Uncategorized

رواية تقاليد الريف الفصل السادس 6 بقلم دينا رجب

 رواية تقاليد الريف الفصل السادس 6 بقلم دينا رجب

رواية تقاليد الريف الفصل السادس 6 بقلم دينا رجب

رواية تقاليد الريف الفصل السادس 6 بقلم دينا رجب

مروان ….يارب انا مليش غيرها ف الدنيا ي رب 
الدكتور خرج و الممرضات كلها بتجري ع اوضة مريم 
مروان بقلق ….هو في ايه
الممرضة ….القلب بيصفر و مش راضي يستجيب 
مروان قعد ع الكرسي يعيط و يقرأ قرآن و دموعه بتنزل علي وشه 
الدكتور …محتاجين نقل دم بسرعة فصيلة ****
مروان ..انا نفس الفصيلة
الممرضة …..بس احنا محتاجين كيسين دم عشان الرصاصة قريبه جامد من القلب و حضرتك مينفعش تنقل اكتر من كيس
مروان …ملكيش دعوه اسحبي مني الدم و خلاص 
الممرضة بخوف من نبره صوته…..حاضر اتفضل معاية
سحبوا منه الدم و ركبوة لمريم 
الدكتور خرج و قال ….هيا دلوقتي القلب استجاب و اشتغل تاني و هيا هتفوق كمان شوية 
بقلمي Dina Ragab
مروان …طب هيا حالتها ايه دلوقتي 
الدكتور ….مقدرش أقرر غير لما تصحي 
مروان ….طب ممكن ادخلها
الدكتور ….ماشي اتفضل بس لازم تتعقم  احنا نقلناها اوضة عاديه
مروان …تمام
مروان دخل لقتها شبه جثة هامدة 
مروان حضن اديها و قال ……ارجوكي ي مريم فوقي متسيبينيش  انا ضعيف من غيرك هعيش ازاي ارجوكي فوقي 
و فضل يعيط و هو ماسك اديها
و نام 
صحي علي حركة ايد مريم 
مروان … مريم حبيبتي انتي فوقتي تعبانه حية بحاجة طيب انده الدكتور و حضنها جامد و حشتيني 
Dina Ragab.  بقلمي
مريم بالم….اااااه براحه  
مروان انتبة أن هو دايس ع الجرح
مروان ….اسف اسف معلش حقك عليا 
مريم بتعب…..ولا يهمك 
مروان …ثانية انده الدكتور يطمني
مروان نده الدكتور 
كشف عليها 
الدكتور …بقينا عال اهو هو بس الجرح يلم  وخلاص كده
مروان …طيب شكرا يادكتور
 مروان …مريومه حبيبتي اجبلك اكل زمانك جعانة و انا كمان جعان ماشي
مريم بتعب…ماشي 
جاب اكل و كلو و هو غلبو النوم فنام
بقلميDina Ragab
صحي مروان علي انين بسيط كده 
بيفتح عينوا يلاقي مريم بتعيط بصوت واطي 
مروان بقلق…مريم حبيبتي فيكي ايه ايه اللي وجعك
مريم و انفجرت ف البكاء 
مريم بعياط….الجرح وجعني اويي
مروان بقلق راح جاب ممرضة و عطت مريم حقنة مهدئه 
بعدها مريم محستش بحاجة و راحت في النوم 
مروان بحزن عليها لكن اقسم علي الانتقام لها
مروان روح جاب لها لبس و غير هدومه ورجع المستشفي تاني 
لبس مريم هدوم تانية و استناها لما تفوق و خد إذن خروج 
بعد ساعات مريم فاقت 
مروان مريم حبيبتي يلا نروح 
مريم ….ماشي يلا
مروان شالها و ركبها العربية 
وروحوا
مروان نيم مريم ع السرير و جاب لها ممرضة ترعاها
بقلمي Dina Ragab
وراح المخزن عشان يعرف مين عمل كده
راح المخزن لقي الممرضة مربوطة 
مروان بهدوء مخيف…..اممم قوليلي بقي ي نرمين  مين قالك تعملي كده 
نرمين ….لا رد 
مروان قام جاب سيجارة و ولعها 
و قال 
مروان …يعني مش هتقولي اممممم. طيب 
مروان قرب منها ووطي و طفي السيجارة في دراعها 
نرمين صوتت
نرمين ….اااااااه  هقولك خلاص 
مروان ….قولي سمعك 
نرمين……و الله انا معرفوش كان مغطي وشة و لابس اسود ف اسود هو جالس و قالي 
Dina Ragabبقلمي 
فلاش باك
مجهول ….ازيك
نرمين ….مين حضرتك 
مجهول ….قولي فاعل خير انا بس عايز منك طلب .
نرمين ….هو انا اعرفك 
مجهول ….لا بس هتطلعي من المصلحة دي بقرشين كويسين 
نرمين بطمع……كام
مجهول ….مليون جنيه مقابل و لسه مكملش كلامه 
نرمين ….موافقه
مجهول ….حلو اوي انتي هتعملي كده ********* بس ياستي 
باك
مروان …..اممممم بس انا هدفعك التمن غالي اوي 
نرمين بخوف ….انت هتعمل ايه 
مروان بخبث ….*********
نرمين بصدمه …..ايه ……لا..لا.للاااااااا….اااااه
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!