هخطب بس مقولتش شهيرة.
شهيرة: يعنى اى ياسليم.
سليم ومسك ايد ملاك: يعنى مش انتى ياشهيرة.
شهيرة وبصت ل ايده هو وملاك.
شهيرة وضحكت: قدك الجربوعة دى هتسيبنى اناا علشان حته بت زى دى.
سليم بعصبية: اللى بتتكلمى عنهاا هتكون خطيبتى وقريب مراتى وام ولادى يعنى تحترمى نفسك وانتى بتتكلمى عنهااا فاهمة يابنت عمى.
هدى: انت اكيد اتجننت يا ابن كريمة.
عمر: مرات عمى احترمى امى علشان مقلبش على حد.
كريمة ب صوت عالى:: كله يسكت.
كرسمة بصت ل سليم وملاك وقربت عليهم ملاك خافت وكانت هترجع ل وراا سليم مسكهاا جامد كريمة وقفت قدامهم وحضنتهم.
كريمة بإبتسامة: مبروك ياحبايب قلبى.
سليم: الله يبارك فيكى يا امى.
كريمة: تحبوا تبقاا امتى.
ملاك بسرعة: بعد شهر.
سليم بصلهااا وغمض عيونه.
ملاك بهمس: اصل مش هيحصل واحبك نينينينينينينيني.
سليم: هتشوفى.
ملاك: عن اذنكم.
ملاك مشيت والبنات وراهاااا.
نهى: ملاك اى اللى بيحصل داا.
ملاك: هقولكم والله.
ملاك بدأت تحكى كل اللى حصل.
نسرين بضحك: والله انتو مجانين.
ندى: والله سليم دا عسل.
نهى: مطلعتش ل وحدى اللى هبلة الحمدلله.
شرين: طب وماما رحاب.
ملاك بسرعة: محدش هيقولهااا حاجة.
نهى: تمام يلاا كل واحدة على شغلهاا.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
شهيرة دخلت الاوضة وقعدت تكسر فيهااا ومش مصدقة اللى حصل تحت.
شهيرة: قسماا بربى منخليك تتهنى بيهااا ياسليم انت لياا انا وبس.
سمر: اهدى ياشهيرة.
شهيرة: سمر اخرسى خالص واطلعى برااا.
سمر سابتهاا وطلعت وهى خايفة ان اختهاا تتهور.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك دخلت اوضه سليم علشان تروقهااا وبتروق وهى بتغنى ومندمجة.
سليم دخل الاوضه وبصلها وابتسم وفضل ساكت.
ملاك: عااااااااااااااااااااا الله يحرقك ياشيخ.
سليم: اى يابت شوفتى عفريت.
ملاك: خضتنى ياجدع انت.
سليم وبيقرب: فى حد يقول ل حبيبه وخطيبة وجوزه وابو ولادك كداا.
ملاك بتوتر: سليم ابعد داا مجرد تحدى.
سليم ومسكهاا وبدأ يلعب فى شعرهاا: تؤ اناا حر ل مدة شهر كامل.
سليم لسه هيقرب ويبوسهاا.
عمر: اقف مكانك يا استاذ يامحترم البيت داا طاهر وهيفضل طول عمره طاهر.
سليم وخد ملاك فى حضنه: ايواا يعنى عايز اى.
عمر بصوت عالى: ياماما ياكريمة يا ادهم تعالوا شوفوا استاذ سليم المحترم بيعمل اى.
كله جه على صوت عمرر وملاك بتحاول تبعد عن حضن سليم بس اى.
كريمة: اى ياعمر.
عمر شاور على سليم.
كلهم واقفين مصدومين.
كريمة: سليم عيب كداا.
سليم بعد عن ملاك اللى الدموع اتجمعت فى عيونهاا.
سليم: بعد اذنكم اخرجواا براا.
كلهم خرجوا وكريمة بصت ب لوم ل ابنهااا.
سليم: طب لى الدموع دى.
ملاك: علشان هماا هيقولوا عليااا قليلة الادب.
سليم وحضنهاا:  هششششش قطع لسان اللى يقول عليكى كداا انتى ست البنات كلهم. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
أسر:  كرملة ياعسسل انتى فين. 
نسرين:  انت اى اللى جابك هناا يجدع انت. 
أسر:  بت اسرحى عن وشى علشان مزعلكيش وبعدين انتى بتعملى اى هنااا ياعمررر ياسليييم. 
عمر:  اى يابنى مالك. 
أسر:  البت دى بتعمل اى هناا. 
نسرين:  بت امااا تبتك ياطور انت. 
اسر مسكهاا من شعرهااا وهى مسكته من شعره وعمر هيموت من الضحك. 
ادهم بصدمة:  يخربيتك يا أسر. 
ندى:  اى داا يانسرين. 
نسرين:  سيب شعرى ياض. 
أسر:  وحيات امى ما اناا سايبك يامعفنة. 
نسرين:  حوش ياواد بكلم شاروخان اتنيل ياموكوس. 
فجأة صوت صويت…….
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد