Uncategorized

رواية ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل

 رواية ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل
رواية ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل

رواية ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل

كريم: ياسمين 
ياسمين: اه ياسيمن مش بكلامك مش بترد ليه وتسبني وتمشي 
كريم: بووووم قلم علي وش ياسمين القمر دي ????
ياسمين بغضب: انت بتضربني يا كريم 
كريم: لو جيتي تاني اقسم بالله هتزعلي اوي اوي يا ياسمين وقفل الباب في وشها 
دخال قعد ومسك الفون 
ملك طلعت من الاوضه وقعدت 
ملك: كريم 
كريم: 
ملك: اعملك تأكل يا كريم 
كريم: 
ملك: بص انا اسفه بس والله مكنش قصدي بش كانت متعصبه شويه علي شان يعني اتجوزنا علي طول وكمان معملناش فرح او اي حاجه في يوم وليله كده يعني نتجوز وكمان انا مكنتش اعرفك ولا اي حاجه والله يا كريم بس مشوفتكش غير مره وحده ملحقتش اعرف طبعك ولا اي حاجه انا عوزه شوية وقت بس يا كريم والله 
كريم: 
ملك: هو انت ليه اتجوزتني 
كريم: ???? بطلي رغي 
ملك بزعل: حاضر بس ممكن اعرف ليه اتجوزتني 
كريم: علي شان عرفت كل حاجه عنك لمه شوفتك بترمي نفسك من الشباك سئالت وحده قالتي علي ابوكي ومامتك بيعملو فيكي اي وعرفت كل حاجه قولت اتجوزك وكام شهر ونطلق وانا هكون كتبت الشقه بئسمك وانتي تعيشي فيها من غير امك وابوكي 
ملك بدموع: ي يعني اي 
كريم :؟؟! 
ملك: يعني انا هبقا وحده مطلقه ليه يعني انت معندكش دم حياتي باظت بسببك ليه ليه تعمل كده وقامت دخالت جوا 
كريم: ملك انا عوز أكل 
ملك: حاضر 
وقامت دخالت المطبخ وكانت بتعمل الاكل وهي بتدمع وتعيط وعملت بطاطس و جبنه وحاجات تاني يعني  و عملت الاكل وحطتو علي الصينيه ومسكتها تطلعها بره بس لقيت حاجه وقعت علي الارض رجعت الصينيه ونزلت تجيب الحاجه وهي نزله الزيت بتاع البطاطس السخن وقع عليها فضلت تصوت وتعيط لحد ما اغم عليها وكريم سمع صوتها طلع يجري لقها وقعه وفي زيت في كل جسمها وعلي الارض قرب براحه وشالها علي شان الزيت ميجيش عليه 
وطلع يجري علي المستشفي 
في المستشفي 
كريم: دكتور دكتور بسرعه 
الممرضين خدو ملك ودخلو الاوضه والدكتور دخال وكريم فضل قاعد علي اعصابو بره وفضل شويه والدكتور خرج 
كريم: ها ملك محصلهاش حاجه صح 
الدكتور: ه و هو 
كريم: اي 
الدكتور: بصراحه مش عارف اقولك اي 
كريم: هي كويسه 
الدكتور: بصراحه هو في جروح في الوش كتير جدا وجروح عميقه وفي جيمها كلو متشوه 
كريم بصدمه: انت انت بتقزل اي لاء هي كويسه 
الدكتور: الاحسن انك تتعمل معاها بهدواء خالص 
كريم: تمام 
كريم دخال بهدواء قغد جنبها براحه وفضل يبص لشكلها اكنو حاسس انها مش هي شكلها متغير خالص هي مش هتعرف نفسها اصلا
كريم: يارتني ما قولتلك اعملي حاجه مش قادر اشوفك كده مش قادر خلاص 
وهي فاقت لقيت كريم قاعد وبصتلو بدموع 
ملك: انا انا عوزه اشوف وشي وجعني اوي ورجلي وايدي جسمي كلو يا كريم 
كريم: خلاص اهداي يا ملك خالص 
ملك: لاء يا كريم لاء 
كريم جاب مرايه وادها لملك 
ملك بدموع وهي لسه هتبص في المرايه اول ما شافت شكلها رمت المرايا وفضلت تصوت وتعيط
ملك:  بصويت للللللللللاء دي مش انا لاء انا شكلي وحش اوي لاء 
الدكتور دخال بسرعه وادها حقنه مهداء 
وقال لكريم متحولش تعملها اي حاحه هي عوزها علشان متتعبش اكتر من كده 
كريم: تمام وخرج وملك قعدت اسبوعين في المستشفي من غير ما حد يعرف خالص علشان محدش بيسئال عليها 
وفعلا بعد اسبوعين خرجت من الستشفي 
وفعلا كريم كان معاها في كل دقيقه وكان ديما جنبها لحد ما في يوم حد خبط علي الباب 
كريم: حاضر حاضر جاي 
ابو ملك: اي يا كريم بنتي حصلعا اي 
كريم: ????وانت لسه فاكر بنتك ده انا مكلامك بقالي ١٠ ايام لسه فاكر تجلها دلوقب 
ابو ملك: معليش والله يا ابني كان عندي مشاغل 
وكل ده وهما لسه علي الباب 
كريم: اه كب روح لمشغلك انت بقا مع السلامه ووقفل الباب في وشو 
ملك جت من جوا 
ملك: مهما كان ده ابويا يا كريم دخلو 
كريم: بس 
ملك: يلااا 
وفعلا كريم فتح الباب وكانت شيماء ام ملك جت هي كمان وابوها بص لكريم بصه من فوق لتحت ودخال هو ومراتو الحربايه 
ام ملك: اي يا ملك مش عارفه تعملي شوية اكل لجوزك دلقتي الزيت علي نفسك هههههه 
كريم بغضب: انتي بتقزلي اي انتي كايه تحرقي دمها ولا جايه تشوفيها 
شيماء: احرق دماها وانا بعمل في حياتي غير كده 
ـ اي ده اول مره تقولي حاجه صح يا شيماء????????
كريم: طب بره بقا 
شيماء: انت بتطردنا 
كريم: اه بدل ما احيب الأمن 
شيماء: ماشي يا كريم باشا هتشوف هيحصل اي 
وكل ده وملك قعده تعييط وتبص لئيدها ورجلها لحد ما هما خرجو بره وكريم قعد وقال لملك 
كريم: بصي يا ملك انتي تعبانه بقالك اكتر من شهر ونص وبصراحه انا بخاف كل ما ابص في وشك انا هعمل حاحه تريحك وتريحني احنا هنطلق والڤيلا بتاعتك وهتفضل بتعتك دي كلمه وانا مش هرجع فيها 
وانا استنيتك لحد ما تبقي كويسه 
كريم: انتي طالق يا ملك…… 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد