Uncategorized

رواية قمر الزمان الفصل السابع 7 بقلم ندى رأفت

                                                    رواية قمر الزمان الفصل السابع 7 بقلم ندى رأفت

رواية قمر الزمان الفصل السابع 7 بقلم ندى رأفت

رواية قمر الزمان الفصل السابع 7 بقلم ندى رأفت

قمر بصدمه : بدر .. بدر هنا ..
بدر : بقولك قمر فين ..
راشد : مش هنا ..ومعرفش مكانها ..
بدر بسخريه : بص يا عمي ..انا كدا فقدت صبري ..وهعد من واحد لثلاثه ..لو مقولتليش قمر فين ..رفع بدر المسدس على رأس راشد وقال : هقتلك ..
منال بزعر : لا ..يا ابني حرام عليك دا راجل كبير ..بص قاطع راشد كلامها بسرعه وقال بزعيق : اسكتي يا منال…
بدر : واحد …..
أثنين……ها يا عمي …لسه قدامك وقت …
راشد واقف ساكت ومستسلم …
بدر : يبقى انت الي جنيت على نفسك يا عمي .. وجهز بدر المسدس…
وغمض راشد عينه ….
وفجأه صوت طلق نار …..
قمر بصدمه : إيه الصوت دا ..
برا الاوضه …..
منال كانت في حاله صدمه هي وأمل…
أمل بذهول : من الشاب الوسيم دا يا ماما …
منال : معرفش ..يا بنتي ..
نروح لبدر ..الي كان مراد ماسك إيده ورافعها لفوق ..علشان الرصاصه متجيش ..في راشد … ورمى المسدس على الأرض..وبعده ..
بدر بعصبيه: انت مين …
ساب مراد إيد بدر ..
مسكه بدر من جاكت البدله وقال : انت ازاي ..تتجرأ تعمل كدا في بدر الصياد ..
مراد بسخريه : إيه يا عم متعصب كدا ليه ..وقبل ما بدر يتكلم ..راح ضربه مراد بوكس في وشه جامد ..لدرجه ..ان بدر كان هيقع ..
عدل مراد جاكت البدله وقال : انا هعرفك انا مين …وبدأ مراد يضرب بدر جامد ومتتالي لدرجه ..إن بدر مكنش عنده فرصه يدافع عن نفسه..
وقع بدر على الأرض…وفقد وعيه …
مراد : انت بخير يا استاذ راشد ..
راشد : بخير يا ابني …
مراد بزعيق لرجالته الي برا … : يا رجاله تعالوا خدوا بدر من هنا …
راح الرجاله خدوا بدر …
مراد: قمر فين يا حج راشد..
راشد بأستفهام : انت مين يا ابني ..
مراد: مراد سليمان صديق شريف ..
الكاتبه :Miyano shiho (ندى رأفت )
راشد بقلق : بدر …بعت رجاله يخلصوا على شريف …الحقوا ..قطع مراد كلامه وقال: متقلقش يا عمي ..شريف اتصل بيا بعد ما قمر هربت ..وكان حاسب حساب ان كل دا هيحصل ..انا بعتله رجالتي …فمتقلقش ..وهو قالي ان اخد قمر وارجعها على بيتها …
راشد ..طلع المفتاح من جيبه وفتح باب الاوضه …خرجت قمر بسرعه ..وقالت : بدر ..بدر ..بدر فين ..؟!!
مراد : اتفضلي معايا …يا مدام قمر ..
قمر : انت مين ؟! انا مش راحه حته …
مراد : ..مراد. صديق شريف..حضرتك هترجعي البيت دلوقتي ..
قمر بعصبيه : انا مش راجعه مع حد ..مش هرجع مع حد انت فاهم …
انا مش هرجع لشريف دا ..انا هبقى هنا ..
مراد : اهدي يا قمر ..
قمر بعصبيه وزعيق : انا مش ههدى ومحدش هيقدر ياخدني من هنا …انت فاهم …
لسه هيتكلم مراد …لكن قطع شريف كلامه وقال : لا هتيجي..معايا وغصب عنك …
بص مراد على شريف …
دخل شريف ببرود وقال : اتفضلي معايا بهدوء …
قمر بعصبيه وعياط : انا مش راحه حتى ..بدر فين ..انا عايزه اروح مع بدر ..
مسك شريف إيدها وكان هيمشي ..راحت شالت قمر إيدها بعصبيه وقالت : قلت مش هروح معاك حتى …
شريف بزعيق : انا مش باخد رأيك انتي فاهمه ..وهتيجي معايا ..بأردتك او غصب عنك ….
اتخضت قمر ..من زعيق شريف ..وخاصه انها اول مره تشوف العصبيه ..والغضب دا في عينه ..
مسك شريف قمر من إيدها جامد ..واتجه للباب…
قمر بتعيط وبتقول برجاء : يا بابا..خليه يسبني ..ارجوك خليه يسبني .. ارجوك ..
راشد في نفسه : سامحيني يا بنتي ..
فجأه قال مراد : سيبها يا شريف …
انصدم راشد …
لكن شريف نزل ومسمعش كلامه …
مراد : لا مش هينفع تروح معاه ..وشريف يالحاله دي …
راشد بقلق : ليه ..ليه يا ابني ..
مراد : شريف طالما وصل انه يزعق..يبقى دا معناه انه وصل لقمه غضبه …وهو لما بيوصل للحاله دي مبيشوفش قدامه ………انا هروح وراه …ونزل مراد بسرعه ..
راشد بخوف : قمر بنتي . 
يتبع …
 

لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا 

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد