Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

ملكية دخلت المكتب وانصدمت لما لقت واحد قاعدة وحاطة رجل علي رجل ويعتبر مش لابس حاجة اصلا 
مليكة بصت لإياد بغيظ:مين الحلوة 
اياد فهم وبيقول بهدوء:ديه شهد يامليكة المسئولة الصفقة الجديدة…وبص لشهد :ودي مليكة مراتي اكيد سمعتي عنها 
شهد بغيظ بتحاول تداريه وهي بتبص علي مليكة :اه اه سمعت عنها ..وقالت :تشرفنا 
مليكة راحت قعدت قدمها و وبصتلها بابتسامة سماجة
مليكة وهي بادي اياد الكابتشينوا:خد ياحبيبي الكابتشينوا اهو 
اياد خد منها الكابتشينوا وقال بحب:شكرا ياحياتي 
شهد بحقد وغيظ:اي مش هنخلص بقي يااياد ولا اي 
مليكة باستفزاز:والله الي مش عجبه الباب يفوت جمل يااا فهد فهد صح 
شهد بغيظ :شهد …وبعدين انتي ازا……
اياد بمقاطعة:باااس احنا هنتخانق هنا ….واني ياانسة شهد هستشير يزن ومازن واقولك الرد تمام 
شهد بدلع وسهوكة وهي بتقوم وبتمد ايديها :تمام يااياد وانا هستني ردك 
ملكية قامت بسرعة ومسكت أيدهها.:احم خلاص قولنا الرد بكرة مش هنلك كتير بقي وبعدين اسموا مستر اياد مش اياد المرة الجاية تبقي تخلي بالك ياحلوة 
شهد بصتلها بحقد وغل وخرجت 
مليكة بصوت عالي:مخفتش علي فكرة 
اياد بضحك:ياخربيتك ده انتي مشكلة ياشيخة والله 
مليكةة وهي بتشرب ببرود :عارفة ….وبعدين انت حسابك في البيت اصلا 
اياد :الاااه وانا مالي ياالمبي 
مليكة قامت :حسبنا  في البيت …..وفجاءة حست نفسها دايخة 
مليكة بدروخة:ا اياد الحقني ووقعت مغمي عليها .
اياد جري عليها بخضة وطلب الدكتور بسرعة .
________________
نورين قاعدة في الجنينة وسىرحانة 
نورين بحزن:سيبتوني بدري اوي كنت محتجلكم اوي ……واتنهدت بحزن
_ياست هانم
نورين :نعم 
_في ست برة عايزة تقبلك ادخلها 
نورين باستغراب:مين دي ياتري ….دخلها يا محسن 
محسن :تمام ومشي 
شيري دخلت 
شيري بابتسامة ساذجة وهي بتقعد:اهلا اهلا ياتري بقي انتي مين.نورين ولا مليكة 
نورين قامت بغضب:انتي اي الي جابك هناااا يابت انتي 
شيري ببرود:تؤ تؤ مينفعش كدة تقبلي ضيوفك .
نورين بغضب مكتوم:اي الي جابك هنا 
شيري بخبث:حبيت اجي واقولك أن جوزك بتاعي انا والدليل علي كدة اسمعي التسجيل ده واستني الصور بقي …وضحكت باستفزاز 
نورين خدت الفلاشة وقالت بهدوء:برة 
شيري وهي بتقوم ببرود :انا كدة كدة كنت قائمة اصلا استني الصور بقي ياحلوة باباي وغمزتلها ومشيت 
ونورين مسكت الفلاشة وبصت عليها وجابت الاب توب وحطتها وانصدمت
__________________
عند اياد 
اياد بقلق:مالها يادكتور
الدكتور بفرحة:مبروك المدام حامل 
اياد بغباء:ايوة يعني مالها …وبعدين استوعب وقال بفرحة :د ده بجد يعني انا هبقي ماما قصدي قصدي هيبقي بابا وحضن مليكة جامد 
مليكة بحب:مبروك ياحبيبي
الدكتور بصلهم بحب وقال بهدوء:اياد ممكن دقيقة 
اياد بصله بقلق وخرج معاه ومليكة كذالك 
__الدكتور بهدوء:بصراحة مش عايز اتكلم قدام المدام بس هي عندها ضعف شديد اوي وده ممكن لقدر الله يأثر علي البيبي 
ااياد بقلق:طب اي الحل يادكتور 
الدكتور :لازم ترتاح وتتغذي كويس اوي وتلخد الفيتامينات بتاعتها بانتظام 
اياد :تمام يادكتور شكرا جدا 
_____________________
يزن :عملتي زي ماقولتلك
ميار،:أه …وكملت بحزن وندم:انا اسفة 
يزن يصلها بهدوء:مش عايزين نتمكلم في الموضوع ده دلوقتي اهم حاجة أننا نخلص منهم علي خير 
ميار بصتله بحزن وسكتت 
______________________
نورين بدموع:م مش معقول ا اكيد ده متفبرك ا انا ع عارفة ب بس ازاي ازاي وده صوت مازن ….لا لا يانورين اغتكري كلام يزن افتكري كلامه ل لازم اتاكد الاول واواجه مازن الاول ايوة ده هو الصح يانورين 
______________ 
مازن بغضب :يابنت الك…انتي الي جبتيه لنفسك وقام راح المكان الي اتبعتله وهو بيوعد نفسه أنه يخلص الموضوع 
بعد وقت وصل المكان بس مبقاش حد وفجاءة حد يخبطوا من ورا 
مازن بوجع:ااااااه ووقع أغمي علبه 
سيرا بشر:انت الي جبته لنفسك يابن خالد الدمنهوري هههههههه .وبعتت رسالة لنورين وضحكت بشر
__________
نورين قرات الرسالة:م مش معقول لا لا يانورين متصدقيش ديه واحدة كدابة وده فخ متروحيش……لا لا لازم اروح وقامت تلبس وهي قلقانة وبتتمني كلامها يكون غلط 
“تيجي علي العنوان ده وشوفي جوزك بيعمل اي ياحلوة اصل انا قولت أن الصور هتبقي بايخة فحببت اوريكي بنفسك ياقمر ههههه”
________
مليكة بقلق:الدكتور قالك اي يااياد 
اياد بطمئنان:مفيش ياحبيتبي ريحي نفسك بس انتي 
مليكة لصاله بقلق وشك وسكتت 
_____________
وصلت نورين المكان “كان عمارة كبيرة “
وطلعت الشقة الي كانت في العنوان وخبطت
سيرا بخبث:ايوة ايوة بالي بتخبط وفتحت 
نورين بصت عليها وعلي لبسها وبصت ورا سيرا واتصدمت 
نورين….
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا

اترك رد