Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الخامس 5 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الخامس 5 بقلم شهد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الخامس 5 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الخامس 5 بقلم شهد علاء

احمد: انجزه بقا انا حجزت الاوض خلاص و كدا سرين هتبات مع كريم ف الاوضه 
لارا بشرشحه: نااااااااااعم ???? قصدي ازاي مينفعش 
كريم:خلاص تبات معاكي ي لارا
لارا بنفكير:امممم تمم تتخمد معايا عاتشي 
مراد بفرحه:هايييه المزه هتبات معايا 
الشنط طلعت الاوض و تمم كل واحد عرف هو هيبات فين
 ف الاوضه عند لارا
سرين كانت بتاخد شور
لارا فتح الباب براحه و كبت شنبه ع الارض عشان تتزحلق و طلعت
ميرا:مامي عيزان ننزل البحر 
مراد:اه ي مامي
لارا:طيب يلا البسه الميوهات بتعتكم عشان ننزل 
سرين خلصت و جيه تطلع اتزحلقت
سرين بصويت:ااااااااه ضهري ااااااعااااااااا 
لارا بصوت واطي:يس يس …احم مالك ي سردين ف اي
مراد:الحقي الموزه وقعت 
و طلع يجري يسندها 
ميرا:لجاله عنيهم وحسه 
بعد وقت نزلت لارا بعيلها و العيال جريت ع العيال الي قعده عيال احمد و فارس و تيم 
كريم كان قاعد بيقراء ف مجله 
قعده كلهم 
تيم:بقلكم اي رايكم نروح الجزره 
احمد:جزيره فين دي
تيم:ف شاطئ هنا اسمه شاطئ الجزيره و نركب مركب و نروح 
ايمان:نقعد ناكل الاول بعد كدا نروح
تمارا:ايوه نرتاح الاول
مراد و ميرا قعده يزنه انهم يروحه 
لارا:انا مش هعرف اركب مركب لوحدي
كريم:احم انا ممكن اودكم
ميرا: ايوه يلا بينا
لارا:طب روحه انته انا هقعد هنا 
مراد:لا ي مامي تعالي معانا و نبي ي مامي يلاااااا 
بعد زن كتير
لارا:خلاص هاجي يلا 
لسه هيمشه نزلت سرين ب ميوه بكيني
سرين:كريم لوين رايح
لارا : رايح يفسح عياله يختي اي متخلكي ف حالك 
كريم عشان يغزها:تحبي تجي معانا 
لارا بصوت واطي:خالي بالك لو البتاعه دي جت هموتهالك 
كريم:او بلاش يعني
سرين:انا راح انزل البحر لانه يجنن و انت لم تچي بتنزل معي 
كريم:اشطا 
مراد:اشطا ي موزتي هوديهم الجزيره و هجلك ????
لارا بغيظ:قدامي قدامي يلا 
و راحه ركبه مركب و راحه الجزيره 
لارا:حط المركب ع الصخره كويس عشان متمشيش 
كريم:عيب الكلام دا انا معاكي متقلقيش 
ميرا:يلا ي مامي يلاااا نطلع فوق 
*الوقت كان وقت الغروب*
فضله يتمشه ف الجزيره و يتصوره كتير و يعمله فديوهات 
لارا:اوووف التلفون فصل و كان نفسي اتصور 
كريم:بعد كل الصور دي و عيزا تتصوري تاني
لارا:خليك ف حالك???? 
كريم:طب يلا كفايه كدا قعدني وقت كتير
مراد:ايوه يلا عسان طنط الموزه وحستني و سجده كمان عيز العب معاها (سجده بنت ايمان،طنط المزه سرين????)
لارا بغيظ:عوض عليا عوض الصبرين ي رب
و راحه للمركب
لارا بصدمه:المركب فين
كريم:اي دا مش عارف لارا بطلي هزار فين المركب
لارا:لا يراجل ف جيبي ..ايش عرفني انا الله 
ميرا:هو مش الي ماشي ف الميه دا المركب بتعنا
كريم بصدمه:ينهار اسود و هو مشي كل دا ازاي
لارا:يلهوي هنرجع ازاي دلوقت التلفون فصل مش هنعرف نكلم حد
كريم:و انا سبت تلفوني ف الاوضه
مراد:القعده هنا حلوه يلا ي ميرا ننزل البحر
لارا:لا مفيش حد هينزل ف صخور ف الارض هتتعوره …هنعمل اي ي كريم 
كريم:مش عارف مش عارف
*بعد ساعه ف الجزيره*
مراد:لا ي بابي انت فلاس انا الي كسبت اهو الاكس عامل خط كدا 
لارا بغل:انته بتعمله اي 
ميرا:بنلعب اكس اوه ع الرمله ي مامي تعالي نرسمها و نلعب انا و انتي بدل ما انتي وقفه هيطقلك عرق كدا  
كريم مات ضحك 
لارا:انت معندكش دم هنرجع ازاي ي مستهتر 
كريم:طيب خلكم هنا هخدها عوم لحد الشط اجيب مركب تاني و اجي اخدكم 
لارا: لا طبعا انت مش شايف المسافه كبيره ازاي
كريم:طب هنعمل اي مفيش ولا مركب جت ولا حد ف الميه اصلا و محدش هيحس بينا هنفضل هنا كتير 
لارا:مش عرفه بس مترحش عوم بردو
كريم بحب:متخفيش
و قلع الفلنه و نزل الميه و اخد نص المسافه عوم و لارا نزلت الميه لحد طولها و وقفه تدعي ربنا  
لارا بخوف وحب:ي رب اقف معاه متورنيش فيه حاجه وحشه ي رب يروح و يجي ب السلامه ي رب سترك ونبي ي…..
كريم بزعق: ااااااعااااااااا الحقو…..اااعا ب غ بغرق بق بق 
لارا بصويت:كرييييييم ف اي اااعاااا كريم مالك رد عليااا
كريم لا رد و بيغرق
لارا بعياط و بتلطم:كرييييييم لا ونبي ي رب لا متخدوش مني لا …كريمم استرخي رخي جسمك نام ع الميه كريم رك عليااااااااااا 
كريم سمعها و حاول يرخي جسمه و نام ع الميه 
لارا افتكته مات ف صوت و عيطت اكتر:لا لا كريم انا جيالك متسبنيش ونبي مقدرش اعيش من غيرك متسبتيييييييش 
و قعدت تنزل اكتر ف الميه و هي مبتعرفش تعوم اصلا 
كريم رجع لها كانت هي بتغرق بقا 
لارا: ااااااعااااااااا كريم ااااااعااااااااا بق بق 
كريم راح و لحقها و حضنها
لارا حضنته اوي و مسكت ف رقيته جامد
كريم بحب و خوف عليها:انتي كويسه 
لارا هزت دمغها:ا انت المهم كويس 
و حضنته اكتر و طلعه ع الشط بتاع الجزيره تاني و هو شيلها 
بعد كدا نزله
لارا بتحراج:احم ك كان مالك بتصرخ ليه ف البحر
كريم:كنت بغرق بس لم حسيت انك معايا لقيت نفسي تلقائياً بنجي من الموت
لارا:ازاي و انت بتعرف تعوم 
كريم:الحته دي كانت غريق و كان ف نباتات الي بتعيش ف الميه دي مسكت ف رجلي بس الحمد لله جت سليمه 
ميرا جت لكريم:بابي بابي عيزا اكل جعانه
كريم :يبت انتي طلع لمك كدا ليه مفيش دم خالص بابي مان بيموت و مامي كانت بتغرق و انتي عيزا تكلي دا اي المصيبه السوده دي
ميرا:اديك قلت كنت هتموت يعني ماموتش و ولله لو كنت موت كنت هزغل خالص كتير بس بعدها كنت هاكل بردو
……………………………………….
الشباب ف الاوتيل
شهد:ي جماعه اتاخره اوي و تلفون لارا مقفول و كريم مش بيرد
تيم: كريم تلفونه فوق هو قلي انه سيبه فوق 
ايمان:طب تفتكره تاهه ولي حاجه
فارس:لا متهوش طبعا 
تمارا:طب ممكن يكونه لسه ع الجزيره
احمد:طب يلا نروح هناك نجبهم عشان ناكل سوي و ننزل نتمشي 
الكل:يلا 
و ركبه العربيه و راحه اخده مركب و ريحن عندهم
……………………………………….
كريم و مراد بيغنه:الو …الوووو …الو….الوووو
ميرا:بابا فين 
مراد و كريم:بابا هنا هنا هو قولو مين 
ميرا:قوله عمه
مراد:عمو مين اقله مين بيكلمه
كريم بصوت مضحك:الوووو …..الوووو
ميرا:الووو
كريم:مين الحلوه
ميرا:انا تو…
لارا بغضب :الحلوه دي تبقا امك ي كريم اعاااااا ي رب صبرني علكم انتم اي مفيش دم خالص بتهزره و احتا محبسين الحبسه السوده دي
تمارا و شهد و هم ف المركب التانيه:لاراااااا اكريييييم
لارا:ااااعاااا اخيرا جيتم 
كريم راح باس فارس و احمد:ازيك ي عرب اتفضل 
احمد بمرح:اي ي راجل لو منجيش نزورك متجيش انت 
كريم: معلش الدنيا تلاهي ولله
لارا: ااااااعااااااااا هتجبلي الجلطه
شهد:طب يلا اركبه انتم اي الي حصل
لارا:حكت لهم 
تمارا:يلهوي طب الحمد لله اننا جينا حمدلله ع سلمتكم
ميرا:هو فين عز ي تمارا (عز ابن تمارا +هم عندهم عادي بيناده الكبير باسمه)
تمارا:قلب تمارا عز هناك مع ايمان 
مراد:و سجده هناك ولي راحت فين 
تمارا:كلهم هناك ي حبيبي
……………………………………….
راحه ع الشط و قعده ع الطربزات 
لارا حكت ل ايمان و تيم ع الي حصل 
سرين حضنت كريم و قالت:شووو الله يعتيك العافي حبيبي شو راح كان يصيرلك 
كريم:الحمد لله جت سليمه
لارا شدتها من شهرها خلتها تقعد 
لارا:اقعدي يسرير مش وقتك 
ميرا بصوت واطي:عز عز انا مس بحب الوليه دي 
عز:الوليه الي كل شويه تفعص ف كريم
ميرا:اه الوليه دي بارده و انا مس بحبها تجي نموتها
عز :لا حرام نموتها تعالي نعورها بس
ميرا:اتفقنا يلا نعمل اجتماع
عز:لم نروح الاوتيل نتفق بعيد عن الناس دي 
و شاور ع الشباب
شهد:يلا نروح نتغدي ف المطعم الي ف الاوتيل 
عز بص ل ميرا و غمز
لارا:اه يلا بس اخد شور الاول و نغير هدمنا 
راحه الاوتيل غيره و ظبطه الدنيا و اتغده و قعده ف الرسبشن الي ف الاوتيل شويه العيال عمله الاجتماع بعيد عن اهليهم
عز (زعيم العصابه،ابن تمارا):ي رجاله الوليه الي لسمها سردين دي عيزن نعورها 
مراد(ابن لارا):لا انا بحبها انا مش معاكم ف العصابه 
ميرا (بنت لارا):عز لزم نعوره الوليه دي انا مش حبها
سجده(بنت ايمان):حرام نعورها احنا ممكن ندعي عليها بس و دع الخلق للخالق
مراد:صح ي سجده 
سما (بنت شهد):انا من راي و هي قعده كدا نربط المتشي ف بعضه و تقع ع وشها 
عدي (ابن تمارا):و نقلها ف مكلمه عسانك و نوقعها ف البسين
ميرا :طب يلا نتفق بقا 
بعد شويه سجده راحت ل سرين
سجده:سردين سردين
سرين بغضب:سرين حبيبتي شوفي الكل عم يغلط باسمي ليش
سجده:انا عرفه بقا اهو اي هبد تعالي معايا ي طنط
ايمان:عيزاها لي 
سجده:اصل غيزا اروح التوليت و هي طنط قموره و حلوه و انا بحب امشي مع الحلوين يلا ي طنط
سرين:كيب عن اذنكم …تعي 
:مشيه شويه كانت ميرا عمله حبل بين طربزه و التانيه و اول نا لقتها معديه رفعت الحبل لفوق عشان طقع و ميرا كانت قعده مربعه تحت الطربيزه
سرين وقعت
سجده بضحك:ميقعش غير الشاطر ي سردين 
سرين قامت م ع الارض محروجه:ليش عملتي هيك 
و لسه مشيه 
عدي بيجري عليها :اوعي القاااااااطر
و هب طخ سرين وقعت ف البسين 
العيال كلها معاده مراد وقفين يضحكه عليها 
مراد كان قاعد هناك معاهم
شهد:اي ي موري فين العيال مش بتلعب معاهم ليه
مراد بزعل: هم بيلعبه لعبه وحشي و انا قلتلهم لا مسمعوش الكلام 
كريم:بيلعبه اي ي حبيبي
مراد:بيموته سرير
تمارا بعدم فهم:بيموته مين 
مراد:سرير او سردين عي حاجه ب ال س البت المزه الي بتفعص ف بابي دي 
الكل ضحك 
احمد:بتفعص ف بابي 
مراد بزعل:اه بتفعص ف بابي و انا لا بابي احلي مني ف اي دا انا احلي بكتيل اصلا (بكتر)
فارس:ثواني بس بيموته سرير قصدي سرين ازاي
مراد:لا الكدب حرام هم اتفقه هيعوروها بس 
لارا بفرحه:مين الي اتفق
مراد:ميرا الشريره صحبت الفكره 
لارا:حبيبت امها 
تمارا:يلا نلحقها يلهوي 
قامه كلهم يشوفهم فين لقها ف البسين و العيال بيضحكه عليها 
سرين طلعت بغضب:هاك كتير ليش عم يحصل معي هيك انتم ليش ما عم تربه عليالكم بس انا الحق عليا شو جابني انا من امريكا لهون ليش عم عذب حالي حاك كل هاد كرمالك كريم عم اجي ع حالي مشانك مشن اصلح عل……سكتت عشان كريم ميتعرفش كدبته 
و مشت و هي بتعيط
كريم بزعق: …………….
و
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد