Uncategorized

رواية معاً من جديد الفصل التاسع 9 بقلم شروق فاروق

 رواية معاً من جديد الفصل التاسع 9 بقلم شروق فاروق
رواية معاً من جديد الفصل التاسع 9 بقلم شروق فاروق

رواية معاً من جديد الفصل التاسع 9 بقلم شروق فاروق

تالين بخضه:في ايه؟..حد حصلوا حاجه؟
أمير بعصبيه:دا مصيبه ..ميس بتقول هيكتبوا كتابنا أنا وهي
تالين بغصه:ازاي يعني؟..دا انتوا لسا ما اتخطبتوش حتي!!
أمير وهو ماسك راسه:مش عارف مش عارف..أنا هدبس فيها يادي النيله عليا
تالين بدموع:هتطلقني؟؟
أمير بصلها بزهول وقال:ايه اللي جاب الطلاق في الموضوع ده وقرب منها ومسح دموعها بطرف صوابعه وقال: وبعدين دمعتك قريبه ليه..نكديه ليه هااا؟..حارمك من حاجه..دا انا خفة دمي دي تفرفش بلد
تالين بضحك علي طريقه:امال هتهبب ايه؟
أمير :استني عليا..أنا هلبس وأمشي وانتي خليكي هنا ماتتحركيش لحد ما أكلمك
تالين ب انصياع لكلامه:حاضر
أما ميس
ميس:ألوا..ألو
ميس ب استغراب:أكيد الخط  قطع
بعد مدة أمير وصل الشركة
أمير ب ابتسامة:علي جوه
هبه:أيوا جوا اتفضل
أمير:شكرا
خبط علي الباب ودخل
أمير:الحقني يا علي
علي بقلق:ايه يا وش المصايب..
أما في مكتب نرجس كانت بتشتغل فجأة ميس دخلت عندها وقفلت الباب
نرجس بضجر:حضرتك عاوزه ايه؟..وازاي تدخلي مكتبي من غير اذن!!
ميس قربت وقعدت علي الكرسي اللي قدامها وقالت بغرور:انت حتة موظفه لا راحت ولا جت..والكل هنا بيسمع كلامي ومابيكسرش حرف واحد..ماتجيش انتي تتحديني
نرجس بثبات:انا مش شايفه اني كسرت كلامك..ولا اتعديت حدودي معاكي
ميس بتهديد:انا ممكن امشيكي من هنا ب كلمة ..بس لو كنتي عسولة وسمعتي كلامي هضمنلك ترقية في شهر
نرجس ب استغراب:وايه الطلوب مني بالظبط؟
ميس:هقولك
نروح عند علي وأمير
علي مسك أمير من ياقة القميص وقال بصوت عالي:ااه يا حيوان يا قذر
أمير بزعيق:اصبر عليا أفهمك
خبطه في وشه وقال بعصبيه:أنا مش مصدق انك ابن خالتي ..دا انا اللي مربيك ويارتني ماربيتك يا أخي
خبطه في وشه تاني لحد ما وقع علي الأرض
ميس سمعت الصوت وجريت علي مكتب علي
ميس بخضه:هااااا..انت عملت في ايه؟ ..ايه الدم ده؟
علي بزعيق:اخرسي انتي 
ميس بعصبيه:انت ليك عين تتكلم..وبصت لأمير وقالت..أمير…أمير انتي فايق
علي رجع شعره لورا بعصبيه وقال:اوعي من طريقي أوديه المستشفي عشان وشه اللي اتشلفطت ده..وراح مسند أمير وخرج بيه والشركه كلها بتتفرج
أما عند تالين كانت ماسكة الفون ورايحه جايه بتوتر وكل شوية تبص فيه
تالين بتنهيدة:يارب خير أنا قلبي مش مطمن
فجأة الفون رن رفعته بلهفه لقيته رقم غريب
تالين بتوجس:ألو..مين؟
نادر:أنا نادر..ايه مش مسجلة رقمي؟
تالين بضجر:وانت جبت رقمي منين أصلا؟
نادر:مالك!..انتي مدايقه مني؟
تالين بتنهيدة :لا أبدا..خير بتكلمني ليه؟
نادر:بصراحه كدا أنا عاوز أتقدملك..انا معجب بأخلاقك من زمان 
تالين بعصبيه:ايه؟..تتقدم لمين؟
نادر بغصه:أتقدملك..ايه مش مناسب ليكي..ألو…ألو…
نزل الفون وبص فيه وخبطه علي المكتب بضجر
في بيت أمير
رزق:ابنك لبخ الدنيا والحكاية اتعقدت
عايدة:طب نعمل ايه دلوقتي ..هو خلاص اتجوز
رزق:لازم يطلق تالين..أصلا جوازهم غلط من البداية وكان قرار متهور
عايدة بصدمه:عاوزني اخليه يطلق بنت اختي وأبوظ حياتها!.. لا يمكن 
رزق بغضب:خلاص حليلهالي انت والطعم بتاعك..انا هغور في داهية وقام ومشي بعصبيه
عايدة بحزن:يارب جيب العواقب سليمه
أما عند أمير
 علي أخدة المستشفي
الدكتور:هو كان في خناقة ولا إيه؟
علي بتوتر:أيوا يادكتور
الدكتور بعملية:طيب أنا هكشف علية وإن شاء الله خير
دخل الأوضة وبعد مدة خرج
الدكتور:ألف سلامة علية..وأظن لازم تعملوا محضر عشان حقه يرجع..وشه في كدمات كتير وفي 3 غرز في الحاجب
علي بندم:تمام..تسلم يا دكتور
ابتسم ومشي
دخل الأوضه عند أمير وقفل
علي :أنا
أمير بغضب:اخرس خالص مش عاوز أسمع صوتك 
علي بندم:بجد ما كنتش أقصد أبهدل وشك كدا
أمير بألم:دا انت دوسك علي وشي
فجأة تالين دخلت الأوضة بلهفه
تالين بدموع:وشك ماله كدا من الحيوان اللي ضربك
علي:أنا
تالين بعصبيه:ازاي يعني تعمل فيه كدا
أمير:بوظ وشي الوسيم..أخوكي شوهني
راحت عنده ومسكت ايديه وقالت بدموع:الف سلامه..دا انت لسا ماخفتش وبصت لعلي وقالت بغضب:ينفع كدا عمل ايه ل ده كله؟
علي:أقولها عملت إيه؟
أمير بقلق:لا لا بلاش………………
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد