Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل الحادي والثلاثون 31 والأخير بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الحادي والثلاثون 31 والأخير بقلم أسماء نبيل

قمر  كانت هتتنرفز بسبب خجلها بس تراجعت وحركت ايدها على صدره لحد وشه وهو بصلها فاتكلمت بخفوت : حبيبي أنا عارفة إني اوفر شوية بس انت كنت بعيد فتره كبيره وانا تقريبا مش عارفه يعني يعني 
أمير بتشجيع، قولي 
قمر، مش عارفه اتعامل ازي يا أمير كل البنات انها بتفهمها بس انا (لتختنق بالدموع) 
ليضمها أمير، حببتي عاوزه تفهمي ايه وانا افهمك 
قمر، مش قصدي كده بس انا عاوزاك تتحمل وتفهم اني مش عارفه اتصرف لاني معنديش خبره في ده واني ابيض خالث وماتزعلش 
أمير، مفيش راجل بيزعل ان مراته مش عندها خبره وانها ابيض يا قمر ده حاجه تفرح اي راجل لان الأبيض ده هو هيكتب فيه اللي هو عاوزه هيخلي فيه الي يريحه فهمتي 
قمر، يعني انت مش مدايق 
أمير بحب، لا بس عاوزك تتخلى عن خجلك وكسوفك شويه معايا حولي يا قمري 
قمر، حاضر بس انت اديني وقت واتحمل معايا رخامتي شوية .. لحد ما أتطبع بطباعك .
أمير  بصلها بحب : بس  أنا مش عايزك تتطبعي بطباعي أنا .. أنا بحبك زي ما أنتي كده أنا بس كل اللي عايزه إنك تقربي مني وما تحطيش حدود وفواصل بينا ..  تتخلى عن خجلك معايا.. يعني اعتبرينا أنا وأنتي واحد .. قربك مني .. لمسك ليا .. حبك ، مشاعرك ، احتياجاتك .. الحاجات دي عبري عنها براحتك معايا لأن أنا المسئول عنها .. فهمتي ؟
قمر ابتسمت وهزت دماغها وقربت حضنت دراعه وسندت راسها على كتفه وهو ضمها لحضنه وسكتوا ..
شويه وامير حس ان قمر عاوزه تنام وبتجاهد عشان تفضل صحيه معاه فغمض عنيه وهي لحظت ده وفكرته نام فنامت ع صدره اول ما نامت أمير فتح عينه وفضل بصصلها وهي نيمه وبعد وقت أعلنت الطائرة عن وصولها
أمير بهمس وحنيه بيمشي ايده ع خدها، قمر قمر حبيبتي اصحى
قمر، صباح الخير
أمير وهو بيبوس خدها، صباح الفل يا قلبي
قمر بخجل، وصلنا
أمير، ايوه خلاص دقايق وننزل
قمر، وانت صاحي من بدري
أمير بتهرب، لا.. اه هو
قمر، هو انا ليه حاسه انك مانمتش وكنت بتشتغلني عشان انام
أمير، عشان ده اللي حصل اصل انا مش بعرف انام في الطياره انت ذنبك ايه مش كفايه انا
قمر، افضل معاك
أمير، لازم ترتاح
وبعد دقايق تصل الطائرة الي مطار بريس بلد الحب والعشق لينزل عصافير الحب
قمر الي أمير، انا جعانه يا أميري
أمير، تحبي تفطري هنا ولا في الفندق
قمر، انهو احسن
أمير، لو جعانه اوي نفطر هنا لو تتحملي للفندق يكون أفضل ومضمون اكتر
قمر، خلاص في الفندق
يصل قمر وامير الي احد افخم فنادق بربس ويكون برج ايفل أمامهم مباشرتا لينهي أمير كل شيء بدقائق لانه حاجز من قبل كده ويبعت الشنط و بذهبان لمطعم الفندق ليفطروا
فطروا وقاموا وامير  على آخره من التعب والإرهاق وهي حاسة بيه ..
أخيرا دخلوا الجناح بتاعهم الخاص بالعرسان وقمر أول ما شافته انبهرت بيه : وااااو أمير .. تحفة الجناح ده ! والڤيو رائع .
أمير  ابتسم، طب كويس انه عجبك المهم عايز اخد شاور وأغير هدومي هتدخلي أنتي الأول ولا أنا ؟!
قمر بصتله بحنان : ادخل أنت يا حبيبي الأول .
أمير  فتح شنطته وهي بصتله : ادخل أنت طيب وأنا هجيبلك اللي تحتاجه .
أمير  ابتسم : مش مستاهل يا عمري .
أخد حاجته ودخل وزي ما هي توقعت ما كملش عشر دقايق كان خارج بالبرنس وهي بصتله بخجل : هتصلي ؟ بس هنصلي ايه ! أنا مش عارفة وقت وحاسة إني متلخبطة ومش مستوعبة حاجة !
امير ابتسم : ده علشان فرق التوقيت يا حبيبتي هنصلي حسب البلد اللي احنا فيها .
قمر ابتسمت : والقبلة ؟
أمير بص لساعته : القبلة كده
قمربصتله وشهقت : ماجيبناش سجادة صلاة .
أمير ضحك : أم الشهقة دي ! جيبت يا قلبي في واحدة في شنطتك وفي واحدة في شنطتي وفي مصحف كمان .. الحاجات دي أساسية معايا ما تقلقيش وبعدين أي حاجة محتاجينها هنشتريها عادي جدا .. خدي الأمور ببساطة يا حبيبي .
أمير لبس هدومه وطلع سجادات الصلاة وفرشهم وبعدها خبط على قمر وهي بسرعة : ما تدخلش .
أمير ابتسم : مش هدخل بس هسألك أستناكي نصلي مع بعض ولا أسبقك؟
قمر  ابتسمت : لو تعبان أوي وعايز تنام صلي ونام لو هتستنى يبقى ياريت .
أمير ابتسم : اوك .
فكر يستناها ولا يصلي وينام وبعدها خرجت لقته مستنيها وابتسمت : لحظة هلبس إسدالي وأجيلك بسرعة .
صلوا و بصلها : وبعدين في التعب ده مش هنرتاح ولا ايه !
قمر ضحكت : ادينا وصلنا يا حبيبي ارتاح بقى .
امير وقف وشدها معاه : قومي طيب .
قمر شدت ايدها : أنا عايزة أقلع إسدالي و ألبس هدومي وأسرح شعري وأنشفه وأفضي الشنط وحاجات كتيرة سيادتك .. روح نام .
امير سابها قلعت إسدالها و واقفة بتنشف شعرها وبعدها اتفاجئت بأمير  بيشيلها وبياخدها على السرير بدون أي مقدمات ومسكها يقبلها بحب  : لما أقولك تعالي تقولي .. ما تقوليش أصلا أنتي تيجي وبس فاهمة ؟
قمر ابتسمت بخجل : لا مش فاهمة .
امير ابتسم بمشاغبة : أفهمك يا حبيبتي .
بعد فترة طويلة قبل ما ينام قمر في حضنه
بتلعب في صدره وهو ضحك : قال آسفة اتفتح غصب عني !
قمر  ضحكت بحرج وهو كمل : يعني بجد بعد وضع زي ده أنا وأنتي فيه بتتأسفي إن زرار اتفتح .
قمر بصتله وهو كمل : أنا وأنتي كيان واحد وجسم واحد بنندمج مع بعض .. قمر اللي بيحصل بينا ده مش مجرد علاقة وخلاص .. أو أنا مش بعتبره كده .. أنا بعشقك ودي وسيلة للتعبير عن العشق ده .
قمر  سندت على صدره وقربت لوشه باسته وحطت ايديها الاتنين تحت راسه ضمتها : وده نفس إحساسي .. بس يا أمير  واحنا في الوضع ده بنسى الكون كله بما فيه .. بكون معاك بروحي وقلبي .. وعقلي فعلا بيتوقف .. أنا عريانة تماما في حضنك مش بس عريانة بهدومي بس ، عريانة في كل حاجة .. مشاعري أفكاري كل حاجة .. فـ واحنا في الوضع ده مش بفكر نهائي  .. أنا بس بحبك  .
امير أخد نفس طويل مبسوط إن اللي بين ده مراته اخيرا رجعتله وبقوا سوا بعد عذاب وبعد  ومن تعب أمير   نام أو انهار من التعب
وتاني يوم صحي أمير ع صوت تليفونه مالك بيطمن عليهم شويه وقفل معاه كانت قمر في الحمام طلعت وقفت بالبرنس تنشف شعرها قرب منها أمير من ظهرها وحضنها ودفن راسه في رقابتها وجاب شعرها على جنب، قمري عاوزه تروح فين
قمر، بجد هنخرج
أمير، ايوه اجهزي
قمر، حاضر. بعد وقت جهزوا ونزلوا راحوا برج ايفل واتصورا كتير وامير بيبعت صور اللي أهلهم يطمنهم ويفرحم ونزل صوره ليهم في البرج وقمر دفنه وشها في صدره ومش باينه وكتب في بريس بلد العشاق انا وعشقي الوحيد وبعد وقت رجعوا الفندق وتاني يوم راحوا الملاهي واجننوا وراحوا اكبر بيوت الازياء في بريس واشتروا حاجات كتير وقمر أصرت أمير يجيب لبس على زوقها بس كل ما تختار حاجه تلقيها حلوه ومبينه عضلاته تتغاظ  بس كانت بتقطم مع جوزها وده نوعا ما عجب أمير جدا وبعد لف كتير رجعوا وقضوا ليله ولا في الأحلام لان أمير طلب من اداره الفندق تجهز الجناح الي عشا رومانسي واول ما دخلوا قمر اتفاجاه من منظر الجناح كله متزين بالورد والشموع المعطره العشا
قمر بزهَل وفرحه  حضنت أمير، بحبك
أمير  بعشقق
قمر، ممكن تديني خمس دقايق وبعدها نكمل
أمير، برحتك
لتدخل قمر الي الحمام تاخذ شاور سريع وبعدها الي غرفه الملابس لترتدي فستان بينك قب قصير قبل الركبه وحذاء كعب وتطلق العنان لشعرها مع ميكب هادي وتخرج لاجد أمير غير ملابسه أيضا الي بدله سوداء بعدما اخذ شور لتقدم منه ويتعشوا في جو رومانسي وبعدها يرقصوا وفي نص الرقصه تقف قمر
أمير، ايه مالك
قمر وهي تخلع حذائها، مفيش
لتجد نفسها قصيره جدا بالنسبه له ليضمها أمير ويجعلها تقف ع رجله ليصبح طولها مناسب ويكمل الرقصه ويقترب ويحلها ثم يضعها برفق ع السرير وَ….
(تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح ????????) نسبهم ده ناس فضيعه واحنا عندنا جفاف عطفي????????????????
في القاهره يجلس الجميع في بيت حسن
مارد، انا عاوز افهم ايه علاقه مريان بيك يا هشام
هشام وهو ينظر إلى مريان التي تخبره لا يقول ، هي اختي
مريان، لا
هشام، مريان انت اختي وده مش هيتغير حتي لو مش قبلاه
مارد، انا مش فاهم حاجه
هشام، مريان اختي من امي بس
مارد، طب…
ليقاطعه هشام، مش عاوز ادخل في تفاصيل خلينا كده أفضل مريان عاوز اكلم معاكي. طلع هشام ومريان الجنينه
هشام، هنفضل كده كتير
مريان، عاوز ايه
هشام، مارو انت هتفضلي بعيد عني
مريان بحزن، مش عارفه
هشام بحب اخوي وهو يفتح بده لها، طب تعالي في حضني عشان وحشاني اوي بقالي كتير مشوفتكيش ومش بترضي تردي عليا
مريان وهي تذهب إلى حضنه ببكاء، بس كنت بسأل حازم عنك
هشام، عارف كان بيقولي مارو انا عارف ان طرفتي كانت غلط بس هو ماكنش يستهلك
مريان، عارفه وشكرا جدا انك عملت كده
هشام، بتحبي مارد
مريان بخجل وهي تضع شعرها خلف اذنها، ايوه
هشام بابتس ومشاكسه، بتكسفي دولوقي
مريان، هشام
ليضمها هشام االي صدره بحب، المهم هو إنسان كويس ويحافظ عليكي وانا متأكد من كده يا اما مكنتش سمحتله يقرب
مريان باستغراب، انت كنت عارف
هشام، مش بالضبط بس الحارس بتاعك قالي ان في واحد بيقبلك كتير الفتره الي فاتت فكان لازم اعرف مين بس
مريان باستغراب ، حارس…. حارس ايه
هشام، انت مفكره هسافر واسبكم كده مارو انا سفرت عشان كنت محتاج ابعد مش عشان اتخلى عنكم انت وحازم كان عليكم حرس ٢٤ ساعه فكل حاجه كنت بعرفها
مريان، ازي ماحستش
هشام، عشان انا مكنتش عاوزك تحسي المهم انك بخير
مريان، هو انت في شقتك
هشام بابتسامه ، ايوه
مريان بحماس، خلاص هبات معاك انهارده
هشام وهو يقبل جبينها ، تمام هو انت عادي تقولي لمارد الي حصل زمان ولا مش حابه
مريان، هو عارف
هشام بابتسامه، قوليله. 
مريان، ايوه
ليدخلوا هشام، تعالي يا مارد ليأخذ مارد ويتحدث سويا
هشام اسمعني وماتقطعنيش تمام
ليدخلوا هشام، تعالي يا مارد ليأخذ مارد ويتحدث سويا
هشام اسمعني وماتقطعنيش تمام
هشام، انا عارف انك بتحب مريان بس عاوزك توعدني انك هتحافظ على الحب ده
مارد بصدق، اوعدك
هشام، تمام
مارد، انا عاوز اجوز ع طول
هشام بمشاكسه، لسه
مارد، ماتغلسش عشان مفيش ارزل مني
هشام بضحكه رمانه، هههه لما أمير يرجع هنعمل فرحك
(الناس الي بتسأل عن هشام هيكون ليه قصه لوحده هو وعائلته عشان مواله طويل)
عند أمير رجع بعد شهر وكانت السعاده اخيرا دخلت بيته وبدأت التجهيزات لجواز مارد ومريان وبعد شهر كمان كان الفرح ملوكي مارد واقف في آخر السلم منتظز مريان اللي نزله بفوستنها الابيض الجميل وحجابها اللي عملته مفاجأة اللي مارد تتابط زراع أخيها هشام من جهه وبحانبها حازم من الجهه الأخرى ليعطيها لمارد بعدما وصاه عليها ليقترب مارد منها لتظن انه سيقبل راسها ولكن كانت المفاجأة التي زهلت الجميع عندما اقترب والتقط شفتيها بحب ظاهر ليبتعد  لتخجل مريان جدا وادفن وجهها في صدره وتضربه في كتفه، قليل الادب
مارد بضحكه رنانه، ههههه قليل الادب عشان بوسه طب اسكتي يا عمري ثم يذهبان الي مكانهم ليعلن الديجية عن أول رقصه لرقص مارد ومريان وبشاركهم مالك وموده وقمر وامير وهشام ومنه في نص الرقصه عند قمر
أمير يضمها بتملك، بحبك
قمر، وانا كمان أمير
أمير، عيونه
قمر، انا حامل
أمير، طيب كويس … اه… بجد 
قمر بضحك، ايوه انا حامل 
أمير وهو يحملها ويدور بها، بحبببببك 
ليسقف الجميع ويعلم الجميع بحمل قمر 
&&&&????بعد ١٠ سنين ????????
نجد قمر تجري في المنزل بالطعام وراء طفلها إياد البالغ خمس سنوات 
قمر بصريخ، يا واد تعالي كل 
لياتي على صوتها أمير وهو يحمل بنته ملك المبالغه حوالي ثلاث سنوات 
أمير، ايه يا حبيبتي بتزعقي ليه 
قمر بتعب، ابنك مش راضي ياكل 
أمير وهو يشير الي الطاوله ، طب اهدي هاتي الاكل وحطيه هنا
لتضعه قمر، خد وريني 
أمير بهدوء وهو يشير الي الكرسي ، إياد تعالي هنا 
لياتي إياد ويجلس على كرسيه بطاعه 
أمير، كل اكلك كله يلا 
إياد، حاضر يا بابي. ليبدا  إياد باكل طعامه 
قمر بزهول، بس كده طب والله لعلمك الأدب ده انا بقالي ساعه بتحايل 
أمير وهو يحضنها ، معلش يا عمري 
قمر، هيجننوني يا أميري 
أمير بحب وهو يهمس بجانب اذنها ، معلش تعالي اقولك تعملي ايه 
قمر، طب وال قرود ده اعمل فيها ايه 
أمير وهو يحملها الي أعلى، الداده معاهم ايقول بصوت عالي دادا فاطمه يا داده 
فاطمه، نعم يا ابني 
أمير، خدي بالك من الولاد لو سمحتي 
فاطمه، حاضر 
ليصعد قمر وامير وتبدأ وصله عشقهم الذي لا ينتهي 
&&&&&????????الخلاصه????????&&&&&
      بعد فرح مارد ومريان وسفرهم باسبوع
بقصر أمير الخاص يستيقظ أمير على صوت هاتفه 
أمير بنوم، الو 
مالك،انت لسه نايم قوم .. 
أمير، خير 
مالك،عندنا شغل خلصت المشروع
أمير، اه خلصته ومش جي قمر كانت تعبانه امبارح وهافضل انهارده معاها
مالك،الله يساهلك يا عم
أمير بغيظ ، بطل نق ارحم امي 
مالك، انا مش بنق ده انا بقر ولحسد وكل الطاقات السلبيه 
أمير، كمان وانا اقول الدنيا خربه حوليه ليه
مالك، عملت ايه في عمليه امبارح 
أمير، كالعاده قبضنا عليهم متلبسين 
مالك، يا سلام على اللي واثق ده صح اللي قال فهد المخابرات 
أمير، سلام عشان اقوم اشوف قمر 
مالك، سلام 
ليغلق أمير هاتفه وينزل ليري أين قمر ليجدها في المطبخ تاكل مربه فرولة على مربه تين على نوتلا على موز على زبده 
أمير بزهول، ايه ده هو انت بتعملي ايه 
قمر، باكل 
أمير، بتكلي ايه قمر حببتي كده تتعبي كل السكريات ده مع بعض غلط عليكي 
قمر بحنق طفولي، خلا مش هاكل سديت نفسي 
أمير، تعالي كوليني ده انت خلصتي كل العلب 
قمر، انت بتعد عليا يا أمير اهو ابنك اللي عامل فيا كده 
وتسيبه وتمشي ليقف مزهول ويزداد زهوله عندما يرى قمر وهي تاخذ تفاحه من ع تربيظه المطبخ. ليفق أمير ع صوت هاتفه ليرد 
أمير بغضب، يعني ايه هرب انا جي حالا 
ليصعد ويغير ملابسه
أمير وهو يجهز نفسه، قمر حببتي انا ماشي عندي شغل اتغدى لحد ما اجي سلام ليقبلها وينزل ليذهب الي الجهاز وبعد ساعه تطلب قمر البيتزا لتاتي وتاكل وهو في الجهاز يعمل بجد ليعرف كيف هرب احد زعماء المافيا التي تم القبض عليهم امس فكان يتناقش مع رايس المخابرات ومعضم اللوءات ليرن هاتفه وعندما يرى الرقم ، اسف يافندم لازم ارد ليقوم ليرد
أمير، حبيبي
قمر، اه… الحقني… يا أمير… هموت
لم يسمع اخر كلمه… نزل بسرعه أخذا سيارته متوحها الي قصره لينقطع الخط ليتصل ولكن لا من مجيب ليتصل باحرس، انتم فين يا بهايم… الهانم فين
الحارس، جوا يا باشا
أمير، يا ولاد الكلب… هقتلكوا لو حصل لها حاجة 
تجمع الحرس حول الباب سريعا يردون كسره ليفاجؤوو بسيارته بسرعه رهيبة نزل بهمجية وفتح الباب بشفرتك الخاصة ودخل مسرعا لم يجدها بالأسفل صعد الي غرفتهم وجد البيتزا مرميه ع الارض وشراشغ السرير كذلك يبدوا ان احد حاول النهوض من الأرض ممسكا باي شيء حوله وجد هاتفها ملقا أرضا لم يراها حتى الآن ليتقدم ببطئي للجانب الاخر من السرير ليفزع عندما يجدها ممددة على بطنها وشعرها يغطي وجهها اقترب بسرعه ينادي عليها بلهفه شديده ورفعها من ع الارض، قمر
لكنه لم يستطيع إكمال كلامه مما رأي فهو وجد وجه شاحب بشده وشفتيها بيضا ويخرج منها رغاوي بيضاء حملها سريعا ليجد بركه من الدماء اسفلها ليشل عقله ليفق على صوت احد أصدقائه من الجهاز نزل بعده عندما لم يرد ع احد ونزل بهذا الشكل ليقلق راسائه عليه وينزل خلفه احد زمائله، أمير مش وقته لازم مستشفى يسرعه ليفق أمير وينزل بها بسرعه رهيبه اللي المستشفى وخلال دقائق يصل إلى المستشفى بعد أن تفادي اكثر من حادث بسبب سرعته ليجد الدكاتره في انتظاره بعدما كلمهم يحيى صديقه ليضع قمر على الترولي لياخذها الأطباء سريعا الي العمليات اقترب يحيى منه بحزر بعدما وزع الحرس وأمر معظمهم بحراسه جناح قمر والبعض بحراسه المستشفى ليضع يده على كتف أمير ليتاكد أمير ان كل هذا حقيقي لينهار وينزل على ركبه
يحيى، أمير قوم هي محتاجاك 
أمير، لو راحت مني اعمل ايه
يحيى، اهدي عموما انا عارف ان مش وقته بس احنا قبضنا ع واحد من رجاله أندرو وهو اللي عمل كده واحنا خلاص حددنا مكانه وفي قوه راحت تجيبه 
أمير بجنون ، عاوزه حي يا يحيى عاوزه حي عشان اخد حقي منه 
يحيى، حاضر بس اهدي انا قولتلك اول ما الخبر جالي وان شاء الله خير 
أمير وهو يقترب من باب العمليات ويريد الدخول ليخرج احد الأطباء 
أمير بلهفه، ايه قمر ملها 
الدكتوره، دمها في سم بنحاول نسيطر عليه بس خصرنا الجنين وهيكون الحمل صعب 
أمير بضعف، المهم هي انا مش عاوز غرها 
ليرجع أمير الي الوراء ويستند على الحائط بضعف وصدمه وبعد ٤ساعات يخرج الاطباء 
الدكتوره، الحمد لله قدرنا ننقذ قمر هانم بس هيكون الحمل صعب 
أمير، مش مهم المهم هي انا مش عايز عيال  ثم ينظر إلى يحيى ومالك الذي قدم فورا عندما علم بما حدث من الحرس، عملت ايه يا يحيى 
يحيى، اتقبض عليهم 
أمير، تمام ليخرج ويذهب الي الجهاز 
اللواء سليم، أمير انت هنا ليه المفروض تكون مع مراتك 
أمير، هو فين 
سليم، أمير حقق هاتخده بس بالعقل 
أمير باصرار، هو فين 
سليم، في الحبس اهدي… 
ليتركه أمير ويدخل عند أندرو 
أندرو، اهلا بل باشا 
أمير وهو يخلع قميصه وساعتها، ليه
أندرو، عشان قبضت ع اخويا واتعدم كان لازم تهد حقي حتى لو هموت بعدها هربت عشان اعذبك باقي عمرك حتى وانا ميت 
لينقص عليه أمير ويضربه، وانا هخليك تتمنى الموت ليستمر أمير في ضربه خمس ساعات متواصله حتى وهو غائب عن الوعي لم يتوقف ليدخل عليه سليم، كفايه كده بقا 
أمير، يفضل كده من غير اكل ولا شرب عاوزه يموت وهو هنا فاهم 
سليم، اهدي يا أمير 
أمير، فاهم 
سليم، حاضر بس انت كده بتخالف القانون 
أمير، طول عمري اي قضيه بمسكها بكون انا المسؤول عن المجرم وده مش اي مجرم كده كده هيتصفي فسبني اصفيه بطريقتي عشان ارتاح 
سليم، ماشي بس اهدي وروح لمراتك عشان فاقت و.. 
لم يسمع أمير باقي كلامه ليخرج سريعا وهو يرتدي قميصه ويذهب الي المستشفى ليجد قمر ممدده على السرير  وتنظر الي السقف بصمت  والجميع حولها ليدخل ليجلس أمامها ع السرير ، قمري 
لتنظر له وهنا سمحت لدموعها ان تنزل ليضمها أمير بحب، الكل بره  ليخرج الجميع 
قمر بدموع، ابني… ابني راح يا امير
أمير، مش مهم المهم انتي  بعدين وهو انا مش كفايه 
قمر.، كان نفسي اجبلك بيبي 
أمير، انت بنتي وانا مكتفي بيكي بس لو عاوزه بيبي ممكن نتبني طفل قولي انا بس وانا هنفز فورا وبعدين انت كويسه وتقدري تجيبي بيبي غيره بس بعد شويه بصي عيطي لاني مس هسمح لدموعك تنزل تاني 
قمر، انت كنت فين 
أمير، كنت باخد حقق
قمر، عاوزه امشي من هنا 
أمير وهو يحملها، حاضر 
ليخرج بها 
حسن، انت رايح فين 
أمير، مروحين 
صفيه، هاتها عندنا 
أمير، لا 
حسن، أمير هي محتاجه رعايه ومحتاجه الكل عشان.. 
أمير، احنا محتاجين بعض وبس احنا هنداوي بعض ليخرج بها ويعود الي القصر الذي نظفه الخدم 
ليتعامل أمير قمر على أنها ابنته وتأخذ قمر وقت لتتقبل الفكره
    ????بعد اربع سنوات  ????
استيقظ ولم يجدها بجانبه ليجلس على السرير لينزل الغطاء ويكشف عن صدره العاري ليأخذ سرواله القصير من الأرض ويرتديه لينزل الي المطبخ فهو يعرف انه اليوم سيجدها هناك
وصل إلى المطبخ وجدها ترتدي قميصه فقط ورافعة شعرها الناري وتسقط بعض خصلاتها بعشوائية.. جبينها متعرق بفعل ما تفعل ترتدي في ارجلها ذلك الشي اللذيذ الذي يشبهها بوجه قطة.. وساقيها العاريان يتحركون هنا وهناك ليقترب منها ويضم خصرها ويدفن وجهه في رقبتها ما أن اقتربت خطواته منها حتى ارتسمت بسمه جميله ع شفتيها فتسللت رائحته الي انفها وقفت قبل احتضانه لها يحدث بهمس، حبيبي سايل حضني ليه
رفعت يده التي ع خصرها مقبله اصابعه، صباح الخير يا قلبي
ادارها له ورفعها ع الكونتور وباعد بين قدمها حتى يقف بينهم واقترب حتى اختلطت أنفسهم مقربا خصرها بيده واليد الأخرى تزيح شعرها خلف ازنها، اههممم بتهربي من الاجابه
قمر بطفوله، ما انت بتمنعني
أمير، حببتي في خدم كتير في الملحق بيعملوا الاكل وكل حاجه وبيجوا ع معاد الاكل قوللهم اللل انت عاوزاه وهم يعملوه
قمر بصوت منخفض وعيونها في الأرض، بحب أعملهم الحلويات بأيدي 
أمير بحب، وانا مابحبش تتعبي
لترفع قمر عيناها الدمعه، مش هتعب سيبني براحتي بتبسط 
احتضنها أمير بقوه، ليه الدموع دي بس
شهقت قمر باكيه، ممكن تسييني براحتي ده الحاجه الوحيده اللي بتحسسني اني كامله ومش ناقصه وبتحسسني اني بعملها لولادي مش… 
ليقاطعه أمير وهو يخرجها من احضانه بغضب، ليه بتقولي كده انت عمرك ما كنت نقصه انت اكتر ست كامله في الدنيا ثم وضع وجهها بين يديه، يا قلبي انا مش ناقصني حاجه انا مكتفي بيكي انتي وبس وقلت الف مره لو انتي مش مكتفيه بيا نتبني طفل في ثانيه بس ماشوف النظره ده تاني 
قمر بضعف، انا 
أمير بحب، انتي ايه بس لو في دمعه تانيه نزلت دلوقتي هتثل بيهم وهلغي الغدا ده وكل حاجه 
قمر بسرعه وهي تمسح دموعها، خلاص مفيش دموع
أمير وه. يقترب، وحاجة تانيه ممكن لما يجوا ماتركزيش مع الأطفال طول الوقت  ركزي معايا انا شويه
قمر، حبيبي بيغير
اقترب أمير بشده منها، اوي 
ابتعدت بسرعه تخرج الحلويات من الفرن وه. اغمض عينه بسبب هروبها 
قمر بحب، تعالي دوق 
