Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل السابع 7 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل السابع 7 بقلم شهد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل السابع 7 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل السابع 7 بقلم شهد علاء

لارا: هخبطك بحاجه ف نفخك ااااااعااااااااا تعالي شلني يلا نروح المستشفي ااااااعااااااااا
كريم بيتحرك نحيت الباب عشان يولع النور لقي ميرا وقفه منكوشه و بتزعق
ميرا:بتصوتي ليه ي مامي صدعتينا الله 
مراد من وراهم: اي هو الواحد ميعرفش ينام شويه ف البيت دا
كريم بيشرح لهم:ا اصل مامي بتولد ف ل….
لارا بزعق:انت بتشرح لهم اي انا بموت ي ابن الهبله 
و قامت وقفت و هو سعدها تلبس الاسدال و اخدها و نزل ركبه العربيه متجهين للمستشفي و سابه العيال ف البيت لوحدهم 
ميرا بشر:سفت ي موري من اولها سبونه عشان الواد اللي جي 
مراد:اه سفتي ..بقلك اي احنا لزم نموته 
ميرا:لا لو موتنا هنتعرف و ممكن نروح النار ..لكن ممكن نرميه من السباك 
مراد بتفكير :ثح طب تعالي نخطط هنعمل فيه اي 
ف الطريق الي المستشفي كريم رن ع فارس 
كريم:فارس لارا بتولد و انا رايح مستشفي ***دلوقت قول للكل و تعلالي ع هناك و عدي ع ميرا و مراد هاهم انا سبتهم ف البيت 
فارس بنوم: شاطر شاطر استمر
كريم بزعق:لا بقلك اي فوق بقلك لارا بتولد 
فارس بصدمه:من مين 
كريم بزعق :لا ولله انت بني ادم مستفز 
و قفل ف وشه السكه 
رن ع احم
كريم:احمد فوق كدا و الحقني انا دلوقت رايح ب لارا المستشفي عشان بتولد ف حات الجماعه و تعالي و روح الفيلا عندي هات ميرا و مراد بس بسرعه انا رايح مستشفي***
احمد بستفزاز:و بذمتك حد يولد ف معاد زي دا 
كريم بزعق:دا انتم صحاب بت كل*ب 
و قفل ف وشه 
(طب ولله احمد و فارس بيشبهوني لم بكون نيما ????)
تسريع الاحداث 
ف المستشفي لارا جوه و بتصوت و تشتم و الكل بره بيدعلها و العيال سجده و سما و ميرا بيعيطه 
عز ابن تمارا ل ميرا:ميرا بتعيطي ليه 
ميرا بعياط:عشان مامي بتصوت يلا عيط معايا
عز:بس انا مش عايز اعيط
ميرا بحزن طفولي :عيط و الي خصمني خالص لحد ايام كتير
عز:لا هعيط احسن 
و عز مثل انه بيعيط 
بعد وقت 
الدكتور خرج بيتنفخ 
كريم بلهفه:خير ي دكتور
الدكتور باندفاع:ي ساتر اي دا هي دي مراتك
كريم:ع حسب 
الدكتور بعدم فهم:ازاي
كريم:يعني لو عملت مصيبه ولا اعرفه لو كويسه يبقا ايوه مراتي 
الدكتور بزعق:عملت مصيبه دي شتمتني بجد جد جدي و عورتني بص 
و وراله خده لقي خربيش 
دا يردي ربنا ي مؤمن 
كريم:لا ..المهم هي كويسه 
الدكتور:زي الحصان ..لا حصان اي زي القرد جوه اهي و هننقلها ع غرفه عديه و خلفت ولد ي سيدي يلا يتربي ف عزك 
و سابه و مشي 
الممرضه طلعت ب الولد 
الممرضه بابتسامه:ولد الله اكبر عليه زي القمر 
و اديته ل كريم
ميرا بحب:بابي ونبي اشوف ونبي ونبي
كريم:اهو ي ميرا 
ورهلها بسرعه و مشي 
ميرا زعلت عز لحظ
عز:مالك ي ميرا 
ميرا:كنت عيزا اشيله 
عز بغمزه:هنخطفوه كمان شويه و نشلوه احنا الاتنان 
ميرا بضحك:اتفقنا 
تسريع الاحداث
ف غرفه لارا
كريم بحب ل لارا:بصي ي لارا الله حلو اوي
تيم:الله اكبر جميل جدا 
لارا:هنسمي اي 
سجده بنت ايمان:احم احم احنا قررنا 
كري بصدمه:انته انته مين
سما بنت شهد:احنا ي انكل 
عز :نتكلم ف المهم هنسمي رعد
عدي:لا انا و سما اتفقنا ليل 
مراد بسخريه:ليل ولي صبح هعهعهعهعه 
(ليه كدا ي مراد دا انا حبيتك تطلع بيض????)
سجده:قرار نهائي هنسميه فهد
مراد:فهد ولي نمر نيهاااااااااا ولي اسد هيهعهعهعهههه
كريم بص للولد بحب و لي لارا :اسر هنسمي اسر 
لارا باست الولد و قالت بحب :اسر 
……………………………………….
بعد مرور 5سنوات 
كل العيال عندهم 11سنه لكن ميرا كانت اصغر بسنه كانت 10 و اسر عنده 5
الشغل كبر اكتر و الدنيا تمام الستات مبقوش يشتغله اهتمه ب الاولاد افضل لانهم دخله ف سن خطر و دا الي هنعرفه دلوقت 
ف بين لارا
مراد بيضرب ميرا
لارا:اي دا ف اي ….احيييه سيب اختك ي ولد الله 
مراد سبها:شوفي بتعمل اي و انا اسبها 
لارا بزعق:مهما عملت اوعي تمد ايدك عليها تاني انت فاهم و انا هبلغ ابوك ب الي حصل دا بس لم يرجع 
مراد شوح ب ايده و دخل ع الاوضه 
لارا شهقت:ولله انك سافل و متربتش و انا هعرف اربيك بس اصبر عليا 
و بصت لي ميرا الي كانت بتعيط جامد 
لارا:مالك ف اي ضربك ليه الولد دا
ميرا بعياط و ببرائه:ع ع عشان عز قلي انه بيحبني و لم نكبر شويه يعني السنه الجيه هنتجوز
لارا ضحك:عشان كدا 
ميرا بزعر:اه عشان كدا و بتضحكي ليه بقا 
لارا:ي حبيبتي انتي لسه صغيره متعرفيش يعني اي حب و لا عز يعرف انتم لسه صغيرين ي روحي 
قطعهم دخول اسر
اسر بطفوله:انا اكبر واحد فيكم و انا الي هتجوز الاول انتم فهمين 
لارا ضحكت اوي 
الباب فجاه خبط قامت فتحت لارا 
لقت بنت شكلها حلو اوي 
لارا بابتسامه:نعم مين حضرتك 
البنت بخبث:انا مرات كريم انتي بقا لارا 
لارا بصدمه:????????
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!