Uncategorized

رواية نور الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية نور الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

رواية نور الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

رواية نور الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

انتِ الا مين..انا مرات أدهم..
نور بصدمه..نعممممم..
ادهم طلع علي صوتها وهي بتزعق.. اي ده نرمين حبيبتي وحشتيني جيتي امتا وقرب عشان يحضنها مسكته نور..
نور..استنا عندك رايح فين دي بتقول انها مراتك وانت رايح تحضن عادي انا عايزه افهم اتجوزتي ليه طالما انت متنيل متجوز.. 
ادهم.. عملتيها برضو يا نرمين.. اهدي يا نور دي اختي والله.. 
نرمين بضحك.. والله اخته وبعدين دا كان مقلب صغير عشان اشوف مرات اخويا بتغير ولا لا.. 
نور اتوترت وفركت في ايدها.. طب مقولتليش ليه..ع..عشان..
أدهم قرب مني ومسك ايدي..اهدي يا نور دا مقلب نرمين بتحب تعمل مقالب في الناس..اهدي بلاش عياط بقا..
نرمين..آسفه حبيبتي وبعدين هو في قمر كده يعيط..دا انتي متعرفيش اخويا ده حفي قد اي عشان يوص…أدهم خبطها في ايدها..
أدهم. قصدها تقولك ادخلي اعملي عصير لينا يا حبيبتي..
بصيت ليهم بشك..اممم طيب ماشي..و انا دخلها عيني عليهم عايزه اعرف السر الا في نظرتهم لبعض..
أدهم بعصبيه..انتي اي جابك هنااا..وبعدين هي متعرفش اني بحبها..
نرمين..انا مني لله يا ابو الصحاب. اسفين يا صلاح..
أدهم زقها..غوري من وشي كتك نيلة..وبعدين في حد يزور عريس وعروسه في الصباحيه..
نرمين..ما انا هقولك يا كبيير..امك جايه هي وخالتك و عمتك سحر هي وبنتها تغريد…
أدهم..احيييه تغريد جاي..
نرمين بضحك..اه جاي ومش بس كده لا دي جايه و ناويه علي شر..
نور..مين دي الا ناويه علي شر..
أدهم..لا يا حبيبتي بتقول بخاري الشقه عشان الحسد..
نور بشك اكبرر..ااااه تمام..طب انا هدخل احضر الفطار..
نرمين..هههههههه فطار..حضري اكل كتييير دا انتي هيطلع عينك النهارده..
أدهم..اخرسي يا نرمين بدل ما اطلعك من الشقه..ولا اقولك تعالي..
نرمين..وخدني فين يا ابو صلاح مش كده..
أدهم..دا مكانك المطبخ. يلا يا عسل عليكي مهمتك الاكل كله..سوري بقا ما احنا عرسان جداد وكده..
نرمين..كان لازم اتسحب من لساني واتكلم يعني اهو انا ادبست..
نور كانت وقفه وفرحانه بحب أدهم لاخته كانت بتمناه ان يكون ليها اخ..
أدهم قرب منها..اعتبريني اخوكي عادي يعني..
نور..انت عرفت ازاي اني بفكر كده..
أدهم..دا سر ومينفعش يتقال..
نور..اممم طب مين جاي النهارده عشان الاكل دا كله..
أدهم..ماما و خالاتي وعمتي وبنتها..
نور..اه طب وسع كده خليني احضر الاكل..و تعاله عشان هتعمل معانا…
طلعت نرمين من المطبخ..احسن تستاهل تعاله اتمرمط معانا بقا..
دخلنا احنا التلاته المطبخ..بدأنا نعمل كل حاجه فرحت جدا ان أدهم و نرمين كويسين وطيبين اووي..نرمين قربت مني في وقت صغير جداً بقينا صحاب..انما أدهم مقدرش اقول اني حبيته بس عجبتني شخصيته..حقيقي فرحانه ان هو جوزي..بس خايفه من الا جاي..ياترا اي هيحصل..
خلصنا كل الاكل بعد كراكيب المطبخ و البهدله الا حصلت بس اشطا اليوم كان جميل اتمنا نفضل كده..
مامته جات هي وهله كلهم..خوفت شويه بس حاولت اتاقلم معاهم..بس عمته كانت بتبص عليا بنظرت غريبه..شكله كده بتكرهني ولا اي..
أدهم..يلا يا جماعه الاكل جاهز..
قعدو كلهم..و بدأوا في الاكل كلهم عجبهم الاكل بس طبعا معجبش عمته..
سحر..مش مستاهله يعني تقوله دا كله..دا انا بنتي تغريد تعمل اكل ولا اجدعه شيف..
نرمين و أدهم بصوا لبعض و ضحكوا..مفهمتش ليه بس اشطاا..
أدهم.. اه طبعا يا عمتي حتي اخر مره كنا هنروح المستشفى صح يا تغريد..
تغريد ابتسمت بخبث..اه طبعا يا أدهم..و مبروك عليك العروسه…
سحر..و بعدين في حد يروح يتجوز واحده لابسه شوال كده..ابنك اتجنن يا مديحه..
كنت لسه هتكلم بس لقيته حماتي ردت..فرحت مني قلبي ان بقا عند ام تانيه..
مديحه..بالعكس انا فرحانه بمرات ابني اوووي دي هي الا رجعت البسمه علي وشه من تاني..
مفهتش كلامها بس فرحت اوووي قربت منها وحضنتها..ربنا يبارك فيكي يا ماما..
 مديحه..كلمت ماما من قمر يا حبيبتي..
نرمين..علي فكره انا بقولك يا ماما برضو..
مديحه بضحك..بس يا بومه انتي..
نور ضحكت عليهم..انا ربنا عوضني بيهم والله..
بعد يوم طويل من التعب و الارهاق..نمت ومحستش بنفسي غير تاني يوم و انا في حضن ادهم… جاتلي مسدج علي رقمي..
نور بصدمه.. نهارك اسود..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!