Uncategorized

رواية مهمت حور الفصل التاسع 9 بقلم لارا أسامة

 رواية مهمت حور الفصل التاسع 9 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل التاسع 9 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل التاسع 9 بقلم لارا أسامة

إياد:بص
فهد:بصيت (وناا كماان ????????)
إياد:اناا كنت قاعد في الأوضه علي السرير فاتح الاب بقلب في الفيس وبشرب نسكافية (لخص ياا عم اناا زهقت وربناا????????)
فهد:ممممم نسكافية ثم أكمل بتريقة حطيت لبن ولا لأ وكاام معلقة سكر ياترى
إياد بغباء:لا حطيت لبن و3 معالق سكر بس بتسأل ليه
فهد:لا ولا حاجه بس هي دي المشكلة ولا ايه
إياد:لا طبعاََ
فهد:طيب تقول بقي المشكلة ولا أشتمك
إياد:احم احم لا خلاص هقول المهم شفت إعلان غريب
فهد:إعلان ايه
إياد:الإعلان عن حفله لعمرو دياب في شرم واخر الحجز بكره
فهد:ثانيه واحده بس هي دي المصيبة
إياد:اه
فهد:هي دي المصيبة اللي خليتك تصحيني
إياد ببرود:اه
فهد:اه طيب تمام
فهد قام قفل الاوضه بالمفتاح و الشبابيك ورجع تاني
إياد:الحمدلله حجزت ليا وليك
فهد:بجد يعني حجزت الحمدلله
إياد:الحمدلله
فهد:إياد
إياد:نعم
فهد:هات اللاب ثانيه كده
إياد:ليه؟؟؟
فهد:هات بس
فهد خد الاب وحطوا علي الترابيزه وجاب الحزام
إياد بخوف:ايه ده
فهد:ده
إياد:اه ده
فهد:ده ولا حاجه أستني هقولك
إياد بقلق خوف جداََ من اللي في بالوا:قول
فهد:ده حزام وهيعمل ايه بقي هيصقف عليك وبعدهاا عينك ما تشوفش غير النور (الله يرحمك يا إياد كنت راجل ماڨيا محترم????????)
*تاني يوم في بيت خالد*
خالد بخنقة:والله العظيم كنت متأكد إنك مش هتصحي خالد فضل يرن وحور نايمه وبعد ساعه 
خالد بعصبية:أوووووف بقي هو اناا خلفتها ونستها يارب ياتري خالتو كانت بتصحيها إزاي 
حور بنوم:ألووو
خالد بنرفزه:حمدالله على السلامه كل ده نووم
حور بنوم:في حاجه اسمها صباح الخير 
خالد اتعصب عليها:صباح الخير انتي بتقولي صباح الخير 
حور ببرود:اه 
خالد:اه مممم صباح النور يا حور حضرتك ناويه تصحي ولا تكملي نووم اعتقد لازم تصحي ولا ايه
حور:لا هناام ونت ناام 
خالد:تنامي ايه قومي يلاا 
حور:ليه يا بني لسه بدري 
خالد بجدية:لسه بدري ايه الساعه 8 ونتي المفروض تصحي 7 
حور قامت بسرعه:اييه كام طيب سلاام يلاا نتقابل في النادي حور قامت جري تلبس لبست بنطلون اسود على بادي كات رمادي وعملت شعرهاا ديل حصان لفوق بس كان شكلهاا جميل جداً بعد كده راحت النادي دخلت النادي وهي بتجري
حور وهي بتحاول تاخد نفسها:مع….ل…..ش(معلش)
خالد:أهدي شوية وخدي نفسك
حور:معلش علي التأخير بس نمت متأخر عشان حلا وناا كنا بنتخانق
خالد:ليه
حور:اصل لماا روحت إمبارح من النادي لقيت ماا… قاطعها خالد
خالد:بسسس بقي عشان فهد وصل
حور:تماام خليك هناا بقي
خالد:تماام وحور مشيت بس خالد وقفهاا خالد مسك حور من أيديها 
خالد:حور استني
حور:في ايه
خالد:مش ده إياد اللي مع فهد صح
حور:فين ده
خالد:هناك اهو يا بنتي
حور:اه وبعدين ايه العمل
خالد:يبقي كده لازم نغير الخطة
حور:نغيرها
خالد:اه بصي بدل ما انتي وتروحي تتكلمي مع فهد خلي هو اللي ييجي ويكلمك
حور:مممم مش عارفة حسه إنها مش هتنفع
خالد:اه يلاا بقي
حور مشيت وقفت بعيد عن خالد وعملت نفسها بتاخد نفس من كتر الجري
فهد بصوت عالي:حوررررررر
إياد بصدمه:حور فين
فهد:هناك أهي حوررر 
حور بصتلوا ورفعت ايديها ورحتلوا 
إياد:نديت عليها ليه 
فهد:عادي 
إياد:عادي ايه دي بارده
فهد:هششششش اسكت بقي 
حور:هااي عامل ايه 
فهد:الحمدلله 
إياد:والله 
حور:افندم 
إياد:شفاف اناا سعتك مفيش هاي عامل ايه
فهد مسك ضحكتوا 
حور بصيت بأستغراب:خلاص هاي عامل ايه 
إياد:خلاص بقي اصل الاهتمام مش بيطلب 
ساعتهاا حور وفهد إنفجروا من الضحك 
إياد:قولت حاجه غلط او حاجه 
حور وفهد بضحك:لا خالص 
فهد بجدية:يلاا بقي 
حور:يلا ايه 
إياد:اه يلا ايه 
فهد:تتصلحوا 
حور بتفكير:مممم ماشي معنديش مانع اناا اسفه 
إياد:بسرعه كده 
حور:اه عشان اناا كنت غلطانه لما عليت صوتي عليك عشان كده أتأسفت 
فهد:يلا دورك 
إياد:اسف 
حور:أسفك مقبول عن إذنكوا 
إياد:أستني تعالي اجري معانا 
حور:لا اناا جريت كتير بكره بقي 
إياد:ياريت بس هنسافر انهارده 
حور:فين
فهد:شرم 
حور:شرم 
إياد:اه اكيد سمعتي عن حفله عمرو دياب 
حور بتوتر:اه اه اكيد سمعت عنها حتي اناا كمان هسافر انهارده
فهد لاحظ توتر حور
فهد بشك:مم هتسافري لوحدك
حور بتوتر اكتر:هاا لا اكيد مش هسافر لوحدي
إياد:مع مين يا تري
حور بتورتر مش عارفه هتقول ايه ماينفعش تقول اختها او ابوها لحد ما جيت عينها علي خالد
حور مع ابتسامة:مع خالد ابن خالتوا
إياد:مم طيب هتنزلوا في انهي أوتيل
حور:لا مش هنزل في أوتيل
إياد:اووومال فين
حور:اصل إحنا عندنا شالية في شرم هنعد فيه
إياد:لوحدكوا
حور:اه
إياد:إزاي
حور:عادي يعني
إياد:إنتوا مخطوبين
حور:لا
إياد:متجوزين
حور:لا
إياد:يعني هتفضلوا لوحدكم
حور:اه عادي
إياد:ممم ماشي
حور أستوعبت الكلام
حور:اهه فهمت لا هو اصلاََ جاي معايا عشان بابا مش راضي إني اسافر لوحدي ونفس الوقت هو مسافر عشان شغلوا اصلاََ يعني مش هيبقي غير وقت قليل في البيت واصلاََ كل واحد هينام في اوضه لوحده 
إياد:اه فهمت طيب بيشتغل ايه
حور توترت جامد ومش عارفه تعمل بعد كده افتكرت حاجه وفضلت تقفل وتفتح أيديهاا مرتين من ورا ظهرها وحدش خد بالو وتليفونها رن سعتهاا
حور:الوو…… تمام اناا جايه حالاََ سلام معلش اناا لازم امشي
فهد وإياد:لا عادي اتفضلي ومشيت حور وخالد خرج وراها
خالد:ايه في ايه عملتي ليه الاشاره
حور:هقولك بعدين بس يلا تعالي نروح خالد جاب العربيه وركبوا ومسكت حور تليفونها ورنت على ادم
حور:بقولك احجز اربع تذاكر لحفله عمرو دياب في شرم وجهز نفسك انت وشادي عشان هنسافر انهارده وقفلت الخط
خالد:شرم ايه وسفر ايه
حور:ونت كمان جهز نفسك عشان هنسافر بليل بعربيتك
خالد:ليه
حور:هقولك وحكيت حور كل حاجه
خالد:ثواني بس هو الشالية ده اللي هو بتعنا صح
حور:اه وقبل ما تتكلم إنت هتقول لانكل وهو هيوافق
خالد تمام لما نشوف بعد شويه وصلت حور البيت
حور:سلام
خالد سلام
حور اول ما فتحت الباب اتفجأت
يتبع…….
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!