Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الأربعون 40 بقلم رحمة أشرف

  رواية غرام الرعد الفصل الأربعون 40 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الأربعون 40 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الأربعون 40 بقلم رحمة أشرف

رحمه بدموع.  خلاص بقا يا رعد والله يا حبيبي .. مكنتش اعرف انك معاك حد جوه ..انا اسفه 
رعد بصلها بهدوء ثم قال .. يلا علشان تتعشي وتنامي 
رحمه بابتسامه . يعني مسامحني 
رعد بصلها بعصبية .. اولا مكنش ينفع تخرجي من البيت غير لم تقوليلي .. وتعرفيني انك خارجه .. ثانيا .. من ساعة ما اتجوزنا وانتي مبتسمعيش الكلام  … وقلت مئة مره مبحبش اعيد كلامي اكتر من مره … وقومي يلا علشان تاكلي ….وتنامي 
رحمه بصت في الارض كانها طفله مزنبه و بتتعاقب مع
باباها .. 
رعد بصلها بوجه خالي من المشاعر واخد نفس عميق ونزل وسابها 
في الاسفل 
سميحه .. براحه عليها يا بني هي لسه صغيره برضو. وبعدين… دي كانت فرحانه اوي وهي ريحالك الشركه 
رعد بابتسامه. .حاضر يا حبيبتي متقلقيش عليها ..ممكن تحضري العشاء بقا علشان تنزل تتعشا 
سميحه بابتسامه .. حاضر يا بني ..ومشيت 
نزلت رحمه من فوق وهي مبوزه راحت قعدت قصاد رعد وبصتله.. يا رعد علشان خاطري 
رعد طلع تلفونه وفضل يتابع الاخبار . وهو متجاهلها.
رحمه بزعل. طيب..اسامه هيروح يتقدم لريتاج بكره بليل ..ممكن اروح 
رعد بدون ما يرفع عينه ليها .. بكره مش فاضي 
رحمه .. طيب انا عايزه اروح 
رعد يصلها بعصبيه ..وانا قلت مش فاضي يبقا مش هاتروحي.. وده الي عندي 
رحمه بعصبية .. يا رعد .. ريتاج دي اكتر من اختي. و عايزاني معاها تقول مش هتروحي 
رعد بهدوء مخيف .. انا ليه حاسس ان صوتك بقا عالي عليا تاني .. قسما بالله يا رحمه …. هتزعلي جامد لو صوتك ده علا عليا متنسيش نفسك  
رحمه بصت قدامها بخوف شديد وهي بتفرك في ايديها وشويه والاكل بقا علي السفره ورحمه بتلعب في الطبق ومش بتاكل .. 
رعد كان بيبصلها من تحت لتحت بعدين ساب المعلقه وقال بصوت عالي.. دادا تعالي شيلي الاكل. ده . .. وقام مشي من قدام رحمه 
سميحه بحنان…مالك 
رحمه بدموع… هو ليه بيعمل معايا كده… هو غريب خالص يا دادا.. مره احس انه بيحبني و عايزني ومره احس انه مش بيحبني… قليلي يا دادا انا زنبي ايه لم حد يقول عليا اني حلوه…. طيب هو ليه متعصب عليا انا 
سميحه. اهدي يا حبيبتي اكيد كان غيران  عليكي… وبعدين مش عيب لم جوزك يغير معاكي .. وهو مش متعصب بالعكس ده ساكت علشان لو اتعصبت بجد هيزعلك منه 
رحمه. يعني هو دلوقتي مش متعصب  ياشيخه قولي كلام غير ده    امال لو كان متعصب .. 
سميحه ..تعرفي تعدي لحد كام 
رحمه باستغراب .. ليه 
سميحه ابتسمت بعدين قالت .. ثلاثه 
بعد ما قالت كده سمعو صوت تكسير وهبد في أوضت المكتب .. وكان رعد متعصب وبيكسر كل حاجه  
رحمه قامت تشوفه بس سميحه مسكتها .. رايحه فين .. 
رحمه . هو ايه ده 
سميحه . سبيه شويه و هيدا وبعدين انتي تعرفي خالد ده مين .. انا اقولك .. خالد ده زير نساء بيحب الستات بطريقه مقذذه .. عينه زايغه.. لو بيبص علي اي ست مش بيبصلها زي ما انا بيبصلك كده. لا بيبص علي جسمها بطريقه مش حلوه. واكيد رعد شاف ده في عنيه عشان كده كان متعصب 
رحمه… انا بقالي أقل من شهر هنا و قربت انتحر من عميله 
سميحه. هههههههههه 
رحمه بزعل .بتضحكي ..ماشي 
سميحه بحنان.   مش بضحك عليكي بضحك علشان اخر مره سالت رعد هتتجوز أمته يابني عايزه اشوف ولادك قبل ما اموت.   مش عايزه اسيبك لوحدك  في الحياه .. رد وقال .. رعد الجارحي.   مش فاضي للحب و الجواز ودلع البنات ده. وبعدين لو فعلا هتجوز يبقا واحده عقله وكبيره علشان معنديش انا خلق للدلع  .. 
رحمه بضحك.. وربنا وقعه في واحده فيها كل حاجه  هو بيكرهها .. يستاهل 
سميحه.  هههههه الصراحه اه .
خرج رعد وكان أيده مجروحه وبتنزف  بصلهم وبعدين طلع علي طول
رحمه قامت.  اروح اشوف أيده . علشان عارفه مش هيهتم بيها .  
سميحه بابتسامه . ماشي. و قربي منه . ده جوزك. يعني حلالك .. حساسيه أنه كل حاجه ليكي 
رحمه بصتلها بعدم فهم… اعمل ايه يعني ارقصله 
سميحه بضحك .ياريت .. لو بتعرفي  .. انا بقول كده علشانك .. يمكن واحده تانيه تيجي و تاخده منك.  وتكون بتعرف ترقص 
رحمه بهدوء .. لا اكيد رعد مش هيبص لغيري. بعدين .. هو بيحبني .. ومش هيحب حد غيري علشان انا مش بعرف ارقص ..هروح اشوفه .. وطلعت لفوق.  وهي بتفكر في موضوع الرقص ده 
دخلت بعد ما رعد قالها تدخل .. رعد انت كويس 
رعد بهدوء. كويس
رحمه قرب منه وقعدت بالقرب منه ومسكت أيده .. ايدك بتنزف ليه .. وطلعت الادويه الي جابتها وهي طالعه .. 
رعد سحب أيده.  ملوش لزوم.   
رحمه بحزن… رعد والله انا اسف.  طيب سبني اعقملك الجرح وبعدين عاقبني 
رعد بصلها ومد أيده وهي بدأت تعقم الجرح وهي متوتره 
رحمه بهدوء… هو هو انا ممكن اسؤالك سؤال واحد 
رعد. امم 
رحمه وهي تعقم الجرح وتقول بتوتر.  هو انت بتحب البنت الي عامله ازاي 
رعد بعدم فهم …يعني ايه وبعدين ليه السؤال ده 
رحمه بصتله بتوتر. يعني بتحب البنت الي بتعرف ترقص ولا لا 
رعد يصلها بخبث وقال … الي بتعرف ترقص .. بس عادي بقا.   راضي بالي كتبه ربنا 
رحمه بصتله بغيره … علي فكره بقا.. انت قليل الادب… ومالها البنات الي مش بتعرف ها ..الرجاله دي.. مش بيملا عينكم حاجه وقعدت تعيط وهي دافنه وجهها في ايديها 
رعد.. طيب بتعيطي ليه 
رحمه بعياط وشهقات.. علشان مش بعرف ارقص …  
رعد ضحك وجزبها من خصرها لحضنه وهمس لها.. طيب اهدي خلاص… يعني كل العياط ده علشان كده.. 
رحمه ودموع.. يعني مش هتبص بره 
رعد بابتسامه.. ممكن ما هو انا مجوز طفله 
رحمه ضربته علي صدره.. قليل الادب هتبص بره وانت معاك قمر زي 
رعد قرب منها وعلي وجهه ابتسامه خبيثه.. هو انا اقدر 
رحمه بتوتر.. اسبت بقا .. عايزه اسألك سؤال .. 
رعد قعد علي السرير وقعدها في حضنه… اسالي
رحمه بحزن.. لسه زعلان مني 
رعد بابتسامه.. هزعل منك ليه 
رحمه بحزن.. علشان دخلت المكتب والراجل ده هناك 
رعد بابتسامه وهو يمسك يدها يبوسها.. مش زعلان منك… ممكن تقولي اني بغير عليكي ومش عايز حد يبصلك غيري.. وخصوصا الزفت الي اسمه خالد 
رحمه قرب منه فجأة 
رعد بابتسامه .. في اي 
رحمه رفعت نفسها وطبعت قبله علي عنقه .وبعدت خبت وجهها في صدره 
رعد ضمها له وهو مبتسم 
رحمه وهي لا تزال كما هي .. متزعلش مني 
رعد بابتسامه خبيثه… بس انا مقلتش تعلملي كده 
رحمه بعدت بصتله.. مش انت الي كنت عايز تعاقبني كده … علشان مكنتش بشرب العصير ده 
رعد قرب وجهه منها… قرريها تأني ..والمره دي بنفس 
رحمه بكسوف وهي تبعد .. قليل الادب. ابعد يا رعد انا الي غلطانه 
رعد بصلها بوجه خالي من المشاعر.. يبقا اعتبري اني لسه زعلان منك…  ابعدي بقا 
رحمه بحزن.. خلاص بقا يا رعد 
رعد بصلها بوجه خالي من المشاعر أم رحمه فا قربت منه وطبعت قبله رقيقه علي عنقه بحنان وراح رعد ضمها له بحب 
رعد بحب وهو يهمس لها بصوت رجولي .. بعشقك يا غرامي 
رحمه وهي تستمع لدقات قلبه المتسارعه .. وانا كمان بحبك يا رعدي . 
????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????
أم في المخزن .. لا يزال علي كما هو 
علي بصوت تعب و واطي ..هخرج أمته من الزفت ده
حارس من حراس .. قريب يا باشا… بكره بليل هنفز الي قلته 
علي وهو يتألم.. عايز في اقرب وقت… اكون بره إمكان ده 
حارس .. علم وينفس يا باشا.. 
علي وهو ينظر حوله ثم قال بعد ما اطمن أن مفيش حد .. سيب تلفونك….  هنا وأخرج وخمس دقائق وارجع خده
حارس بخوف… لو حد شافه هقع في مشكله .. 
علي بعصبية .. اعمل الي قلته. محدش هيشوفه
أخرج الهاتف وسابه بجانب علي وسابه وخرج 
امسك علي الفون بعد ما اتأكد أن مفيش حد بيراقبه 
علي . الو ..سامح 
…..
علي بتعب.. ملكش دعوه ب ابويا دلوقتي …. يا حيوان.   
…….
علي .. الي كان بيديكي الاوامر مات يا حيوان.  حامد المنياوي مات… انا دلوقتي انا الي هاديك الأوامر 
……..
علي .. عايزك كمان يومين.  تكون محضرلي اتنين من رجالتنا بس يكون موثوق فيهم فاهم 
……………
علي .. ايوه في مكان الاسلحه ….. ملكش دعوه عايزهم في ايه …..
♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????،♥️????♥️
في بيت رعد 
رعد قاعد علي السرير ورحمه لسه قاعده في حضنه ورعد بيتغزل في عينيها ورحمه بتضحك على كلامه 
رحمه بضحك…هههه.رعد دقنك بتزغزغني ..هههههههه طيب طيب خلاص ابعد بقا 
رعد بعد وبصلها بابتسامه ورحمه وحطت وجهه … ممكن تقولي ازاي اقنعت بابا بجوازنا.. 
رعد بابتسامه..  انتي لسه فاكره. 
رحمه بحزن… طيب وافق ازاي.  
رعد بابتسامه.. اولا كلمت مامتك .. وقلتها تقولك أن جي عريس ليكي وهي موافقه وان ابوكي برضو وافق…. 
رحمه باستغراب. يعني انت كنت عارف .
رعد بابتسامه.. ايوه 
رحمه ضربته علي صدره.. وسبتني انام وانا بعيط .. 
رعد قرب منها وقبل عيونها .. اسف .. المهم… وعرفت اليوم الي نازل فيه استاذ طارق .. و رحتله المطار .. 
فلاش باااك ????
نزل طارق من ألطياره لقا مروان ورعد واقفين مستنينه .. 
طارق باستغراب.  انتو مين.  ثانيه .  مش حضرتك البش مهندس رعد الجارحي برضو.   ابن البش مهندس ادهم 
رعد بابتسامه.  ايوه انا… استاذ طارق مش كده 
طارق بابتسامه .. ايوه انا… انا اعرف ادهم الجارحي.   كان شريك اخويا الله يرحمه .. وكان معاهم عمر الجارحي برضو.  
مروان بابتسامه…  وانا مروان الالفي 
طارق .. اهلا يا ابني. 
رعد بابتسامه.. طيب ممكن نقعد مع حضرتك في مكان هادئ. علشان نتكلم. قبل ما تروح البيت 
طارق باستغراب. اكيد يا بني اتفضل 
في كافيه علي النيل 
طارق بهدوء .. يعني انت طالب ايد بنتي رحمه 
رعد بابتسامه.. ايوه .. انا اتكلمت مع المداد ساره . وهي قالت .. الكلمه الاولي والاخره ليك.   وقالت لم تنزل من السفر اجي اتكلم واطلب اديها 
طارق بص لمروان .  وانت 
مروان بابتسامه.. وانا الصراحه .. طالب ايد الانسه.  زهراء… 
طارق… طيب كان ممكن تيجولي البيت .. تطلبوا اديهم 
رعد ومروان بصو لبعض بابتسامه.. احنا استنينا كتير .. 
باااااااك ♥️
رعد بابتسامه.. وبس يا ستي واتفقت معاه زي ما اتفقت مع مداد ساره بالظبط اتفقت مع والدك 
رحمه بدموع في عينيها وهي بتبصله بتأمل .. بحبك لكذا سبب بحبك علشان انت الامان الي لقيته بعد بابا .. تعرف انا بحسد نفسي عليك .علشان قليل الي بتلاقي حد يبقا ليها كل حاجه .. وانا لقيته. … واقف قدام الكل واقول اني ..قالت بصوت. عالي. بحبككككككككك يا رعد بحبك اوي 
رعد حط ايده علي بقها وهو بيضحك ..خلاص يا حبيبتي .. عارف اهدي الحراس بره يسمعوا صوتك 
رحمه بابتسامه وهي تشيل أيده من علي بقها.. بحبك ياخي.  انا غلطانه يعني 
رعد بابتسامه .. لا مش غلطانه .. وانا بموت فيكي يا غرام الرعد… يلا علشان تنامي 
رحمه بابتسامه. هدخل اغير هدومي واجي 
رعد .  تمام 
بعد ساعات طويله خرجت رحمه من الحمام وهي لفه فوطه علي شعرها ولابسه برموده 
رعد بصلها .. كل ده في الحمام بتعملي ايه 
رحمه بابتسامه . غمض عنيك 
رعد باستغراب ..ايه 
رحمه بابتسامه. غمض عيونك الحلوه دي يلا 
رعد ابتسم ابتسامه عريضه وغمض عينه . ورحمه شالت الفوطه من علي شعرها لينسدل شعرها علي ظهرها .. وكان بالون الكراميل .. راحت اقعد قدامه وابتسمت افتح عيونك 
رعد فتح عنيه لقاها بصاله ومقربه من وجهه فانخض.
رعد بخضه.. ايه في ايه 
رحمه بغيظ. بقا حد يشوف القمر ده وينخض يا خي تبا لك
رعد باستغراب.  ما هو يعني مش مبرقالي وتقولي قمر .وبعدين ايه البروكه الي لبساهه دي ..
رحمه بزعل.  رعد دي مش باروكه ده شعري .. لونه حلو 
رعد أستغرب…وليه الون ده 
رحمه … عايز الحق ولا ابن عمه 
رعد بابتسامه وهو يجزبها ليه يلعب في شعرها .. هو في غيره يا روحي الحق طبعا 
رحمه بضحك. اصل انت و باريش فيكم شبه من بعض .. فا قلت ابقا انا و ديما فينا  احنا كمان شبه من بعض فا قمت صبغه شعري
رعد .. مين دول باريش و ديما 
رحمه بشرح.  بص يا سيدي. باريش ده ممثل تركي. .. بس ايه قمر كده . و ديما دي حبيبته في مسلسل   عمر و ديما وهو كان عمر في المسلسل
رعد بابتسامه.. بس قمر. ياروحي… متعمليش كده تاني بقا .. 
رحمه ضربته علي صدره .. يعني انا غيرت لون شعري .. علشانك وانت   
رعد شلها نيمها علي السرير واخدها في حضنه .. يلا نامي.  بدل ما اتهور عليكي بعد لون شعرك ده . 
رحمه بضحك. طيب اغنيلك. علشان تنام .. 
رعد ضحك .. تغني.  ماشي. غني.
رحمه وهي تبعد عنه وتنام وتشاورله ينام هو علي دراعها .. تعالي نام هنا . 
رعد قرب منها ونام علي دراعها.. هتغني ايه بقا 
رحمه بابتسامه.. بس هو انا صوتي مش حلو اوي. فا ايه.    انت جوزي ولازم تستحمل. اشطا 
رعد بضحك .وحش اوي كده 
رحمه وهي تبصله وتنام علي جنبها علشان تشوفه بطريقه أوضح .. مش اوي يعني… 
رعد بابتسامه. مش مهم هتغني لمين 
رحمه بتفكير .. اممم امم ايه رايك في تامر عاشور 
رعد بابتسامه.  مع اني معرفهوش بس اشطا .  غني 
رحمه بابتسامه.. احم احم. قح قح 
رعد كان بيبصلها و بيضحك رحمه بصتله بابتسامه .. وبدأت تغني .. (( انت اخترت طريق ومشيته بيعت هوايا وقلبي نسيته…. وأما خسرت في بعدي راجعلي بتفكرني بحب زمان …. هو انت بتكدب وتصدق كان من أمته بتعرف تعشق …. ابعد عني خلاص .. وياريتك تتعود علي الحرمان … انا ضحيت بالدنيا علشانك ولا يوم قلبي باعك  ولا خانك  … ضحيت انت بايه علشاني ..بعيت غرامي وفيا جرحت .. ))
رحمه بابتسامه خفيفه. ها ايه رايك. معلش صوتي كان مزعج شويه 
رعد كان مبتسم .. ده صوتك 
رحمه بابتسامه وضحك. لا الجيران 
رعد قام مره واحده حاصرها بينه وبين السرير بقا علوها .. مجوز كروان يا ناس 
رحمه بابتسامه. مش للدرجه دي يعني 
رعد بيبصلها بابتسامه .. صوتك حلو اوي.  و تغنيش غير ليا وبس 
رحمه بابتسامه وضحك. ما هو محدش سمع صوتي وقال حلو غيرك انت وبابا… 
رعد نام علي السرير بجانبها ووضع رأسه علي كتفها .. ومن النهرضه مفيش غيري .. الي تغنيله 
رحمه بابتسامه وهي تلعب في خصلات شعره ..حاضر…. 
وما هي الي دقائق تمر وكل منهم يتأمل الآخر.   فكانت رحمه تشكر الله علي النعمه الي إدهالها .. وزوج يحبها كده .. أم رعد فكان يستمع لدقات قلبها التي كانت كالموسيقى بالنسبه ليه… بعد مرور دقائق غطا الاثنان في نوم عميق 
♥️????♥️????♥️????♥️♥️????????♥️????
تاني يوم بليل 
في بيت زهراء .. 
زهراء بابتسامه. اه يا حبيبتي…. هروح قلت لمروان وهو قال ممكن اروح .. بس بالحراس طبعا وانت قلتي لرعد 
رحمه بابتسامه .  اه قلتله ووافق .. وهو دلوقتي بيلبس علشان يوصلني .. ويمشي علشان عنده مشوار مهم . .. بقولك ايه سلام دلوقتي اصل توتي بترن .. 
زهراء بابتسامه. ماشي سلام. نتقابل هناك بقا 
رحمه بابتسامه.. اشطا سلام وفصلت معاها 
رحمه… يا رعد بقالك كتير بتلبس يا حبيبي مش كده . 
أم زهراء ..
زهراء . مروان . انا كلمت رحمه وهي رايحه عند ريتاج دلوقتي يلا بينا 
مروان وقف قدامها . يلا يا روحي .. خلصت 
زهراء بابتسامه وهي تعدل كرافاتته بحب.. كده جاهز يلا 
مروان بصلها بابتسامه حب.. يلا 
????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️
عند رحمه 
رحمه بغيظ .. يارعد يلا بقا .. كل ده بتسرح في شعرك 
رعد ببرود .. خلاص يا حبيبتي أهو 
رحمه ضربت برجليها الأرض… يوووه بقا يا رعد. بقالك ساعتين بتقول…خلاص 
رعد حط ايده علي خصرها وسحبها له وفضل يوزع قبلات علي وجهها .. 
رعد وهو يقبل كل انش بوجهها .. اولا صوتك ميعلاش عليا قلت مره .. ثانيا.. خلصت يا ستي متزعليش .. ثالثا بقا… طول ما الكل بره متخرجيش من الاوضه ماشي 
رحمه وهي تمسك رأسه ليتوقف .. حاضر حاضر. بس يلا نمشي 
رعد بابتسامه.. نمشي ليه انا مرتاح كده 
رحمه بغيظ.  رعد بقا 
رعد بابتسامه وضحك.  تعالي يلا.. 
رحمه بابتسامه وهي تلف حولين نفسها . استني الاول الفستان حلو 
رعد بابتسامه عاشق.. الفستان و صاحبته  قمر 
رحمه بابتسامه خجل .. وانت كمان قمر اوي. يلا بينا 
رعد مسك ايديها .. يلا  واخدها ونزل .. 
????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️
ادام بيت ريتاج وقفت سيارة مروان ومعه زهراء 
مروان بابتسامه .. اطلعي انتي بقا انا هروح لاسامه .. وشويه وهنيجي 
زهراء بابتسامه. حاضر .. اه صح. اوعا تنسي…. تجيبلي الي و سيطق عليه 
مروان بابتسامه. شوكولاته حاضر. عيوني 
زهراء بابتسامه حب.  تسلملي عيونك .. ونزلت ..فضل مروان ينظر إلي أثرها حتي اختفت .. وأمر السواق أنه يمشي . متجه لبيت اسامه 
بعد شويه وصلت سيارة رعد ومعاه رحمه 
رعد بأمر… فهد سبنا شويه 
فهد بابتسامه.. حاضر يا باشا . ونزل مع السياره 
رعد بص لرحمه ومسك أيدها .. خلي بالك من نفسك 
رحمه بابتسامه .. حاضر . وانت كمان خلي بالك من نفسك .. ومتتاخرش عليا .  
رعد بابتسامه عاشق وبها بعض الخبث .. فين المقابل الي قلتي عليه 
رحمه بصت الاتجاه التاني وخجل .. رعد بطل قلت ادب.   احنا في العربيه 
رعد بابتسامه.. ما هو يا روحي مش هتنزل عنه 
رحمه سحبت ايديها منه واخدت شنطتها .. في البيت يا حبيبي.  سلام خلي بالك من نفسك… ووقفت في نص الطريق وبصتله وقالت بهمس. بحبك يا رعد  وجرت لفوق 
رعد ضحك علي كسوفها وقفل الباب .. وأمر فهد أنه يتحرك… 
ام عند رحمه فوق 
دق دق 
فتحت الباب صابرين الي بصت لرحمه بشك 
رحمه بابتسامه…  بتبصيلي كده ليه ..
صابرين بأمر.   تقعدي بأدب .. فاهمه 
رحمه اخدتها بالحضن .. ده بدل ما تقولي وحشتيني .. .
صابرين بابتسامه .. مع انك حيوانه.  بس بحبك ..
رحمه بصوت عالي وضحك …  يا فرح  الله .. الله اكبر… 
صابرين . هههههههه خلاص يخربيتك .. 
ريتاج خرجت وهي بتعيط ..رحمه 
رحمه بصتلها باستغراب .. مالك يا حزينه 
ريتاج بعياط ..مش عارفه البس ايه.  و متوتره اوي .. وخايفه . و 
رحمه بمقاطعة.. بااااس .. اهدي .. دي يا دوب رأيه ..
ريتاج وهي تحضنها .. وحشتيني اوي 
رحمه بابتسامه.  وانتي اكتر يا روحي… ايه ده زهراء .. هنا.   
ريتاج وهي تجزب رحمه من أيدها. مش وقته خالص… خالص. تعالي في طقمين اختاري واحد منهم .. 
رحمه بضحك .ماشي… استني هم فين دول 
ريتاج باستغراب.  يا بنتي ما دول الي عندك علي السرير 
زهراء اول ما شافت رأكشن وجه رحمه ضحكت ..ههههه
رحمه وهي ترفع حاجب وباستغراب..ايوه يعني فين برضو 
ريتاج بزهق.. رحمه انا مش ناقصه غباء… دول الي قدامك يا غبيه 
رحمه بصدمه. اسود.  هتلبسي اسود .. يخربيتك 
زهراء .. بقالي ساعه بقولها مش هينفع … وهي مصممه ..عليهم 
رحمه بصت لريتاج. بصي سبيلي نفسك كده وانا هدلعك 
♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????
في بيت اسامه 
مروان .. يا بني ادم بقالك ساعه بتلبس أنجز يا رخم 
اسامه بابتسامه..ايه ي عم مش عريس ولا ايه 
رعد بعصبيه.. أنجز يا حيوان .. معادنا مع الناس الساعه ٨ والساعه داخله علي ٩ يا لطخ 
اسامه بابتسامه واستفزاز.. براحتي اليوم يومي 
رعد ضربه علي متأخرة عنقه .. أنجز يا كلب 
اسامه بخوف.  خلصت يا باشا يلا بينا وخرجوا 
♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????
في بيت ريتاج عدا الوقت وجه فيه اسامه ومعاه رعد ومروان 
وكان اسامه كل شويه يبص لرعد علشان يتكلم .. 
رعد بهدوء … بص يا حاج احنا جين نطلب ايد الانسه ريتاج لصاحبي اسامه… ابوه وأمه  مسافرين وهو ها يتجوز ريتاج  و يسافرلهم
وبعد كلام كتير اوي ..
الاب شاور لام ريتاج تقوم تجيب ريتاج 
الام دخلت للبنات. يلا يا ريتاج
ريتاج بخوف … انا مكسوفه مش هطلع
الام بابتسامه.. متنكسفيش رحمه هتكون معاكي
رحمه بتوتر. ما انا بزات مينفعش اطلع 
زهراء باستغراب. ليه
رحمه بابتسامه.. رعد قال مطلعش من الاوضه
زهراء باستغراب.  طيب هو فين رعد مجاش ليه 
رحمه . عنده شغل في الشركه قال أنه مش فاضي 
صابرين بتدخل .. ازاي وهو قاعد بره من اسامه. ومروان 
رحمه بصدمه… ايه .. ازاي ده قال أنه مشغول .. ماشي يا رعد.  أما وريتك .. يلا يا ريتاج 
ريتاج بتوتر. .مش طالعه انا خايفه 
رحمه بابتسامه. متخفيش يلا….و مسكت ايد ريتاج و طلعوا
رحمه بهمس. متضحكيش كده 
ريتاج بوزت
رحمه بضحك.. مش كده ابتسمي بس مش تضحكي زي الحمار
ريتاج ضحكت … ههههههه حاضر
رحمه وريتاج دخلو ورحمه متجاهله رعد خالص 
رحمه وريتاج.  السلام عليكم
الكل ما عدا رعد الي بيبص لرحمه بعصبية .. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ريتاج قعدت جنب باباها ورحمه جنبها 
الاب بابتسامه.. رحمه تعرفي حظابط
رحمه بابتسامه.. ايوه اعرفه عرفته يوم عيد ميلادي. وهو بيشتغل في الجهاز الخاص وكويس جدا. ومحترم  و انقذ  ريتاج قبل كده
الاب باستغراب.  أنقذها .. من ايه 
اسامه بهمس لرعد. الحق يا بني مرتك هتبوظ الدنيا 
رعد بتسرع .. نقرأ الفتحه بقا يا عمي ولا ايه 
اسامه بابتسامه.  الصراحه يا عمي .. انا عايز أكتب الكتاب علي طول … 
الاب باستغراب. بس ريتاج لسه صغيره .. وكمان مخلصتش دراستها 
اسامه بابتسامه وهو بيبص لريتاج الي بقت زي الطماطم .. عارف… وانا بقول كتب الكتاب بس.  علشان ابقا اتكلم معاها براحتي.  وأخرج انا وهي.   
الاب بص لريتاج.  وانتي رأيك ايه يا حبيبتي 
ريتاج بصت في الارض وهي ميته من الخجل . 
رحمه بضحك ..مش موافقه 
ريتاج بخضه… هي مين دي الي مش موافقه 
الكل .. هههههههه 
الاب بابتسامه.  يبقا علي خير 
نحدد يوم لكتب الكتاب 
اسامه بابتسامه وتسرع .  يوم ليه يا عمي ما المأذون حاضر 
الاب بصدمه. بالسرعه دي 
اسامه بضحك. خير البر عاجله ولا ايه 
وفعلا كتبو الكتاب ورحمه وريتاج وزهراء احتفلوا علي طريقتهم 
بعد وقت 
رحمه وهي تحضن ريتاج .. ادعيلي بقا… لابو لهب .. هيموتني 
ريتاج بابتسامه . ربنا معاكي 
رحمه وهي بتخرج .باي .باي يا صابرين.  باي يا عمو. . وخرجت 
رحمه نزلت من على السلم ماسكه فستانها علشان متقعش و بتضحك نزلت لقت رعد واقف ساند على للعربيه والشرار بيطلع من عنيه 
رحمه بهزار و خوف.. اهدي.. كده… عديها المرا دي علشان خاطري 
رعد بعصبية .. اركبي 
رحمه بهزار وضحك… لا يا عم.. هو انا مستغنيه عن نفسي انا هركب مع الحراس 
رعد بزعيق .. قلتلك اركبي 
رحمه بخوف… طيب…… هنروح فين 
رعد. وهو يقرب منها وقال بهمس مخيف.. دانا هولع فيكي… علشان الي عملتيه 
رحمه بخوف وهزار… طيب انا جعانه 
رعد بصلها شويه وبعدين ضحك… هههههه  انا بقول ايه وانتي بتقولي ايه 
رحمه بابتسامه… يعني يرضيك انك تولع فياا وانا جعانه 
رعد وهو يحاصرها بايديها… لا ميرضنيش 
رحمه بابتسامه.. الله بحبك… وانا اقول بحبك ليه 
رعد ضحك علي جنانها… هههههههه يلا اركبي
رحمه بتساءل… هتاكلني 
رعد بابتسامه.. ايوه.. يلا 
بعد شويه وقفت العربيه عن النيل ونزل رعد وفتح الباب لرحمه .. انزلي يا حبيبتي 
رحمه باستغراب… هناكل.. هنا 
رعد وهو يمسك يدها بابتسامه.. ايوه. يلا تعالي 
رعد اخد رحمه قدام يخت في النيل وكان مزين باجمل الزينه .. 
رحمه بصدمه…. لا متقلش هناكل في النيل … بتاع مين اليخت ده 
رعد شالها علي أيده وطلع بيها اليخت .. هناكل هنا وبعدين نروح لغرام الرعد .. هنقضي اليوم هناك 
رحمه بابتسامه .. بجد .. طيب انت موديني علي فين 
رعد بابتسامه.  مش كنتي عايزه تاكلي
رحمه هزت راسها بايوه 
رعد بابتسامه حب .. هأكلك .. 
وطلع بيها علي سطح اليخت وكان فيه شموع وورد وكان حو رومانسي جدا 
رحمه بعيون تدمع .. ده كله ليا انا 
رعد نزلها و قرب منها .. في حد غيرك هنا
رحمه ابتسمت بخجل.. طيب الاكل الي هناك ده… مش هيكفيني .. ممكن اخد طبقك 
رعد بابتسامه.. تحت امرك 
رحمه وهي تجزبه نحية التربيظه .. طيب يلا علشان انا جعانه اوي 
قاعده بتاكل بشراهه  ورعد بيبصلها وهو يتأمل وجهها.. وطفولتها 
رحمه رفعت عيونها له … مش هتاكل 
رعد بابتسامه.. لا ..
رحمه اخدت نفس عميق وبعدين قالت… شكرا 
رعد باستغراب.. على ايه 
رحمه بهدوء ..تعبتك كتير.. معايا …. متتكلمش غير لم اخلص كلامي لو سمحت يا رعد 
رعد مسك ايديها وبصلها وهو منتبه معاها أم رحمه فقالت  
رحمه بابتسامه وحب ودموع في عينيها… عارفه اني هبله شويه ..أو شويتين .. . وعارفه بردو اني كارحمه  مشاكلي كتير  وعارفه بردو اني في ساعات بطول لساني .. أو هو طويل اصلا … مكنتش اتخيل اني انا  اجوز واحد زيك… يعني هادي مش بيحب المشاكل عايش لوحده
مش بيحب الناس الي بتعمل مشاكل…  وانا جيت دخلت حياتك… و  اتهيقلي اني غيرتها…. وده ممكن يكون مضايقك…. بس والله كل ده عصب عني …… دي شخصيتي ومش هعرف اغيرها .. وعارفه اني هبله وبصدق اي حد يقلي حاجه…. بس اوعا تسبني يا رعد ..
رعد بابتسامه وهو يتملك يدها بين كفيه… عمري ما سيبك يا عيون رعد …. وياستي على انك دخلتي حياتي و غيرتيها انا راضي…. انتي حولتني من واحد عايش لنفسه ميهمهوش حد ملوش نقطت ضعف لواحد بقا يحب الناس ويضحك ويتكلم وليه نقطت ضعف…. و اكمل كلامه وهو يقبل يدها…  انتي نقطت ضعفي وقوتي… ومش عايز غيرك…. و ازي كان على هبلك فأنا ها ستحمل…. بعدين بصلها بحب وقال بصوت كله حب … انا حبيتك كده و عايزك كده.
رحمه بغباء … يعني انت بجد بتحبني
رعد ضحك .. انتي هبله يا حبيتي .
رحمه بغيظ…رعد بقا 
رعد  قام وقف و قرب منها و رقع على ركبته قدامها وهي قاعده على الكرسي ومسك اديها… انا كنت بقول ان الحب حاجه مش موجوده.. ولو موجوده وهو ضعف.. وطول عمري مش بحب اشوف نفسي ضعيف…. بس لم قبلتك و حبيتك كل ده اتغير بقيت بحبك او ممكن عديت الحب ممكن عشق او غرام .. يا غرام الرعد… ..  الي عايزك تعرفيه اني عمري في حياتي ما سيبك انتي بقيتي القلب إلى بينبض بداخلي 
رحمه طول الوقت هو بيتكلم دموعها بتنزل
رعد وهو يمسح. دموعها… بتعيطي ليه يا حبيبتي
رحمه بدموع .. طلعت رومانسي… وانا مش بعرف أرد علي الكلام ده 
رعد ضحك وبعدين اخدها في حضنه .. وانا عايزك كده عايزك متعرفيش تردي علي كلامي .. عايزك طفله خجوله 
رحمه بخجل. رعد ابعد 
رعد بابتسامه مشاكسه .. مراتي و بحضنها 
رحمه بابتسامه خفيفه.. انا مبسوطه اوي يا رعد 
رعد بابتسامه عاشق … بحبك يا ري ري
رحمه خرجت من حضنه وبصتله .. وانا كمان بحبك اوي  يا بطلي . … ممكن سؤال 
رعد بابتسامه.. ممكن 
رحمه باستغراب… عرفت منين أن حامد و عمر هم الي قتلو عمي … وحامد فين دلوقتي 
رعد بابتسامه.. انتي لسه فاكره .. وحامد مات قبل يوم عيد ميلادك 
رحمه بصدمه . ايه 
رعد قعد علي الارض و شالها قعدها في حضنه وحاصرها بايده و رجله  … 
رحمه بابتسامه…يا رعد انا بجد عايزه اعرف
رعد بصلها بابتسامه وبدأ يحكي وهو يدفن وجهه في عنقها ….. لم انتي جتيلي و قلتيلي اني انساكي ومشيتي انا قعدت مكاني مش عارف اعمل ايه اروح وراكي ولا اسيبك لوحدك.. … بعدها مروان جالي و قعدنا نتكلم في الموضوع…… و شويه جالي تلفون ان حامد بيموت وطلب انه يشوفني…. رحتله انا ومروان لقته تعبان قلي انه انتقم مني فيكي انه بعدك عني
فلاش باااااك ????
حامد بتعب. قل.. قلتلك اني… هن. تقم منك
رعد مسكه من لياقت القميص. انت يا حيوان الي بعتلها الواد 
حامد بتعب.. ايوه.. انا
رعد ضربه بالبوكس على وشه…. اااه يا حيوان
مروان. اهدي يا رعد مش كده هيموت 
رعد بزعيق. مايموت ولا يروح في داهيه 
حامد بتعب. اااااه آآآآآه. 
رعد وجه كلامه للحراس… يندفن حي 
مروان بصدمه… ايييه لا يا رعد انتي اتجننت 
رعد بزعيق… ايوه اتجننت… رحمه كانت عقلي وقلبي ونفسي….. وهي راحت يبق اتجننت…. أنا قلت يندفن حي يعني حي وابنه يكون قصاده و شايفه 
الحراس اخدو حامد وابنه لمكان مش بعيد ورعد ومروان واقفين 
حامد في الحفره. لا….. ابوس ايدك لا …… الحقوني… سامحني يا رعد 
رعد بعصبية … اسمي. رعد باشا الجارحي 
حامد بتعب…. حاضر….. رعد باشا….. سامحني 
على بصراخ. والله لقتلك يا رعد…. والله لحرق قلبك على السنيوره بتاعتك 
رعد اتعصب وضربه… متجبش سرتها على لسانك يا حيوان 
مروان. اهدي يا صاحبي مش كده 
حامد. خرجني وانا هقول اي حاجه انت عايزها 
رعد بأمر .. خليك مكانك. و احكي ..
حامد. قعد يحكي كل حاجه حصلت وانه هو وعمر الي  قتلو محمود مش ادهم  
ومروان بيصور كل حاجه قالها 
رعد بعصبية … اااه يا حيوان… يعني انت الي قتلت محمود يونس…. دانا هولع فيك 
حامد بتعب . ابوس ايدك لا… انا تبت 
رعد وجه كلامه للحراس. اردمو فوقه 
الحراس بدأت تردم وهو يسرخ ويقول لااااا
على بعصبية وصوت عالي … سيبه يا رعد سيبه 
مروان بصدمه ..رعد .. حامد مات 
رعد بص علي حامد لقا فعلا أنه قطع النفس .. قبل حتي ما الحراس يقرب منه .. 
علي قعد علي الارض وهو مش مصدق الي حصل دموعه نزلت بصمت وهن شايف ابوه بيموت قدامه .. وه عاجز .. مات وسابه .. مات وساب كل المشاكل عليه .. بص لرعد بعصبية وحقد وقال بصوت كله غضب .. هقتلك يا رعد… 
الحراس ردمو على حامد بعد ما اتأكدو أنه مات خلاص…. كله تمام يا باشا 
على بدموع… والله ل اندمك على اليوم الي فكرت تأزيه
رعد قرب منه وضربه… انت مفكر اني كده خت حقي لا… لسه يا روح امك….. حق ابويا وامي اخدته من ابووك… حق رحمه… الي هي مراتي….. مرات رعد الجارحي…. ها خده منك يا حيوان.. يعني هتشرفنا شويه كمان في مخزننا المتواضع 
على بتعب. الله ل اندمك
رعد بأمر … خدوه علي المخزن واتوصو بيه شويه 
الحراس خدو علي للمخزن و نزلو فوقه ضرب 
رعد ومروان روح و البيت 
باااااااك ♥️????
رعد وهو لا يزال يدفن وجهه في عنقها قال بهمس… وكده عرفت .. 
رحمه بدموع وصدمه. إن…. انت…. دفن… د
رعد بخوف عليها. مالك يا حبيبتي مالك
رحمه بخوف وهي تزقه وتقوم تبعد عنه.. ابعد عني
رعد قام وقف وحاول يقرب منها… مالك يا رحمه 
رحمه بدموع وهي ترجع لورا .. انت دفنته حي… انت قاتل يا رعد 
رعد بهدوء .. . اهدي يا حبيبتي متخافيش هفهمك 
رحمه عيطت وقالت بعصبية .. تفهمني ايه.  قاتل واحد. وحي تقول افهمك .. اول مره اعرف انك قاتل … روحني يا رعد لو سمحت… 
رعد بيحاول يقرب منه وهي بترجع لورا.. ممكن تهدي يا روحي.  واسمعيني الاول 
رحمه بدموع وعصبيه… قاتل .. بقيت سفاح يا رعد 
رعد بغضب وصوت عالي هز المكان .الكلب ده هو الي قتل ابويا وامي قصااد عيني… ولع فيهم وانا معاهم ولم عرف اني لسه عايش دخلني ميتم و حرمني من كل حاجه….. شركة ابويا … بيتي كل حاجه… فكان لازم يموت كده … كنت فاكر انك فهمتيني فاهمه رعد. بس طلعت غلطان… لان فعلا لا انتي ولا غيرك هيفهم انا عنيت ازا في حياتي .. لحد ما وصلت للمكانه  الي انا فيها دي …. وعلي العموم يا رحمه.  انا مش قاتل… ولو كنتي اخدتي بالك من كلامي . كنتي عرفتي انه مات قبل ما يردمو عليه…. سكت رعد وهو مدايق وبصلها لقاها خايفه منه سابها ومشي .. دخل لاوضه في اليخت 
رحمه واقفه تايهه ومش فاهمه في ايه ….لحد ما قعدت مكانها علي الارض وفضلت تعيط 
أم رعد فا كان واقف قدام المرايا عاري الصدر بيبص لنفسه بغموض  وهو يقول في نفسه … بقيت شخص الكل بيخاف منه .. حتي مراتك بتخاف منك ..
وقف وهو شارد لحد ما سمع صوت الباب حد بيدق عليه 
رعد بهدوء وهو يرتدي تيسرت .. ادخلي 
رحمه دخلت وهي حاطه راسها في الأرض
رعد بصلها وهو بيجيب مفاتيح العربيه.. يلا علشان هنمشي 
رحمه بصتله بدموع وندم.. رعد انا اسفه 
رعد بهدوء.. مفيش حاجه… يلا علشان الوقت أتأخر 
رحمه جريت عليه و حضنته وفضلت تعيط  بصوت مسموع .. 
رعد بيحاول يبعدها عنه.. في ايه… ابعدي 
رحمه بدموع… مش هبعد يا رعد 
رعد قعد علي السرير هي لسه متعلقه في رقبته… وبتعيط 
رحمه بدموع وهي تدفن وجهها في صدره…   انا اسفه والله مكنش قصدي.. 
رعد ضمها ليه بحنان … طيب اهدي. محصلش حاجه 
رحمه بدموع.  لا حصل .  وانت زعلان مني. أنا اسفه متزعلش مني .. متبعدش عني يا رعد .. والله يا حبيبي مكنش قصدي .. عايز تعاقبني عاقبني بس وانت جنبي . متبعدش.. 
رعد خارجها من حضنه وحاصر وجهها .. مين قال اني هبعد عنك 
رحمه وهي تمسح طرف أنفها بكف يدها.. ما انت سبتني .. فوق لوحدي ونزلت… هنا ..
رعد بابتسامه وهو يمسح دموعها بمنديل.. وكده يبقا هبعد يا روحي .. 
رحمه مسكت أيده الي بتمسح دموعها.. خليك قرب مني… و اوعا يبعد عني يا رعد. والله انا ببقا تايهه وانت مش معايا .. بحس أني طفله و تايهه من بباها
رعد بابتسامه مشاكسه.. فاكره قلتلك ايه واحنا قاعدين في المكتب عندي 
رحمه باستغراب.  ايه 
رعد قرب منها.. افتكري كنا قاعدين.   وانا بذكرلك وانتي عيطي لم قلت اني هسافر 
رحمه بزهق.. يوه يا رعد مش فاكره 
رعد بابتسامه وهو قرب من شفتيها .. قلتلك الدموع علي الشفايف طعها حلو وانا كنت حابب اجرب .. 
رحمه بخجل وهي تزقه … ها رجعنه لقلت الأدب تاني 
رعد وهو يجزبها له.. هو احنا كنا قفلنا اولاني يا عيون رعد 
رحمه بصتله .. انت ازاي كده 
رعد بابتسامه. كده ازاي 
رحمه وهي تتأمل عيناه الرمادي .. كده الي هو كده .. كنت متعصب من ثواني بس ودلوقتي ..  رعد خليك علي طول حنين.. علشان عنيك بيبقا شكلها حلو اوي 
رعد وهو يجزبها من أيدها لخارج الغرفه .. لا انا بقول نروح احسن.. بدل ما اتهور عليكي 
رحمه حضنته بعفويه حطت راسها علي صدره … بعدين خرجت من حضنه وقالت بحب… انا  بحبك.. اوي يا رعد 
رعد بابتسامه وهو يقرس خدها .. وانا بموت فيكي يا عيون رعد 
????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️
في بيت زهراء . 
كان مروان واخد زهراء في حضنه و نايمين باستسلام  
فلاش باااك ????
مروان وزهراء رجعو البيت .. اول ما دخلو من الباب مروان شالها 
زهراء بخضه.  مروان… انت بتعمل ايه نزلني 
مروان بابتسامه.. مش كفايه بعد بقا … أما بقول كفايه لحد كده .. هتنامي في حضني النهرضه 
زهراء بتوتر وصدمه.. مروان احترم نفسك ونزلني …. بقا 
مروان وهو يصعد بقها السلالم .. وانا قلت هتنامي في حضني يعني هتنامي في حضني.  ما هو مش معقول.   مراتي ونايمه بعيد عن حضني 
زهراء بتوتر… اصل اصل له اه عندي مذاكره كتير كتير اوي 
مروان بابتسامه خبيثه. هساعدك بعدين ننام .. 
زهراء بقلت حيله .. ماشي نزلني بقا 
نزلها مروان قدام باب الاوضه .. 
زهراء بتوتر. هروح .. اغير هدومي .. واجيب. كتبي 
مروان بابتسامه مشاكسه .. تخبي اساعدك تنقي البس 
زهراء بعصبية وخجل.  مروان 
مروان وهو ينحني لمستواها .. يا عيون مروان 
زهراء بصتله وحست انها بتنهار قدام نظراته ليها . فتحت الباب وجريت لجوه وقفلت الباب بسرعه
مروان ضحك ..واتجه لغرفته يغير هدومه 
بعد وقت زهراء قاعده بتذاكر وبتحاول يضيع الوقت علشان مروا ينام حتي .. بس هو بيبصلها بابتسامه .. 
مروان قام شالها واتجه للسرير.. كفايه مذاكره لحد كده. . دلوقتي وقت النوم 
زهراء بنوم خلاص.   بس انا مش عايزه انام 
مروان ضحك.   دا انتي نمتي خلاص .  ووقعها علي السرير .. وفعلا كانت زهراء ذهبت لنوم عميق .  وخدها مروان في حضنه وقبل جبينها .. تصبحي علي جنه يا حبيتي 
بااااك ♥️
♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????
في غرام الرعد 
رحمه وهي تفرك في عيونها .. انا مش عايزه انام يا رعد. عايزه اسمع ماما كوكو
رعد حزبها من خصرها احضنه وقبل عينيها الاتنين .. دول لازم يرتاحو يا حبيبتي والصبح أبقي اسمعي .. كرتون زي ما انتي عايزه 
رحمه بتظمر طفولي.. مش عايزه انام .. عايزه اسمع ماما كوكو 
رعد بابتسامه وهو يحملها… عنيكي خلاص نامت.  استسلمي بقا 
رحمه وهي تلوح بيدها.   لا مش هستسلم… يا رعد. انا عايزه ماما .كو .. ونامت قبل ما تكمل الجمله 
ضحك رعد علي طفتله المدلله ووضعها علي السرير وجه يمشي لقاها محتضنه يده بتملك .استسلم ليها وام بجانبها 
♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????
في الصباح 
مروان صحي لقا زهراء نايمه زي الأطفال في حضنه لسه حاول يقوم بس 
زهراء حست بيه و صحيت… مروان…. صباح الخير 
مروان بابتسامه.صباح الجمال 
زهراء وهي تقعد علي السرير وتلم شعرها… صحيت أمته 
مروان بهدوء..ومساكشه… من شويه…قليلي عجبك النوم في حضني. 
زهراء وشها احمر من جراته
مروان ضحك علي شكلها… اموت فيكي وانتي مكسوفه 
زهراء بغيظ.. طيب يلا اوع 
مروان وهي يحضنها… اوع ليه….متخليكي  في حضني كده خلو 
زهراء بخجل .. انت عارف انك بقيت قليل الادب اكتر من الأول 
مروان بغمزه وابتسامه … عارف. 
زهراء. ضربت على صدره. عيب كده يا مروان 
مروان. خلاص.. اهدي 
زهراء. اوع انا بعد كده هنام في اوضتي  
مروان بابتسامه وجديه …لا هتنامي في حضني بعد كده مفيش بعاد عن حضني تاني 
زهراء بضحك.. بعينك اني انام هنا بعينك 
مروان. بتتحديني يعني 
زهراء. ايوه 
مروان قرب منها بسرعه وباسها بشغف..و بعد عنها… بحبك يا زهرتي 
زهراء بصت الاتجاه التانيه و ماتكلمتش
مروان باستغراب.. مالك يا حبيبتي 
زهراء……. 
مروان بابتسامه.. خلاص انا  اسف 
زهراء فكت نفسها من ايده ودخلت الحمام
♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????♥️????
رحمه صحيت لقت رعد نايم لسه في حضنها بصتله بتأمل وبعدين قالت بصوت هادي في أذنه ..  رعد اصحي ..  رعد يا حبيبي 
رعد بنوم… رحمه بس . سبيني أنام 
رحمه بابتسامه. وهي تضع اصباعها في أذنه .. رعد اصلا بقا 
رعد فتح عيونه بصلها وبعدين وضع يده أسفل خصرها وحضنها جامد وغمض عينيها تاني 
رعد بحب… صباح الفل يا روحي
رحمه. صباح النور يا حبيبي …. يلا قوم بقا  وبطل كسل
رعد وهو يقبل خدها و رقبتها.. دا لو الكسل كله حلو كده….. كان زماني كسلت من زمان
رحمه بضحك وهي تحاول الابتعاد .. بطل بقا يا رعد …و يلا قوم
رعد بعناد .. مش قايم
رحمه باستغراب ..انت مش وراك شغل
رعد بابتسامه.. لا… انتي شغلي دلوقتي
رحمه … وشركه
رعد. تولع… عادي المهم انتي.. وقربها منه اكتر
رحمه. طيب ابعد عني
رعد. ليه بس كده……. انتي فصيله على فكره
رحمه ضحكت ..هههههه طيب ابعد بقا  اوع… انا لازم اذاكر
رعد فك أيده وقال بخبث.  خلاص براحتك .. ابعدي 
رحمه بصتله .. رعد انت زعلت 
رعد نام علي بطنه . لا هزعل ليه . انتي مش كنتي عايزه تبعدي .. واديكي بعدتي 
رحمه قربت منه . خلاص وآلله أهو مش هبعد 
رعد بصلها .. ولا بتقولي ابعت يا رعد 
رحمه .  مش هقول 
رعد أحدها تاني في حضنه وقبل جبينها 
رعد بحنان .. يلا علشان نفطر ونروح البيت .. زمان دادا قلقانه علينا 
رحمه .  انت مقلتلهاش أننا هنبات بره 
رعد بابتسامه.. لا 
رحمه .. طيب يلا دي زمنها قلقانه اوي علينا 
رعد بابتسامه وهو يقبل جبينها.. صباح الجمال علي عيونك 
رحمه بابتسامه حب .. صباح الرمادي يا رعدي 
بعد وقت رحمه واقفه بتعدل لبسها قدام المرايا ورعد بيلبس جاكت البدله .. انتبه لصوت موبايله
رعد . ايوه يا فهد 
…….
رعد .. ومردتش عليا علطول طول لي يا فهد .. خلاص جي .. وفصل معاه .. 
رحمه . في ايه يا حبيبي 
رعد بابتسامه .. مفيش يا روح قلبي… ورايا شغل بس .. روحي انتي علي البيت .. مع الحراس  . وانا هاخد عربيتي وهروح مشوار صغير 
رحمه بشك ..في حاجه يا رعدي… في حاجه حصلت في الشغل 
رعد قرب منها وقبل مقدمت أنفها.. كله تمام يا قلب رعدك .. اسمعي الكلام ولم ارجع علي لبيت هقولك تمام 
رحمه بابتسامه..  اشطا .. يلا بينا 
ركبت رحمه مع الحراس واتحركو باتجاه البيت .  أم رعد فاتجه للمخزن مع فهد الي قاله أن علي هرب 
رعد . انتو شوية حمير ازاي يهرب منكم 
.. يا باشا .  في حد ساعده أنه يخرج واحنا منعرفش مين 
رعد بزعيق . دانا هخلي يومكم اسود.  تقلبو الدنيا عليه .. 
قطه كلامه صوت تلفونه . 
رعد بهدوء .ايوه يا دادا 
سميحه بخوف . الحفني يا بني .  في في ناس اخدو رحمه .. وانا مش عارف اعمل ايه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫3 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!