Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

شيري بصدمة وغضب:ده بجد …..ياكلاااب دول بيضحكوا عليا انا طب والله ماانا سايباكوا …واتصلت بحد 
_____________________
يزن قاعد بزهق فجاءة تليفونه رن برقم 
يزن بجدية :الو 
ميار :احم يزن انا ميار الي رقصت معاك النهاردة
يزن ابتسم تلقائي أول ماسمع صوتها بس اتكلم بجدية :اه في حاجة ولا ايه 
ميار باحراج :لا ياسطا مفيش بس ينفع نبقي صحاب ياسطا اصل انا مش عندي صحاب وماصدقت بصراحة 
يزن فرح جدا بس اتكلم ببرود :اه عادي …وقعدوا يتكلموا كتير مع بعض ….
يزن بضحك:والله انتي مشكلة يلا باي 
ميار:باي ….وقفلت واتصلت بحد 
ميار :انا عملت كل الي انت عايزه كدة تمام 
_تمام اوي بس لازم توقيعه في غرامك ياحلوة وإلا انتي عارفة 
ميار بزهق:عرفنا وقفلت واتنهدت بحزن……يارب سامحني يارب بس غصب عني والله 
______________________________________________
في الصباح عند اياد ومليكة (احم في حاجة عايزة اوضحها بس اياد ومازن ومليكة واختها ساكنين مع بعض بس كل واحد لوحده يعني الفيلا كبيرة ومتقسمة دورين ومليكة فوق واختها تحت ويزن جمبهم )
اياد صحي قبل مليكة قعد يتأملها بابتسامة حب ..بعد وقت مليكة صحيت الي بيبصلها 
مليكة بخضة :ياخربيتك خضتني 
اياد بضحك:يابنتي هو انتي ليه فصيلة يعني الواحد لما بيصحي بيقول صباح الخير وابتسامة كدة ….مش يخربيتك خضتني 
مليكة بضحك :خلاص ياسطا حصلخير 
اياد بقرف:ياسطا متجوز سواق توكتوك انا 
ملكية وغرور:واحلي كمان  ..وجاية تقوم لقت نفسها …..
مليكة بشهقة الصدمة:انت عملت فيا اي ياخاين امبارح هااا فين الاسدال هييييي وفين هدومي الحقوني ياااناس الحقوني 
اياد :يابت انتي هبلة انتي مراااتي مراااتي والنعمة مرااااتي ……وأكمل بخبث:بس عايز اقولك انك طلعتي عسل اوي …كنا بنقول اي بقي امبارح تعالي نكمل الموضوع وقعد يقرب 
مليكة :اياااد لا استني استني انا جعانة انزل هاتلي اكل انا صاحبة عيا والله 
اياد :يابت انتي فصيييلة …هطلب احسن انا مش قادر انزل وكمان علشان نكمل كلامنا وغمزلها 
مليكة :اياد هو حد قالك انك مش محترم 
اياد :لا بصراحة هما قالولي اني مشفتش بربع جنيه تربية 
مليكة بضحك:يخربيت عقلك ياشيخ ….واكملت بكسوف:اياد طب أخرج اطلب من  برة علشان عاوزة البس 
اياد بغمزة:طب متخليني يمكن تحتاجي مساعدة 
ملكية وهي بتزقه بغيظ:أخرج برة يااياد علشان مقومش الطشلك والله انا مجنونة واعملها 
اياد بخوف وهو بيقوم:لا لا وعلي ايه نخرج بكرمتنا احسن وخرج وقفل الباب 
مليكة بصوت عالي :اطلب اكل كتير …وقامت خدت شاور وصلت والأكل وصل وقعدوا ياكلوا تحت هزارهم 
________________
عند مازن ونورين 
مازن صحي قبلها وقعد يلعب في شعرها وقرب عليها ????‍❤️‍????‍????وهي صحيت اول ما عمل كدة ..
نورين :اي يابني في أي حتي وانا نايمة 
مازن وهو بيضحك:ما اعمل ايه انتي قمر اوي بصراحة …وأكمل بخبث:متيجي نكمل الحدوتة بتاعت امبارح
نورين بعدم فهم :حدوتة اي 
مازن وهو بيقرب عليها :الحدوتة ديه …..ونسبهم تاني 
____________ 
مايكل :انا سوف اذهب اليوم الي يزن الشافعي 
جان :ولماذا هو اذهب الي مازن افضل مايكل
مايكل بخبث:لا مازن بتأكيد أنه لم يذهب الشركة هذه الأيام لانه تزوج …..ويزن ايضا هو من أهم في هذا الوقت 
جان :تمام مايكل افعل كما تريد 
_____________________________________________
عدا شهر علي ابطالنا مازن ونورين ومليكة واياد راحوا الهاني مول ورجعوا ويزن هو الي بيروح الشركة وبيدريها وميار بتقرب منه وهو بدء يتعلق بيها وهي كذالك 
_____
_بقالك شهر عمالة تقولي هفرقهم هفرقهم ايه معملتش حاجة يعني 
شيري بصتله بخبث: قولت اسيبهم شوية واديني سبتهم اهو  يشبعوا من بعض لان كل الي جاي خراب عليهم 
________
عند مليكة واقفة في البلكونة ومعاها كباية الكابتشنوا وسرحانة وفجاءة لقت حد بيحضنها من ضهرها 
مليكة بتلف بخضة :يابني هو انت لازم تموتني ناقصة عمر يعني قولي بس علشان أبقي اعمل حسابي 
اياد وهو بيحضنها وبيقول بهدوء:وحشوكي صح 
مليكة بصتله ورجعت بصت للفراغ:جدا كان نفسي يبقوا معايا…بس الحمد لله علي كل حال 
اياد :وانا بردوا وحشوني جدا…وعينه بدأت تحمر وتدمع 
مليكة مسكته وشه بين ايديها ومسحت دموعه وحضنته من غير أي كلام وهو حضنها جامد اكنه كان نفسه في الحضن ده 
________________
في كافيه 
يزن قاعد متحمس ومعاه ورد ومتوتر ..فجاءة ظهرت ميار وهو أول ما شافها ابتسم بحب وتاه في جمالها 
ميار قعدت :يزن يزن ييييززن 
يزن فاق بخضة :اي اي ….واتكلم بحب:بس اي الجمال ده 
ميار اتكسفت وبصت في الأرض 
يزن بتوتر:ميار م ميار ا انا أن انا ….
ميار بمقاطعة:انا انا انا ايه يابني قول متقلقش والله انا مش هعضك 
يزن بصلها بغيظ واتنهد وقال بسرعة:ميار انا بحبك 
ميار بصدمة وفرحة :بجد 
يزن بحب:اه والله بحبك وبموت فيكي كمان 
ميار فرحت جدا بس افتكرت حاجة وبصت عليه بحزن 
يزن بقلق:ميار هو انا قولت حاجة زعلتك طب هو انتي في حد في حياتك 
ميار بحزن:لا يايزن مفيش وعايزة اقولك اني بردوا بحبك اوي بحبك اوي يايزن …….وعينيها دمعت وبدأت تعيط 
يزن بقلق :في ايه طيب بتعيطي ليه دلوقتي 
ميار بتفكير:ا انا لازم اقوله لازم انا بحبه والله بحبه مش عايزة اخسره انا هقولوا وهو يقرر يكمل ولا لا 
ميار بحزن ودموع:ي يزن ا انا لازم اقولك  حاجة 
يزن :اي 
ميار بتوتر: وخوف: ا انا ا انا  …
يزن بقلق:في ايه ياميارر قلقتيني 
ميار
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا

اترك رد