Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل العاشر 10 والأخير بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل العاشر 10 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل العاشر 10 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل العاشر 10 والأخير بقلم منة سامح

نورين ومليكة و يزن بصوا بصدمة
نورين بصدمة :د ده ل بجد ….واكملت بدموع:ا انت جاي علشان البيبي بس ص صح 
مازن بجمود مصطنع:اه …وأكمل بهزار وهو بيقرب منها:انتي هبلة يابت انتي ولا اي علش فكرة انا الي جبتك المستشفي لما وقعتي 
نورين بصتلوا بفرحة ودموع:ا انت مس مسمحاني ص صح 
مازن بابتسامة :مسامحك من اول يوم علي فكرة 
نورين بصتله بفرحة وحضنتوا جامد وهو كذالك 
نورين ببحب:وحشتني اوي علي فكرة 
مازن ضمها جامد 
مليكة ويزن :طب اي نجيب اتنين ليمون ولا اي نحن هنا 
اياد وهو داخل:وانا معاهم 
مازن بضيق:انتو فصلين اوي علي فكرة أخرجوا اخرجوا شوفوا حتة ابعدوا فيها 
مليكة وهي بتقعد باستفزاز:انا عجبني المكان ده ومش خارجة 
اياد ويزن :واحنا كمان وراحوا قعدوا جمب مليكة 
مازن بصلهم بغيظ شديد ونورين قعدت تضحك عليهم 
____________________________عدا اليوم من غير أي أحداث “تاني يوم”
مليكة بهدوء وهي قاعدة وسرحانة جه اياد من وراها 
اياد وهي بيقعد :عاملة اي 
مليكة بابتسامة حزن:اهو عايشين ..انت عامل اي 
اياد وهوبيقلدها  :عايش 
مليكة ضحكت :فصيل وبارد والنعمة 
اياد بغرور:عارف 
مليكة ضحكت وبصت للفراغ تاني :عارف انت عايز تقول اي يااياد ..بس متقلقش انا كويسة وخلاص قررت أن هبدء من جديد وهرمي كل حاجة وحشة ورا ضهري ود ه الصح .
اياد يصلها بحب وخدها في حضنه بهدوء
____________
يزن بحزن:اي يااميار بقالك شهر ميار قومي بقي انتي اتاخرتي اوي عليا قومي ياحبيبتي …بردوا ياميارر ولسة هيقوم 
_يز يزن يززززززززن 
يزن جري عليها بصدمة وفرحة :ميار ا انتي اتكلمتي صح ب بجد يعني انا مش بحلم 
ميار بتعب:ا انت كويس س سارة ك كويسة 
يزن بحب:ا اه يا حبيبتي كلنا كويسين الحمد لله قومي بس انتي بسلامة كدة 
ميار ابتسمت بتعب:الحمد لله …وأكمل بدموع:ا انت مسمحاني ص صح ومش هتسيبني 
يزن بابتسامة:عمري ويلا بقي علشان نعمل فرحنا ياسطا
ميار بفرحة:ي يعني انت مسامحني ص صح يعني انا مش بحلم….ا انا بحبك اوي يايزن 
يزن بحب :وانا اكتر ياروح قلبي
سارة وهيا داخلة بفرحة :ا انت فوقتي الله الحمد لله يارب الحمد لله وجريت حضنتها جامد 
وقعدوا يتكلموا مع بعض 
___________
نورين بابتسامة :انا بحبك اوي يامازن …اوعدك يامازن اني عمري ماهشك فيك ابدا 
مازن ابتسم بحب وسكت 
مازن :لو ولد هتسميه اي 
نورين بابتسامة :هسميه مالك.. وانت لو بنت 
مازن بسرحان:هسميها نور علي اسم م ماما …وعينه دمعت بس مسحها بسرعة 
نورين بهدوء:بتمسحها لي 
مازن بصلها وحضنها جامد :وحشتني اوي اوي يانورين 
نورين بحزن:ووحشتني انا كمان 
________________
بعد خمس سنين 
مليكة بصويت :عااااااااا سيلياااااااا 
اياد بخضة:اي في اي اي الي ولع اي الي حصل 
مليكة :شوف بنتك عملت اي بوظتلي الميكب بتاعي كلوا بص بصصصص 
اياد بضحك:سيليا انتي عملتي كدة 
سيليا ببراءة:يابابا ماانا بقولها شيله ياماما شبابه مش بتسمع التلام اعملها اي 
اياد بضحك:التلام ..احنا اتاخرنا اوي يامليكة 
مليكة بضحك:اوي .
_____
مازن بضحك:اختك دي في مرة هتجيب اجلي من صريخها ده 
نورين بضحك:عندك حق والله مجنونة …نور تعال يلا علشان تأكلي نووووووووووور بتعملي اي 
مازن بفزع:بسم الله الرحمن الرحيم يخربيت سننكوا عيلة مجانين قال وهي المجنونة 
اكلت نورين بعصبية:بتعملي اي 
نور ببراءة:ياماما بحط ميكب لمالك 
نورين ضحكت :يابنتي هو انتي ناوية تجنيني صح …وانت سيبها تعمل في وشك كدة وعادي 
مالك بطفولة:ياماما هي قالتلي تعالي هخليك زي ماما وانا كنت عايز ابقي زيك وعملت كدة 
نورين بغيظ:صبرنييي يارب 
يزن وهو داخل هو وميار وابنهم الصغير بضحك:مالك بس …وأكمل بصدمة وضحك:اي ده مين عمل فيك كدة ههههههههه 
نور بغرور:انا اي رايك جامد صح 
يزن وميار وهما بيضحكوا :جدا 
نورين بغيظ:شوفتوا شوفتوا ضحكوا ازاي …واكملت :صحيح انتو اتاخرتوا كدة لي
يزن بغيظ:ما لازم يبقي أستاذ مراد يبقي راضي عني علشان يلبس …اومال فين المجنونة التانية 
نورين بضحك :المجنونة التانية بتصوت لسة 
مليكةة بغيظ: علي اساس انك كنتي بتغني
ميار بضحك:بتيجي علي السيرة هههه 
وقعدوا يهزروا مع بعض 
بعض وقت اتجمعوا كلهم حوالين تورتة مكتوب عليها توأمي 
مليكة ونورين ويزن واقفين جمب بعض وبصين لبعض بحب 
مليكة بابتسامة :النهاردة ال يوم الي اتولد في  التوأم الثلاثي يمكن ده كان احلي حاجة في حياتنا أننا كنا مع بعض ده مش يمكن ده اكيد عدينا كل حاجة مع بعض بحلوها ومرها ..مهما اتكلمت مش هعرف أوصفنا بكلمة ..كل الي اقدر اقولوا اني بحبكوا اوي ياتوأمي اوي 
يزن ونورين حضنوها بحب :واحنا كمان ياتوأمي 
_____
        وووووتمت الحمد لله

اترك رد

error: Content is protected !!