Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل الثالث 3 بقلم إيمان

 رواية انتقام يولد الحب الفصل الثالث 3 بقلم إيمان
رواية انتقام يولد الحب الفصل الثالث 3 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الثالث 3 بقلم إيمان

تروح رهف عند عدي وتحاول تدخل بس الحراس بيمنعوها 
رهف عايزة ادخل اقابل عدي ضروري 
الحارس انا اسف بس معايا تعليمات انك متدخليش
رهف مش هتحرك من هنا غير لما اقابل عدي 
الحارس بتضيعي وقتك ع الفاضي عشان مش هتدخلي 
تنادي رهف ع عدي بصوت عالي ويسمعها عدي من جوا بس ميطلعش
ويتصل ع الحارس ويقولها يبعدها عن الفيلا
الحارس أستاذ عدي بيقولك امشي بدل ما اطلبلك الامن
رهف مش هتحرك من هنا قولتلك 
الحارس كده مش قدامي حل غير اني اتصل بالامن 
ويطلع تليفونه وقبل ما يتصل بيرن عليه عدي ويقوله يدخلها 
وتدخل رهف الفيلا وبينزلها عدي
رهف بدموع وحشتني 
عدي كفايه تمثيل مبقتش اصدقك
رهف انا بحبك يا عدي صدقني هي دي الحقيقه 
عدي بعصبية انجزي يا رهف معنديش وقت اضيعه معاكي لو جاية عشان تقولي الكلمتين دول ف احب اقولك انك بتضيعي وقتك ووقتي ع الفاضي
رهف بدموع انت مش عايز تصدقني ليه حتي ماما مبقتش تصدقني كلكوا اتخليتوا عني وسبتوني لوحدي انتوا ليه مش عايزين تصدقوا اني مستحيل اعمل كده انا مظلومة والله يا عدي معقولة انت بتشك فيا يا عدي فين كلامك ووعودك ليا هو ده الي هتفضل معايا لاخر يوم ف عمري هو ده انك هتكون سند ليا وهتحميني من كل الناس اديك بعتني مع اول مشكلة وكنت اول واحد اتخلي عني بس تعرف انا مش هقدر الومك اذا كان امي اتخلت عني وصدقت عني كده انت مش هتصدق انا بقيت لوحدي يا عدي
عدي ولسه هيحن ليها وبعدين بيفتكر الي عملته وخيانتها ليه وانها طلعت بتمثل عليه عشان الفلوس 
ويقولها بسخرية كنتي متوقعة اننا نعمل ايه بعد الي حضرتك عملتيه كنتي عايزانا ناخدك بالحضن ونشجعك ع الي بتعمليه  الي عملناه ده اقل حاجه تتعمل مع واحدة رخيصة زيك انتي تستاهلي الموت يا رهف 
رهف بحزن يعني انت شايف كده تمام يا عدي انا هحققلك امنيتك دي بس صدقني هيجي يوم وتعرف الحقيقه ووقتها هكون ضعت من ايدك
وبتلمح طبق فاكهة ع السفرة وجنبه سكينة بتطلع تجري ع السكينة وتمسكها ولسه هتقطع شرايينها عدي بيسحب السكينة منها
عدي مش بالسهولة كده يا رهف مش هخليكي ترتاحي بالسرعة دي انا لسه مخدتش حقي منك انتبي دخلتي بيتي بمزاجك بس مش هتطلعي غير بمزاجي انا 
هخليكي خدامتي
رهف بكبرياء دا ف احلامك ياعدي انا مستحيل اكون خدامه لواحد زيك انا همشي ووريني هتمنعني ازاى ولسه رهف هتمشي بلاقي عدي مسكها وضربها قلم من قوته وقعت ف الارض وبتبصله بصدمه ودموع
عدي استني عندك مش واحده زيك هتمشي كلمتها عليامتخلقش الى يعصي اوامري 
رهف بصراخ انت اتجننت انت ازاى تمد ايديك عليا صدقني هيجي يوم وتندم على كل الى عملته معايا
عدي بغضب وطي صوتك وانتى بتكلميني انت لحد دلوقتي مشوفتيش غير حبي ليكي بس من النهارده مش هتشوفي غير كرهي وجحيمي وهندمك على اليوم الى فكرتي انك تخونيني فيه
رهف بدموع بس بقا قولتلك ميه مره انا مخونتكش دي مؤامره علشان يوقعوا بينا 
عدي اسكتي خالص انا شوفت حقيقتك الوسخه بعيني انتي ضحكتي عليا علشان الفلوس طلعتي كليه فلوس ووحده زباله ورخيصه بس الحمد لله ان عرفت حقيقتك قبل م البس ف واحده زيك 
رهف طيب انا كلبه فلوس ووحده وسخه زي م بتقول سبني امشي بقا علشان مهما اتكلمت مش هتصدقني 
عدي انا مش هسيبك تمشي غير بمزاجي يلا اطلعي فوق وغير هدومكي والبسي لبس الخدم هليق عليكي اكتر من اللبس داا 
رهف ولسه هترد عليه بس بتقول ف سرها انا معنديش مكان اقعد فيه وكمان لو حاولت اطلع من هنا مش هعرف الحرس برا انا هسمع كلامه وف الصبح ههرب قبل ما يشوفني 
عدي روحتي فين بقالى ساعه بكلمك
رهف هااا
عدي بكلمك روحتي فين
رهف معاك وتقول بانكسار انا موافقه اشتغل عندك 
عدي بنتصار يلاا روحي الاوضه ال على ايدك اليمين دي اوضه الخدمه غير ونام علشان بكرا هيبقي يوم طويل 
رهف بدموع كان اكبر غلط ف حياتي انى حبيتك وفكرت انى الجئلك ف وقت زي دا
عدي باستحقار بطلي رغي وغوري ع اوضتك 
في الصباح
تستيقظ رهف مبكرا وتجهز الفطار لعدي وبعد شوية بيصحي عدي ويلاقي كل حاجه جاهزة ويبتسملها ويقولها تصدقي الدور ده لايق عليكي اكتر انتي متنفعيش غير خدامة 
تبستم له رهف بانكسار ومتردش
عدي بغض ويمسك ايدها بقوة ويدوس عليها 
رهف عدي انتي بتوجعني كده سيب ايدي هتتكسر 
ويسيب عدي ايديها بقرف ويقولها غوري من وشي وادخلي اعميليلي قهوة 
بتدخل رهف المطبخ وبتعمل قهوة لعدي 
يشرب عدي القهوة ومتعجبوش ايه القهوة دي ويرمي الكوباية ع ايديها 
عدي الحرقة دي بس عشان بعد كده تعرفي تظبطي القهوة 
رهف ماسكة ايديها وبتعيط من غير صوت 
وبعدين عدي بيروح شغله وتدخل رهف اوضتها تعيط
رهف انا مينفعش اقعد هنا دقيقة انا لازم امشي من هنا حالا وتطلع من الاوضه وتلاقي ام عدي 
حنان بقرف انتي بتعملي ايه هنا 
رهف اطمني انا مش هقعد هنا كتير وهمشي ف اقرب فرصة 
حنان واضح من لبسك انتي بتعملى ايه هنا همشيكي من هنا لاني مش عاوزه واحده. زيك تبقا ف بيتي 
رهف بسخريه فكراني هموت علشان اقعد فيه
حنان باستحقار وتبصلها من فوق لتحت وتقولها يلا غوري نضفي الفيلا ولما تخاصي اطلعي على الجنينه ونضفي الاسطبل بتاع الخيول 
رهف بصدمه بس دا كتير انا مش هقدر اعمل دا كله لوحدي
حنان معاكي اربع ساعات وعدي يرجع واو معملتيش ال قولتلك عليه هخليه يتصرف معاكي 
رهف بانكسار حاضر وتروح تنضف الفيلا
عند حنان بتكلم الشخص
حنان الو رهف موجوده هنا ف البيت
الشخص بتعمل ايه عندك
حنان عدي شغلها خدامه عنده
الشخص رهف لازم تطلع من عندك 
حنان متقلقش انا فكرت ف كدا بردوا وهطلها قبل ماعدي يرجع 
الشخص تمام ويقفل التلفون ف وشها
حنان قليل زوق
عند رهف بعد تلات ساعات
رهف بدموع اه ياجسمي مش قادره اقف يااارب انا مش عارفه عملت ايه علشان يحصل فيا دا كله بس انا مؤمنه بيك يارب يااارب ساعدني وخليك جمبي مبقاش فيه حد جمبي دلوقتي غيرك
عند حنان بتبص بتلاقي رهف خلصت كل حاجه وشكلها باين عليه التعب بتروح هعندها وبتقولها 
حنان خلصتي كل ال قولتلك عليه
رهف بسخريه انتى شايفه ايه
حنان بت احترمي نفسك وانتى بتكلميني ومتنسيش نفسك انتى حته خدامه عندي
رهف انتى موقفاني علشان تسمعيني كلامك دا لو معندكيش كلام مفيد سبيني اطلع ارتاح علشان تعبانه
حنان لا انتى مش هتطلعي تانى انا همشيك من هنا
رهف بجد يعني انا هطلع من هنا 
حنان ايوا ويلا بسرعه قبل ما عدي يرجع لانه زمانه على وصول
رهف ثواني هغير هدومي
حنان طب انجزي وانا هطلع امشي الحراس دلوقتي 
رهف حاضر وبعد شوية بتطلع رهف وبتلاقي مفيش حراس وبتطلع تجري ع الشارع من غير ما تبص ع الطريق وفجأة بتظهر عربية وتخبطها…. 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد