Uncategorized

رواية في قلبي مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

 رواية في قلبي مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

رواية في قلبي مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

رواية في قلبي مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

نغم…يلا يا ليان علشان تاكل…
مكملتش جملتها و الاكل وقع من الصدمه عندما راتها ساقطه على الارض جث*ه هامده و الدما*ء منت*شره حولها
نغم بصراخ….ليااااااان 
نغم بدموع…..ليان ليان ردي عليا
“جريت على الباب”
نغم بصراخ يمزق القلب…..يا سهيررررررررررررر يا قيسسسس الحقوا بنتتتتتتتي بتموو*ووت حد يلحقنا بسرعه
سهير بفزع….قيس الحق خالتك بتصرخ و بتقول ليان بتم*وت
قيس بخضه و خوف….ايه أنا طالع اهو
قيس و هو بيشلها….اهدي يا خالتي إنشاء الله خير 
ركبها العربيه بصوت عالي….اركبوا بسرعه
تسريع الأحداث وصلوا المستشفى”
قيس و هو شايلها و داخل المستشفى بيها و بصراخ…..الحقونا دكتور يجي بتمو*ت الحقوها
قرب الدكتور منها بسرعه مع الممرضين الترولي
الدكتور بزعيق….بسرعه جهزوا اوضه العمليات حاله انتح*ار 
بسرعه النب*ض بيقل
حطوها على الترولي و بيجروا بيها للأوضه العمليات”
نغم و هي ماسكه ايدها…متسبنيش يا ليان متسبنيش لوحدي يحبيبتي مش انتي و ابوكي تسبوني
قيس و هو بيحضنها…اهدي يا خالتي اهدي خير انشاء الله
نغم و هي بتبعده….أبعد عني انت السبب كل ده بسببك ربنا يسامحك يا قيس انا عمري ما هسامحك على كسره قلب بنتي حسبي الله فيك
قيس بصالها بصدمه و ساكت تمام الصدمه مقصره عليه و تفكيره كله انه السبب في انها تنت*حر هل لهذا الحد تحبه؟لما لم يشعر بها من قبل!هل علقها به جعلها تعشقه و تركها لهذا الحد اصبح قاسي 
لكنه لم يحبها انه يحب ليلى كان يعاملها كأخت لها فاق من شروده على صوت والدته
سهير…..امشي يا قيس دلوقتي روحي جيب اي حاجه لخالتك علشان السكر ميترفعش عليها روح يا ابني 
قيس اومأ لها بسكوت و رحل”
سهير و هي تسحبها لأحضانها…اهدي يا نغم اهدي يا إنشاء الله تبقى بخير متعمليش في نفسك كده…
بعد مرور ما يقارب الي ال3 ساعات خرج الطبيب هرولت اليه نغم و سهير و قيس الذي كان بتابع الوضع من بعيد و يألمه قلبه..
سهير….ها يا ابني قولي مالها طمني بالله عليك هي بخير صح ريح قلبي و نبي
الدكتور مسك ايدها و باسها…..اهدي يا امي هي بخير و الله و الحمدلله لحقناها و كلها كام ساعه و هتفوق و تبقى بخير و الحمدلله لحقناها
نغم….ط طب قولي هتفوق امتى
الدكتور…اهدي يا امي كلها 1 أو 2و تفوق علشان المخدر شديد شويه افضل أنك تروحي و تيجي بعد شويه تكون فاقت
سهير…..ايوا يا نغم و علشان تاخدي الدواء بتاع الضغط و السكر علشان متتعبيش و لما تفوق متتخضش عليكي
نغم…ل لا انا هقعد استناها
الدكتور….روحي بس و والله اما تفوق هبلغك علطول و الله متقلقيش
سهير…. شكرا يا دكتور يلا يا نغم بقى
نغم بصتلها بوهن…ماشي يلا
و بعد ما ذهبوا”
قيس للدكتور بقلق…دكتور هي بخير صح يعني محصلهاش حاجه وحشه
الدكتور…لا و الله زي ما حضرتك سمعت مفيش حاجه هي بخير و كلها ساعه و تفوق
قيس….طب ينفع ادخلها
الدكتور…للأسف مينفعش دلوقتي خالص اما تفوق انشاء الله 
قيس…شكرا يا دكتور هروح اوصلهم
“و رحل”
الدكتور عندما ذهبوا دخل الي غرفتها”
عندما دخل إلي غرفتها أقترب منها و هي غائبه عن الواقع
و أقترب الي وجهها و لمسه و الجزء الملئ بالحروق..
الدكتور…رغم أنك عندك حرو*ق في وشك بس ده مقلش من جمالك نهائي و فوقي بس و هتفرحي جامد
اوي…
تسريع الأحداث…
ليان…كانت تفتح عيونها بوهن و تعب إلي أن سقط نظرها الي الذي قابع جانبها و شارد بها و بخصلاتها الذهبيه الي أن وقع نظره على عيونها الخضراء الذي اسرته
ليان بتعب….انا فين…و انت مين
الدكتور…انتي في المستشفى…..و أنا الدكتور عمر ماسك حالتك
ليان…فين ماما
نغم و هي تدخل من باب الغرفه و تجري عليها تسحبها لأحضانها…أنا هنا يقلب امك انتي بخير يا حبيبتي ليه وقعتي قلبي كده ليه تزعليني كده
ليان بتعب….أنا بخير يا ماما الحمدلله
سهير…حمدالله على سلامتك يروح خالتك كده تخضينا عليكي 
ليان…اسفه يا خالتو بس بقيت بخير
قيس….حمدالله على سلامتك يا ليان
ليان بجمود…..الله يسلمك يا قيس…….و بابتسامه مصطنعه…الخطوبه امتى بقى
قيس…اما تقومي بالسلامه هنروح نتقدملها
الدكتور”عمر”….طب بما ان الجو اسري كده عاوز اخلي الفرحه فرحتين و…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد