Uncategorized

رواية زواج إجباري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنان صلاح

 رواية زواج إجباري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنان صلاح

جاسر دخل الاوضه ولقي وضع الاوضه كده وقال بصوت مخنوق وعد…… فين 
توفيق بيحاول يهديه  احنا سمعنا صوت صريخ هنا في الاوضه  دخلنا بسرعه الاوضه ولقناها بشكل ده  ودورنا علي وعد ملكنهاش 
جاسر بوجع يعني اي 
ادهم بحزن من الواضح ان  وعد اتخطفت يا جاسر 
ام عبير كان قلبها حاسس وحست بحزن شديد علي وعد وقالت ياتري اي جرالك يا بنتي بدموع 
جاسر بعصبيه افتكر كلام علاء  ودلوقتي بس قدر يفهم  علاء كان يقصد اي بكلامه  معاه وقال انا عارف مين عمل كده 
ادهم علاء اللي عمالها
جاسر من غيره الواطي ده انا هواديه في ستين داهيه بس ارجع وعد 
توفيق وعلي بيحاولو يفهمو حاجه 
علي بتعجب هو في اي يا جاسر 
توفيق باستغراب ومين علاء ده يا بني
جاسر بعدين بعدين  يا عمي بصوت عالي وركب عربيته هو وادهم بسرعه لفلة علاء 
في فلة علاء 
احمد وصل عند سور الفله ورمي طوب صغير بس محدش رد هو قلقان علي رهف 
رهف كانت في الاوضه وسمعه التخبيط ومش عارفه تفتح لان الشباك والباب مقفولين عليها وهي بتعيط 
احمد مش استسلم نط من علي السور و فضل يدور في الفله علي رهف الفله مكنش فيها حد وضلمه لان علاء ومازن كانو بره ومفهاش خدم لان علاء مبيخبش يشغل عنده حد خوف من شغله الزفت المضروب 
احمد فضل يدور لغيت ما سمع صوت خفيف بنت بتعيط من غرفه معزوله عن الفله احمد بصوت هادي اكيد دي رهف وراح بسرعه 
شخص تبع علاء شال المسك عن وعد
وعد فتحت عنيها بخوف ومكنتش قادره تميز الاشخاص اللي قدامها من عدم وضوح الرؤيه 
علاء ببرود ازيك يا حلوه اي رايك في المكان ده مش احسن من فلة جوزك وهو ماسك المسدس
وعد بصت حواليها لقت كرتين في كرتين شكله مصنع مهجور  وناس ضخمه وكانت مرعوبه واتخضت لما شافت المسدس وصرخت انتو عيزين مني اي
علاء احنا مش عيزين منك حاجه احنا لينا حجات عند جوزك وانتي اللي هتخليه يجبها انتي فاهمه وهو حاطط المسدس في دمغاها
وعد بتبلع ريقها من الخوف وبتقول حجات اي اللي انت تقصده 
علاء ماستعجليش هتعرفي كل حاجه بعدين 
وعد بخوف انتو هتعملو فيا اي 
علاء شال المسدس من دماغها وقال بصوت واطي متخفيش موتك لسه مجاش
وعد برضووو مش فاهمه حاجه سبها علاء لو حدها في  الغرفه وكان واقف مازن علي اول الغرفه واتنين زو عضلات  شكلهم يخوف ومازن قال بصوت يخض  اكيد فكراني 
وعد بصتله باستغراب وتوتر هو انت 
مازن بضحكه خابثه ايوووه شكلك افتكرتي ومسك خده وبدأ يقرب منها برفق 
وعد بصريخ 
احمد…………….. جه يفتح الباب معرفش وقال بصوت خافت رهف متخفيش يا حببتي انا هطلعك 
رهف بدموع امشي يا احمد علاء ممكن يجي في اي لحظه 
احمد مش ماشي بعصبيه الا لما اخدك معايا 
رهف بنهيار لا امشي ي احمد انا قلقانه عليك علاء اخويا مش ممكن ياذيني بس ممكن ياذيك انت ارجوك امشيى
احمد بغضب قلت مش ماشي وفضل يدور علي حاجه يكسر بيها الباب 
رهف بدموع………….. احمد احمد اههه بعيط 
احمد اخيرآ لقي حديده علي المكتب وراح بسرعه يفتح الباب وهو بيخبط جامد لان الباب مصنوع من الحديد 
جاسر وصل الفله هو ادهم وقفو قدام الفله لقو البوابه مقفوله والفله كلها مضلمه وهوس خالص
ادهم بيبص………… لجاسر وقال اظاهر ان الفله مفهاش حد جوه يله يا جاسر احنا بنضيع وقت 
جاسر جه يمشي سمع صوت تخبيط جوه وقف مره واحد وقال اقف يا ادهم 
ادهم وقف…… هو في اي 
جاسر………. سامع اللي انا سامعه وشاور علي الفله 
ادهم ايوووه اي التخبيط ده 
جاسر ممكن تكون دي وعد بتحاول تهرب وهما حبسنها جوه تعالي وراريا وبداو ينطو من علي السور  
ادهم من هنا يا جاسر 
جاسر يله بينا وفضلو يدورو علي مكان الصوت 
احمد بيمسح عرقه وفتح الباب وخد رهف في حضنه وقال تعالي يله يا رهف 
رهف بتمسح دموعها علي فين 
احمد علي بتنا انا مستحيل اسيبك هنا ثانيه واحده ومسك ايديها وبدا يطلع لاقي صوت اتنين طالعين 
رهف بخوف…………. دا أكيد علاء 
احمد لف هو ورهف من ناحيه التانيه بسرعه ودخلو الغرفه واستخبو وراي الباب 
جاسر لاقي الحديده اللي احمد فتح بيها وجه مسكها وبدأ يدخل الغرفه يدور فيها 
ادهم بص للباب المكسور وقال لجاسر بص يا جاسر 
جاسر قال دي الحديده اللي فتحو بيها الباب وبداو يدورو في الغرفه 
احمد خاضن رهف وحاطط ايده علي بوكها عشان مش تصرخ وهو بيقول متخفيش 
جاسر ملقاش حاجه في الاوضه جه يخرج لاقي الباب بيهتز عرف ان في حد وراه ومسك الباب وزقه ورفع الحديده   واتفاجاء قدامه لما شاف احمد 
احمد بصدمه ججاسر بخوف 
ادهم بتعجب احمد 
رهف مش فاهمه حاجه مين دول وانتو عيزين اي؟؟؟؟؟؟
احمد ورهف قالو لجاسر وادهم علي كل حاجه 
جاسر طمنهم وقال انا معاكو مستخيل اسمح لخد ياذوكو او يبعدكم عن بعض  وقال لاحمد ان علاء اللي خطف وعد 
احمد بزهول اي وليه يخطف وعد اي مصلخته من كده 
جاسر قله من طقطق لاسلام عليكم 
احمد خضن جاسر وقال انا معاك ومش هرتاح الا لما نرجع وعد البيت 
طبعآ رهف اول مره تسمع الكلام ده علي اخوها بس هي عارفه اخوها اكويس ومش بعيده يكون هو اللي واري خطف وعد وقالت وانا ممكن اساعدك 
جاسر لرهف اكيد هنحتاجك معانا 
ادهم وهو بيبص من الشباك لاقي عربيه علاء واقفه قدام الفله وبصوت عالي علاء وصل 
جاسر واحمد وهو ماسك ايد رهف وادهم وبيحاولو يهربو  من علاء عشان ميشفهمش  
وكانو واقفين بعيد…………….
علاء وصل ومعاه رجالته وكانت المفاجاءه وراه سوزي 
جاسر بصدمه سوزي وادهم كان في قمة الزهول وقال اي جاب سوزي هنا  بس حبو يتفرجو من بعيد
سوزي بخبث اي ريك في خطتي يا علاء بيه 
علاء بارواي عليكي يا سوزي 
سوزي يعني انفع 
علاء اوووي وهو بيملي المسدس طلقات 
وبيقول لو لاكي مكنتش هعرف اخطف وعد دي فكرتك انتي ساعدتيني ولازم ارد ليكي الجميل 
سوزي فكرت انه هيكفأءها بس كانت الصدمه قويه خبتين عليها  
علاء طلع المسدس وضربها بنار في صدرها ارتمت علي الارض وقال بصوت هادي هي دي مكافأتك و بصوت عالي لرجالته خدوها ارموها في اي داهيه 
رهف كانت مصدومه لانها اول مره تشوف اخوها بالقسوه دي وارتمت في حضن احمد بتعيط بخوف 
اما جاسر كان حزين عليها بس اللي هي عملته خلاه يتف عليها ويقول تستهالي مكنتش استاهل منك كده 
عند وعد………….
وعد بصريخ ابعد عني وجت زقاه موقعاه علي الارض 
مازن قام جه ضاربها علي وشها جامد ومنخيرها جابت دم وقال رجعلك مش هرحمك يا وعد 
وعد بعيط وانهيار جاسر جاسر 
في فلة العيله 
عبير بتعب هاااا يا ماما اي الاخبار 
ام عبير لسه يا بنتي جاسر مجاش اي بس مطلعك من غرفتك وانتي تعبانه كده 
غبير انا بخير يا ماما متقلقيش المهم نطمن علي وعد وترجع لينا بسلامه 
ام عبير يارب يابنتي يسمع منك ربنا
توفيق هااا يا براء عرفتو حاجه 
براء لسه بنبحث في الموضوع انا عايز اكلم جاسر  الاول ونعرف مين ليه مصلحه ان يخطف وعد واي السبب 
وبعد لحظات في فلة علاء 
علاء وهو بمسح ايده من الدم وبيتكلم في تيليفونه ويقول هااا يا مازن عملت اي 
مازن…………..؟؟؟؟؟؟
علاء تب خليك عندك انا جيلك. مسافة السكه واكون عندك
جاسر….سمع المكالمه وبصوت واطي لازم نراقبه عشان نعرف وعد فين …………………..!!!!!!!
علاء طلع من الفله ووراه……………..؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!