أمير، انتي عارفة لازم تذوقي انتي الأول 
قطعت جزء صغير من الحلوى الغارقه بالشكولاته ومن ثم قولتها من فمها وهي تشاهد نظرته العابه وتعرف كيف سينتي هذا وضعتها في فمها وما ان أزالت يدها حتى جذبها من خصرها واطبق شفتاه ع شفتيها يتذوق تلك الشوكولاته بطعم التوت البري التي ع شفتيها، اممم لذيذ جدا
لم تستطع الحديث فكل ما تفكر به استرداد أنفاسها التي سلبها منها وما ان اخذت نفسها همس لها خرجتي كل الحلويات اماءت براسها نعم حملها بين يديه كالعصفورة ملتهما فمها صاعدا نحو جناحهم فلم يستطع فعلها في اي مكان آخر كما اعتاد بسبب صيوفهم الاتين بعد ساعه غارقة في بحر عشقه لم تنتبه لشئ حتى شعرت بأنه يزيل قميصه الذي عليها ابتسمت بين قبلاته ابتعد هامستر، لسه اخدة بالك لتبتيم له اقترب مقبلا عنقهاربشغف اكبر حاولت الإبتعاد أمير. الناس
أمير وهو لازال مستمر، اتحملي بقى وحبس صرخاتها داخل جوفه ينعل من عشقها ويسبحان معا في عالم خاص بهم 
وبعد ساعه كان قد وصل الجميع لينزل قمر وامير وتخرج قمر الحلوى ويجلسون في جو عائلي وقمر تجري وتمرح مع الأطفال
مالك، أمير
لينظر له أمير ليكمل، الدكتور اتصل بيقول انكم ممكن تعملوا العمليه
أمير، ولنا تفشل اكون علقتها بأمل واخدته تاني لا كده احسن
مالك، بس
أمير، سيبها ع ربنا هي بتاخد العلاج ولما ربنا يريد
مالك،هي بتاخده ازي وهي ماتعرفش
أمير، بحطه في العصير كل يوم ممكن تسكت عشان محدش من العيله ياخد باله وتعالي نقعد معاهم
ليرجعوا ويجلسوا مع الجميع
حسن، عامل ايه يا أمير
أمير وهو ينظر على قمر وهي مع الأطفال ليبتسم ، الحمد لله
صفيه، يا رب ديما أمير اتجوز صدقني قمر مش هتزعل
أمير بصدمه و زهول وهو ينظر لها  ، انت بتقولي ايه انا لا يمكن اجوز على قمر وياريت تقفلي على الموضوع ده و…
ليقطع كلامه شهقه لينظر ليجد قمر كانت اتيه لهم ليقترب منها
أمير بحب، قمر حببتي
قمر بدموع، انا… مش… زنبي…. انا بحبك…. انا…
لتغيب عن الوعي بين يديه ليفزع أمير،قمر قمر حببتي ليحملها الي السياره ويتصل بالمستشفى
أمير، جهزلي افضل الدكاتره قمر غايبه عن الوعي
وبعد دقايق يصل بعدما تفادي اكثر من حادث ليحملها الي الداخل ليجد الكثر من الأطباء في انتظاره ليضعها على الترولي وتاخذها الدكتوره الي غرفه الكشف وبعد دقايق تخرج 
أمير بلهفه، قمر عامله ايه
الدكتوره، هي كويسه بس اتعرضت لصدمه وده غلط خصوصا في حالتها 
أمير، حاله ايه هي مالها
الدكتوره، اه ده هو حضرتك مش تعرف ان قمر هانم حامل في اسبوعين
أمير، ايه
الدكتوره، اخر اتشيكب كان أمته 
أمير، من شهرين  هي بتعمل اتشيكب كل ثلاث شهور 
الدكتوره، تمام عموما هي كويسه المهم الراحه التامه انا هرجع الأرشيف وهشوف التاريخ المرضى ليها لان انا جديده هنا وان شاء الله خير 
أمير بزهول ، انت متأكده انها حامل 
الدكتورة، ايوه 
أمير بفرحه، انا مش مصدق الحمد لله.. الحمد الله 
ليدخل الي قمر ليجدها تجلس على السرير بزهول وصدمه 
أمير بخوف، قمر مالك 
قمر، انا حامل 
مالك، الف مبروك 
قمر وهي تنظر له، انا حامل
أمير وهو يضمها، ايوه يا روحي ربنا أراد 
قمر، ازي 
أمير بدموع ، عشان ربنا أراد.. انا كنت يديكي العلاج كل يوم في العصير من وراكي عشان متحطيش امل بس الحمد لله يا عمري 
قمر، بحبك 
أمير وهو يقترب الي شفتيها، وانا بعشقك 
ليقبلها بشغف غير مهتم بما معهم ليخرج الجميع وبعد وقت اطمأن على قمر ليعودا الي منزلهم بفرحه عارمه 
وبعد سبعه  أشهر يدخل أمير الي منزله ليجد قمر تجلس أمام التلفزيون ليصدم لما يرى فهي أمامها البوشار والكثير من الشيبسي والشوكولاته والمصاصه والسندوتشات والبيتزا والبيبسي 
قمر بفرحه، أمير انت جيت الحمد لله 
أمير بابتسامه وهو يقترب منها ، ايه وحشتك 
قمر، اكيد بص كويس انك جيت  هات الببسي ده عشان بعيد 
لينظر لها كأنها براسين، حببتي انت لو كلتي وحده فشار كمان هتفرقغي 
قمر، مش انا ابنك اللي عاوز وبعدين… اه…. اه 
أمير، ايه 
قمر، بولد 
أمير، لسه بدوي 
قمر بزعيق وصريخ ، هو بمزاجي اتصرف اه… اه
ليحملها ويخرج من المنزل وهو يحمل حقيبتها التي كانت جاهزه فيها كل ما ستحتاجه هي والبيبي 
قمر بزعيق وصريخ، استنى 
أمير، ايه عاوزه حاجه 
قمر، في شوكلاتة جالكسي في التلاجة هاتها 
أمير بزهول، انت في ايه ولا في ايه 
قمر، هاتها يا أمير انا عاوزاها 
أمير وهو يركبها  السيارة، هبقا اجبلك 
قمر، اوعي لا انا عاوزه دلوقتي 
أمير، حاضر بعدين لما تولدي هجبلك كل اللي انت عاوزاه 
قمر، لا دلوقتي اقولك هات ايدك 
ليعطي لها أمير يده لتعضها، اه يابت المجنونه 
قمر، هه عشان ماتسمعش الكلام اه… اه 
ليصل المستشفى ويحلها ليجد الاطباء في انتظاره بعدما كلمهم في الطريق 
قمر وهو يضها على الترولي، أمير اوعي تنسى الشوكولاته 
أمير، حاضر بس انت قومي بالسلامه 
قمر، امير بوسني 
أمير بزهول، ايه 
قمر بوجع ودموع، بوسني 
أمير، قمر احنا في المستشفى يا ماما انت بتولدي بعد ما تخرجي هعمل اكتر من كده بس دلوقتي.. 
لتقاطعه، تضمن اني اخرج 
أمير بصدمه، انت بتقولي ايه 
قمر، بوسني
ليقترب منها أمير بحب غير مهتم بمن هم حوله ليقبلها بشغف وقوه وهو لا يسمع اي شيء غير انه ممكن ان يخسرها ليبتعد لتدخل العمليات وبعد وقت لم يخرج احد ليقتحم غرفه العمليات
الممرضه، كده مش هاينفع يا فندم 
أمير بزعيق، ابعدي من وشي 
لتخاف الممرضه وتبتعد ليدخل ليجد الدكتورة تخرج الجبين من بطن قمر لكنه لا صوت له 
ليقترب أمير، ايه وهو ساكت ليه 
الدكتوره وهي تضرب الطفل ع أسفل ظهره ، اهدي يا أمير بيه
لياخذه أمير منها ليضمه الي صدره عند قلبه وهو يقبله بحب ودموعه تنزل 
الدكتوره، للأسف… 
ليقاطعها صريخ الطفل، واضح انه كان عاوز حضن ابوه كان عاوزك تعرف  اول واحد انه عايش
لتحاول الممرضه ان تاخد الطفل من أمير لتجهزه ليرفض لتجهزه وهو في حضنه ليدخل دكتور الأطفال ليكشف عليه 
الدكتور،كده ماينفعش 
الممرضه، ماتحولش غلبت معاه 
الدكتور الي أمير، لازم ينزل الحضانه واكشف عليه 
أمير بخضه ، ليه 
الدكتور، عشان نطمن عليه ماتنساش انه مولود قبل معاده 
لايعطيه له أمير ويقترب من قمر التي بدأت تفيق ليضمها 
قمر، ابني 
أمير، مع الدكتور يا عمري 
قمر، هو كويس 
امير، ايوه اهدي بقا عاوزه شوكولاتة 
قمر، ايوه 
أمير وهو يحضنها ، حاضر يا عمري هبعت اجبلك ارتاحي 
قمر وكانها كانت منتظره اذنه لتنام مره اخرى ويذهب أمير لينهي كل شيء وبعد عامين من ولاده إياد تولد ملك
????كده الغموض اتفك عموما هي مش فكرتي ان اخر فصل يكون غامض عشان 

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد

error: Content is protected !!