Uncategorized

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الأول 1 بقلم سلمى عاطف

 رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الأول 1 بقلم سلمى عاطف
رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الأول 1 بقلم سلمى عاطف

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الأول 1 بقلم سلمى عاطف

في صباح يوم جديد بمدينة اسكندريه تنام هذه المشاغبه وعلي وجهها ابتسامه واسعه وكأنها تحلم 
في الحلم 
جنه بإبتسامه واسعه: انت مين 
..:جاي اخطفك 
جنه: بجد من زمان وانا مستنياك انت كنت فين 
: جيت اهو يلا تعالي عشان نروح مملكتنا 
جنه: الله انت امير وانا هبقي اميره 
: هتبقي اميرتي لوحدي وملكتي 
جنه: بجد 
: يلا بينا 
كادت ان تذهب معه الي ان وجدت شخص يناديها ويقول: انتي يابنت الجزمه تعالي هنا 
جنه : ماما انتي هنا بتعملي اي انا عايزه اروح معاه ياماما
الام:تعالي هنا يابت 
جنه:  عشان خاطري سبيني معاه لااااا 
عوده للواقع والام تنادي عليها 
هناء: انتي يابت قومي يانيله امير مين قوومي ياااانيييله يااخرة صبري قووومي
قامت مفزوعه من النوم وجلست تلتف حولها : فين فين الامير فين المملكه فين 
هناء: قومي يابنت الجزمه امير قومي ياساقطه هتشليلي ملحق اخر السنه بسبب الروايات ال واكله دماغك قومي 
جنه : ليييه ليييه ياماما تقوميني من الحلم الجميل ده لييه بس هييح ااه ياماما شكله كان قمرر هيييح عيونه ولاوشه ولا….. 
كادت ان تتكلم الا ان امها جلبت حذائها وقذفته بوجهها 
هناء : قومي ياام ملحق ذاكري عشان تروحي الدرس مش هتلحقي كلية صرف صحي حتي خلي الامير يجي ينفعك بقه ياام ملحق
جنه :ملحق اي بس ياحاجه صلي علي النبي احنا لسه في أول السنه جبتني مملحقه منين 
هناء: انا عارفه احساسي 
جنه :اااه من احاسيس الامومه ديه بتخاف منها طب احاسيسك مش بتجيب غير فشلي مفبش نقطة نجاح 
هناء:منين ياحسره النجاح  وانتي قعدالي من البطل ده للبطل ده والبطل والبطله مش عارف اي 
جنه بهيام: اااه يارتني كنت انا يااخي يارتني كنت انا
هناء : مكانهم يابنت ال… 
كادت ان تلقي بوجهها الحذاء مره اخري ولكنها هرولت للخارج وهي تضحك وتقول: مجتش فيه لالا نشانك مش عاجنبي ياحاجه 
هناء:اااه مراارتي ياااني ربنا يصبرنييي علي هذا البلاء 
جنه : انا بلاء يانونه ده انا نسمه
هناء : امشي من قدامي بدل ماهمسكك اقتلك بطلي استفراز 
تركتها وهرول الي غرفتها وهي تضحك ومسكت هاتفها وبعثت رساله لصديقتها مريم 
جنه: امريييييوووم 
بعد دقائق جائها الزد 
مريم : استر يارب في اي يامصيبه 
جنه :ظلمتي والله 
مريم: انتي هتقوليلي المهم ارغي 
جنه : مفيش زهقانه وقلت اكلمك 
مريم : روحي ذاكري ياجنه احنا في ثانويه ياجنه هنسقط يخربييتك 
جنه : بس بس خلاص يادحيحه روحي ذاكري عدوة الفرحه 
مريم :خليكي انتي سقوطه ومستينه المافيا بتاعك 
جنه : هيجي متحطيش عنيكي فيها 
مريم بنفاذ صبر: هي مرااره مرااره امشي يابت بلوك 
جنه : مكنش العشم ياصاحبي مكنتش فول وطعميه ده 
مريم : امشي من وشااااي هرتكب جريمه 
جنه : خلاص ياختي روحي ذاكري اما اروح اكمل بقيت الروايه هييح اسكتي تعالي اما احكيلك البطل عمل اي ف البطله 
مريم :مش عايزه اعرف كفايه انتي 
جنه :انت انتي الخسرانه روحي ذاكري يادحيحه سلام 
تركت الهاتف وامسكت بروايتها المفضله وظلت تقرا بها وعلي وجهها ابتسامه حالمه وتتخيل نفسها مكان البطله 
في قصر الاسيوطي 
يجلس علي مكتبه بكل غرور وعينيه تملؤها الخبث والقسوه وابتسامة غموض لا تفارق وجهه 
دخل عليه عدي فجأه وهو يقول : صباح الخير ياكينج 
حمزه : انت حيوان يلا مش قولت الاسم ده ميتقالش في الشركه 
عدي : اه نسيت انك رجل اعمال محترم دلوقتي 
حمزه : هقوملك 
عدي: وع اي ورانا اجتماع يامعلم النهارده والعمليه بتاعة النهارده من العملاء التقال ولازم نكسب الثفقع دي هتكسب الشركه كتير 
حمزه : عيب عليك اتكل انت وانا هتصرف 
عدي بغمزه: ايوااااه العب ياكينججج هتوقع البت ها ها ماهي عادتك ولا هتشتريها ياابني اتلم بقه 
حمزه : اخرس يلا اشحال ماكنت قفشك وانت بتحاول تجر ناعم مع السكرتيره وطلعت محترمه وفضحتك 
عدي : طاايب ياحمزه ياحبيبي عايز حاجه مني انا في مكتبي سلام 
تركه قبل ان يلقي غضبه 
ابتسم بخبث وذهب الي الاجتماع كان يوجد به امراءة جميله جدا تجذب من يراها ومعها مدير اعمالها جلس وتفقد اوراق الثفقه وفجأه القاهم علي المكتب وقال: اسف الثفقه غيرت رايي مش عايز الثفقه دي 
قامت الفتاه بعصبيه وقالت: يعني اي هو لعب عيال 
حمزه وهو يهدئ اعصابه : صوتك يوطي وتلتزمي حدودك عشان متندميش 
خافت الفتاه من نبرة صوته وتحدثت بإرتباك وقالت: طبب قولنا حضرتك اي ال مش عاجبك ورفضتها ليه بعد ماكنا هنتفق علي الانتهاء منها النهارده 
حمزه ببرود: مزاجي ويلا من غير مطرود 
نظرت له الفتاه بتوعد وتركت الغرفه بعصبيه ورحلت 
عدي بتساؤل: رفض ليه ياحمزه الثفقه دي كانت ممتازه وانت كنت موافق حصل اي للرفض 
حمزه:الحيوانيه مفكراني اهبل جايه تضخك عليه يائيل باعتها ليه 
عدي :اي يائيل 
حمزه : اه هو ورحمة اهلي ماهسيبه 
عدي :طب اهدي بس وخلينا نفكر صح عشان شكله مش ناوي علي خير  مش عارف هيفهم امته انك انت ال… 
حمزه بعصبيه : عدي خلصنا قفل ع الماضي هو عايز يفتحه اوكي انا جاهز ويانا ياهو 
جلس بعصبيه يفكر وعينيه تشعل نيران الحرب وفتح أبواب الماضي مره اخري 
في مكان اخر عند يائيل
يائيل بزعيق:يعني اييي موافقش علي الثفقه انا باعت بهاايم  امشوا من وشي 
هرولوا من امامه حتي ينقذون ارواحهم من هذا الوحش 
انا هوريك ياابن الاسيوطي هاخد حقي منك وهقهرك علي حبيبة قلبك اختك ووريني هتقف قصادي ازاي وتتحداني ويانا ياانت 
نعود للمشاغبه 
مر الوقت وهي تقرا الروايه حتي  قامت وهي تشعر ان جسدها شل من كثرة الجلوس
جنه بألم:ااه ياختااي ظهري معتش حاسه بيها معلش معلش كله يهون عشان خاطر عيون البطل هيييح امته يجي بقااااه 
قطع تأملها وهو يصدح برقم صديقتها 
جنه: اي يااسطا 
مريم بزعيق: انتي فين ياحيوانه بقالي ساعه مستنياكي عشان الدرس 
جنه : ياختاااي نسيت ثواني وتلاقيني قدامك 
مريم: طبعا ماانتي قاعده ف احلام اليقظه هتفتكري اي قوومي ياحيوانه يلا 
اغلقت معها سريعا وذهبت لتتجهز وارتدت دريس بينك علي حجاب يناسبه وكانت بسيطه وفي غايه الجمال هرولت لاسفل وذهبت لها بعد ربع ساعه 
مريم بغضب: اخيرا شرفتي 
جنه: معلش حصل خير اخر مره 
مريم :اخر مره ال هي كل مره دي صح 
ابتشمت لها ابتسامه بلهاء وقالت : الاااه اي عرفك 
مريم : يااارب الصبر يااارب 
جنه : طب يلا يلا هنتاخر علي صاروخ الفيزيا وهنطير 
مريم: يلا ياختي 
ذهبوا الي الدرس  وانتهوا منه وخرجوا 
جنه بنفخ: هوووق اخيرااا اي ده كل دااه 
مريم :ع اساس انك كنتي مركزه 
جنه : امال كنت بعمل اي 
مريم :مش عارفه بتعملي ايي ياجنه هقولك سايبه الدنيا تضرب وقاعده تعدي ال ف الدرس وتحسبي المستر بياخد كام اعمل فيكي اي 
جنه : اييي مش بأمن مستقبلي  
مريم :مستقبل مين ال هتاخديه من الصرف الصحي ده ومال المستر بمستقبلك 
جنه :الاه ماهو زي ماصاروخ الفيزيا ماجايز ابقي نيزك الرسم واكسب زيه 
مريم : ااااه ااااه قلبي الحقوني 
جنه : خلاص خلاص بلاش اوفر يلا نروح 
كانو بعبرون الطريق وهم يتشاجرون ولم ينتبهوا للسياره التي اقتربت منهم 
نظروا باتجاهها فجأه فصرخت جنه وقالت:مريااااااام 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!