Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أسماء نبيل

????في الصباح يستيقظ أمير ليجد قمر مزالت نائمه لينظر لها بحب ويضمها ويظل يتأمل ملامحها ساعه كامله وعندما احس باسيقاظها تظاهر بالنوم لتفتح قمر عيونها وتنظر الي أمير الذي يضمها بحب وتملك لتنظر له وتتذكر ليلتهم معا لتبتسم بخجل وتفترب منه وتنظر اليه بحب ثم تقبل خده وتبتعد ثم تعود وتقبل شفتيه قبله سطحيه وتقوم لتجد من لجذبها له لتشهق
قمر بشهقه وخجل ، انت.. انت.. صاحي من أمته
أمير بضحك، من بدري بس ايه ده انت بتبوسي ابن اختك 
قمر بخجل، أمير اسكت
أمير، ايه ده انت قلبتي فراوله كده ليه ثم يضيف بغمز بزمتك بعد امبارح ينفع تتكسفي مني كده ده حتى انا عامل مجهود جبار
قمر بخجل وتوتر، انت… انت قليل الأدب
أمير، وسافل وماشفتش نص ساعه تربيه كمان بس وحشتيني بحبك 
قمر بخجل وابتسامه، بموت فيك
أمير، طب…
ليقاطعه صوت التلفون ولكنه لم يعطيه اهتمام ويقترب من قمر اكثر
قمر، مش هارد
أمير بهمس وهو يقترب، لا سيبك منه
قمر بهمس، يمكن حاجه مهمه
أمير، مافيش اهم منك عندي
قمر، بس
أمير، ده اكيد مالك الرزل بيفكرني بمعاد الطياره
قمر، هو أمته وهنروح فين
أمير، الساعه ١٠ بليل 
قمر، ده لسه بدري 
أمير، لازم نروح عند بابا لأول نسلم على الكل لان اهلك هناك قمر، طب هنروح فين. 
أمير هنروح فين هنروح فين  ده مفاجأة
قمر، لا قولي
أمير، لا مفاجأة ويلا قومي تجهزي عشان ارد على الرزل الي مش راضي يبطل
لتحاول ان تقوم لتتالم
قمر.، اه…
أمير بخضه وخوف، ايه مالك
قمر بخجل ممزوج بغضب، مافيش
ليفهم أميرانها تتألم بسبب ليله امس ليقول  باسف،  اسف بس كنتي وحشاني اوي لا مش كنت انت لسه وحشاني بصي استنى ليقوم ويدخل الحمام دقائق ويعود ليرفع اللحاف  
قمر بشهقه، بتعمل ايه
أمير، هكون لعمل ايه انت تعبانه ومش هترتاحي غير بحمام دافي
قمر، انا هقوم 
أمير، ازي 
قمر بخجل ودموع أوشكت عن النزول، طب ماتشلش اللحاف 
أمير، حاضر بس ايه الداعي لكل ده قمر انا جوزك واضن الي حصل امبارح اكبر دليل ع ده احنا كيان واحد اهدي وحولي تتخلصي من الخجل ده
قمر، حاضر بس اديني وقت 
أمير بحب، اوكي يلا ليحملها ويدخلها الحمام ويضعها على حافه البانيو المملوء بالماء الدافئ ويحاول لنرفع اللحاف
قمر وهي تتمسك به، أمير قولت ايه لو سمحت اطلع
أمير ببراءه مصطنعه، هاسعدك
قمر بحذم، بره
ليخرج لغضب طفولي لتنهي همامها وهو يستحم في حمام اخر لتخرج وتغير ملابسها ونستعد للذهاب إلى منزل حماها وأمير يدخل ليجدها تلف حجابها ويكون في قمه وسلامته لينظر لها باعجاب فهي ترتدي فستان نبيتي رقيقجدا مع طرحه بيضاء
ليقترب ويضمها من الخلف بحب ويخرج من جيبه سلسله على شكل قلب من الماس ويلبسها لها ثم يقبل رقبتها بحب ايه رايك
قمر بانبهار، جميله جدا ربنا يخليك ليا بس ده اول مره اشوفك لابس كجول
أمير، ايه رايك كده احسن ولا البدله
لتنظر له فهو يرتدي بنطلون جينز اسود وعليه تيشرت اسود يتناسب مع بشرته ويبرز عضلات جسده مع ساعه سوداء ماركه وحذاء اسود ويرفع شعره الي أعلى مما يجعله وسيم الي ابعد حد، هو انت ديما حلو كده اعمل فيك ايه هو انت كنت كده في استراليا
أمير بابتسامه وهو يلاحظ غيرتها، ايوه
قمر بغيظ، وطبعا البنات هناك كانت بتعكسك
امير، اكيد
قمر بغضب وغيط، وانت ماصدقت
أمير وهو يضمها دخيلوا الغيران بس تطمني انا ملكك انت وبس مستحيل ابوص لوحده تانيه حتى لو انا عاوز مش هعرف عارفه ليه
قمر وهي تنظر في عيونه، ليه
أمير، عشان انت ملكتي قلبي وعقلي وحتى جسمي مش عاوز غيرك فأنت ملكتي كل حاجه هبص لغيرك ازي بقا
قمر، بجد
أمير وهو بهمس أمام شفتيها، اكيد
قمر، ك… 
ليبتلع كلمتها بشفايفه ليقطع قبلتهم رنين هاتف أمير
أمير بغضب،  ع ابوك يا شيخ ليرد، نازل نازل لينظر الي قمر ويقول بغيظ، يلا
لبنزلا ليفتح أمير الباب لقمر لتركب ثم يعدل لها فستانها ويرفعه ثم يغلق الباب ويركب لتنظر له بحب
أمير، مالك
قمر، بحبك
أمير، انا اتخطيت العشق معاكي ليبدا الطريق وبعد حوالي ربع ساعه يصل إلى منزل والده ليستقلله الجميع بفرحه وتسلم قمر على أهلها ليقطع ذلك مالك، يلا عشان نلحق نوصل المطار فاصل ساعتين ع الطياره يا ميرو
أمير بغيظ، بطل الاسم ده
مالك بضحك، حاضر ويسلم الجميع عليهم وبعد مده يمشي أمير وقمر ومالك وموده وبعد وقت يصلوا الي المطار ويدخل أمير وقمر وينتهي أمير من الأوراق سريعا ويمشي مالك وموده لينتظر قمر وأمير في صاله الانتظار الخاصه برجال الأعمال
أمير، تشربي ايه
قمر بتدمر طفولي، انت نصاب
أمير باستغراب، انا ليه
قمر، عشان ماخلتنيش اكول الجاتو وقولت هناكلوا سوا
أمير بابتسامه، حاضر
ليشبر الي الجارسون لياتي، امرك يا فندم
أمير، ٢جاتو  وقهوه مظبوط وعصير مانجا فرش
ليمشي الصنادل وياتي بعد دقائق بالمطلوب لتفرح قمر بالجاتو وتاكل منه لتعطي الي أمير ليرفض
قمر بمحيله، عشان خطري 
أمير، مش عاوز يا قمري 
قمر باصرار وعيون القطط، بليز 
ليستسلم أمير ويأخذ وتاكل قمر لتعلق الشوكولاته أسفل شفه قمر لينظر لها أمير بتركيز وتوتر وحب وشغف ثم يقرب يده من شفايفها ويمسحها ثم يأكلها من اصابعه لتنظر له قمر بحب 
أمير بتنهيده، قمر كلي عدل بدل ما اعمل تصرف مش يعجبك 
قمر، قصدك ايه هتمنعني اكل 
أمير بعشق، اكيد لا بس هاكل انا كمان 
قمر، طب كل 
أمير، انا مش هاجل جاتو 
قمر باستغراب، طب عاوز ايه 
أمير، عاوز كريز 
قمر، طب هو في هنا 
أمير باستغراب، هو انت بجد مش عارفه الكريز بتاعي 
قمر، لا 
أمير، طب فكره اول ليله قضيناها سوا بعد جوزنا في الكوخ 
قمر بخجل، ايوه 
أمير، ليلتها قولتلك اني بعشق الكريز صح
قمر بتذكر، ايوه صح وقولت كمان 
Flash back
قمر في حضن أمير بعد اول ليله ليه كزوجين 
أمير، انا بعشقق بعشق عيونك الي زي البحر أو نقول القطط وبعشق خدودك اللي زي التفاح خصوصا لما بتكسفي مني بكون زي الفروله وشفيفك اللي زي الكريز 
قمر، بجد 
أمير، ايوه بجد انا بعشق الكريز بتاعي 
قمر وهي تشير الي شفتيها، يعني ده الكريز بتاعك
Back 
أمير بابتسامه لما لاحظ خجلها، افتكرتي 
قمر بخجل وهمس، ايوه 
أمير، طب انا عاوز ادوق الكريز بتاعي باشكوولاته اللي عليه لو يمحتي
قمر بخجل وهمس، بطل قله ادب 
امير، خلاص ماشي هبطل انت قلبتي فروله كده ليه ده انا زي جوزك 
قمر بتغير الموضوع: ماتيجي نتصور
أمير اتقبل تغير الموضوع بس بصلها بزهول  : نتصور فين يامجنونة وسط الناس؟
قمر بتذمر : نخطف سيلفي كدا وبعدها نتصور في مكان حلو
أمير  بصلها بقلة حيلة وضحك طلع موبايله وخدوا صورة سيلفي وبعدها قاموا لحد مالقوا مكان خلفيته مميزة
قمر بمرح: تعال صورني هنا
أمير بضحك: اقفي طيب
قمر وقفت وحطت ايديها ناحية راسها بعلامة النصر وعملت وشها بطريقة كوميدية وأمير  بيصورها وهو بيضحك عليها
قمر بضحك: دورك بقى اصورك اقف
أمير  بضحك: طب أنتي مجنونة أنا أبقى مجنون ليه؟
قمر  بمشاغبة: علشاني يلا بقى
أمير  فعلا وقف بطريقة جذابة وحاطط ايد على شعره وايد في جيبه وقمر  صورته وهي سرحانة فيه وفاقت على صوته : ايييه روحتي فين؟
قمر  بحب: سرحانة فيك وكملت بضحك : يلا نتصور بقى سوا
ضحك عليها واتصوروا وبعدها سمعوا صوت المايك بينادوا للطيارة فأخدها من ايدها وكان في حد منتظرهم أخدوهم لحد الطيارة والمضيفة استقبلتهم بابتسامة عريضة موجهة للي أمير  وده ضايق قمر  .. قعدتهم مكانهم وبترحب بيهم وبعدها اختفت وقمر بتريقة : تحس إنها بتعمل إعلان لمعجون أسنان .
امير ضحك : وظيفتها تكون مبتسمة ما تتريقيش على حد .
قمر بصتله بغيظ : وأنت ما تدافعش عن أي واحدة .
امير استغرب ضيقها : أنتي فاكراني بدافع عنها إعجابا بيها !
قمر دورت وشها بعيد وما ردتش وهو لف وشها له : حبيبة قلبي ما تتكلميش عنها لمجرد إنها ما تاخدش من حسناتك ولا أكتر ولا أقل .
قمر ابتسمت بحب : ماشي مش هتكلم عنها بس لو جت تاني سيبني أنا أتعامل معاها
أمير  ابتسم : اوك اتفقنا .
يدوب كمل الكلمة والمضيفة كانت فوق راسه وبابتسامة دلع : حضرتك تحب تشرب أي حاجة عقبال ما نتحرك يافندم ؟
امير بص لي قمر اللي ابتسمت باصطناع : لو احتجنا حاجة هنبلغك أكيد مرسي .
المضيفة ابتسمتلها بتكلف : تمام يا فندم زي ماتحبي ( وبصت لي أمير  بابتسامة ) حضرتك تحب تشرب ايه ؟
قمر  ابتسامتها محتفظة بيها : وأنا برد نيابة عنه وبقولك هو مش عايز حاجة .
قمر كان عايز يضحك بس نوعا ما مستمتع بغيره قمر عليه 
المضيفة بمرح مصطنع : بتردي نيابة عنه ؟ أخته ؟
قمر  بجدية : لا ، مراته أكيد يعني .. وضحت كده معاكي ؟
المضيفة اتراجعت وابتسمت : طبعا يافندم .
انسحبت بسرعة وساعتها امير ضحك كتير وقمر كشرت شوية بس بعدها شاركته في الضحك .. ربطوا الاحزمه بس المضيفة عايزة تجذب انتباه امير بأي طريقة وفي نفس الوقت بدون ماتقع في مشاكل فجابت كاتلوج خاص بالأسواق الحرة وبتديه للي امير مبتسمة ف قمر أخدته من ايدها وابتسمتلها بتكلف : شكرا .
قمر  بتقلب فيه بزهق وراسها على كتف أمير 
المضيفة جت تاني ومبتسمة كعادتها وبصت للي امير : حضرتك تحب قهوة ولا شاي ؟
قبل ما أمير  يرد قمر  بصتلها : أعتقد محدش فينا طلب ولا قهوة ولا شاي !
المضيفة بابتسامة عملية : حضرتك ده شغلي هنا .
قمر  بنفاذ صبر : متشكرين جدا لحضرتك لو احتجنا حاجة هنطلبها !
المضيفة ابتسمت ومشيت وامير بص للي قمر بحب وهو بيضحك وهي ضربته في صدره بخفه وبتحذير : لو جت تاني  
يتبع…..
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد

error: Content is protected !!